Заслужава ли си да се премине към проходна 15мм ос ?

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Заслужава ли си да се премине към проходна 15мм ос ?

Мнениеот Fujitzo » Сря Юни 19, 2013 12:31 am

Останал съм с впечатление че предната ос е доста често причината за поява на луфтове. На старото ми колело (Драг Онтарио) дори в затегнато положение на QR-a се наблюдаваше леко отместване на гумата при натискане на дисковата спирачка. Колкото и да ми обясняват, че това било нормално , аз не съм съгласен. Сега обмислям да сменя вилка + предно колело и евентуално задно , ако намеря сносен , евтин комплект. Дилемата е дали да се насоча към 15мм проходна ос , или да си остана на 9мм. Откъм тегло мисля че е пренебрежима разликата - нещо от сорта на 100гр (главина + ос) Цената в случая е определящия фактор , но ако ще получа здравина и спокойствие може би си заслужава ? Моля ако някой е направил този преход да сподели :)
Fujitzo
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Чет Апр 08, 2010 11:11 pm

Re: Заслужава ли си да се премине към проходна 15мм ос ?

Мнениеот Fujitzo » Вто Юни 25, 2013 7:39 pm

Хайде де, нима няма никой, който да е карал с различна от 9мм ос ? Бих искал да чуя мнения :)
Fujitzo
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Чет Апр 08, 2010 11:11 pm

Re: Заслужава ли си да се премине към проходна 15мм ос ?

Мнениеот exiteyes » Вто Юни 25, 2013 8:14 pm

15мм ос е средно положение между 9 и 20мм, не съм виждал такава но определено ще елиминираш всякакъв такъв тип изместване на гумата при спиране. Това се дължи на 2те опорни точки във вилката, когато заключиш ос-та, вместо автомат/qr, имаш ос и арка.
На въпроса ти дали си заслужава - естествено, че щом е една идея по-измислена и не всички обикновени колела за каране в града разполагат с такава, означава, че е по-здраво и за по-големи натоварвания не на шосето, а вече на пресечения терен с по-агресивен характер.

Много edit стана този коментар но има и друго, самото захващане на каплата към вилката е много по-здраво и не дава да мръдне вижда се със съвсем просто око. Аз си го представих още в първия миг, когато видях вилка 20 ос с 1-2 допълнителни приказки от един приятел.. беше отдавна, а той спря да кара вече.

#1000 :popcorn:
Аватар
exiteyes
 
Мнения: 1262
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Нед Апр 25, 2010 8:11 pm
Местоположение: София, България

Re: Заслужава ли си да се премине към проходна 15мм ос ?

Мнениеот Nocturne » Нед Юни 30, 2013 5:09 pm

Fujitzo написа:Хайде де, нима няма никой, който да е карал с различна от 9мм ос ? Бих искал да чуя мнения :)


Моя съвет е да не го мислиш повече, веднъж сложил проходна ос ще останеш приятно изненадан. 15мм е идеалното съотношение тегло/здравина. Предницата става много корава и седи доста по различно при преминаване на препятствия.
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: Заслужава ли си да се премине към проходна 15мм ос ?

Мнениеот PtD » Чет Юли 04, 2013 10:37 am

-1 за 15мм
+1 за 20мм

;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта