Няколко въпроса относно подновяване на колело

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Няколко въпроса относно подновяване на колело

Мнениеот KbH40 » Вто Юли 02, 2013 2:01 pm

Здравейте,

Имам едно колело 26", което го купих преди много години за "жълти" стотинки и го извадих от мазето да видя в какво състояние е.
Оказа се че има малко забележки...

Измих го на пароструйка и го пробвах, но се оказа че отвреме на време "прескача" някоя друга скорост.
Колелото е някакво китайско изпълнение с преден амортисьор, алуминиева рама, shimano 18 скорости (не съм сигурен колко шимано, но пък са нови, могат да карат някой друг месец)
Отпред на курмилото е с палци за сменяне на скоростите пак shimano
Предната и задната капла са двойни, но не са алуминиеви или там каквито бяха и са доста тежички
Отпред и отзад е с дискови спирачки, които по спомен спираха много добре, но все пак колелото е карано не повече от седмица и след това отиде в мазето..

Снощи го разглобих (като съм свалил само вилката и гумите и се оказа че рамата е много лека...
Интересува ме за градско колело искам да го направя за каране "отвреме на време", но искам да махна тоя тежък шок отпред и да сменя каплите...

Какво ми трябва като размер за вилка отпред да взема, когато започна да обикалям, защото не ми се носи с мен
Каплите какви ще ми препоръчате да са олекотени и здрави, като не гоня свръх клас, просто да не са сегашните кютуци..

Да сменям ли обтегач и скорости отзад или да ги оставя като се строши нещо...?
Колелото ще се кара като "преходно" да посвикна с движението и по-натам ще скоча на нещо по-сериозно, а и в момента не разполагам с голям ресурс за отделяне!

Ще пусна снимки на колелото по-късно вечерта, ако е необходимо!
KbH40
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Авг 07, 2011 12:51 pm

Re: Няколко въпроса относно подновяване на колело

Мнениеот KbH40 » Сря Юли 03, 2013 8:13 am

KbH40
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Авг 07, 2011 12:51 pm

Re: Няколко въпроса относно подновяване на колело

Мнениеот Ивайло » Сря Юли 03, 2013 9:22 am

Колелото си изглежда повече от прилично. Това със скоростите е най-вероятно въпрос на настройка. Ако спирачките и вилката ти работят задоволително, за градско каране нищо няма нужда да се сменя. Аз единствено бих сложил по-тънки градски гуми. От това ще свалиш малко и от теглото.
Аватар
Ивайло
 
Мнения: 157
Рейтинг: 1482
Регистриран на: Пет Юни 22, 2007 7:52 pm

Re: Няколко въпроса относно подновяване на колело

Мнениеот t.kyosev » Сря Юли 03, 2013 10:25 am

Щом си го карал само една седмица, най-добре направо си го карай така. Само настрой скоростите. Няма смисъл да сменяш нищо по него за момента по няколко причини.

Може да се окаже че няма да ти се кара. Примерно караш още една седмица и айде пак в мазето.
Парите които ще инвестираш в него няма как да си ги върнеш. По-добре задели парите които ще похарчиш сега и ако решиш да купуваш свястно колело ги добави към евентуалният ти бюджет тогава.
Не съм сигурен но като гледам снимките челото е от стандарт, в който има само изключително нисък клас вилки. Тоест и да искаш няма как да смениш вилката с нещо кой знае колко по-добро. Може би единственото изключение е изцяло твърда вилка, понеже така ще спестиш тегло.
С карането ще разбереш от какво имаш нужда. Ще имаш време да се ориентираш и да изчакваш изгодни оферти.
Изображение
Аватар
t.kyosev
 
Мнения: 371
Рейтинг: 1724
Регистриран на: Нед Апр 13, 2008 9:33 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко въпроса относно подновяване на колело

Мнениеот Brave » Сря Юли 03, 2013 11:22 am

Силно ще се изненадам, ако каплите ти не са алуминиеви. Това, че са боядисани/оксидирани в черно, по никакъв начин не означава, че не са от алуминий. Колко са тежки, трудно може да се определи, когато са наплетени, защото освен тях имаш главини, спици и т.н. Можеш да пробваш с магнит, но не вярвам в ерата на дисковите спирачки, някой да е сложил стоманени шини. Относно вилката - от снимката се вижда, че си с вилка със стержен на резба, но това още не значи, че челото не е оувърсайз - има преходни чашки, има и стержени оувърсайз с резба. Ако ти се занимава, по-добре измери челото. За града, обаче и настоящата ти вилка върши работа, нищо че е кофти. Можеш да минеш и на твърда вилка, но трудно ще намериш такава с уши за дискова спирачка на разумна цена и почти невъзможно едновременно с нормалсайз стержен и уши за диск. Ако рамката ти се окаже оувърсайз, вече имаш голям избор от вилки, но добрите и леки са твърде скъпи за непретнциозна сглобка като твоята.
Скоростите си ги настрой или ги закарай в сервиз да ги направят и си ги карай. Когато износиш тези компоненти (ако са нови - минимум 1000+ км), можеш да се замислиш за нещо по-добро.

Като цяло, карай си колелото и не му мисли толкова. Ако си го мил на пароструйка, което не много добре като цяло, е задължително да му направиш една пълна профилактика на всички лагери - главини, средно, педали и чашки на вилката, ще се наложи да отвориш спирачките и да смажеш апаратите (но внимавайки да не попадне върху накладки/дискове) с малко топлоустойчива грес, защото пароструйката измива греста и ако караш така ще ги съсипеш.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Re: Няколко въпроса относно подновяване на колело

Мнениеот magnumz » Сря Юли 03, 2013 4:01 pm

Хайде пък на бас, че ако реши може и boxxer да ѝ тури. Какво като е на резба? Имах същата вилка и си беше 1.125. С измерване ще се окаже, че е оверсизе. Един xcm за 40лв от пазара ще е добре :)
ТЪРСЯ ВРЪТКА ЗА XCM ЗА LOCKOUTa. СТАВА ВЪПРОС ЗА МЕХАНИЧЕН ЛОКАУТ
Аватар
magnumz
 
Мнения: 165
Рейтинг: 1135
Регистриран на: Сря Яну 23, 2013 8:16 pm
Местоположение: Североизточна България

Re: Няколко въпроса относно подновяване на колело

Мнениеот Magicman » Чет Юли 04, 2013 9:13 am

Колега, имаш наистина чудесен велосипед. Челото на рамката ти е за вилки със стержен 1,125 (oversize), можеш да си сложиш много прилични вилки след време. Шините са ти алуминиеви. Ако толкова искаш да си вземеш нещо, вземи си някакви инструменти, смазки, прочети статиите раздел "сервизиране" на сайта, и си се кефи на велосипеда, защото си е само за кеф. Ако ти е тежко, и можеш да се разделиш с степенката си - препоръчва се. Пароструйка друг път - не, смазка - да :agree:
Magicman
 
Мнения: 152
Рейтинг: 1400
Регистриран на: Нед Дек 14, 2008 10:39 pm
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса относно подновяване на колело

Мнениеот KbH40 » Пет Юли 05, 2013 8:37 am

Здравейте отново и благодаря на всички за мненията...
Имам питане относно това 1,125 (oversize)? Какво трябва да представлява като размер 1" 1/8 ли е?
Смазка му направих едва снощи, защото все не намирах време да му отделя за поддръжка..

Отпред и отзад главите (или както му се вика) са QUANDO
http://eshop-gorgona.com/bg/velosipedi/ ... isk-0.html

Пише че са алуминиеви, но според мен има нещо в това колело, което страшно много тежи...
Купих на приятелката ми колело за 250 лева на спринт леопард с метална рама супер масивна и тежи сигурно с поне 5 кила по-малко...
Не мога да си обясня този феномен...
KbH40
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Авг 07, 2011 12:51 pm

Re: Няколко въпроса относно подновяване на колело

Мнениеот rock » Пет Юли 05, 2013 9:27 am

Една седмица каране е твърде малко за да привикне тялото към подобна двигателна активност, особено ако не си карал от дълго време. На никой не му е било леко в самото начало. Но ако толкова искаш да сваляш ти казаха, махни степенката и разкарай тия Кенди с някакъв по-тънък полуслик. Добре е да измериш колелото и да кажеш наистина колко е реалното тегло.
Аватар
rock
 
Мнения: 238
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Чет Окт 11, 2012 11:49 am


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта


cron