За колко време.....

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

За колко време.....

Мнениеот boi4ka » Вто Ное 08, 2005 12:27 am

....износвате накладки на шимански механичен диск?Търсих нещо по темата в ЧЗВ,но не открих нищо конкретно.Говорим за редовно каране и умерено крос-кънтри,не за спускане.Благодаря ви предварително:beer:
Аватар
boi4ka
 
Мнения: 598
Рейтинг: 1805
Регистриран на: Съб Яну 17, 2004 9:50 pm
Местоположение: Асеновград

Мнениеот burnout » Вто Ное 08, 2005 1:38 am

аз мойте ги смених два пъти за половин година.сега пък е за сменяне диска.
burnout
 
Мнения: 37
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Окт 17, 2005 8:11 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Вто Ное 08, 2005 9:33 am

за 2 дни( 1-ви и 2-ри ден на Паралелна Вселена "Орфей" '05)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот klmn » Вто Ное 08, 2005 10:00 am

:offtopic:VIVA V-breaks:peace::hbang2:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 08, 2005 11:02 am

Тук се говорят ЯКИ глупости... :)
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот SPA » Вто Ное 08, 2005 11:08 am

[quote="TOYAGA"]

Тук се говорят ЯКИ глупости... :)
[/quote]

Що бре тояга. Мойте на предния авид при карането на паралелна вселена тази година през втори ден бяха така: 50% в началото, -10% в края.
[img]http://spa.bratcheda.org/MTB/Parallel%20Universe%202005%20-%2001-04.07.2005/images/img_1040.jpg[/img]
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 08, 2005 11:46 am

Хуу бе спа, ама какво доказваш с тва? Умело боравене със спирачките ли, що ли?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Вто Ное 08, 2005 11:52 am

:D
Пък моите трицветни калодки за В-брейковете, които ползвах на същото състезание, още си ми стоят живи и здрави и сигурно и зимата с тях ще изкарам. А съм ги сложил още през пролетта...

Боичка, явно въпросът ти, поставен така, няма друг еднозначен отговор, освен един: "зависи!".
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 08, 2005 12:04 pm

Абе то зависи, ама boi4ka все пак е дал някакви гранични параметри...

При моето каране, което аз лично определям именно като "умерено крос-кънтри", resin-накладките на Shimano (с каквито се комплектоват механичните модели) карат по около година и половина или по около 4000-5000 км пробег. "Металните" пък изтрайват по повече от две години.

От тази гледна точка смея да твърдя, че сериозна част от преждеговорившите имат върху какво сериозно да поработят по отношение техниката си на намаляване на скоростта...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот boi4ka » Вто Ное 08, 2005 12:13 pm

Мдам,благодаря:D
Значи вчера до късно си четях в ЧЗВ за лепенето на феродо,та исках да питам на колко време се сменят накладките,за да знам дали си заслужава да се правят такива глупости:^:
Но както разбирам от ТОЯГА няма никакъв смисъл да се притеснявам за накладките поне за 6-7 месеца:)
Въпроса беше,да не се сменят всеки месец,че не може да се издържа:bigeyes:
Аватар
boi4ka
 
Мнения: 598
Рейтинг: 1805
Регистриран на: Съб Яну 17, 2004 9:50 pm
Местоположение: Асеновград

Мнениеот boi4ka » Вто Ное 08, 2005 12:17 pm

....а и още нещо-абе ТОЯГА,кажи нещо за техниката на спиране ,да знаем и ние за какво горе-долу става въпрос.
Аз спирам винаги с двете спирачки едновременно,но нищо повече не знам за техника на спиране,айде ето малко и бира предварително:beer::beer::beer::beer::beer::beer:
Аватар
boi4ka
 
Мнения: 598
Рейтинг: 1805
Регистриран на: Съб Яну 17, 2004 9:50 pm
Местоположение: Асеновград

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 08, 2005 12:54 pm

[quote]...кажи нещо за техниката на спиране...[/quote]


По същество правилото е много просто - колкото по-рядко пипаш спирачките, толкова си по-бърз и по-малко накладки хабиш...

Сложното идва с приложението на това правило, където универсални рецепти просто няма как да има, защото вески има индивидуален стил, предпочитания и методи... Може да се каже обаче, че има и няколко принципни насоки за действие:

1. Спирачката "яде" ценна енергия! Използвай я само когато това е необходимо.

2. Обърни внимание на факта, че спирачката не е единственото средство за регулиране на скоростта. Hint - не се засилвай например тогава, когато е очевидно, че след малко трябва да спираш...

3. Следи внимателно терена и го ползвай като естествено средство за регулиране на скоростта. Гледай по-далеч от носа си.

4. Веднъж вземеш ли решение да спираш - СПИРАЙ! Ако не ти е нужна спирачка - ПУСКАЙ! "Полуспирачката" или "влаченето" е НЕДОПУСТИМА ГРЕШКА, която води след себе си куп злини - неминуемо износване, прегряване, fading и нестабилност в поведението на велосипеда, който изкуствено се поддържа на границата на сцеплението с терена.

5. Спирачната система на велосипеда трябва да е оразмерена адекватно на приложението/стила на каране/теглото на ездача на същия.

Според мен ако човек се придържа към тези няколко момента, ще има по-малко оплаквания от работата на спирачките си и ще изпитва по-голям кеф от ездата. Но в крайна сметка всеки си знае най-добре...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот тучо чучо » Вто Ное 08, 2005 1:04 pm

[quote="boi4ka"]

Мдам,благодаря:D
Значи вчера до късно си четях в ЧЗВ за лепенето на феродо,та исках да питам на колко време се сменят накладките,за да знам[color=orange] дали си заслужава да се правят такива глупости[/color]:^:
Но както разбирам от ТОЯГА няма никакъв смисъл да се притеснявам за накладките поне за 6-7 месеца:)
Въпроса беше,да не се сменят всеки месец,че не може да се издържа:bigeyes:
[/quote]

Не се занимавай с такива глупости!;)
Веломания продават накладки, които не са произведени от Шимано, но са по-евтини, с по-дълъг живот и по-добри качества.
Не знам обаче как всичко това се отразява на диска.:dunno:
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот boi4ka » Вто Ное 08, 2005 1:20 pm

A тези накладки как са опаковани,че тука има няколко вида и не знам кои какви са:dunno:
Тези с които съм в момента наистина са шимански и са от меките,в смисъл,че не са метални.Същите бяха опаковани само в найлонче без никакви надписи и каквито и да било инструкции или нещо подобно:^:
От друга страна съм виждал и накладки на които опаковката е бяла и на нея пише"ВЕЛОМАНИЯ"
ДАЖЕ МИСЛЯ,ЧЕ И В МЕТРО ИМА ТАКИВА:bigeyes:
Не знам каква е разликата в цената,но аз моите ги купих за 14 лева и сега ще видя колко време ще изкарат.
Аватар
boi4ka
 
Мнения: 598
Рейтинг: 1805
Регистриран на: Съб Яну 17, 2004 9:50 pm
Местоположение: Асеновград

Мнениеот bikerider » Вто Ное 08, 2005 4:00 pm

[quote="TOYAGA"]
4. Веднъж вземеш ли решение да спираш - СПИРАЙ! Ако не ти е нужна спирачка - ПУСКАЙ! "Полуспирачката" или "влаченето" е НЕДОПУСТИМА ГРЕШКА, която води след себе си куп злини - неминуемо износване, прегряване, fading и нестабилност в поведението на велосипеда, който изкуствено се поддържа на границата на сцеплението с терена.
[/quote]


:agree: но нека пак напомним, че темата е с XC насоченост, да не стават грешки.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Waldemar » Вто Ное 08, 2005 4:19 pm

Е не знам как успявате да ги свършите тез накладки за по 2 дена, на въпросната Паралелна вселена и аз бях, с накладките с които бях и на Източнородопската байкария, след това 7 дни на Родопите пак, Западнородопската байкария също, а хората които ме познават знаят че почти няма Събота и Неделя в които да си стоя в къщи, е та мисълта ми е че тези накладки купени някъде Февруари тази година почти не са се износили, някъде 1/3 от тях е отишла. говоря и за предните и за задните, да най много се скапаха на Паралелната, но то почти не се усети на лостчето даже, а спирачките са си стандартни авид ВВ7, и накладките са си оригинални купени от БАС. И мисля че ще си карам с тях и зимата, и чак за новия сезон ще си взимам нови, Предполагам че зимното каране ще им види сметката, миналата година така стана.
100% Bill Gates Free
Аватар
Waldemar
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1489
Регистриран на: Сря Май 14, 2003 1:49 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Ное 08, 2005 4:25 pm

мисля, че причината е това "влачене", за което стана дума съчетано с кал и пясък.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Waldemar » Вто Ное 08, 2005 4:30 pm

Ами то и аз се влача, не мога да се похваля като страшен спускач, Пък този сезон кал, пясък и вода колкото щеш. Май само един - два пъти не ме е валяло.
100% Bill Gates Free
Аватар
Waldemar
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1489
Регистриран на: Сря Май 14, 2003 1:49 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот boi4ka » Вто Ное 08, 2005 4:36 pm

[quote="bikerider"]

мисля, че причината е това "влачене", за което стана дума съчетано с кал и пясък.
[/quote]
Мисля,че понякога не може и без малко влачене.Има места където не може да пуснеш спирачките и да караш без да ги пипаш често,особено пътечки с последователен наклони със завойчета,камъни,скали,шума и др.
Лично ще ви информирам за износването на накладките и за времето за което ще се скапят.
В крайна сметка искам и да ви попитам,по-добре ли е с метални накладки или с меки?
Аватар
boi4ka
 
Мнения: 598
Рейтинг: 1805
Регистриран на: Съб Яну 17, 2004 9:50 pm
Местоположение: Асеновград

Мнениеот bikerider » Вто Ное 08, 2005 4:54 pm

Без да съм особено компетентен по XC въпроси, бих отбелязъл, че може да се спира с припомпване, може да се спира и с влачене.

Ако някой се притеснява за периодите между две припомпвания, мога да напомня, че също може да се припомпва като се редуват спирачките.

За мен лично влаченето е полезно единствено на много стръмен и техничен склон, нещо което не свързвам с XC.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Вто Ное 08, 2005 4:55 pm

За моделите BR-M465, BR-M475 и BR-M495 не бих ти препоръчал метални накладки. Вярно е, че с тях коват повече, но загряването е проблем. Специално при BR-M465 останах по-доволен от органичните накладки. Съдейки по цената, тези, дето си ги взел, би трябвало да са такива.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Вто Ное 08, 2005 4:59 pm

[quote="bikerider"]

... много стръмен и техничен склон, нещо което не свързвам с XC. [/quote]


А трябва, защото на собствен ход човек може да стигне до невероятни пътеки ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Ное 08, 2005 5:44 pm

[quote="Admin"]

[quote="bikerider"]

... много стръмен и техничен склон, нещо което не свързвам с XC. [/quote]


А трябва, защото на собствен ход човек може да стигне до невероятни пътеки ;)
[/quote]


Любо, подчертавам "много стръмен" :D
за собствения ход си знаем... :)

Edit: освен това започне ли човек да се спуска по много стръмен склон и да му трябва влачене на спирачките, значи директно излиза от графата XC. За чисто XC не виждам къде би имал нужда човек да влачи спирачките, нещо което и TOYAGA каза.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Вто Ное 08, 2005 5:46 pm

е как няма да се връзва XC с "много стръмен наклон"????? връзва си се перфектно! нали затова XC колелата са толкова леки и удобни за носене!

а и накладки се пестят така!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Вто Ное 08, 2005 5:48 pm

[quote="did"]

е как няма да се връзва XC с "много стръмен наклон"????? връзва си се перфектно! нали затова XC колелата са толкова леки и удобни за носене!

а и накладки се пестят така!
[/quote]


:rofl::agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот SPA » Вто Ное 08, 2005 8:55 pm

[quote="TOYAGA"]

Хуу бе спа, ама какво доказваш с тва? Умело боравене със спирачките ли, що ли?
[/quote]

Ами нищо не доказвам. Само споделям опит. Тези паралелни вселени все ми взимат здравето на накладките.:dunno: Пак за спирането ми - не знам до колко компетентно боравя със спирачките, сигурно съм вързан и в двете ръце :D, да не говорим за разни параметри като маса, ускорения и други темподобни. Тях ще ги оставя на д-р did. Ианче тогава бая побутах - от това ще да е! А и преди някой да се смее нека малко се позамисли защо.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 08, 2005 9:10 pm

По въпроса за "влаченето" и "припомпването" съм на мнение, че независимо от стила, човек трябва да се стреми да влачи минимално, т.е. да използва "припомпване".

Главната причина за това е ясна - паузите дават възможност на дисковете да се охлаждат, което е особено важно при малките 160-милиметрови дискове, но не вреди и при по-големите, при които опасността от поява на фейдинг също намалява.

Друг е въпросът, че в общия случай "припомпването" наистина е по-лесно изпълнимо/приложимо в ХС-терен, отколкото при "нанадолните" дисциплини, но именно затова пък оразмеряването на спирачките за двата стила е различно.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот flat-6 » Сря Ное 09, 2005 2:14 pm

ot kude sa do6li diskovite spira4ki? purrvo sa se poqvili pri avtomobilite!!!
e edva li ima o6te avtomobili bez ABS a kakvo e ABS "pripompvane" ni6to 4e e 120 puti v minuta ili sekunda(ne sum siguren)
a ne e s vla4ene.tam 6te tursite istinata.na vsi4ko trqbva da se dava po4ivka!!!

razbira se 4e s pripompvane e mnogo po dobra.druk e vuprosa koi koilko moje da prilaga tazi tehnika a i samite spira4ki dali mu q pozvolqvat.
taka mislq az
Винаги [color=red]отгоре, и винаги надолу!!![/color]
Аватар
flat-6
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1540
Регистриран на: Пон Окт 25, 2004 2:07 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот boi4ka » Сря Ное 09, 2005 2:46 pm

[quote="TOYAGA"]

По въпроса за "влаченето" и "припомпването" съм на мнение, че независимо от стила, човек трябва да се стреми да влачи минимално, т.е. да използва "припомпване".

Главната причина за това е ясна - паузите дават възможност на дисковете да се охлаждат, което е особено важно при малките 160-милиметрови дискове, но не вреди и при по-големите, при които опасността от поява на фейдинг също намалява.

Друг е въпросът, че в общия случай "припомпването" наистина е по-лесно изпълнимо/приложимо в ХС-терен, отколкото при "нанадолните" дисциплини, но именно затова пък оразмеряването на спирачките за двата стила е различно.
[/quote]
Значи снощи карах с припомпване и беше малко странно,обаче ще свикна и се надявам да си щадя поне малко повече накладките.Малко е уморително за пръстите и стискането малко натоварва ,ама с всичко се свиква.Първите ми впечатления от диска са доста добри,спира плавно и когато се налага можеш да спреш веднага без да се притесняваш и да ти се изправя косата:bouncy:Сега се надявам да го пробвам на дъжд и на калчица:hbang2:мисля,че тогава най-осезателно ще се усети разликата:DАй със здраве:beer:
Аватар
boi4ka
 
Мнения: 598
Рейтинг: 1805
Регистриран на: Съб Яну 17, 2004 9:50 pm
Местоположение: Асеновград

Мнениеот bikerider » Сря Ное 09, 2005 4:54 pm

[quote="flat-6"]
e edva li ima o6te avtomobili bez ABS a kakvo e ABS "pripompvane" ... a ne e s vla4ene.tam 6te tursite istinata.na vsi4ko trqbva da se dava po4ivka!!!
[/quote]

Мхм, малко пояснение - ABS има за цел да елиминира блокирането и загубата на сцепление при спиране, а не да дава почивка на спирачките.
Принципа е един и същ, но целта е друга.

С припомпването се удрят два заека - системата се охлажда и се избягва загуба на сцепление. ABS системата гони единствено втория заек, а не първия.

[quote="flat-6"]
dru[b]k[/b] e vuprosa koi koilko moje da prilaga tazi tehnika a i samite spira4ki dali mu q pozvolqvat.
[/quote]


Не виждам кой е този който не би могъл да спира с припомпване :dunno: Работи за всякакви спирачки, дори за v-brake и дори се спира по-добре така, отколкото с влачене, заради fade-a. Както казах ако някой го е страх да припомпва заради паузите между помпанията, може да припомпва като редува спирачките, тоест винаги едната спирачка да е зацепена.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта


cron