1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот thechosen » Пон Апр 14, 2014 11:41 am

Според Shimano :

Bolt circle diameter: 146 mm / 102 mm / 64 mm

Съвсем малко в страни от "стандарта" BCD 104mm :crap:
thechosen
 
Мнения: 238
Рейтинг: 1895
Регистриран на: Чет Май 29, 2003 3:49 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Пон Апр 14, 2014 11:43 am

hitar_potar написа:
marsa написа:
... новия XTR ...
http://www.gambacicli.com/media/catalog ... t-9000.jpg

той не ме интересува - ще струва 1 кофа с пари и откъм дизайн е много осран - досегашния е къде къде по-добър.
windv написа:Тея курбели са много леки. До колкото разбирам се скъсяват рамената , които държат плочите. изрязва се захвата за най-голямата плоча.
http://forums.mtbr.com/singlespeed/another-xtr-m960-ss-conversion-558540.html
Яки изглеждат. С 1 плоча и средно се връзват към 700гр. Много добро тегло!

Да, точно такъв мод ми се върти из главата на мен, ако се сдобия с такива. но дилемата при мен е дали XTR 960 или XT 780. Като мен чуденката при XTR-а ми е дали захвата за средната плоча е стандартен, че тук-там се споменават някакви неща. Дори и в темата, която си постнал, се говори, че само няколко фирми правят плочи за тоя модел и май не ставаше дума само за голямата плоча, ами и за средната. Та не съм сигурен.



Явно е от този тип - bcd 102
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Пон Апр 14, 2014 4:32 pm

Аааааа, стига бе - няма да дам 77 долара за 1 плоча само заради 2мм разлика в стандарта! Ша ме извиняват, ама явно ще се насоча към XT (ако друга марка не ме поблазни повече с някой болен модел) - то явно са верни приказките, че серията XTR винаги има някакъв стандарт, дето не се среща по другите модели.... :xx(:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Пон Апр 14, 2014 10:35 pm

Ето така се прави, евала на BOX.
10-скоростна касета 11-42 с техен си обтегач с заключване! Много ясно, че щях да си го купя него, вместо всякакви шимански или срамски истории, които трябва да донатъкмявам...

http://www.bikerumor.com/2014/04/14/sneak-peek-box-components-prototype-1x-drivetrain-with-11-42t-cassette-clutched-derailleur/
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот thechosen » Вто Апр 15, 2014 8:24 am

Мммм творението на BOX изглежда интересно. Да видим кога ще го пуснат и каква ще е цената. А може и други производители да се включат ...
thechosen
 
Мнения: 238
Рейтинг: 1895
Регистриран на: Чет Май 29, 2003 3:49 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот X_NRG » Вто Апр 15, 2014 9:57 am

Яко, но обтегачът изглежда като да стърчи доста, като старите СРАМ-ове. Откакто минах на Shadow обтегач, никога не бих се върнал към подобно нещо. Докато ползвах SRAM обтегачи, направо си бяха консуматив, докато сегашният ми SLX е толкова прибран, че никога не е бил удрян сериозно в корени/камъни.
Warning! I listen to metal!
This is my bike. There are many like it, but this one is mine. My bike is my best friend. It is my life. I must master it as I master my life...
Какво продавам.
Аватар
X_NRG
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 6:43 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Вто Апр 15, 2014 3:23 pm

Аз бих изчакал поне 1-2 поколения да се изчисти дизайнът и проблемите, преди да инвестирам в тотално нова система.
В пинкбайка имаше поглед над прототип от преди няколко месеца и имашек акво да се желае. От друга страна ще бъде повече от чудесно, ако се появи трети избор в задвижванията (:
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Вто Апр 15, 2014 8:12 pm

Бокс изглеждат и звучат добре като планове и продукти. Ама 1х10 и особено 1х11 комплектите им ще се позабавят с излизането на пазара. Инак биха били интересна алтернатива на Срам и Шимано, особено ако пък имат и по-ниски цени. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Сря Апр 16, 2014 1:58 pm

moridinbg написа:От друга страна ще бъде повече от чудесно, ако се появи трети избор в задвижванията (:

Ама разбира се, че има и трети избор. Просто са малко скъпички:
http://www.cart32hostingred.com/cgi-bin ... =153338450
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Сря Апр 16, 2014 2:04 pm

Под "задвижване" тук се има впредвид цялостната задвижваща система, не само курбела и плочата. Говорим си за трета марка, произвеждаща зъби, вериги, команди, дерайльори, курбели (умишлено пропускам главини, че няма смисъл от тях заради изключително богатия набор от марки в тва отношение). :agree:
А има ли заден дерайльор Деор, 610 ли му беше кода, със средно рамо и заключване? Че аз нещо не се ориентирам.... :dontknow:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Сря Апр 16, 2014 2:18 pm

GS - short or medium cage
SGS - long cage
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот marsa » Сря Апр 16, 2014 2:24 pm

APD написа:GS - short or medium cage
SGS - long cage
SS - short, GS - medium

hitar_potar написа:А има ли заден дерайльор Деор, 610 ли му беше кода, със средно рамо и заключване? Че аз нещо не се ориентирам.... :dontknow:
RD-M615 е от същата група и има заключване. Между 610 и 615 разликата е точно в това. Иначе има и други производители на Shimano-съвместими цялостни задвижвания (команди, дерайльори), на първо четене се сещам за Sunrace и Microshift, но и двата предлагат бюджетни решения (Sunrace дори нямат 10-ка) и по-скоро следват тенденциите със закъснение, отколкото да разработват нещо ново. Но са си принципна алтернатива.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Сря Апр 16, 2014 2:31 pm

SS са от моделите за шосейки.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот marsa » Сря Апр 16, 2014 2:54 pm

Напротив, има SS в планинските серии, например при Saint и Zee. Сейнта има и GS и SS. Няма причина означенията при мтб и шосе да са различни.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Сря Апр 16, 2014 7:28 pm

Този techdoc, който си постнал, е за стар модел (тоест без съединител).
Мога да ти кажа и другата разлика - тези със съединител имат по-мека пружина на паралелограма, за разлика от предните Shadow. Поне това успях да измеря.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот marsa » Сря Апр 16, 2014 8:24 pm

Абе я стига си философствал за неща дето не знаеш със сигурност и изсмукваш от пръстите. Последното Zee също по спецификации на Shimano има SS - късо рамо. Не виждам какво общо има заключването с наименованията на клетките, но този го има. Какво си се хванал да спориш за глупости, просто ти поправих грешката, приеми го и толкоз.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Сря Апр 16, 2014 8:42 pm

Аз пък не схващам логиката как един дерайльор може да се оптимизира да работи с два различни типа касети - по-подредена и по-АМ-насочена (с големи зъбчатки), като е с късо рамо. Визирам Сейнта, дето има някакъв превключвател, и Зийто, което се продава в двете различни оптимизации, но все с късо рамо.
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот marsa » Сря Апр 16, 2014 9:04 pm

Единствената разлика е в така нареченият "b-link" - връзката между дерайльора и ухото, можеш да я намериш като (1) от pdf-а, който съм линкнал със Zee-то. При Saint-а е същата работа, но вместо да има две различни планки, има само една и допълнително зъбче ("конвертор"), което може да се монтира към нея, за да се измени формата и.

От гледна точка на капацитет късото рамо може да обслужва нормално над 25t разлика, единственото което се променя в двете модификации е ъгълът на дерайльора спрямо останалото и от там - максималната "low" зъбчатка.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот rarekin » Чет Апр 17, 2014 3:19 am

hitar_potar написа: Курбела е отвратителен като дизайн, 2013/2014 прави кръгчета около новия ( :xx(:


Т'ва консуматорът е голяма работа.

Когато излезе XTR от предното поколение ( 2012) феновете на техните компоненти ревнаха, че били ужасно грозни и нямало нищо общо със "стилните" XTR от 960 серията. Сега, когато излиза курбел (рамото, не "паяка"), който си е откровен throwback към въпросната серия 960, пък ревете, че бил грозен и предния бил по-хубав.

Новия

Изображение


Стария

Изображение


То същата работа и с 1x ... , ма хайде, че темата все пак е за такива системи.
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Чет Апр 17, 2014 1:32 pm

Ами новият е грозен. Факт. Прилича на джанта.

И всъщност, това е старият - M985:
Изображение

Поне да бяха взели малко идеи от Race Face Next SL курбелите...
Като оставим на страна новия преден дерайльор, който очевидно няма място в тая тема, си е още от същото, но с нов дизайн. Накрая като се окаже и по-скъпо от аналогичен XX1 (да не говорим за X01) комплект....
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Чет Апр 17, 2014 2:34 pm

rarekin написа:...

Аз споделям масовото мнение, че серия 960 е много красива, единственото, което мънинко я загрозява поне в моите очи, е продължението на паяка за дупките на 3-та плоча. което се поправя с тяхното отрязване. Тогава курбел 960 просто няма грешка - невероятно красив е. Серия 970 пък ми е много ръбата, макар че с 1 афтърмаркет-плоча (която да си остане единствена) се получава много приятно (и все пак 1 идея по-зле от 960). Серия 980/985 вече си е секс.... на лагери (щот се върти на такива, а не на колела :rofl: ) - там спор няма, в каквато и комбинация да е като плочи.
А новата серия 9000 - еми с извинение, ама има някакви дребни детайли по нея, които са ми отвратителни. И не само на мен. Не знам визуална измама ли е или не, но на мен курбела ми изглежда прекалено дебел точно в частта, в която е поместен надписа XTR...
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот rarekin » Чет Апр 17, 2014 10:53 pm

:offtopic: за последно

hitar_potar написа:
rarekin написа:...

Аз споделям масовото мнение, че серия 960 е много красива, единственото, което мънинко я загрозява поне в моите очи, е продължението на паяка за дупките на 3-та плоча. което се поправя с тяхното отрязване. Тогава курбел 960 просто няма грешка - невероятно красив е.

А новата серия 9000 - еми с извинение, ама има някакви дребни детайли по нея, които са ми отвратителни. И не само на мен. Не знам визуална измама ли е или не, но на мен курбела ми изглежда прекалено дебел точно в частта, в която е поместен надписа XTR...


Точно това е проблема, който аз виждам в тия мнения. Двата курбела са адски подобни. Толкова подобни, колкото могат да бъдат два курбела, без да бъдат причислени към едно и също поколение.

Паякът е малък нюанс, но в крайна сметка да не забравяме как беше посрещнат М980.

Всъщност, като изключим разни бутикови курбели от сорта на Hollowgram SISL, нещата на THM-Carbones и някои други, Shimano определено се отличават с доста по-елегантен дизайн на курбелите (и на целите им групи, всъщност). Почти като скулптури от алуминий са им нещата и новия курбел (и цялата група всъщност) не правят изключение. Особено на фона на масовите карбонови курбели, които са просто отвратителни като дизайн (и графика).

moridinbg написа:Ами новият е грозен. Факт. Прилича на джанта.....


Изрично подчертах, че говоря за рамото на курбела.


moridinbg написа:И всъщност, това е старият - M985:


Е, и?

Аз направих сравнение между новия и това, което смятам за негов най-близък аналог във визуално отношение (М960), а не стария в смисъл на предното поколение.

moridinbg написа:Поне да бяха взели малко идеи от Race Face Next SL курбелите


За какво? Как тухла "единичка" да се направи да прилича на курбел ли?
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Пет Апр 18, 2014 8:43 am

Тея надговарянки в стил "тва е хубаво <-> това е грозно", винаги ще са излишни. Няма какво да се убеждавате, кое смятате за по-красиво от друго, че и да се аргументирате :lol: Имаме си разнообразие на Земята, а от крайни позиции се губи равновесие, а ние като карачи, знаем , че това е важно :rofl:

"Тухлите единички" са си яки, в стил less is more ...хах
shiman-ските "скулптори" също са яки в разнообразието си... хяпонци
Скифтайте как има за всеки формичка.

Това , което ми се струва якото в случая, е че всичките се въртят и ни помагат да стигнем до където си пожелаем и въобще няма отношение към работата на 1х системите...:spin:
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Пет Апр 18, 2014 12:57 pm

малко в друга посока ... нещо интересно на тема оптималния чейнлайн за минимум удължаване и ритане
http://www.pinkbike.com/news/bespoked-b ... -2014.html
Изображение
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот zero knowledge » Вто Апр 22, 2014 11:53 am

outfaced написа:... нещо интересно на тема чейнлайн за по-добро педалиране и по-нормален анти-скуат

fify
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Чет Апр 24, 2014 10:55 am

Хмммм, очерта се следното: плочата отпред е 34т, касетата отзад е 11-34 (сега само ги чакам да пристигнат). Следователно ако се купува wide-range зъбчатка, трябва да е 40т. Само че още се чудя ще ми трябва ли...
И оттук другата чуденка - дали мога да заложа на Zee с късо рамо (ФР-вариант) или да си търся средно рамо (Срам или Шимано). Чуденката е само ако се вземе wide-range-а, без него средно рамо е out of the question. Рамката е с Хорст-линк окачване, ама не знам дали чейнстея се удължава с 25мм при сгъване на окачването.
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Чет Апр 24, 2014 2:38 pm

От заключващите обтегачи, бих заложил на шиманските, а дали ще е зее с късо рамо или същото, но със средно и с друго наименование - XT или както са го нарекли, е все тая спред мен. аз със 11-36 и 32 отпред, въобще не мога да ги катеря, както преди чукарите, дето храсталясвам по тях най-редовно . Колкото повече, толкова повече, няма какво да се чудиш дали ще ти трябва, ако го имаш, ще го използваш...Ако не, просто ще започваш да буташ малко по-рано хаха.
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот papinu » Чет Апр 24, 2014 5:12 pm

Може да е полезно за някой:
How to convert to a single ring drivetrain
В превъзходството ти над другите няма нищо благородно. Истинското благородството се състои в това да превъзхождаш предишния си аз.
Аватар
papinu
 
Мнения: 393
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 12:51 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Чет Апр 24, 2014 7:42 pm

windv написа:От заключващите обтегачи, бих заложил на шиманските, а дали ще е зее с късо рамо или същото, но със средно и с друго наименование - XT или както са го нарекли, е все тая спред мен. аз със 11-36 и 32 отпред, въобще не мога да ги катеря, както преди чукарите, дето храсталясвам по тях най-редовно . Колкото повече, толкова повече, няма какво да се чудиш дали ще ти трябва, ако го имаш, ще го използваш...Ако не, просто ще започваш да буташ малко по-рано хаха.

Не ми е все тая - принципно, колкот по-късо рамото, толкоз повече ми харесва. Ако мога да мина със Зий късо рамо - идеално. Само че най-вероятно ще си поръчам и 40т-то, най-вероятно на Е13 или Хоуп. И ще ми стане мега тъпо, ако се окаже, че Зий-то не може да го включи (нещо, което навсякъде споменават, че е безпроблемно, но на мен ми се ще някой българоговорящ да сподели опит за най-сигурно). Или пък ако играя на сигурно и взема SLX/xT средно рамо, ще ми е тъпо, ако разбера, че 100% Зий-то е щяло да бачка.
Но май съм на вълна за Зий, че и визуално ми харесва много. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Чет Апр 24, 2014 8:00 pm

По-яко е с късото рамо, сългасен, затова и аз се метнах на Зее-то:)
От това , което виждам с 11-36, когато съм на най-малкото венче, не че виси веригата, ама гледам да не спускам на тая скорост никога щото много лесно ми пада. Поне няколко венеца нагоре. Та, представям си , че с 40 ще стане...някак, но само по равно с най-малките предавки или задължително с водач. Трябваше да съм сложил вече 40 отзад, но се разминах засега с покупката, но когато имам възможност, въобще няма да се чудя, дали да го направя.

Смених си аз предния венец, пак с обикновен 32з. от някакви курбели с 3 плочи, понеже беше по-лекичък на шимано. И с ролка , която държи веригата от долната страна, веригата си изпада както си иска отгоре, като скоча дори няколко стъпала, а отзад е на по-малките венци, и се сгъне окачването, тогава веригата се измятква като вълна от камшик. От външната страна има bashguard и никога не ходи натам.
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

ПредишнаСледваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта