от victortrt » Пон Май 19, 2014 4:36 pm
Нещо се сме се разбрали, става за града - за Бургас в Морската, за Севлиево и за Павликени например е перфектен. Говоря за лидера от линка. За София е по-особено заради големия трафик, но такъв велосипед може да се кара бързо по асфалта, просто не може и не трябва да се скача и качва на бордюри. И при старите беше така. Тях още ги карат на село, но като стигнат слизат и се качват пеша на бордюра, нали. Опасността при тънките гуми идва и от това, че много лесно те могат да поднесат по неравностите на тротоарите /от шахти, надигнати плочки и т.н./. Иначе при бавно слизане и качване /с вдигане на кормилото и прав на педалите с изнасяне на тежестта/ не би трябвало да има проблем.
Велосипеда на лидер е страхотен на живо, отиди в магазина им в Овча купел, виж го, прецени, може и да ти дадат да пробваш.
Проблема е в това, че производителите не правят такива велосипеди, които ще се търсят и вършат работа, а такива, които ще се продават и ще струват скъпо и това е едно от редките изключения /може би защото модела е предназначен за износ и у нас се продават малко бройки/. У нас почти не се правят и продават нормални градски колела например с различно ниво монтаж - сингълспийд с контра, три скорости, 7 скорости /вътрешни/, слагат се ненужни меки вилки и тежки неработещи по-добре от ви-брейк дискови спирачки и т.н.
Ако този модел ти харесва - вземай го и нагоди карането към него, универсално колело няма. С него няма да можеш да караш по тротоара спокойно, но и няма да те си налага, защото ще караш със скоростта на колите /освен на цариградско, но то там май е забранено/.
Мисля че има и възможност за монтаж на главина с вътрешни скорости /поне на снимката в сайта белият модел е с такива/. Ако наистина е така, след време можеш да го превърнеш в градски изтребител с 3 или 7 скорости срещу още някой лев.
Карането на фиксирана предавка обаче е доста по-особено и трябва да пробваш, макар че те предупредихме, за да не се пребиеш или сащисаш, когато на спускането от надлез надежда откриеш, че педалите сами ти въртят краката и не можеш да ги спреш или на завоите си ги удряш в асфалта. Положителното на лидера е че има фабрични спирачки и за двете гуми, което ти спестява от допълнителни разходи, тоест колелото е готово да безопасно градско каране. Трябва да имаш обаче едно наум към тези спирачки, защото те сами по себе си са предназначени за шосейни велосипеди, които са с много тесни гуми и капли и не спират толкова рязко, колкото може да очакваш /не коват/, защото ако го направят, колелата ще блокират и ще стане мазало. Така че трябва да си предвидиш по-дълъг спирачен път.
И ако си го вземеш, не се качвай или спускай по ул. Богатица с него.