Специално съм го гледал и съм питал - няма контра, няма спирачки, но може би можело да се сложи предна /срещу доплащане/.
Каплата може да се обръща, но с оглед липсата на спирачки е по-добре да се кара фиксирано и на спираш чрез намаляване до пълно спиране.
При свободен венец спирането става с накланяне и с крака, тоест идиотски
Ако не държиш на извитото кормило, това е по-нормално предложение за този тип колелца
http://shop.leader96.com/product/view/3707/hero Пак е със свободен и фиксиран венец, но поне си има две спирачки и е по-евтино. Вече дали и как може да се комбинира с шосейно кормило, не знам, но като има спирачки, правото си е по-добре за града. Самият велосипед е уникално лек "на ръка"
и на живо е много красив, но малко с размерите не е добре.
Идеята на извитото кормило освен аеродинамиката е при спиране /намаляване/ да си се хванал максимално ниско на кормилото и да намаляваш като оказваш съпротивление на въртенето на педалите /съответно и на гумите/, че дори да ти е по-лесно да блокираш задната гума /с вдигане/.
Абе, идеята на драга е най-вече да се кара само фикси, че сега са модерни или просто са скръндзи и не слагат спирачка поне отпред. То тя може да е само шосеен тип и за да върши работа, трябва да не е най-евтината.
За наш голям град обаче според мен без спирачки си е опит за самоубийство или по-лошо, защото дори и по велоалеите винаги може да се наложи да се спре внезапно, а и за да пазиш не себе си, а околните /пешеходци и особено деца/. Фиксито се движи и почти безшумно, защото педалите винаги се въртят /няма го цъкането на главината при движение по инерция/ и пешеходците не те чуват.
И двете обаче са с много тънки и гладки гуми и съответно возят ма-алко твърдичко.
А за 200 лева над драга може да получиш спирачки и то ви брейк, 3 вътрешни скорост и цялостен предпазител за верига -
http://koleloto.bg/product/344/cross-28 ... -2013.html И това няма контра, но е друго със две спирачки.
А какво ще рече фитнес велосипед всъщност, нещо като хибрид между градски и шосеен ли откъм външен вид - лека рамка тип шосейна, твърда вилка и право кормило ли.