подобрения на всичко по колелото

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

подобрения на всичко по колелото

Мнениеот axelmax » Нед Сеп 12, 2004 10:47 pm

тази тема е за подобрения на всички фабрични чаркове по колелото

като обясните подробно как, защо ,с какво ,сте направили тези подобрения,но да са безопасни за велосипедиста и хората и животни :usclap: ,а бе безопасни с една дума:P



към модераторите -ако може да сложите тази тема като Sticky:,защщото предполагам ,че ще има доста интересни постове
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7114
Рейтинг: 1616
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Admin » Пон Сеп 13, 2004 8:00 am

Ще видим как ще се развие темата и ще преценим :thumb:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16304
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Пон Сеп 13, 2004 10:26 am

Не е кой-знае какво но:
Всички знаете гадния звук от ударите на веригата по рамката при друскане! Тъпото е, че се яде и рамката и веригата пък и се чудиш тоя трясък "дали спица даде фира дали нещо главината отнесох, дали обтегача" та си реших проблема- сложих един от ефтините (за 1.10 лв, взех го от тия дето продават чарколяци за велосипеди до Женския пазар ) дълги неопренови грипшифтове на тръбата, която ми е точно под веригата. Цепнах го, надянах и го стегнах с 10-тина свински опашки. Сега е екстра никви звуци - недостатък: напоява се смасло от веригата нали си е гъба тоя матерял! При пипане става мазня прилична. Трудно се чисти маслото от него.
Други подобни решения съм виждал с намотана вътрешна гума - предполагам, че по-лесно се чисти маслото от тях.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот uha_rampage » Пон Сеп 13, 2004 12:32 pm

:angfire:
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот uha_rampage » Пон Сеп 13, 2004 6:25 pm

Абе как може да си толкоз т.. бе?
[quote]тази тема е за подобрения на всички фабрични чаркове по колелото[/quote]

Еми това ако не е подобрение, незнам кое е! + това е било вече направено, просто питам как се прави точно!

И още нещо... Точно ти не ми казвай, че "разводнявам", защото най-малко ти в този форум имаш право да кажеш подобно нещо, ясен ли съм?
Ако някой друг ми го каже ще се съглася и ще изтрия написаното... Но не ми се вярва, защото удрянето на дерайльора в рамката е често срещан проблем и вярвам, че ако някой отговори как да се тунингова ще бъде много полезно на хората.

Айде У лево...
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот uha_rampage » Пон Сеп 13, 2004 9:42 pm

Да разбрах те напълно, и затова трия всичко, което съм написал да не ти "разводнявам", предлагам всеки да постъпи като мен... Не му цапайте темата, нека си пише сам!
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот rujiru » Вто Сеп 14, 2004 3:17 pm

Хм, дамм

та начи - направил съм тюнинг на рамката "drag бегаисмотан" която фабрично не е направена за шокове по големи от 160 и затва съм резнал тръбата под задния тригълник която служи за закпрепвване на средния делеирьор ;)

друо друо аа..
да поради мини размерите на днм волканът се наложи а си монтирам компутер-а на задното коло като самото "ЕКРАНЧЕ" се намира на тръбата на рамката точно до колчето на седалката ! :)
rujiru
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 01, 2004 1:00 pm
Местоположение: Vietnam

Мнениеот F1-MAN » Сря Сеп 15, 2004 4:22 pm

Еми аз(не баш аз, ама участвах в изработката:)) си направих маслено смекчаване на вилката(ZOOM 650) от страр амортисьор от кола. Разпробихме повече отвори на главата на буталото, скъсихме го малко, затапихме го и го завих в долната част на десния крак. И мисля че стана добре. Сега остана да добавя една по-мека пружина в левия крак(там има един пластмасов удължител, който ще го махна), за да стане по-мека и да има повече ход, че сега е доста твърдичка.
Сложил съм и също маншони и направиме лагери на рамката(бехемот).
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Сря Сеп 15, 2004 5:53 pm

ф1-ман -знацчи е станало ,щото аз моя смекчител от жигула още не ъм го направил,а ти какъв използва ,и даи да севидим да вида как разгъва вилката

сложих по меки пружини -и като седна потаваше ,ама не повече от сантиметър и половина ,а трябва да е към 25-30мм,и се сгаваше от нищо и никакви препятства,като се мине по бярзо,имам чувството ,че тази вилка има некъв проблем ,които я прави адски нечувствителна и твърда
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7114
Рейтинг: 1616
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот F1-MAN » Сря Сеп 15, 2004 9:08 pm

Аз съм гъзар, моят е от Audi. Обаче сега сигурно няма да ти хареса, защото предполагам си по-лек от мен, а тъй като клапанът е малко натегнат и маслото малко гъсто, сега е дори по-твърда от преди. Но определено не подскача в ръцете. Може да не се сгъва на всичко, заради твърдостта си, но бавното разгъване си е друга работа. Ако искаш като я направя както трябва може да се видим, ама това сигурно ще след няколко седмици.
Иначе ти какво си направил с пружините. Не разбрах защо написа че хем се сгъва на всичко, хем е твърда.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Сря Сеп 15, 2004 10:04 pm

гъзар :^:,
наистина май тая идеика която ,ми хрумна да се вземе смекчител за аморетсиор на кола ,има бъдеще

за пружините ,имах предвид ,че сложих много меки ама sag-a не е нормални граници ,а при употреба е стршно мека и неможе върне до краи и си удря ограничителя на хода без много усилие,затова имах предвид ,че е има некъв проблем ,защото още повече като се сгане вилката се осеща някво достаголямо налягане ,в смисъл има яка компресия и затова не се сгава при малки неравности защото и при меки пружини е същото в началото много трудно тръгва ,а после омеква
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7114
Рейтинг: 1616
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот F1-MAN » Сря Сеп 15, 2004 10:34 pm

Е, аз си махнах ограничителя на хода, така че с едни по меки пружини може да извади около 15см.:D
Да не би да не си смазал добре вилката и тя да се вдървява. При мен като сложих хидравликата се получи едно интересно нещо. Въздуха в ботуша се оказа затворен(маншоните не му даваха да излезе) и вилката стана супер твърда. Просто този въздух се сгъстяваше доста. Ама пробих една малка дупка долу на ботуша и сега няма проблем. Обаче ме съмнява че при теб проблемът е в това, защото при теб относителното сгъстяване на въздуха е по малко тъй като кракът ти е кух.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Сря Сеп 15, 2004 11:49 pm

ами незнам ,какво да ти кажа според мен въздуха е много сгастен ,и празния крак не екомпресиран ,а този с пружината ,незнам дали си забелязал ама тоя крак има едни черни пласмаси които си имат роля-като бутала и придържащи пружините,да не търкат н вътрешмната страна на подпорите ,мисля да направа малко дупки в тея буталца

ти какво масло сложи на твоита хидравлика

постовете ,които сега си пишем ще бъдат истрити след завършване на хидравликата ,стига да е успешна и ще има ясно и кратко обяснние,че има много братя по вилки ,съгласен ли си:?:за да не се натрупва темата
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7114
Рейтинг: 1616
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот rujiru » Чет Сеп 16, 2004 10:14 am

[quote="screamBoy"]

а 5мм как успя да докараш между датчика и магнита ?? къде сложи датчика ??????
и моя легендарен дзвер е вече с 130мм ход (шок 180) по твоята схема, има място поне за 190.
[/quote]


;) ами датчика се намира на лявото ухо за v-brake което не се използва, шока ми мисля че е 185 и опираше просто на една боя разтояние и не беше особенно нужно да режа тръбата, но прецених че е по добре да има разтояние за да не се жули задния триъгълник отдоло опираики в тръбата, а иначе да може да се сложи и 200 шок но ще трябва да се кара
само с смъкната седалка щото ще е трудно да се стъпва на земята ;))

btw при мен хода на шока е 50мм което означава че рамката би трябвало да се свива 150, но и 150 са малко да го... при изкачване на стълбите на ндк от долу на горе на последните стъпала забива докраи, а и на спускане се осеща от време на време как забива докрай като тука смятам че имат и влияние 18-те сантиметра на вилката която прави предницата проходима а пък задницата се опитва но ..

а и във веломания един момък ми сподели че голяма част от рамките бегемот са криви, т.е при махане на шока и сгъване на задния триъгълник към седалката максимално се забелязва разминаване на двата триъгълника, въпросното момче беше много учуден че моята рамка е права.
та може за шока и при теб да има леко закривяване на рамката и затова шока да е застанал на криво.
rujiru
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 01, 2004 1:00 pm
Местоположение: Vietnam

Мнениеот F1-MAN » Чет Сеп 16, 2004 8:36 pm

Axelmax, да ти кажа тя вилката се поразработи. Някак си омекна. Ще преценя дали да си слагам други пружини.
Иначе съм сложил масло за шевни машини, защото хидравличното при баща ми беше малко гъсто. Ама то и това се сгъсти, така че същата работа. Явно не става за тази цел.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Чет Сеп 16, 2004 9:32 pm

как ще се сгасти маслото:?:
по принцип ,не би трябвало да омекне защото ти си сложил смекчителитои принатискане играероля на сипротивител

ти колко кила си ,щото аз съм 65кг ,и маи съм лек за пружините

ако махнех ограничителя на вилката ,няма да има ход 150 мм ,щото във вилката има двепруйини ,които имат общо хох до 130мм ,но като вземем предвиd и натегането на пруйината като се завие тапатастава към 120 мм най-много
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7114
Рейтинг: 1616
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот F1-MAN » Чет Сеп 16, 2004 9:50 pm

Да с тези пружини не може да има 150мм ход, но ако се добави една мека:)
Може и да се е сгъстило защото май свали и малко стружки, не знам, но със сигурност е по гъсто. Явно старото масло беше оставили чернилка(въпреки че хубаво измих частите) и сега е паднала.
Иначе аз съм 88кг. и пак са ми малко твърди.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Вто Яну 11, 2005 11:26 am

kak da napraim shimano m475 za predna ili pone az kak napraih,sled podskazka ot winstream ,predi dosta vreme,ama sega se reshih:

smenih diska na shimanoto s 203mm na hayes dosta poiznosen i prehodnik za nego i vapreki iznosenosta na diska i nepodhodqstiqt kato vid disk ,che ne e zatakiva nakladki kato na shimanoto spored nqkoi ,
spirahkata ,korenno se promeni i spira dosta po silno ,ne mi trebe,mnogo za da spra,

veche zadnata neq pipam kato spiram
[color=teal][size=200]naistina raboti[/size][/color]
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7114
Рейтинг: 1616
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта