С каква настройка си карате Speed Dial-a?

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

С каква настройка си карате Speed Dial-a?

Мнениеот KiZZo » Пон Май 30, 2005 10:23 pm

Въпрос към тези, които използват споменатите лостчетата. Аз лично винаги съм ги карал настроени за максимална спирачна сила. Днес малко си поиграх и наистина се усеща подобряване в модулацията, кагато захвата се изкара по-далече от кормилото. Но това беше в градски условия, така че не мога да преценя дали ще ми хареса. Все пак споделете и вашия опит ... :)
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bestbg » Вто Май 31, 2005 5:52 am

на средно положение или малко по-нагоре. И съм си доволен и успешно контолирам авид-а :)
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот Admin » Вто Май 31, 2005 9:00 am

Kizzo, според Avid повече модулация има при положението, когато точката на лоста (ако това имаш предвид под захват) е по-близо до кормилото. Тогава единица ход на жилото се реализира с повече ход на лостчето отколкото в другото крайно положение (най-далече от кормилото). А пък повечето ход на лостчето дава по-добър контрол (това разбирам под модулация;)) върху спирачната сила, която прилагаш. Аз поне така ги усещам нещата, но предпочитам да го държа на средно положение или даже малко по-навън, защото иначе лостчето ми става доста "меко" и започва да опира в пръстите ми, което хич не ми харесва :D
Само че и аз имам един въпрос, който е повече теоретичен, а именно: влияе ли врътката за speed dial върху спирачната сила и как точно? Аз не съм измервателен уред и не успявам да усетя разлика - чувствам промяна само в модулацията. Миналата сряда спорихме доста по този въпрос... Така че, ако някой знае поне теоретично как стоят нещата да ми каже, че съм любопитен ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16304
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот halcor » Вто Май 31, 2005 9:13 am

На мен ми е удобно да е по-далеч лостчето от кормилото и с по-малко ход да стига до блокаж, нищо че не съм трайълджия :) Нямам навика да стискам нервно спирачката, така че и малко модулация ми е достатъчна.
Бе и аз си мисля, че врътката влияе само на модулацията, един вид на маппинга на интервала [никакво_спиране, блокаж] върху хода на лостчето :)
Аватар
halcor
 
Мнения: 1241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 24, 2002 12:54 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот KiZZo » Вто Май 31, 2005 9:21 am

[quote="Admin"]

Kizzo, според Avid повече модулация има при положението, когато точката на лоста (ако това имаш предвид под захват) е по-близо до кормилото. Тогава единица ход на жилото се реализира с повече ход на лостчето отколкото в другото крайно положение (най-далече от кормилото). А пък повечето ход на лостчето дава по-добър контрол (това разбирам под модулация;)) върху спирачната сила, която прилагаш. Аз поне така ги усещам нещата, но предпочитам да го държа на средно положение или даже малко по-навън, защото иначе лостчето ми става доста "меко" и започва да опира в пръстите ми, което хич не ми харесва :D
Само че и аз имам един въпрос, който е повече теоретичен, а именно: влияе ли врътката за speed dial върху спирачната сила и как точно? Аз не съм измервателен уред и не успявам да усетя разлика - чувствам промяна само в модулацията. Миналата сряда спорихме доста по този въпрос... Така че, ако някой знае поне теоретично как стоят нещата да ми каже, че съм любопитен ;)
[/quote]


Ами ако под модулация се разбира отношението на хода на лостчето към хода на жилото/буталото, тогава наистина по-навътре (към кормилото) има повече модулация. Обаче моето лично усещане, без да съм карал много с другата настройка е, че с нея имаш по-добър контрол в началото на хода на спирачката заради по-голямото съпротивление, което указва лостчето. Иначе , когато врътката е навътре, като че ли се прескача началото на хода. А колкото до спирачната сила не може да няма разлика след като се променя лостовото съотношение. Аз поне усещам :) ...
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот chiMol » Вто Май 31, 2005 10:01 am

[IMG]http://tinypic.com/5kgh3b[/IMG]

1во сори за скапаната картинка така .... когато жилото е в положение 1 хода на лосчето е най голям силата която прилагаме на спирачката е минимална а силата при спирачката е максимална и хода на накладките намалява(при това положение се усеща мн добре точката на спиране)

ако е 5 - хода на лосчето е най малък и ние трябва да прилагаме голяма сила хода на накладките е по голям и затова спирачката става по твърда (по скоро накнадките достигат по бързо до диска...)

при междинните положения предполагам че се сещате .... това съм го научил САМО от експерименти ако някой има нещо против ще го приема
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот Cu0 » Вто Май 31, 2005 11:40 am

[quote][i]Originally posted by chiMol[/i]

[IMG]http://tinypic.com/5kgh3b[/IMG]

според мен силата е една и съща => силата с която натискаш е еднаква и лоста е еднакво дълъг през цялото време, променя се само хода

практически усещаш "по-силно" спиране в положение 4, защото можеш да предадеш достатъчно сила на лостчето за по-малко разстояние, докато с по-дълъг ход ти трябва време ... след което време би достигнал същата спирачна мощ обаче
по-дългия ход ти позволява по равномерно разпределение и контрол на силата

иначе аз карам на положение 3-4
Аватар
Cu0
 
Мнения: 375
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Чет Апр 10, 2003 10:20 am
Местоположение: Saint Kitts and Nevis

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Май 31, 2005 11:54 am

Грешиш. При една и съща сила на стискане, силата на опън на жилото са различни, както и хода му. Като стискаш лосчето създаваш въртящ момент, който е произведение от приложената силата (по-точно компонентата, перпендикулярна на рамото) и рамото(най-късото разтояние между точта на завъртане и линията, по която се прилага силата). Същият този въртящ момент създава сила на опън на жилото по същия принцип.Тоест отношението между дължините на рамената е обратно пропорционално на отношението между приложената и получената сила.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Май 31, 2005 12:11 pm

както каза halcor, въпроса е в mapping-а, искам да кажа уравнение от вида y=k*x, където Y е спирачната сила, а X e силата на стискане.
К е модулацията и се регулира с врътката.
От което излиза, че се променя и максималната спирачна сила (Y) и първата производна (K), тоест колко рязко да расте спирачната сила със стискането на лоста - от влачене до блокаж.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот pascoff » Вто Май 31, 2005 12:12 pm

@Admin
разбира се че влияе, въпроса е доколко всеки усеща това ... малко допълнение към chiMol:
при положение 1 на жилото за 1 см. ход на лостчето накладките ще се преместят с 1мм. (примерно) а при положение 5 на жилото за 1 см. ход на лостчето накладките ще се преместят 5мм. => силата нужна за спиране се променя от 1 до 5 (примерно) ... извода е че при преместване на жилото от положение 1 към 5 то силата нужна за блокиране на спирачката се увеличава а хода на лостчето намалява
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 674
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Вто Май 31, 2005 12:21 pm

Абе всичките тези неща са ми ясни, но значи на практика говорим за силата, която прилагаме ние с пръст при лостчето, нали така? Т.е. в единият случай трябва повече сила в пръстите, а спирачката е "твърда", т.е. бързо достига максимална спирачна сила, а в другият случай спирачката е "мека", но контролът е по-плавен и за пръстите е по-лесно. Това го усещам, разбира се.
Но мисълта ми беше, дали се променя самата максимална спирачна сила при накладките и диска. Според мен не би трябвало, нали? Аз това имах предвид, като казах, че не усещам разлика в спирачната сила - в момента, в който тя се достигне, я усещам еднакво - но този момент се постига с различен ход на лостчето при различните положения. Разликата е само горе, че в единият случай може пръстите да нямат достатъчно мощ, за да постигнат този максимум.
Само че при мен примерно в положение 1 ходът на лостето става толкова голям, че почва да ми опира в пръстите и на практика чак след това мога да достигна максималната мощ. Затова, както казах, аз я държа в средно положение или даже леко навън, още повече, че лостчето си остава достатъчно леко :beer:
Радвам се, че все пак съм схванал основните зависимости :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16304
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Май 31, 2005 12:31 pm

[quote="Admin"]

Абе всичките тези неща са ми ясни, но значи на практика говорим за силата, която прилагаме ние с пръст при лостчето, нали така? Т.е. в единият случай трябва повече сила в пръстите, а спирачката е "твърда", т.е. бързо достига максимална спирачна сила, а в другият случай спирачката е "мека", но контролът е по-плавен и за пръстите е по-лесно. Това го усещам, разбира се.
Но мисълта ми беше, дали се променя самата максимална спирачна сила при накладките и диска. Според мен не би трябвало, нали? Аз това имах предвид, като казах, че не усещам разлика в спирачната сила - в момента, в който тя се достигне, я усещам еднакво - но този момент се постига с различен ход на лостчето при различните положения. Разликата е само горе, че в единият случай може пръстите да нямат достатъчно мощ, за да постигнат този максимум.
Само че при мен примерно в положение 1 ходът на лостето става толкова голям, че почва да ми опира в пръстите и на практика чак след това мога да достигна максималната мощ. Затова, както казах, аз я държа в средно положение или даже леко навън, още повече, че лостчето си остава достатъчно леко :beer:
Радвам се, че все пак съм схванал основните зависимости :D
[/quote]

Ами на практика си прав - всеки кара както му най-удобно и подходащо за стила на каране.Явно трябва да се настроят накладките да бъдат максимално близо до ротора, за да не се губи ход на лостчето. Иначе останалото е въпрос на предпочитание. При определена сила на притискане на накладките,приложената сила не се използва за спиране, а само за разтягане на жилото и други подобни.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Cu0 » Вто Май 31, 2005 12:41 pm

аз нещо се обърках май, още повече че нямам и необходимите инженерни познания и говоря само от обща култура ... но нали ставаше дума за силата на спиране, както админ казва тази на накладките, а не на натиск

постта си виждам момент на неяснота, казал съм че "силата е еднаква" а имах предвид, че мах силата с която натискам е еднаква в двата случая поради простата причина, че максимума й зависи изцяло от мойте физически възможности :)
Аватар
Cu0
 
Мнения: 375
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Чет Апр 10, 2003 10:20 am
Местоположение: Saint Kitts and Nevis

Мнениеот KiZZo » Вто Май 31, 2005 12:49 pm

[quote="Admin"]


Но мисълта ми беше, дали се променя самата максимална спирачна сила при накладките и диска. Според мен не би трябвало, нали?
[/quote]


Ами май да :) В крайна сметка диска и накладките не ги интересува през какви преобразувания е преминала силата на пръста ти ...


[quote="NovemberCharlie"]


Явно трябва да се настроят накладките да бъдат максимално близо до ротора, за да не се губи ход на лостчето.
[/quote]


Не бих казал , че този ход се "губи". По-скоро зацепва по-надолу лостчето ако накладката е по-навън. На мен така ми е по- удобно и пак мога да блокирам гумата преди лостчето да ми опре в пръстите. То даже не ми опира в пръстите, а минава покрай тях защото съм го нанизал навътре по кормилото.
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Вто Май 31, 2005 12:54 pm

[quote="KiZZo"]

[quote="Admin"]


Но мисълта ми беше, дали се променя самата максимална спирачна сила при накладките и диска. Според мен не би трябвало, нали?
[/quote]


Ами май да :) В крайна сметка диска и накладките не ги интересува през какви преобразувания е преминала силата на пръста ти ...
[/quote]


Тц! Интересува ги (виж [1])!

То е все едно да се опитваш да повдигнеш тежък камък с лост и да твърдиш, че камъкът не се интересува от дължината налоста, а само от силата на човека в другия му край. Аналогията със спирачката е пълна.

__________________________
[1] Архимед, слухове и легенди за това какво бил казал, том хх, година хххх преди Персенк
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Май 31, 2005 12:55 pm

[quote="KiZZo"]

[quote="Admin"]


Но мисълта ми беше, дали се променя самата максимална спирачна сила при накладките и диска. Според мен не би трябвало, нали?
[/quote]


Ами май да :) В крайна сметка диска и накладките не ги интересува през какви преобразувания е преминала силата на пръста ти ...


[quote="NovemberCharlie"]


Явно трябва да се настроят накладките да бъдат максимално близо до ротора, за да не се губи ход на лостчето.
[/quote]


Не бих казал , че този ход се "губи". По-скоро зацепва по-надолу лостчето ако накладката е по-навън. На мен така ми е по- удобно и пак мога да блокирам гумата преди лостчето да ми опре в пръстите. То даже не ми опира в пръстите, а минава покрай тях защото съм го нанизал навътре по кормилото.
[/quote]

Пак е въпрос на предпочитание.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот KiZZo » Вто Май 31, 2005 1:03 pm

[quote="did"]

[quote="KiZZo"]

[quote="Admin"]


Но мисълта ми беше, дали се променя самата максимална спирачна сила при накладките и диска. Според мен не би трябвало, нали?
[/quote]


Ами май да :) В крайна сметка диска и накладките не ги интересува през какви преобразувания е преминала силата на пръста ти ...
[/quote]


Тц! Интересува ги (виж [1])!

То е все едно да се опитваш да повдигнеш тежък камък с лост и да твърдиш, че камъкът не се интересува от дължината налоста, а само от силата на човека в другия му край. Аналогията със спирачката е пълна.

__________________________
[1] Архимед, слухове и легенди за това какво бил казал, том хх, година хххх преди Персенк
[/quote]


Става въпрос за това, че спирачната сила (силата на триене м-у накладки и ротор) зависи от това с каква сила жилото дърпа лостчето на буталото. Това дали ти горе дърпаш с някакви нечовешки усилия или пък едвам докосваш няма значение , ако това в крайна сметка се преобразува в една и съща сила дърпаща жилото.
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Вто Май 31, 2005 1:08 pm

[quote="KiZZo"]
Става въпрос за това, че спирачната сила (силата на триене м-у накладки и ротор) зависи от това с каква сила жилото дърпа лостчето на буталото. Това дали ти горе дърпаш с някакви нечовешки усилия или пък едвам докосваш няма значение , ако това в крайна сметка се преобразува в една и съща сила дърпаща жилото.
[/quote]


Превеждам:
Става дума за това, че силата, с която лоста повдига камъка (приложена от лоста под камъка) зависи от това с каква сила лоста натиска камъка отдолу. Това горе дали ти натискаш с някакви нечовешки усилия или едвам докосваш няма значение, [i][b]ако това в крайна сметка се преобразува в една и съща сила на натиск отдолу на камъка[/b][/i].

Да, ама просто не се преобразува в една и съща сила! Според това къде си гепил лоста може и с много по-малко усилия да повдигнеш много по-голям камък. Затова и максималната сила СИЛНО ЗАВИСИ от отношението в рамената на лоста и следователно от настройката на лостчето на спирачката. Помисли пак;).

:beer:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот KiZZo » Вто Май 31, 2005 1:27 pm

[quote="did"]

[quote="KiZZo"]
Става въпрос за това, че спирачната сила (силата на триене м-у накладки и ротор) зависи от това с каква сила жилото дърпа лостчето на буталото. Това дали ти горе дърпаш с някакви нечовешки усилия или пък едвам докосваш няма значение , ако това в крайна сметка се преобразува в една и съща сила дърпаща жилото.
[/quote]


Превеждам:
Става дума за това, че силата, с която лоста повдига камъка (приложена от лоста под камъка) зависи от това с каква сила лоста натиска камъка отдолу. Това горе дали ти натискаш с някакви нечовешки усилия или едвам докосваш няма значение, [i][b]ако това в крайна сметка се преобразува в една и съща сила на натиск отдолу на камъка[/b][/i].

Да, ама просто не се преобразува в една и съща сила! Според това къде си гепил лоста може и с много по-малко усилия да повдигнеш много по-голям камък. Затова и максималната сила СИЛНО ЗАВИСИ от отношението в рамената на лоста и следователно от настройката на лостчето на спирачката. Помисли пак;).

:beer:
[/quote]


Абсолютно съм съгласен. Но това, което съм написал беше по повод:

[quote="Admin"]
Но мисълта ми беше, дали се променя самата максимална спирачна сила при накладките и диска.
[/quote]


Тази максимална спирачна сила се достига когато колелото блокира Т.е. ако и със двете настройки можеш да достигаш до блокиране на гумата (т.е. можеш да прилагаш усилие от 0 до 100%), то и с двете ще спираш еднакво бързо.

Иначе естествено, че ще ти е по-лесно в единия случай.
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Май 31, 2005 1:32 pm

Това с 0-та % усилие не ми стана много ясно:D:beer:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот KiZZo » Вто Май 31, 2005 1:43 pm

[quote="NovemberCharlie"]

Това с 0-та % усилие не ми стана много ясно:D:beer:
[/quote]


Ами това е когато не пипаш лостчето :) А всъщност ако трябва да съм точен, най-бързо се спира когато колелото е малко преди блокаж - примерно на 90% (или колкото може повече , но без да блокираш) от силата необходима за блокиране ...
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот hlebarka » Вто Май 31, 2005 2:28 pm

Според мен силата нужна за да блокира колелото при положение 1 е по-малка от силата за да блокира при 5.
Кореспондентно, както би казал Батман, и силата за спиране изобщо, трябва да е по-малка и без да се блокира колелото.

И тъй като всеки нормален човек иска да си блокира спирачката с минимално усилие, то трябва да се кара на положение 1 или с лостчета с конструкция като тази на 1 или надминаващи я.
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот velco » Вто Май 31, 2005 2:50 pm

[quote="hlebarka"]
И тъй като всеки нормален човек иска да си блокира спирачката с минимално усилие ...
[/quote]

Аз съм ненормален ... :nuts:;)
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот chiMol » Вто Май 31, 2005 4:31 pm

[quote="hlebarka"]

Според мен силата нужна за да блокира колелото при положение 1 е по-малка от силата за да блокира при 5.
Кореспондентно, както би казал Батман, и силата за спиране изобщо, трябва да е по-малка и без да се блокира колелото.

И тъй като всеки нормален човек иска да си блокира спирачката с минимално усилие, то трябва да се кара на положение 1 или с лостчета с конструкция като тази на 1 или надминаващи я.
[/quote]




1во не мисля че целта е да блокираш гумата а да спреш безопасно

2ро АКО ЖИЛОТО Е В ПОЛОЖЕНИЕ 1 в-у лосчето се прилага минимална сила(при добре настроени спирачки) А в положение 4 за да спреш трябва да стискаш ЗДРАВО


:beer::beer::beer::beer:
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот bikerider » Сря Юни 01, 2005 8:11 am

Така след тия сложни дискусии, може да погледнете поста ми с функцията и дано да се сетите, че за една и съща необходима ви спирачна сила (спирачен път при еднакви условия), в зависимост от модулацията силата на стискане е различна.
И обратно при една и съща сила на стискане, в зависимост от модулацията се мени и спирачната сила (спирачния път).

Честно не разбирам за какво са тия сложни дискусии, след като нещата са пределно тривиални...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Юни 01, 2005 8:16 am

[quote="chiMol"]
1во не мисля че целта е да блокираш гумата а да спреш безопасно
[/quote]


Понякога се налага.
Освен това никой не те кара да стискаш с всичката си сила. Но когато имаш максимална модулация, тогава можеш да спираш плавно със съвсем фини движения и минимални усилия.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Сря Юни 01, 2005 8:40 am

[quote="bikerider"]

Така след тия сложни дискусии, може да погледнете поста ми с функцията и дано да се сетите, че за една и съща необходима ви спирачна сила (спирачен път при еднакви условия), в зависимост от модулацията силата на стискане е различна.
И обратно при една и съща сила на стискане, в зависимост от модулацията се мени и спирачната сила (спирачния път).

Честно не разбирам за какво са тия сложни дискусии, след като нещата са пределно тривиални...

[/quote]

:agree:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот LoshBoch » Сря Юни 01, 2005 11:21 am

Не виждам картинката, така че моля да ме извините ако има неточности. При положение на жилото (1) най-близко до кормилото имаме минимален ход на жилото, а при положение (5) най-далеч от кормилото имаме най-голям ход, т.е. за да опънем жилото с 1см. (примерно) при положение (1) лостчето изминава по голям път отколкото ако жилото е в положение (5). Ако приемем за определеност че силата се прилага в края на лостчето и че прилагаме една и съща сила то при положение (1) разстоянието м/у точката на прилагане на силата и точката на действие е най-голямо => действието на силата е най-голямо, а в положение (5) рамото е най-малко => най-малка сила. Надявам се че сте ме разбрали. Също така не изключвам възможността положенията да служат именно за промяна на хода на жилото и да се сменят последователно докато се износват накладките.
LoshBoch
 
Мнения: 50
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 08, 2005 11:53 am

Мнениеот bikerider » Сря Юни 01, 2005 11:32 am

Ммм, май не си съвсем наясно със спирачката (BB7) - хода на жилото се регулира чрез врътката на външната накладка. Чрез настройката на жилото от врътката на лостчето се обира само хлабината на жилото. Оттам нататък единственото което трябва да се пипа е reach настройката и модулацията.
Износването на накладките се компенсира единствено чрез врътките на апарата - иначе по твоя метод при всяка настройка ще трябва да променяш модулацията, което не е приятно ако си свикнал с едно положение.

Всички тези настройки изброени горе освен модулацията променят крайните точки на интервалите на силата на стискане и на спирачната сила. Тоест с тях се регулират граничните положения, а с модулацията се регулира съотношението между интервалите (модулация = gain, reach = offset). Тоест уравнението е всъщност от вида Y=k*x+r, където к е модулацията (gain), а r e reach (offset).
X е силата приложена към лостчето, а Y е резултантната сила приложена от накладките към ротора, което умножено по коефициента на триене на накладките/ротора дава силата на триене, съответно спирачната сила. Чрез още малко коефициенти касаещи големината на ротора, спици и оплетка, балон на гумата, грайфера й, настилката на пътя, атмосферните условия, както и чрез масата/инерцията се получава реален спирачен път.

Нас ни интересува единствено промяната на силата на стискане при лоста за да се получи силата на стискане при накладките - това е модулация. С прости думи модулацията е коефициента който преобразува силата на стискане в сила на спиране (лостово отношение). Модулация значи точно това - умножение с коефициент.

Edit: Ако говорим за само за SpeedDial лостчета и v-brake - там началото на хода на жилото се регулира от reach-a, а крайната му точка - от врътката на жилото при лостчето. модулацията си е модулация и се регулира чрез червената врътка.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот LoshBoch » Сря Юни 01, 2005 11:50 am

[quote="bikerider"]

Ммм, май не си съвсем наясно със спирачката (BB7) - хода на жилото се регулира чрез врътката на външната накладка. Чрез настройката на жилото от врътката на лостчето се обира само хлабината на жилото. Оттам нататък единственото което трябва да се пипа е reach настройката и модулацията.
Износването на накладките се компенсира единствено чрез врътките на апарата - иначе по твоя метод при всяка настройка ще трябва да променяш модулацията, което не е приятно ако си свикнал с едно положение.

Всички тези настройки изброени горе освен модулацията променят крайните точки на интервалите на силата на стискане и на спирачната сила. Тоест с тях се регулират граничните положения, а с модулацията се регулира съотношението между интервалите (модулация = gain, reach = offset). Тоест уравнението е всъщност от вида Y=k*x+r, където к е модулацията (gain), а r e reach (offset).
X е силата приложена към лостчето, а Y е резултантната сила приложена от накладките към ротора, което умножено по коефициента на триене на накладките/ротора дава силата на триене, съответно спирачната сила. Чрез още малко коефициенти касаещи гумата, грайфера, настилката и атмосферните условия се стига до крайната спирачна сила, откъдето чрез теглото на колелото и карача се получава спирачен път.

Нас ни интересува единствено промяната на силата на стискане при лоста за да се получи силата на стискане при накладките - това е модулация. С прости думи модулацията е коефициента който преобразува силата на стискане в сила на спиране (лостово отношение). Модулация значи точно това - умножение с коефициент.

Edit: Ако говорим за само за SpeedDial лостчета и v-brake - да, там хода на жилото и модулацията са обвързани и не могат да се регулират поотделно.


[/quote]


:thumbu: Ясно!
LoshBoch
 
Мнения: 50
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 08, 2005 11:53 am

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: fesmlpcdu659 и 0 госта