впечетления от последния байк панаир в Кьолн

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

впечетления от последния байк панаир в Кьолн

Мнениеот batman » Сря Фев 04, 2004 12:59 am

...малко снимки които направих по време на панаира:
Изображениетози байк се държи от една струна,която се натяга с имбус,предимството му е че е разглобяем,като АК-47:)))
Изображениетова е леден блок в който са замразени вилка и дерайльори,които след 3-дена престой в леда бяха сглобени и подкарани на велосипед...
Изображение...нелош велосипед...
Изображение...змиярник....
Изображение...доста момчета се потрошиха при скоковете,но имаше и големи майстори:)))
Изображение...ей това червеното го гледах половин час-изтекоха ми очите по него ;)
Изображение...на "Балкан" щанда-има няколко велота дето стават за каране от начинаещи-добър компромис мезду цена и качество ;)
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот Admin » Пет Фев 06, 2004 12:54 pm

Interesno...Dai o6te, ako ima6!:D
Vsu6tnost, ako ne e nahalno i jelae6, moje napravo da zaformim niakakva statia s mnogo kartinki i malko obiasnenia kum tiah, kakto si go napravil i tuk. taka 6te mogat da go vidiat vsi4ki 4itateli na saita, a ne samo vliza6tite vav foruma. :)
Ako si navit, pi6i mi na: [email protected]
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16304
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пет Фев 06, 2004 12:57 pm

[quote="batman"]
...на "Балкан" щанда-има няколко велота дето стават за каране от начинаещи-добър компромис мезду цена и качество ;)
[/quote]


Ama vijdam i takiva, deto 6te me e malko strah da gi podkaram izvan parka. [:0]Naprimer nai-vliavo...
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16304
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот jokata » Съб Фев 07, 2004 12:09 am

[quote="Admin"]

Interesno...Dai o6te, ako ima6!:D
Vsu6tnost, ako ne e nahalno i jelae6, moje napravo da zaformim niakakva statia s mnogo kartinki i malko obiasnenia kum tiah, kakto si go napravil i tuk. taka 6te mogat da go vidiat vsi4ki 4itateli na saita, a ne samo vliza6tite vav foruma. :)
Ako si navit, pi6i mi na: [email protected]
[/quote]

Любо, този пост ми прилича на реклама на "Балкан"/"Tempo"... Виж само къде са качени снимките - http://www.balkan.bg/gallery/ :?::?::?:
Може и да съм се заблудил де, ама не знам защо ми се струва, че не съм...
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот screamBoy » Съб Фев 07, 2004 1:07 am

супер ! най-после да се появи интернетско доказателство че най-старата ни велосипедна фирма е още тук и действа !!! откакто си затвориха магазина на Илиянци се притеснявах че се свиват !!!
а на Витоша карах с човек с тяхно колело и не беше никак зле, хардтайл.
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот batman » Пон Фев 09, 2004 11:27 am

....mislq,4e e nuzno da se vkarat malko obqsneniq po vuprosa...az sum konstruktora(i designera) na pove4eto velosipedi SPRINT i...(BALKAN ot okolo 1,5 god.)namesih se vuv postovete,za6toto mislq 4e e nuzno (zaradi obektivnostta) da ima i mneniq ot drugata strana,btw az su6to karam aktivno bike(posledno se puskah po ski pista(Borovetc-sredata na qnuari za test na DH po snezen teren:)....ima mnoo logi4ni obqsneniq za6to BG bikes sa takiva kakvito sa,no tova go ostavqm za drug put...otnosno reklamata na Tempo,situaciqta e slednata:vse o6te malko ot na4inae6tite(i ne samo...) bikeri sa naqsno,4e na BG pazara(ve4e vtori sezon) ima i nova alternativa za snosen i dostupen bike(ne pravq reklama,a snasqm polezna informaciq ;),za6toto naqkoi modeli sme testvali(zaedno s moq kolega) v produlzenie na godina ...i rezultatite sa dobri,btw moga da napravq pulen analiz na velosipedite,koito preporu4vam i taka da ne sum golosloven...hehehe-estestveno samo v slu4aj,4e nqkoj mi iska mnenieto :)...osven tova razpolagam s bogat li4en arhiv ot snimki(ot panairite i ot proizvoditelite)..pri zelanie i interes moga da gi predostavq(temati4no) za postove vuv foruma...btw,smqtam 4e mogat da se zaformqt interesni diskusii;)
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот TOYAGA » Пон Фев 09, 2004 11:47 am

[quote]az sum konstruktora (i designera) na pove4eto velosipedi SPRINT i...(BALKAN ot okolo 1,5 god.)[/quote]


Хм, с риск да прозвучи малко нахално, ми се ще да те питам – с що за образователен ценз разполагат твоите колеги (пък и ти самия) във велосипедния бранш в BG? И друго – съвместяването на функциите на конструктор и "художествен оформител" (дизайнер), нещо характерно ли е за същия този бранш?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот batman » Пон Фев 09, 2004 12:38 pm

...za men:malko neskromno e,no kato se interesuva6-imam 2 broq vis6i... :)...(promi6len dizajn+ ma6inen ingener,magistur,v momenta podgotvqm doktorat...)...a za kolegite moza da kaza samo,4e vseki razpolaga s neobhodimiq cenz i poznaniq -spored dluznostta si;)po-gore spomenah,4e BG velosipedite sa tova koeto iziskva pazarut(i realnostta) v momenta,a ne sa takiva ,kakvito mogat ga budat ;)btw-mnoo dulga tema,nqkoj put 6te obqsnq po-podrobno kakvo imam v predvid :)))6te si pozvolq da kaza,4e i nie razbirame ot bikes ;)-daze pove4e otkolkoto se predpolaga -hehehe
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот TOYAGA » Пон Фев 09, 2004 1:04 pm

Хе-хе-хе...

Вижда се, вижда се, че и вие разбирате от bikes... хе-хе-хе... Вижда се както от начина, по който упражнявате ценза си с цел задоволяване на пазара, така и от начина, по-който искрено се удивлявате на Slingshot-а, давате "нелоша" оценка на шосейната "triple triangle"-геометрия на GT и малко след това очите ви текат от умиление пред обикновен тайвански топуз...

BTW кандидат-докторе, "имам предвид" се казва... И главни букви се пишат. И точки се слагат. И Кирил и Методий е имало... Добре е да си припомните правописа, защото рискувате да ви върнат доктората поради неграмотност... хе-хе-хе...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Liohman » Пон Фев 09, 2004 2:57 pm

С риск да прозвучи малко глупаво, как ги отглеждате тези гърбавите мулета. Каква е идеята на тази "революциона рамка":
а)максимално да се смачкат орехчетата и при най-малкото друсане или скокче, а не ми се мисли ако човек да сгреши по сериозно;
б)да може по-лесно да се впряга хамута;
в)да се дивят хората на българската гениалност;
г)да се стресира младото поколение и да се откаже от този спорт;
д)да се закачат пазарски чанти без да се влачат по земята;
е)да се утежни с цел, човек да прави повече мускулна маса;
ж)"Балкан" ще прави отбор за ХС от хора по 2 метра и повече;
з)проектанта на тази рамка таи голяма любов към съпромат-а и фермите.
[img]http://www.balkan.bg/tempo/images/tempo/Panther.jpg[/img]
Ако може конструктора на Tempo Panther да ми обясни този "звяр" какво предназначение има, че като гледам ъгъла на челото явно DH или FR. А също така какви са нуждите на българския пазар, *бах тази реалност или по-скоро ГЛУПОСТ.
:xx(::o):xx(::o):xx(::o):xx(::o):xx(::o):xx(::o):xx(::o)
L.B.M.P.
Liohman
 
Мнения: 574
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Сеп 23, 2003 3:21 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jokata » Пон Фев 09, 2004 2:58 pm

[quote="TOYAGA"]

Хе-хе-хе...

Вижда се, вижда се, че и вие разбирате от bikes... хе-хе-хе... Вижда се както от начина, по който упражнявате ценза си с цел задоволяване на пазара, така и от начина, по-който искрено се удивлявате на Slingshot-а, давате "нелоша" оценка на шосейната "triple triangle"-геометрия на GT и малко след това очите ви текат от умиление пред обикновен тайвански топуз...

BTW кандидат-докторе, "имам предвид" се казва... И главни букви се пишат. И точки се слагат. И Кирил и Методий е имало... Добре е да си припомните правописа, защото рискувате да ви върнат доктората поради неграмотност... хе-хе-хе...[/quote]

Хе-хе-хе... :D;):D
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jokata » Пон Фев 09, 2004 3:01 pm

[quote="batman"]

...za men:malko neskromno e,no kato se interesuva6-imam 2 broq vis6i... :)...(promi6len dizajn+ ma6inen ingener,magistur,v momenta podgotvqm doktorat...)...a za kolegite moza da kaza samo,4e vseki razpolaga s neobhodimiq cenz i poznaniq -spored dluznostta si;)po-gore spomenah,4e BG velosipedite sa tova koeto iziskva pazarut(i realnostta) v momenta,a ne sa takiva ,kakvito mogat ga budat ;)btw-mnoo dulga tema,nqkoj put 6te obqsnq po-podrobno kakvo imam v predvid :)))6te si pozvolq da kaza,4e i nie razbirame ot bikes ;)-daze pove4e otkolkoto se predpolaga -hehehe[/quote]

От видяното на сайта, единственото което би могло да мине в категорията "snosen", според мен, е ето това:
[img]http://www.balkan.bg/tempo/images/studio.jpg[/img]
Т.е. студиото ви.
А между другото, наистина няма да е зле да си оправите правописа... включително и на сайта.
За да няма подобни неща:
http://www.balkan.bg/tempo/images/tempo/Triuph.jpg - велосипеда е Triumph, а не Triuph.
За байковете - не искам да звуча критично, но наистина има още много да поработите докато направите "snosen i dostupen bike". Достъпен може-би, но чак пък сносен...
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Пон Фев 09, 2004 3:44 pm

[quote="Slidesite"]

С риск да прозвучи малко глупаво, как ги отглеждате тези гърбавите мулета. Каква е идеята на тази "революциона рамка":
а)максимално да се смачкат орехчетата и при най-малкото друсане или скокче, а не ми се мисли ако човек да сгреши по сериозно;
б)да може по-лесно да се впряга хамута;
в)да се дивят хората на българската гениалност;
г)да се стресира младото поколение и да се откаже от този спорт;
д)да се закачат пазарски чанти без да се влачат по земята;
е)да се утежни с цел, човек да прави повече мускулна маса;
ж)"Балкан" ще прави отбор за ХС от хора по 2 метра и повече;
з)проектанта на тази рамка таи голяма любов към съпромат-а и фермите.
[img]http://www.balkan.bg/tempo/images/tempo/Panther.jpg[/img]
Ако може конструктора на Tempo Panther да ми обясни този "звяр" какво предназначение има, че като гледам ъгъла на челото явно DH или FR. А също така какви са нуждите на българския пазар, *бах тази реалност или по-скоро ГЛУПОСТ.
:xx(::o):xx(::o):xx(::o):xx(::o):xx(::o):xx(::o):xx(::o)

[/quote]

:D:D:D:D:D:D:D:D
Сигурно и в по-късата верига има таен замисъл!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот TOYAGA » Пон Фев 09, 2004 5:53 pm

@ Slidesite

Любовта на проектанта на тази рамка към съпромата със сигурност е несподелена... Съдейки по артистизма на творението, кандидат-докторът е бягал от часовете по съпромат, за да посещава занятия по дизайн при професор Стиви Уондър. "Два броя" висше образование не се изкарват току-така я!

@ batman

След като разгледах с интерес продуктовата ви гама, схванах тънкия намек в ника... Ако успеете да убедите сценаристите на следващата серия да качат Batman на велосипед, рекламата на горепосочената гама ви е в кърпа вързана!

Докторанте, докторантееее.., иди на доктор докторанте...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот batman » Пон Фев 09, 2004 7:10 pm

...Реалността,приятели е следната,виждам,че няма да мине без обяснения :)))...всеки от така наречените "производители",в наши условия,се стреми основно към бърза и лесна печалба-без изключение!!!Като цяло бълг. потребител е неграмотен(не само за байковете е така) и беден,потребителите с висока култура са мизерен процент,т.е. нямат значение за пазара.Повечето хора използват велосипеда за каране из парковете,за ходене до работното място...и за да го бутат по централните улици-облечени спортно(за имидж-хехе).Те са причината за лудостта на която сме свидетели-да се правят изчанчени велосипеди(кратка справка по продажбите показва,че те са най-търсени,да не забравяме и децата,които имат афинитет към екстравагантните форми и са основен потребител).С други думи-единствен критерий за производителя(за това-кой е добър велосипед)е коефицента на продажбите...,лично на мен това никак не ми харесва,но е извън моите компетенции(става въпрос за пазарни стратегии,фирмена политика...и т.н.)За успокоение мога да кажа следното:не само в България е такава картината,така е и в по-голямата част на Европа,за доказателство само ще спомена следното-Крос,Спринт,Балкан...и т.н. изнасят 3/4 от продукцията си в страни като:Швейцария,Норвегия,Германия,Холандия,Великобритания,Финландия,Гърция,Италия....за Източна Европа няма да говоря...и най-смешното е,че най-популярни (и поръчвани)..са велосипедите,с които най-често се бъзикате :)))На практика излиза,че да се правят"антивелосипеди"...е много печеливша пазарна стратегия-парадокс,но факт!!!Надявам се,че някой ден(след като забогатеят достатъчно въпросните фирми),на българския пазар да се появят и "културни" байкове:))),за това са нужни усилията на всички,включително и вашите...аз и колегите сме отворени за съвети,забележки,коментари...в името на по-добрия имидж на БГ байка(грешки допуска всеки,не правя изключение и аз,една част от пропуските са заради ниската технологична база,с която трябва да се съобразяваме).Основен проблем ,който за сега е непреодолим,е липсата на каквото и да е финансиране,за да се извършат ергономични проби,краш-тестове...и т.н.,освен това,за крайния резултат са отговорни стотици хора...(от шефа на фирмата-до работника на конвейра)-успехите или провалите,трябва да се отчитат пропорционално :))).Факт е,че Крос и Спринт са в челната десятка на производителите в Европа по обем на произведената продукция и продължават да просперират.Моля да бъдете по-милостиви в оценките си за БГ велосипедите,та ние едва сега прохождаме(какво са 5-6 години от появата на Крос или Спринт,например),нека бъдем по-градивни,и да се надяваме,че все някога ще купуваме БГ велосипеди за себе си и децата си със спокойно сърце :)))
Ще задам реторичния въпрос:"Какви може да се очакванията от велосипед за 43 долара(дилърска цена)...или от forks за 3,20 долара,например:ZOOM CH-260,50mm/travel-с една пружина и без регулировки...или дори към ZOOM CH-660DH(AMS),Double forged 6061T6 ALcrown,MCU+Spring pressure sistem,100mm/travel-za 18 dolara????"
PS:"..."имам предвид" се казва"...казва се:"имам [color=red]в [/color]предвид" ...,който не "верва" да направи справка за това в българската правописна,книжовно-езикова норма,в сайта на БАН:)))Извинявам се за "сленга"и "разговорния" правопис в началото на темата,не трябва да се забравя,че е имало Кирил и Методий...:)))))))
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот TOYAGA » Пон Фев 09, 2004 7:49 pm

@ batman

Приятелю Докторанте-batman, ти и филолог ще излезеш маа му стара... За съжаление също толкова добър, колкото и конструктор... Трябва ли сега да ти обръщам внимание да си оправиш и пунктоацията и да направиш справка, дали справката ти е вярна?

Тц-тц-тц! Много мъка има по тоя свят...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TheUndertaker » Пон Фев 09, 2004 8:01 pm

[quote="batman"]
........
[/quote]


Da ako poglednem realnostta v o4ite si napulno prav v momenta turseneto na vurposnite velosipedi e naistina ogromno sigurno velosipeda 6te spori s mobilniq telfon na glava na naselenieto skoro vreme :).
KOlkoto do testove testovete se rpavqt nai lesno v planinata , stiga da ima koi da se prestra6i , no ne se sumnqvam 4e 6te se namerqt :)!
Interesnoto pone za men e slednoto 4e BG proizvoditelite kakto ti kaza iznasqt glavno ,ok mainata mu markata edi koq si stava naricatelno za edin kakvo si . Oba4e mi pravi v4epetlenie ,4e vuprosnite BUlgarski PROIZvoditeli po4ti ne se zanimavat s vuprosniq Sport v bulgariq i da gradqt nqkakva reputaciq v stranata !Imam 4uvstvoto 4e 6te satnem vtori Taivan , no na balkanite .
Stranno pak vsi4ko opira do pari , cenite ot teb sa prosto ko6marni v smisul za poreden put be6e dokazano 4e nadcenkata pri bike 4arkovete e minimum umnojeno po 2 , za koeto predpolagam si i ima obqsnima pri4ina - PArite . Naistina 6te se radvam nqkoi 6iban boji den da ida v nqkoi magazin za kolela da si nakupq 4arkovete da si gi montiram id a si gi karam s kef bez da me e strah 4e ako se preebe ne6to nqma da mogatd a mi opravqt, da ne me e strah 4e nqkoi nqma si e svur6il rabotata i 6te se sgune ramkata , 4e magazinera nqma da mi e probutal neka4estvena stoka ,4e 6te smqtam 4e parite koito sum dal sa bili spravedlivi i si e zaslujavalo i 6te se otdam na tova da si karam koleloto ...
me4ti ,no dano nie spomognem te da se sbudnat!
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот batman » Пон Фев 09, 2004 9:27 pm

[quote="TOYAGA"]

@ batman

Приятелю Докторанте-batman, ти и филолог ще излезеш маа му стара... За съжаление също толкова добър, колкото и конструктор... Трябва ли сега да ти обръщам внимание да си оправиш и пунктоацията и да направиш справка, дали справката ти е вярна?

Тц-тц-тц! Много мъка има по тоя свят...

[/quote]


Приятелю Докторанте-batman, ти и филолог ще излезеш маа му стара... За съжаление[color=red],[/color]също толкова добър, колкото и конструктор... Трябва ли сега да ти обръщам внимание да си оправиш и пункт[color=red]У[/color]ацията [color=red],[/color]и да направиш справка[color=red]-[/color]дали справката ти е вярна?
..ама и ти си един филолог-хехехехе...ти направи справка,дали справката е...вярна...[color=red]ПУНКТУАЦИЯ[/color] СЕ ПИШЕ,ПОЧИТАТЕЛЮ НА ЙОВКОВОТО ТВОРЧЕСТВО ;)))...И ЗАПЕТАЯ СЕ ПОСТАВЯ ПРЕД "И",КОГАТО СЕ ИЗПОЛЗВА ПОВТОРНО(btw-спокойно мога да напиша и [color=red]ИЗПОЛЗВУВА[/color] -архаична,дублетна форма-позволена от нормативния правопис...Да ти обяснявам ли за:"обособени части","вметнати думи","фразеологизми",граници на простите изречения в състава на сложното....и прочие ПУНКТУАЦИОННИ проблеми....хехехе...какво ще кажеш по въпроса,за използването на дефиса(така нареченото "тире"),вместо запетая???И двете означават:интонационна или логическа пауза,така че използването им зависи от стилистичната посока на изказа(освен когато става дума за случаи,като полуслятото писане например-визирам дефиса).Не бих коментирал филологическите ти наклонности,но подозирам,че са оскъдни....
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот Avid » Пон Фев 09, 2004 10:00 pm

Добре бе Батман! :D
Човек е изобретателен. Когато не може да се освободи от някой недостатък, започва да го култивира съзнателно. И със самия факт, че е вече искан, недостатъкът му добива и за него, и за другите вид на качество.
Avid
 
Мнения: 214
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Яну 25, 2004 5:02 pm
Местоположение: Greenland

Мнениеот Harka » Пон Фев 09, 2004 10:23 pm

Не мисля,че това е форумът,където трябва да се обсъжда правописа в
българския език.TOYAGA не е прав този път,но и batman не биваше да му отвръща на неоснователните заяжданията.
Аватар
Harka
 
Мнения: 2853
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот batman » Пон Фев 09, 2004 10:35 pm

[quote="TheUndertaker"]

[quote="batman"]
........
[/quote]


Da ako poglednem realnostta v o4ite si napulno prav v momenta turseneto na vurposnite velosipedi e naistina ogromno sigurno velosipeda 6te spori s mobilniq telfon na glava na naselenieto skoro vreme :).
KOlkoto do testove testovete se rpavqt nai lesno v planinata , stiga da ima koi da se prestra6i , no ne se sumnqvam 4e 6te se namerqt :)!
Interesnoto pone za men e slednoto 4e BG proizvoditelite kakto ti kaza iznasqt glavno ,ok mainata mu markata edi koq si stava naricatelno za edin kakvo si . Oba4e mi pravi v4epetlenie ,4e vuprosnite BUlgarski PROIZvoditeli po4ti ne se zanimavat s vuprosniq Sport v bulgariq i da gradqt nqkakva reputaciq v stranata !Imam 4uvstvoto 4e 6te satnem vtori Taivan , no na balkanite .
Stranno pak vsi4ko opira do pari , cenite ot teb sa prosto ko6marni v smisul za poreden put be6e dokazano 4e nadcenkata pri bike 4arkovete e minimum umnojeno po 2 , za koeto predpolagam si i ima obqsnima pri4ina - PArite . Naistina 6te se radvam nqkoi 6iban boji den da ida v nqkoi magazin za kolela da si nakupq 4arkovete da si gi montiram id a si gi karam s kef bez da me e strah 4e ako se preebe ne6to nqma da mogatd a mi opravqt, da ne me e strah 4e nqkoi nqma si e svur6il rabotata i 6te se sgune ramkata , 4e magazinera nqma da mi e probutal neka4estvena stoka ,4e 6te smqtam 4e parite koito sum dal sa bili spravedlivi i si e zaslujavalo i 6te se otdam na tova da si karam koleloto ...
me4ti ,no dano nie spomognem te da se sbudnat!
[/quote]

...трагедията е пълна,но има лъч надежда-аз се опитвам да въздействам по всякакъв начин на хората около мен,да се завърнем към корените на байка(водил съм разговори на тази тема с дизайнера на Крос,с когото съм добър приятел),но истината е,че това ще стане факт-едва тогава,когато въпросните фирми станат достатъчно богати,за да могат да си позволят лукса да се налагат над конюктурата на пазара.Истина е,че се превръщаме в джобен"Китай"на Европа,що се отнася за велосипедния бранш...истина е,че в БГ могат да се правят квалитетни байкове,но кой би ги купил(на запад фирмите си пазят много яко периметъра и клиентелата-ще ни смачкат по хиляда начина),а колко българи биха извадили поне 1200 евро,за БГ байк?Първо са малко тия дето имат парите,второ-никой няма да се пребори с предразсъдъците си и ще предпочете за същите пари посредствен Скот например.Лошо е да се робува на предразсъдъци-какво биха казали някои фенове на марковите байкове,за следния факт:SCOTT,GT,MBK,CUBE...TREK...CORRATEC... и т.н.,с малки изключения,ползват рамки или компоненти произведени в Тайван,дори в Китай ???Искам да кажа,че няма значение къде се произвежда-важното е колко пари са наляти в продукта(т.е.,от това се определя технологичното ниво на изпълнението и крайния резултат).Шапка трябва да се свали на БГ производителите,за гимнастиките които правят,за да докарат нещо което да изглежда като велосипед и при това да се движи...и да струва 100 лева,трябва да им се признае,че го правят по-успешно от китайците:)))
Бих желал,да не си губим времето с дребнави "тийн" заяждания,а да видим с какво можем да сме си полезни.
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот jokata » Пон Фев 09, 2004 11:20 pm

[quote="batman"]

...трагедията е пълна,но има лъч надежда-аз се опитвам да въздействам по всякакъв начин на хората около мен,да се завърнем към корените на байка(водил съм разговори на тази тема с дизайнера на Крос,с когото съм добър приятел),но истината е,че това ще стане факт-едва тогава,когато въпросните фирми станат достатъчно богати,за да могат да си позволят лукса да се налагат над конюктурата на пазара.Истина е,че се превръщаме в джобен"Китай"на Европа,що се отнася за велосипедния бранш...истина е,че в БГ могат да се правят квалитетни байкове,но кой би ги купил(на запад фирмите си пазят много яко периметъра и клиентелата-ще ни смачкат по хиляда начина),а колко българи биха извадили поне 1200 евро,за БГ байк?Първо са малко тия дето имат парите,второ-никой няма да се пребори с предразсъдъците си и ще предпочете за същите пари посредствен Скот например.Лошо е да се робува на предразсъдъци-какво биха казали някои фенове на марковите байкове,за следния факт:SCOTT,GT,MBK,CUBE...TREK...CORRATEC... и т.н.,с малки изключения,ползват рамки или компоненти произведени в Тайван,дори в Китай ???Искам да кажа,че няма значение къде се произвежда-важното е колко пари са наляти в продукта(т.е.,от това се определя технологичното ниво на изпълнението и крайния резултат).Шапка трябва да се свали на БГ производителите,за гимнастиките които правят,за да докарат нещо което да изглежда като велосипед и при това да се движи...и да струва 100 лева,трябва да им се признае,че го правят по-успешно от китайците:)))
Бих желал,да не си губим времето с дребнави "тийн" заяждания,а да видим с какво можем да сме си полезни.[/quote]

Абе, [b]batman[/b], не разбираш ли, че не е тук мястото (този форум имам [color=red][b]предвид[/b][/color], а не [color=red][b]в предвид[/b][/color] - не знам в сайта на БАН какво пише, но ако е така както казваш, това говори много лошо... за БАН), където да защитаваш българските... велосипеди, да ги наречем. Някои повече, други по-малко, но всички регистрирани и пишещи тук са много запалени (даже се изразявам меко) по планинското колоездене. И в никакъв случай не би могъл да ги/ни убедиш, че продукцията, която бълвате е нещо евтино и невероятно едновременно. Помисли малко преди да се изказваш по този начин.

Щом смяташ, че и в България могат да се правят "квалитетни" байкове, вие защо не ги правите? Например, като изброените от теб марки. Нима не знаеш, че в България има две фирми, които поне се опитват (доколко това е сполучливо е въпрос на съвсем друга дискусия) - "Веломания" и "БАС"? И само за информация ще ти кажа - тук има хора с колела и за повече от 1200 EUR.
Това за българските производители и свалянето на шапката наистина ме разсмя. Наистина беше забавно. Ти вярваш ли си или просто изопачаваш нещата?
[i]"...гимнастиките които правят,за да докарат нещо което да изглежда като велосипед и при това да се движи...и да струва 100 лева,трябва да им се признае,че го правят по-успешно от китайците..."[/i]
Точно тук е проблема на "българските производители" Че правят Трабант, а искат да се движи и да изглежда като Мерцедес. Да, ама няма да стане.
Не смятам, че бихме могли да сме си полезни, по какъвто и да е начин, докато произвеждате такава стока. За децата, каращи пред блока и в квартала сигурно е добро, но за нещо повече...

ПП
Извинявам се на тези, които не споделят позицията ми, защото съм писал в множествено число.
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот batman » Пон Фев 09, 2004 11:40 pm

...ето някои от велосипедите,които съм правил и смятам,че спокойно могат да се карат от начинаещи байкъри(гарантирам за здравината им, повечето лично съм ги тествал-тежа 103кг и съм висок 191см...не бива да се забравя,че това не са DH-да се юркат по тежки терени!!!).За тях казвам,че са "сносни" и достъпни...с уговорката,че са резултат от хиляди компромиси в контекстта на гореказаното от мен :)))

http://www.sprintmaxcom.com/freeride/extreme.htm
http://www.sprintmaxcom.com/fsp/clipper.htm
http://www.sprintmaxcom.com/fitness/track.htm
http://www.sprintmaxcom.com/crosscountry/excel.htm
http://www.sprintmaxcom.com/mtb/apolon.htm
http://www.balkan.bg/tempo/bg/?prm=tempo&subprm=truimph
http://www.balkan.bg/tempo/bg/?prm=temp ... =discovery
http://www.balkan.bg/tempo/bg/?prm=tempo&subprm=hammer
http://www.balkan.bg/tempo/bg/?prm=temp ... m=explorer
...ще си позволя една препоръка към потенциалните им притежатели(важи за всички БГ байкове):проверете натягането на всички спици още в началото,тъй като центровката се извършва от робот,който не винаги е прецизен,поради лоши настройки,технологични проблеми или липса на периодична профилактика.При по-коравите профили,роботът се подвежда от факта,че каплата е застанала в нужната повърхнина и дори не навива някои нипели,защото датчиците му казват,че няма нужда от компенсация.Майката му е ръчна центровка...веднага след покупката!!!(казвам го защото е епидемия- вероятно не казвам нищо ново:)))...
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот Newone » Пон Фев 09, 2004 11:42 pm

[quote="batman"]

[quote="TheUndertaker"]

[quote="batman"]
........
[/quote]


Da ako poglednem realnostta v o4ite si napulno prav v momenta turseneto na vurposnite velosipedi e naistina ogromno sigurno velosipeda 6te spori s mobilniq telfon na glava na naselenieto skoro vreme :).
KOlkoto do testove testovete se rpavqt nai lesno v planinata , stiga da ima koi da se prestra6i , no ne se sumnqvam 4e 6te se namerqt :)!
Interesnoto pone za men e slednoto 4e BG proizvoditelite kakto ti kaza iznasqt glavno ,ok mainata mu markata edi koq si stava naricatelno za edin kakvo si . Oba4e mi pravi v4epetlenie ,4e vuprosnite BUlgarski PROIZvoditeli po4ti ne se zanimavat s vuprosniq Sport v bulgariq i da gradqt nqkakva reputaciq v stranata !Imam 4uvstvoto 4e 6te satnem vtori Taivan , no na balkanite .
Stranno pak vsi4ko opira do pari , cenite ot teb sa prosto ko6marni v smisul za poreden put be6e dokazano 4e nadcenkata pri bike 4arkovete e minimum umnojeno po 2 , za koeto predpolagam si i ima obqsnima pri4ina - PArite . Naistina 6te se radvam nqkoi 6iban boji den da ida v nqkoi magazin za kolela da si nakupq 4arkovete da si gi montiram id a si gi karam s kef bez da me e strah 4e ako se preebe ne6to nqma da mogatd a mi opravqt, da ne me e strah 4e nqkoi nqma si e svur6il rabotata i 6te se sgune ramkata , 4e magazinera nqma da mi e probutal neka4estvena stoka ,4e 6te smqtam 4e parite koito sum dal sa bili spravedlivi i si e zaslujavalo i 6te se otdam na tova da si karam koleloto ...
me4ti ,no dano nie spomognem te da se sbudnat!
[/quote]

...трагедията е пълна,но има лъч надежда-аз се опитвам да въздействам по всякакъв начин на хората около мен,да се завърнем към корените на байка(водил съм разговори на тази тема с дизайнера на Крос,с когото съм добър приятел),но истината е,че това ще стане факт-едва тогава,когато въпросните фирми станат достатъчно богати,за да могат да си позволят лукса да се налагат над конюктурата на пазара.Истина е,че се превръщаме в джобен"Китай"на Европа,що се отнася за велосипедния бранш...истина е,че в БГ могат да се правят квалитетни байкове,но кой би ги купил(на запад фирмите си пазят много яко периметъра и клиентелата-ще ни смачкат по хиляда начина),а колко българи биха извадили поне 1200 евро,за БГ байк?Първо са малко тия дето имат парите,второ-никой няма да се пребори с предразсъдъците си и ще предпочете за същите пари посредствен Скот например.Лошо е да се робува на предразсъдъци-какво биха казали някои фенове на марковите байкове,за следния факт:SCOTT,GT,MBK,CUBE...TREK...CORRATEC... и т.н.,с малки изключения,ползват рамки или компоненти произведени в Тайван,дори в Китай ???Искам да кажа,че няма значение къде се произвежда-важното е колко пари са наляти в продукта(т.е.,от това се определя технологичното ниво на изпълнението и крайния резултат).Шапка трябва да се свали на БГ производителите,за гимнастиките които правят,за да докарат нещо което да изглежда като велосипед и при това да се движи...и да струва 100 лева,трябва да им се признае,че го правят по-успешно от китайците:)))
Бих желал,да не си губим времето с дребнави "тийн" заяждания,а да видим с какво можем да сме си полезни.
[/quote]

Твърде много презюмираш, Докторе!Очевидно съдейки от не особено високите си критерии и култура.Освен това не е лошо пак да прочетеш сайта на БАН, който цитира.
А относно маркетинговата политика на въпросните фирми, ти ме направо ме разрева:xx(:Няма вариант фирма ориентирана към low-end да премине границата към high-a.Ако Крос,Спринт или друг български производител го направят, ще са първите в света.
Все едно слушам соцархитект, който се оплаква, че го карат да проектира панели.Видяхме колко могат като им паднаха ограниченията..Същото се отнася и за вас.Сами си поставяте граници и се тупкате по раменцата, за да не умрете от срам от това, което сте "сътворили"!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот batman » Вто Фев 10, 2004 12:11 am

[quote="jokata"]
....Не смятам, че бихме могли да сме си полезни, по какъвто и да е начин, докато произвеждате такава стока. За децата, каращи пред блока и в квартала сигурно е добро, но за нещо повече...

ПП
Извинявам се на тези, които не споделят позицията ми, защото съм писал в множествено число.
[/quote]

...не бива да смесваме понятията:някои фирми са по-комерсиално ориентирани...и печелят добре...,ако вие(множественото число,което ти представляваш,чрез мнението си)станете наистина множество-нещата ще се обърнат в правилната посока :)))аз го искам не по-малко от вас:)))поех голям риск(да ме наритате),като се включих във форума,но се надявам поне частично да бъда разбран:луд съм по байковете-ние сме от една и съща страна на барикадата,отворен съм за свежи идеи,които да променят реалността към по-добро,много често съм заставен от обстоятелствата да създавам велосипеди,които аз самият никога не бих карал-дори насила:)))...оставам с добри намерения,въпреки подигравките:)))
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот Persenk » Вто Фев 10, 2004 12:14 am

Абе не мога да разбера какво искате от човека.Той иска да помогне с нещо а вий го оплюхте все едно той ви е виновен че светът ви е крив.Просто такова е положението в БГ и то не зависи от него.Не харесвате бг колела, не харесвате,ама защо си го изкарвате на него, той сам признава че положениети не е розово.Все пак тука има много карачи с спринтове и кросове и мисля че неговото мнение ще е от полза.
everything is fine
Аватар
Persenk
 
Мнения: 451
Рейтинг: 1765
Регистриран на: Съб Яну 18, 2003 9:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Newone » Вто Фев 10, 2004 12:33 am

[quote="Persenk"]

Абе не мога да разбера какво искате от човека.Той иска да помогне с нещо а вий го оплюхте все едно той ви е виновен че светът ви е крив.Просто такова е положението в БГ и то не зависи от него.Не харесвате бг колела, не харесвате,ама защо си го изкарвате на него, той сам признава че положениети не е розово.Все пак тука има много карачи с спринтове и кросове и мисля че неговото мнение ще е от полза.
[/quote]

Колега, извини мнителността ми, но смятам, че въпросният Batman, просто си следва препоръките на PR-a:8D:
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MOD » Вто Фев 10, 2004 12:54 am

Тука май нещата се посмесиха ...

1. Бъркате според мен сегмента на пазара, към който са насочени тези колела - естествено, че не са за DH/Ex FR ... но за парка или града са повече от приемливи ( като цена ... защото малко родители биха купили много скъпо първо или второ колело на детето си )

2. Не съм много сигурен, но ми се струва, че много по-голямата част от продукцията се изнася навън ( хем данъците отиват в бюджета, хем други се мъчат после с тях [:p][:p]:D:D:D - @batman - шегувам се :) )

3. Добре е, че тези колела се правят в България ( защото по-добре тук да има 200-300 работни места, отколкото примерно в Румъния или Китай ).

4. Но не са и за подценяване компромисите, които сигурно са направени с качеството ( и на компонентите, и на изработката ) с цел по-ниска себестойност - това автоматично вади тези продукти от листата на реалните планински колела, с които можеш да си позволиш нещо по-така ...

Аз мисля така ... и мисля, че за всички е добре, че има колела, които се правят тук .. па макар и да не са много подходящи за каране в планината .... ( защото ако не се лъжа на RAM и на DRAG рамките не се произвеждат тук )
--------------------------------------------------------------------

MOD = Master Of Disaster :D:D:D
"Никога не спори с тъпак, хората може да не забележат разликата."
MOD
 
Мнения: 2011
Рейтинг: 1715
Регистриран на: Сря Авг 27, 2003 2:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот batman » Вто Фев 10, 2004 12:56 am

[quote="Newone"]
.................А относно маркетинговата политика на въпросните фирми, ти ме направо ме разрева:xx(:[color=red]Няма вариант фирма ориентирана към low-end да премине границата към high-a[/color].Ако Крос,Спринт или друг български производител го направят, ще са първите в света.
Все едно слушам соцархитект, който се оплаква, че го карат да проектира панели.Видяхме колко могат като им паднаха ограниченията..Същото се отнася и за вас.Сами си поставяте граници и се тупкате по раменцата, за да не умрете от срам от това, което сте "сътворили"!
[/quote]

...а какво ще кажеш за фирмата"Фолксваген"...(low-end/high-a)..., [color=red]А ДАЛИ Е САМО ТЯ???[/color]...а чувал ли си за вътрешнофирмена "деривация" и "сегментация",за фирми тип:"дойна крава",и фирми тип:"звезда"...къде и как-смея да попитам -си изучил маркетинга толкова изтънко???
Между другото,шапка свалям на Драго и му се възхищавам,че успява да прокарва правилни тенденции в бранша...и да се удържа на повърхността финансово,но той вече е заел тесния пазарен сегмент в БГ за "сносни" байкове...друг ако го направи след него,ще е чиста авантюра...на този етап:)))
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот Admin » Вто Фев 10, 2004 1:32 am

Batman, привет отново! Кефя се, че отговаряш съвсем културно и добронамерено на неласкавите думи, които се отправят (и ще бъдат отправяни) към теб, защото това помага разговорът да остане смислен.:)
Мога да те уверя, че не един и двама в този форум сме наясно със ситуацията на БГ пазара и всичко произтичащо от нея. С други думи, ДА, това, което правите като продукция и т.н. е оправдано от икономическа гледна точка. Едва ли някой ще го отрече.
НО то е свързано и с други последици: ако кое да е евтино колело за 100-200лв. бъде обсъдено в някакъв форум за “масово” колоездене (какъвто в БГ не знам да има), то вероятно ще се радва ако не на похвали, то поне на положителен интерес, така да се каже. Обаче, когато за същото колело се говори в този или който и да е друг форум за планинско колоездене, въпросният “байк” няма никакви шансове, защото всички доводи, които си изредил по-горе за търсенето и пазара, макар и верни, не се отнасят за планинските колоездачи. Дори и тези от тях, които карат т.нар. “трошки”, а те за съжаление не са никак малко, много добре съзнават и оценяват непригодността на евтините колела за каране в планината и като потребители се стремят към нещо по-добро, когато могат да си го позволят.
Масовата и евтина продукция на големите БГ производители е причината за името, с което те се ползват сред планинските колоездачи. Всъщност, според мен има още една причина: през последните 2-3 години повечето от тях се съсредоточиха само върху тази част от продукцията си. Оправдано е от гл.т. на пазара, но мога да те уверя, че това е много лошо за имиджа им сред нас – след време, ако решат да направят хубави планински велосипеди, същите фирми ще се чудят защо всеки ги смята за по-некачествени, аматьорски и т.н.
Аз на тяхно място бих направил следното (грубо казано):8D::
1.въпреки цялата евтина продукция, бих направил и поне 2-3 маунтин байка от нисък и среден клас (например модел само с преден амортисьор за 400-500лв., още един само че за около 700-800лв. и байк с двойно окачване за 1000-1500лв. - това, което правят и Веломания)
2.Тези колела не само трябва да са с по-хубави части, а като цяло да са планински велосипеди – това означава с хубава геометрия, рамка, която залага на ефективност и здравина, а не (само) на дизайн, и т.н. Също така, към сглобяването на въпросните модели бих подходил с нужното внимание и професионализъм (далеч по високи, отколкото за масовата продукция), за да се гарантира безаварийното им ползване за по-дълъг период и при по-тежки условия.
3.Въпросните колела в маркетингово отношение бих ги отделил съвсем целенасочено от останалите – да е ясно, че не са под един знаменател с тях. Да е ясно, че те са насочени към друга аудитория, а не към масовия купувач, който всъщност не търси планински велосипеди (и затова не намира такива:D).
Разбира се, от тези модели големият производител няма да натрупа печалба. Никаква, поне на фона на приходите от масовата продукция. Но с тях, според мен, би могъл да запази името си на пазара и за маунтин байкове, ако му потрябва при евентуално бъдещо разширяване на гамата в тази насока.
Един пример за подобен подход, според мен, е моделът Appolo на Sprint, съответно наследникът му Excel. Ако проследиш темите във форума ще видиш, че този модел е уважаван и широко препоръчван в своя ценови клас, т.е. като отличен първоначален и евтин маунтин байк. (Нещо повече! Това не му пречи да се купува и от масовия купувач, нали?). Лошото е, че е само един модел.:( В моят вариант би имало поне още 2, при това по-скъпи и хубави от него.
Ако желаеш, бих ти посочил някои недостатъци на повечето модели, които си цитирал, поради което те или не могат да се нарекат планински велосипеди, или не могат да се нарекът сносни такива. Не приемай това срещу теб, аз разбирам, че ти изпълняваш това, което искат от теб, макар и да не ти харесва особено. Проблемът не е в теб, в други "отговорни фактори" е. :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16304
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта