Кеффффффф

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Кеффффффф

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 29, 2005 3:14 pm

Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Чет Сеп 29, 2005 4:10 pm

Мдаа, още миналата година писах за новия Evil с G-Boxx, както и за Nicolai, даже май ги обсъждахме тук във форума, както и цитираният сайт. Само че и тогава, и сега има доста неща, които създателите на G-Boxx още не са обяснили на широката публика. Аз се надявах, че като си пуснал този линк, има някакви новини, но не намерих нищо :bawling: да не би да е в мен причината? ;) Изпуснал ли съм нещо? :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16304
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Сеп 29, 2005 4:35 pm

Мдааа... Имате сериозни пропуски... [url=http://www.g-boxx.com/]Тва[/url] например, но има и още...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот C_Mo » Чет Сеп 29, 2005 4:39 pm

hayes също работят по въпроса с вътрешните скорости...
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 29, 2005 4:48 pm

Карл-Хайнц Николай :bowdown:

@TOYAGA: едва сега обръщам сериозно внимание на тия истории. не че е за мен - достатъчна ми е главина Rohloff... :liplick:

@Admin: по-скоро аз съм изпуснал нещо. не знаех че се разработва стандарт. сега знам и болестта ме удари с пълна сила... :bawling:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Чет Сеп 29, 2005 5:07 pm

[quote="TOYAGA"]

Мдааа... Имате сериозни пропуски... [url=http://www.g-boxx.com/]Тва[/url] например, но има и още...
[/quote]


Това, доколкото виждам, има още да го чакаме, но явно все пак са близо до обяваването на всички подробности :^: Ще чакам с нетърпение ;)

@bikerider
Rohloff изглежда страхотно, но нямам търпение да видя готовия стандарт - мисля, че той ще е още по-добър, поне от моя гледна точка :angel2::P
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16304
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот C_Mo » Чет Сеп 29, 2005 5:09 pm

[quote="bikerider"]

Карл-Хайнц Николай :bowdown:

@TOYAGA: едва сега обръщам сериозно внимание на тия истории. не че е за мен - достатъчна ми е главина Rohloff... :liplick:

@Admin: по-скоро аз съм изпуснал нещо. не знаех че се разработва стандарт. сега знам и болестта ме удари с пълна сила... :bawling:
[/quote]


Щом те кефи Rohloff може да си вземеш един Nikolay още сега и ще си имаш един вграден. ;)
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Сеп 29, 2005 5:22 pm

@ Cимo & bikerider

Абе Hayes ако не бяха купили [url=http://www.petespeed.com/content/frame.html]Petespeed[/url] от Be One щеха да разработват дедовия...;) Според мен тази година голямата изненада дойде от Suntour с техния V-Boxx

[img]http://www.mtb-bg.com/album/TOYAGA/8888.JPG[/img]

и ако се вярва на нЕкои слухове (вкл. от Кале Николай, който е правил прототипа), азиатците са успели да се справят някак с един много сериозен проблем в адаптацията Rohloff>G-Boxx.

Но да видим...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Сеп 29, 2005 5:25 pm

[quote="Admin"]


Това, доколкото виждам, има още да го чакаме, но явно все пак са близо до обяваването на всички подробности :^: Ще чакам с нетърпение ;)
[/quote]


Чакай!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Сеп 29, 2005 5:36 pm

[quote="bikerider"]

Карл-Хайнц Николай :bowdown:

@TOYAGA: едва сега обръщам сериозно внимание на тия истории. не че е за мен - достатъчна ми е главина Rohloff... :liplick:

@Admin: по-скоро аз съм изпуснал нещо. не знаех че се разработва стандарт. сега знам и болестта ме удари с пълна сила... :bawling:
[/quote]


Предстоят интересни времена...
От една страна има много и много интересни технически бъзикни и главоблъсканици за решаване пред g-boxx-идеята на Николай, която се намира в най-напреднала организационна фаза, от друга междувременно се пръкнаха още три жизнеспособни разработки от този тип, а от трета - мълчанието на Биг Блу и Биг Ред определено не е еднозначно...

Сигурно е едно - бъдещето на MTB е в gearbox-байковете.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот nikitzo » Чет Сеп 29, 2005 9:24 pm

basi i pornografiqta
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 29, 2005 11:45 pm

[quote="TOYAGA"]
Сигурно е едно - бъдещето на MTB е в gearbox-байковете.
[/quote]


Едва ли има някой, който да мисли другояче и да е в час. Едно от нещата които най-мразя са верижните предавки, депласьорите и падането на веригата.
100+ долара за качествени успокоители/водачи при положение, че самия дизайн е тъп та дрънка е просто... Класически пример за осран дизайн още от етап замисъл - резултатите са налице - ужасни скъпи, сложни и нетрайни конструкции. Но все пак всяко хубаво вино се пие най-добре като отлежи.
Крайно време е да се излезе от каменната ера.

А казвам, че gearbox-a не е за мен, защото едва ли ще намеря сили да инвестирам в такова истинско нещо, когато се появи. Но знае ли човек... та засега чудесно би ме оправила и една rohloff главина. Да видим...

@C_Mo: няма сми. само хабене на ресурс. предпочитам да адаптирам сегашната конфигурация. ;) пък и други сочни неща са на дневен ред. :D:beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Alien » Пет Сеп 30, 2005 9:55 am

А всъщност кога ще се появи на пазара кое да е от тези вътрешни предавки? Имам предвид за крайния потребител? Като прибавим 5-6 години и ще знаем кога ще можем да си ги купим!!! Йееее. :)
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Grigo » Пет Сеп 30, 2005 10:08 am

[b]мдам,аверчетата от research отдела им наистина са болни копеленце,хвала на таквиз психопати...
Бах...скоро ще има и задвижвани от кардан със 10/11 вейрон полу-автоматик предавки + парктроник задна и вентилирана ръчна:D :beer:[/b]
Grigo
 

Мнениеот halcor » Пет Сеп 30, 2005 10:35 am

Абе преди бях гледал някъде един урод, дето си беше направил байка с главина Ролофф и с кардан вместо с верига, ей на това му викам надеждна комбинация :)
Аватар
halcor
 
Мнения: 1241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 24, 2002 12:54 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот TOYAGA » Пет Сеп 30, 2005 10:58 am

[quote="Alien"]

А всъщност кога ще се появи на пазара кое да е от тези вътрешни предавки? Имам предвид за крайния потребител? Като прибавим 5-6 години и ще знаем кога ще можем да си ги купим!!! Йееее. :)
[/quote]


The Future Is Now! ;) Налични в момента (2005/2006) са три продукта:

[size=200][b]GT iT[/b][/size]

[img]http://www.gtbicycles.com/sa/uploads/catalog/lg_28.23.G6_GLBL_IT1_BLK.jpg[/img]

[size=200][b]Nicolai Nucleon TST evo[/b][/size]

[img]http://www.nicolai.net/imgs/range-06/nuc-tst-evo/nuc-tst-evo-02.jpg[/img]

[size=200][b]Nicolai Nucleon TST[/b][/size]

[img]http://www.nicolai.net/imgs/range-06/nuc-tst/nuc-tst-seite-01-sw.jpg[/img]

[size=200][b]Nicolai Nucleon TFR[/b][/size]

[img]http://www.nicolai.net/imgs/range-06/nuc-tfr/nuc-tfr-seite-01-col-sw.jpg[/img]

Освен тези Убавци, аз лично знам за още четири действащи прототипа - реално те несъмнено са повече...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 30, 2005 11:01 am

[quote="halcor"]

Абе преди бях гледал някъде един урод, дето си беше направил байка с главина Ролофф и с кардан вместо с верига, ей на това му викам надеждна комбинация :)
[/quote]


Аз лично не мисля, че кардана е оправдан за момента, защото когато предавките са вътрешни, веригата може да е колкото си иска дебела и издръжлива.

Най-големия зор за мен са външните предавки, трансмисията спокойно може да е на верига - мото-спортовете го доказват.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Пет Сеп 30, 2005 11:21 am

Кардан... Глупости! :crazy: Дори да оставим настрани факта, че в конкретния (велосипеден) случай вторичното предаване с валове носи повече недостатъци (нагледен пример - Christini), една от главните цели на разработките в тази област е намаляването на теглото, а до момента най-лекият функционален прототип е над 14 кила...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 30, 2005 12:29 pm

[quote="TOYAGA"]

Кардан... Глупости! :crazy: Дори да оставим настрани факта, че в конкретния (велосипеден) случай вторичното предаване с валове носи повече недостатъци (нагледен пример - Christini), една от главните цели на разработките в тази област е намаляването на теглото, а до момента най-лекият функционален прототип е над 14 кила...
[/quote]


Айде, айде, като видиш полимерен лагерован кардан под 200 грама и друга песен ще запееш ;):D

disclaimer: фантазирам си :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот marshall__ » Пет Сеп 30, 2005 1:27 pm

Nicolai Nucleon TST не беше ли на Rohloff?
:uhh:
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 30, 2005 1:41 pm

[quote="marshall__"]

Nicolai Nucleon TST не беше ли на Rohloff?
:uhh:
[/quote]


не. главината е "обратна", тоест както при мотоциклетите - спирачката е отдясно, венеца отляво. също така има доста хитър дизайн позволяващ лесно разглобяване.

@TOYAGA:
кви са тия скандали, знаеш ли нещо повече?
http://www.freeridehubs.com/Rohloff_14_ ... _hubs.html
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Пет Сеп 30, 2005 2:13 pm

@ marshall

[quote]
Nicolai Nucleon TST не беше ли на Rohloff?
[/quote]


Кво значи "на Rohloff"? И TST, и TFR са "на Rohloff" дотолкова, доколкото в централната предавателна кутия (a.k.a. "G-Boxx") се използва 1:1 или леко модифициран механизма, познат от Speedhub. Както е обяснил Марто, задната главина в случая TST е съвсем друга история, която си е патент на Nicolai...

@ bikerider

Хм... ба ли го къв е тоя скандал... сефте чувам... Явно някой някого се е опитал да изпързаля...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот marshall__ » Пет Сеп 30, 2005 2:48 pm

[quote="TOYAGA"]

@ marshall
Кво значи "на Rohloff"? И TST, и TFR са "на Rohloff" дотолкова, доколкото в централната предавателна кутия (a.k.a. "G-Boxx") се използва 1:1 или леко модифициран механизма, познат от Speedhub. Както е обяснил Марто, задната главина в случая TST е съвсем друга история, която си е патент на Nicolai...
[/quote]


Именно де, за в кутията говоря. И имам предвид буквално rohloff, не подобни системи или Speedhub-ове..
Но съм се объркал. Не за Nucleon TST, а за Nucleon ST sтаваше дума :drool::
[img]http://mtb-bg.com/album/marshall__/nucleon%20st%20rohloff.JPG[/img]
[img]http://mtb-bg.com/album/marshall__/nucleon%20st%20rohloff2.JPG[/img]

Задната главина е ясна. Марто, като спомена "обрънатия" вариант за главината - според мен е по-"нормално" да обърнат курбела (справка bmw), а не веригата отзад (и в последствие цялата "скоростна" котия). Защото освен усложненията има и един друг момент (който по някога го избегват с местене и на спирачния апарт, ама и това ми се струва излишно сложно) - на пример новия Nucleon TFR (Сещам се и за новия M-pire ST, и едно GT) диска си седи от ляво, а вече и веригата минава точно до него, което според мен е доста... ъ-ъ-ъ... не практично... Но това е отделен въпрос. ;)

Едит: правопис :D
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот TOYAGA » Пет Сеп 30, 2005 3:03 pm

:D:D:D [b]"Rohloff Speedhub 500/14"[/b] e УСТОЙЧИВО, ТРАЙНО и ПАТЕНТОВАНО от Rohloff AG словосъчетание, респ. механизъм...

Същият този механизъм (респ. негови леки модификации), а не реално несъществуващият механизъм [b]"буквално rohloff"[/b] :D, е вграден в прототипа Nucleon TFR, в бившите вече Nucleon ST и Nucleon FR, както и в посочените по-горе Nucleon TST Еvo, Nucleon TST и Nucleon TFR.

Точка по въпроса. ;)
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 30, 2005 3:46 pm

[quote="marshall__"]
Марто, като спомена "обрънатия" вариант за главината - според мен е по-"нормално" да обърнат курбела (справка bmw), а не веригата отзад (и в последствие цялата "скоростна" котия).
[/quote]

В случая "нормално" е от гледна точка на твоите субективни предпочитания като потребител. Николай използва механизма на Rohloff, тоест може да се каже, че един вид скоростната кутия е все едно една допълнителна задна главина над курбелите, при което става ясно защо веригата е преместена отляво. За мен лично няма значение отляво или отдясно, ако работи хубаво.
При bmw подхода явно е съвсем друг, така че е малко прибързано да съдиш за инженерни решения от потребителска гледна точка, поне според мен.

[quote="marshall__"]
Защото освен усложненията има и един друг момент (който по някога го избегват с местене и на спирачния апарт, ама и това ми се струва излишно сложно) - на пример новия Nucleon TFR диска си седи от ляво, а вече и веригата минава точно до него, което според мен е доста... ъ-ъ-ъ... не практично...
[/quote]

Е това къде го видя ако ми кажеш... :bigeyes:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Пет Сеп 30, 2005 6:00 pm

ей, хора, вземете се в ръце!

"майсторите", които в разни велоработилнички постоянно настройват разлопани дераельори, и те деца имат, и те ляп ядат!

не им го отнемайте!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот TOYAGA » Пет Сеп 30, 2005 6:37 pm

[quote="did"]

ей, хора, вземете се в ръце!

"майсторите", които в разни велоработилнички постоянно настройват разлопани дераельори, и те деца имат, и те ляп ядат!

не им го отнемайте!

[/quote]


Както е известно, проблемът с разлОпаните дераЕльори е проблем на тия с разлОпаните дераЕльори... G-boxx.org и сродните й организации си поставят по-извИсени цели!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Съб Окт 01, 2005 8:21 am

[quote="did"]

ей, хора, вземете се в ръце!
[/quote]


Е тая тема според теб за какво е? :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот thekidtwist » Съб Окт 01, 2005 12:20 pm

Ша Ма Извинити за невйежеството,но как се извършва смяната на предавките при Rohloff и как при G-Boxx - a.
One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.

The journey is the reward.....
Аватар
thekidtwist
 
Мнения: 1100
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пет Дек 10, 2004 11:04 am
Местоположение: Orange County,CA

Мнениеот TOYAGA » Съб Окт 01, 2005 1:02 pm

[quote="TheKidTwist"]

Ша Ма Извинити за невйежеството,но как се извършва смяната на предавките при Rohloff и как при G-Boxx - a.
[/quote]


По един и същи начин. Механично.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта