BluE_Magic написа:Че кво трудно има да катериш на голямата плоча .. Аз само на ней си ги качвам до 7-8%
Ти баце, тежиш колкото левият ми крак, така че не се обаждай

BluE_Magic написа:Че кво трудно има да катериш на голямата плоча .. Аз само на ней си ги качвам до 7-8%
BluE_Magic написа:Че кво трудно има да катериш на голямата плоча .. Аз само на ней си ги качвам до 7-8%
brumbar написа:Познавам лично поне 3-4 момчета, които са се опитвали да тренират в Белгия, но по една или друга причина не са успели да издържат психически и физически. Всички до един разказваха как се кара на тренировка там и че се върти със средната скорост около 50 км/час. Получава се един вид естествен подбор - или караш или не ставаш. Мързи ме сега да смятам, но ако някой му се играе може да пресметне с какъв каданс трябва да въртиш на предавка 39/11 при тази скорост.
Ми твойто 34-24 е с една бройка по- леко от моята НАЙ- лека предавка 39-26, и съм съгласен че такава предавка (~1:1.5) е достатъчна, ако няма да се катерят някакви космически баири, каквото в България няма много. Пък ако тръгна за един път на някъде просто ще си сменя първото колелце в касетата с някое от байковите ми.DstupidBastarD написа:Абе, важното е с ква скорост караш, у крайна сметка. Ако некой катери на голем венец с 25 Алп д`Юес, що да се мъчи и да върти лекия оборот? Моят опит е да мина от лек оборот и висок каданс на по-тегави предавки и днес си дадох сметка, че таа година 34/24-27 съм вкл. само на последните 2км на Арабаконак и 4 на Миуеви скауи.
BluE_Magic написа:Опаа нещо си в грешка аз не съм казал че няма нужда от малко плоча или че не я ползвам просто казах че няма нищо трудно в това да качиш който и да е байр на голямата плоча ,а и ти какво разбираш под нормален каданс за байр ...
Това не значи че си "карал баира" на голяма плоча, а че си развъртял за момент на тази голяма предавка. Ми и аз днес имах 2-3 момента, дето след дълго спускане имаше бабуна 50-100м, която се качва с 45-50, но трябва много добре да си прецениш колко да натиснеш отначалото, както и кога да върнеш предавка ако не ти стигне инерция до горе. Че може да се наложи да спреш да си починешBluE_Magic написа:Аз лично съм правил атака на 7% на 52/14 с 35км/ч не че неможех и на по лек оборот ,но в изкачванията за да усилиш скороста рязко трябва да включих по тежка предавка от колкото по равното или поне така правя аз
BluE_Magic написа:Няма как наклон под 20% и не по дълъг от 500 метра да ме накара да спра на която и предавка да съм![]()
Аз неказвам че неможе да се кара лек оборот по байрите ,а че е по трудно да се ускори с лек оборот на изкачване от колкото по равното
DstupidBastarD написа:Мойта идея е неква проста - решил си, че ше атакуваш едикъдеси и примерно там е 7% баирче. Преценяваш състоянието си у момента и решаваш, че ше атакуваш с 35. Лично за мене, минималния кадас за атака е 95-100, поне ако става дума за баир (чисто теоретично, де, не че атакувам секи ден). Начи, правиш бърза калкулация - 35/60х1000/95~6,14/2,10~2,924. Тва ти е предавателното число за атака с каданс 95 и скорост 35. Сметаш още по-бързо кои комбинации от предавките ти се доближават до таа стойност по простата формулка 50/2,924 и 34/2,924 (при тебе, съответно 53/2,924 и 39/2,924) и получаваш резултатите 50/17 или 11,6 (тука ше импровизираш с 11 и 90 каданс или 12 и 100 каданс, т.е. аз требва да импровизирам, щото тва са мойте предавки). За тебе са 53/18 и 39/13. Хубаво е да си привършил със сметките преди да е свършил баира или преди некой от останалите да си е направил сметката за атака с 40.
brumbar написа:Дедо Ланс, тъй като го гледате, че кара с каданс 90 на баира и краката му хвърчат, ако някой от нас се опита да кара на същата предавка съм сигурен, че каданса ще е с поне 20 оборота надолу на същия баир. Дедо има пауър и изглежда, че върти леко, ама някое от бацета ще установи, че предавката на Дедо на същия баир ще му дойде доста тегава - та какво излиза - леко ли кара или тежко. Та карал съм с такива образи като баце Вуте неразумно високооборотни - факт е че поддържат висока скорост на баира и са способни да изръсят почти всеки, но като правило скоростта им е постоянна и знаеш, че ако устискаш те не са способни да увеличат тази скорост. Това са един ужасен тип колоездачи, наречени темповаци и ако те хване такъв може да ти разкаже играта от всякъде. Затова пък срещу такъв карач можеш да извадиш скритото оръжие - ръгаш 2 зъба по-тежко, изправяш се на педал и заминаваш на атака и с удоволствие наблюдаваш мъките на високооборотния тип, мъчейки се да направи ускорение с каданс 120 +.
Като правило байкаджиите които познавам, като се качат на шосе и карат с такъв безумен каданс /говоря за Колю и Жеко - светилата на мтб-то в БГ/. Признавам, че доста зор съм виждал да държа такава висока средна скорост на изкачване когато съм карал с тях, но винаги съм успявал да ги изненадам по този начин и това е единствения шанс за успех срещу такъв тип карачи. Другия начин е да си ръгнеш и ти високия каданс и да карате рамо до рамо, докато някой не припадне
stilo написа:DstupidBastarD написа:Мойта идея е неква проста - решил си, че ше атакуваш едикъдеси и примерно там е 7% баирче. Преценяваш състоянието си у момента и решаваш, че ше атакуваш с 35. Лично за мене, минималния кадас за атака е 95-100, поне ако става дума за баир (чисто теоретично, де, не че атакувам секи ден). Начи, правиш бърза калкулация - 35/60х1000/95~6,14/2,10~2,924. Тва ти е предавателното число за атака с каданс 95 и скорост 35. Сметаш още по-бързо кои комбинации от предавките ти се доближават до таа стойност по простата формулка 50/2,924 и 34/2,924 (при тебе, съответно 53/2,924 и 39/2,924) и получаваш резултатите 50/17 или 11,6 (тука ше импровизираш с 11 и 90 каданс или 12 и 100 каданс, т.е. аз требва да импровизирам, щото тва са мойте предавки). За тебе са 53/18 и 39/13. Хубаво е да си привършил със сметките преди да е свършил баира или преди некой от останалите да си е направил сметката за атака с 40.
Баце ТК, кой калкулатор ползваш и до коя разрядност сметаш че е правилно точно?
brumbar написа:Тука си говорим за катерачи, не за Том Боооунен. Като друг пример мога дам Састре и Валверде - Састре кара баирите с високо темпо, постоянна скорост но трудно може да устои на атака на конкурентите, но си кара все със същото темпо. Валверде като му писне и тръгва да кара някакви тежки предавки и когато има сили в краката си успява да "забърква" двигателчетата на високооборотните типове. После идва Контадор и е...а майката на всички, щото си пълни гумите с хелий, ако не ми вярвате моля обяснете факта, защо винаги му е толкова тънко гласчето, ааа...
Назад към Други видове колоездене
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 19 госта