избор на колело

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Re: избор на колело

Мнениеот Grash » Нед Ное 22, 2009 3:46 am

BluE_Magic написа:Че кво трудно има да катериш на голямата плоча .. Аз само на ней си ги качвам до 7-8% :beer:

Ти баце, тежиш колкото левият ми крак, така че не се обаждай :D
Изображение
Аватар
Grash
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 9:49 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: избор на колело

Мнениеот Ivan_NL » Нед Ное 22, 2009 12:13 pm

BluE_Magic написа:Че кво трудно има да катериш на голямата плоча .. Аз само на ней си ги качвам до 7-8% :beer:


По принцип след като имаш състезателни амбиции не би трябвало да задаваш този въпрос. Ако имаш някакви съмнения - питай треньора си , ама явно ви учат от криво по-криво.
Трябва да ти кажа че на голямата плоча караме само туристите, щото си мислиме че сме състезатели. Тези които наистина ходят на състезания и имат амбиции за голямото колоездене тренират на малката плоча - 39. И имай в предвид че говоря за абцолютно равен терен - по-равен просто няма къде де намериш. А дали е правилно - незнам ама 1/3 от проф пелетона е от тук.
Аватар
Ivan_NL
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1490
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2008 9:48 am
Местоположение: Холандия

Re: избор на колело

Мнениеот brumbar » Нед Ное 22, 2009 2:53 pm

Познавам лично поне 3-4 момчета, които са се опитвали да тренират в Белгия, но по една или друга причина не са успели да издържат психически и физически. Всички до един разказваха как се кара на тренировка там и че се върти със средната скорост около 50 км/час :xx(: . Получава се един вид естествен подбор - или караш или не ставаш. Мързи ме сега да смятам, но ако някой му се играе може да пресметне с какъв каданс трябва да въртиш на предавка 39/11 при тази скорост.
No Pain, No Gain
Аватар
brumbar
 
Мнения: 550
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 9:59 am
Местоположение: Bulgaria

Re: избор на колело

Мнениеот DstupidBastarD » Нед Ное 22, 2009 4:21 pm

50км/ч ~ 833м/мин.
39/11~ 3,545 х 2,10 ~ 7,445м/оборот
833/7,445 ~ 112 каданс

Бате Вуте. :bigeyes:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: избор на колело

Мнениеот BluE_Magic » Нед Ное 22, 2009 5:12 pm

Не всеки може да кара лек оборот аз си правя среден между 75 и 85 оборота доста тежичко въртя .
Аватар
BluE_Magic
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1477
Регистриран на: Вто Юли 31, 2007 9:51 pm
Местоположение: The universe, milky way galaxy, solar system, earth, bulgaria, plovdiv, trud

Re: избор на колело

Мнениеот Митко Ruse » Нед Ное 22, 2009 5:30 pm

[цитирам = "BluE_Magic"] Не всеки може да кара лек оборот аз си правя среден между 75 и 85 оборота доста тежичко въртя. [/ цитат]
Ауууу много тежко.Сега е момента да опиташ да промениш нещата.Но определено не е добре така.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Re: избор на колело

Мнениеот DstupidBastarD » Нед Ное 22, 2009 5:36 pm

Абе, важното е с ква скорост караш, у крайна сметка. Ако некой катери на голем венец с 25 Алп д`Юес, що да се мъчи и да върти лекия оборот? Моят опит е да мина от лек оборот и висок каданс на по-тегави предавки и днес си дадох сметка, че таа година 34/24-27 съм вкл. само на последните 2км на Арабаконак и 4 на Миуеви скауи. :popcorn:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: избор на колело

Мнениеот Grash » Нед Ное 22, 2009 5:38 pm

КПД-то на усилията при колоезденето(и не само) е по-високо при по-висок каданс. Разбира се от човек до човек си има разлика и не може всички да карат с еднакво висок каданс, но не трябва да е нисък в никакъв случай, особенно като става въпрос за сериозно, професионално колоездене, състезания и тн...
Изображение
Аватар
Grash
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 9:49 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: избор на колело

Мнениеот Митко Ruse » Нед Ное 22, 2009 5:38 pm

brumbar написа:Познавам лично поне 3-4 момчета, които са се опитвали да тренират в Белгия, но по една или друга причина не са успели да издържат психически и физически. Всички до един разказваха как се кара на тренировка там и че се върти със средната скорост около 50 км/час :xx(: . Получава се един вид естествен подбор - или караш или не ставаш. Мързи ме сега да смятам, но ако някой му се играе може да пресметне с какъв каданс трябва да въртиш на предавка 39/11 при тази скорост.

Аз разбирам, че Иван казва по принцип хората там се стараят да карат с висок каданс.Не че и при нашата школа не се препоръчва съща такова каране през това време на годината.Доста е трудно е да караш с каданс 112 продължително.А и едва ли някои кара 39/11 с така оплетена верига.Тука нещо се хванахте за думата.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Re: избор на колело

Мнениеот DstupidBastarD » Нед Ное 22, 2009 5:43 pm

Хахаха, очевидно не си виждал как кара бате Вуте. :bigeyes:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: избор на колело

Мнениеот marsa » Нед Ное 22, 2009 7:12 pm

DstupidBastarD написа:Абе, важното е с ква скорост караш, у крайна сметка. Ако некой катери на голем венец с 25 Алп д`Юес, що да се мъчи и да върти лекия оборот? Моят опит е да мина от лек оборот и висок каданс на по-тегави предавки и днес си дадох сметка, че таа година 34/24-27 съм вкл. само на последните 2км на Арабаконак и 4 на Миуеви скауи. :popcorn:
Ми твойто 34-24 е с една бройка по- леко от моята НАЙ- лека предавка 39-26, и съм съгласен че такава предавка (~1:1.5) е достатъчна, ако няма да се катерят някакви космически баири, каквото в България няма много. Пък ако тръгна за един път на някъде просто ще си сменя първото колелце в касетата с някое от байковите ми.

Но да се говори че малка плоча отпред едва ли не е ненужна е смешно. Всеки кара каквото му е удобно. Блу, може и да катериш някакви височинки на голяма плоча, но това не значи че ти е достатъчна за всяка ситуация. Пък и понякога е по- лесно да не се правиш на извънземен и да развиеш нормален баирен каданс, вместо да гънеш рамката под теб ;)
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: избор на колело

Мнениеот BluE_Magic » Нед Ное 22, 2009 7:16 pm

Опаа нещо си в грешка аз не съм казал че няма нужда от малко плоча или че не я ползвам просто казах че няма нищо трудно в това да качиш който и да е байр на голямата плоча ,а и ти какво разбираш под нормален каданс за байр ... :peace:
Аватар
BluE_Magic
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1477
Регистриран на: Вто Юли 31, 2007 9:51 pm
Местоположение: The universe, milky way galaxy, solar system, earth, bulgaria, plovdiv, trud

Re: избор на колело

Мнениеот marsa » Нед Ное 22, 2009 7:29 pm

BluE_Magic написа:Опаа нещо си в грешка аз не съм казал че няма нужда от малко плоча или че не я ползвам просто казах че няма нищо трудно в това да качиш който и да е байр на голямата плоча ,а и ти какво разбираш под нормален каданс за байр ... :peace:

Има нещо трудно да качиш който и да е баир на голяма, освен ако "баира" не е 3-4% макс, или веригата ти не е така -> /

В първия случай трудното е да натискаш педалите, а във втория да понесеш случващото се на венците и веригата ти, както и звука който се чува.

Под нормален каданс разбирам скорост на въртене достатъчно висока, за да съм на достатъчно ниска предавка, така че:
а) велосипедът ми да се движи
б) да мога да си чувствам коленете вечерта
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: избор на колело

Мнениеот BluE_Magic » Нед Ное 22, 2009 7:33 pm

Аз лично съм правил атака на 7% на 52/14 с 35км/ч не че неможех и на по лек оборот ,но в изкачванията за да усилиш скороста рязко трябва да включих по тежка предавка от колкото по равното или поне така правя аз :peace:
Аватар
BluE_Magic
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1477
Регистриран на: Вто Юли 31, 2007 9:51 pm
Местоположение: The universe, milky way galaxy, solar system, earth, bulgaria, plovdiv, trud

Re: избор на колело

Мнениеот Neo_92 » Нед Ное 22, 2009 7:36 pm

А бе баце тия две карания по Софето се опитвам да държа голям каданс , особено на баирите , и все повече се убеждавам че е доста ефективно ;) Чист пример за това си е баце Вуте , който ти не си виждал ама видиш ли го , вервай ми ше си промениш мнението ;)
Аватар
Neo_92
 
Мнения: 883
Рейтинг: 1530
Регистриран на: Сря Юли 01, 2009 6:30 pm
Местоположение: Сандански, The Hell

Re: избор на колело

Мнениеот marsa » Нед Ное 22, 2009 8:01 pm

BluE_Magic написа:Аз лично съм правил атака на 7% на 52/14 с 35км/ч не че неможех и на по лек оборот ,но в изкачванията за да усилиш скороста рязко трябва да включих по тежка предавка от колкото по равното или поне така правя аз :peace:
Това не значи че си "карал баира" на голяма плоча, а че си развъртял за момент на тази голяма предавка. Ми и аз днес имах 2-3 момента, дето след дълго спускане имаше бабуна 50-100м, която се качва с 45-50, но трябва много добре да си прецениш колко да натиснеш отначалото, както и кога да върнеш предавка ако не ти стигне инерция до горе. Че може да се наложи да спреш да си починеш :idea:

Баце Нео: Ако искаш да държиш "голям каданс" с твоите предавки трябва да държиш и голяма скорост. Защото при 9-10км/ч каданса ти е сигурно нездравословен. Вуте може да си позволи голям каданс при всяка скорост над 5км/ч, защото предавките му са такива и така се е научил да кара.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: избор на колело

Мнениеот BluE_Magic » Нед Ное 22, 2009 8:42 pm

Няма как наклон под 20% и не по дълъг от 500 метра да ме накара да спра на която и предавка да съм :agree:
Аз неказвам че неможе да се кара лек оборот по байрите ,а че е по трудно да се ускори с лек оборот на изкачване от колкото по равното :popcorn:
Аватар
BluE_Magic
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1477
Регистриран на: Вто Юли 31, 2007 9:51 pm
Местоположение: The universe, milky way galaxy, solar system, earth, bulgaria, plovdiv, trud

Re: избор на колело

Мнениеот jimikukuruku » Нед Ное 22, 2009 8:43 pm

Брей, каква дискусия се разви от една невинна закачка! Във всеки случай думите на Иван сериозно ме замислиха и днес като излязох да свърша някои работи и навъртях 20-на километра, нарочно пробвах да се движа на по-малка плоча, отколкото обичайно. Установих, че от една страна колелото се натоварва по-малко, а от друга - и аз се чувствам много по-добре. Изобщо за мен тази забележка дойде навреме, точно когато започвам да карам колело, каквото преди не съм карал. Досега байка 90% от времето съм го карал на две предавки - най-тежката и една надолу. И какъв е резултатът? Вероятно умора и никакъв тренировъчен ефект. На кого и какво съм доказал? А Вуте кара иначе и прави фурор на нашенските състезания. Дали не е и заради това, че не се стреми да се изфука колко е силен (не че не е), а опитва да е максимално ефективен. Може и така да са го научили, а ние имаме сега възможността да се поучим от него.
Спомням си някога гледах един филм за двигателите на колите от Формула 1. Те са направени с много къс ход на буталото, но развиват високи обороти - до 17000 ли бяха, не съм обърнал внимание. Ако най-добра беше тежката предавка, щяха да ги направят да си работят на 2000 оборота, ама щяха да са "яки", нали? Но както и други казаха, явно най-ефективно е оборотите да са по-високи, а не предавката - тежка.
И в крайна сметка ако се състезаваш (аз не го правя), кое ще е по-добро - да спечелиш 7 Тура, като Ланс Армстронг (който бил с много висок каданс), или да демонстрираш на всички, че можеш да въртиш на най-тежка предавка?
jimikukuruku
 
Мнения: 41
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Чет Ное 12, 2009 7:15 pm

Re: избор на колело

Мнениеот BluE_Magic » Нед Ное 22, 2009 8:47 pm

Дам Ян Улрих и той върти висок каданс нали ... Това не е формула 1 тук всеки има различен двигател и не съм показвал колко съм мощен просто такъв ми е двигателя :beer:
Аватар
BluE_Magic
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1477
Регистриран на: Вто Юли 31, 2007 9:51 pm
Местоположение: The universe, milky way galaxy, solar system, earth, bulgaria, plovdiv, trud

Re: избор на колело

Мнениеот DstupidBastarD » Нед Ное 22, 2009 8:49 pm

BluE_Magic написа:Няма как наклон под 20% и не по дълъг от 500 метра да ме накара да спра на която и предавка да съм :agree:
Аз неказвам че неможе да се кара лек оборот по байрите ,а че е по трудно да се ускори с лек оборот на изкачване от колкото по равното :popcorn:



От друга страна, баце, на по-лека предавка, се ускорява по-бърже. Номерът е да уцелиш правилната предавка за въпросното место, щото ако е прекалено тегава, нема да имаш сили да я завъртиш, ако е по-лека - ше ти хартише пауър (както на мене у Тасос, като дадоха старта на бирче от 6%, аз бех на 34/17, а онеа се изрезаха с 35 некъде, което за мене означава 34/13-14 и яко каданс или просто голема плоча). Или, за да обобщъ знанията по темата, сичко е тактика, но за сичко си требва пауър. Благодаръ за вниманието! :peace:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: избор на колело

Мнениеот jimikukuruku » Нед Ное 22, 2009 9:01 pm

Явно има нещо такова - да уцелиш точната предавка. Което може да стане, ако много добре "усещаш" колелото и своето тяло и те си взаимодействат идеално. Лично аз съм в началото и тепърва ще свиквам с колелото и ще навлизам в този тип каране, а и вашите баири са новост за мен :D Досега бях виждал такова нещо само по телевизията :) Надявам се след първите 10 000 километра вече да съм по-наясно.
jimikukuruku
 
Мнения: 41
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Чет Ное 12, 2009 7:15 pm

Re: избор на колело

Мнениеот BluE_Magic » Нед Ное 22, 2009 9:06 pm

А марс да те питам ти атака на изкачване правил ли си :dontknow:
Аватар
BluE_Magic
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1477
Регистриран на: Вто Юли 31, 2007 9:51 pm
Местоположение: The universe, milky way galaxy, solar system, earth, bulgaria, plovdiv, trud

Re: избор на колело

Мнениеот DstupidBastarD » Нед Ное 22, 2009 9:18 pm

Мойта идея е неква проста - решил си, че ше атакуваш едикъдеси и примерно там е 7% баирче. Преценяваш състоянието си у момента и решаваш, че ше атакуваш с 35. Лично за мене, минималния кадас за атака е 95-100, поне ако става дума за баир (чисто теоретично, де, не че атакувам секи ден). Начи, правиш бърза калкулация - 35/60х1000/95~6,14/2,10~2,924. Тва ти е предавателното число за атака с каданс 95 и скорост 35. Сметаш още по-бързо кои комбинации от предавките ти се доближават до таа стойност по простата формулка 50/2,924 и 34/2,924 (при тебе, съответно 53/2,924 и 39/2,924) и получаваш резултатите 50/17 или 11,6 (тука ше импровизираш с 11 и 90 каданс или 12 и 100 каданс, т.е. аз требва да импровизирам, щото тва са мойте предавки). За тебе са 53/18 и 39/13. Хубаво е да си привършил със сметките преди да е свършил баира или преди некой от останалите да си е направил сметката за атака с 40. :smash:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: избор на колело

Мнениеот stilo » Нед Ное 22, 2009 9:36 pm

DstupidBastarD написа:Мойта идея е неква проста - решил си, че ше атакуваш едикъдеси и примерно там е 7% баирче. Преценяваш състоянието си у момента и решаваш, че ше атакуваш с 35. Лично за мене, минималния кадас за атака е 95-100, поне ако става дума за баир (чисто теоретично, де, не че атакувам секи ден). Начи, правиш бърза калкулация - 35/60х1000/95~6,14/2,10~2,924. Тва ти е предавателното число за атака с каданс 95 и скорост 35. Сметаш още по-бързо кои комбинации от предавките ти се доближават до таа стойност по простата формулка 50/2,924 и 34/2,924 (при тебе, съответно 53/2,924 и 39/2,924) и получаваш резултатите 50/17 или 11,6 (тука ше импровизираш с 11 и 90 каданс или 12 и 100 каданс, т.е. аз требва да импровизирам, щото тва са мойте предавки). За тебе са 53/18 и 39/13. Хубаво е да си привършил със сметките преди да е свършил баира или преди некой от останалите да си е направил сметката за атака с 40. :smash:

Баце ТК, кой калкулатор ползваш и до коя разрядност сметаш че е правилно точно? :rofl:
Аватар
stilo
 
Мнения: 545
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 17, 2009 8:40 am
Местоположение: on the road

Re: избор на колело

Мнениеот brumbar » Нед Ное 22, 2009 10:08 pm

Дедо Ланс, тъй като го гледате, че кара с каданс 90 на баира и краката му хвърчат, ако някой от нас се опита да кара на същата предавка съм сигурен, че каданса ще е с поне 20 оборота надолу на същия баир. Дедо има пауър и изглежда, че върти леко, ама някое от бацета ще установи, че предавката на Дедо на същия баир ще му дойде доста тегава - та какво излиза - леко ли кара или тежко. Та карал съм с такива образи като баце Вуте неразумно високооборотни - факт е че поддържат висока скорост на баира и са способни да изръсят почти всеки, но като правило скоростта им е постоянна и знаеш, че ако устискаш те не са способни да увеличат тази скорост. Това са един ужасен тип колоездачи, наречени темповаци и ако те хване такъв може да ти разкаже играта от всякъде. Затова пък срещу такъв карач можеш да извадиш скритото оръжие - ръгаш 2 зъба по-тежко, изправяш се на педал и заминаваш на атака и с удоволствие наблюдаваш мъките на високооборотния тип, мъчейки се да направи ускорение с каданс 120 +.
Като правило байкаджиите които познавам, като се качат на шосе и карат с такъв безумен каданс /говоря за Колю и Жеко - светилата на мтб-то в БГ/. Признавам, че доста зор съм виждал да държа такава висока средна скорост на изкачване когато съм карал с тях, но винаги съм успявал да ги изненадам по този начин и това е единствения шанс за успех срещу такъв тип карачи. Другия начин е да си ръгнеш и ти високия каданс и да карате рамо до рамо, докато някой не припадне :(
No Pain, No Gain
Аватар
brumbar
 
Мнения: 550
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 9:59 am
Местоположение: Bulgaria

Re: избор на колело

Мнениеот bokicha » Нед Ное 22, 2009 10:45 pm

brumbar написа:Дедо Ланс, тъй като го гледате, че кара с каданс 90 на баира и краката му хвърчат, ако някой от нас се опита да кара на същата предавка съм сигурен, че каданса ще е с поне 20 оборота надолу на същия баир. Дедо има пауър и изглежда, че върти леко, ама някое от бацета ще установи, че предавката на Дедо на същия баир ще му дойде доста тегава - та какво излиза - леко ли кара или тежко. Та карал съм с такива образи като баце Вуте неразумно високооборотни - факт е че поддържат висока скорост на баира и са способни да изръсят почти всеки, но като правило скоростта им е постоянна и знаеш, че ако устискаш те не са способни да увеличат тази скорост. Това са един ужасен тип колоездачи, наречени темповаци и ако те хване такъв може да ти разкаже играта от всякъде. Затова пък срещу такъв карач можеш да извадиш скритото оръжие - ръгаш 2 зъба по-тежко, изправяш се на педал и заминаваш на атака и с удоволствие наблюдаваш мъките на високооборотния тип, мъчейки се да направи ускорение с каданс 120 +.
Като правило байкаджиите които познавам, като се качат на шосе и карат с такъв безумен каданс /говоря за Колю и Жеко - светилата на мтб-то в БГ/. Признавам, че доста зор съм виждал да държа такава висока средна скорост на изкачване когато съм карал с тях, но винаги съм успявал да ги изненадам по този начин и това е единствения шанс за успех срещу такъв тип карачи. Другия начин е да си ръгнеш и ти високия каданс и да карате рамо до рамо, докато някой не припадне :(

..баце, представяш ли си как един такъв спинтьор ръга два зъба и газ........
...Том Бооонееен... се обръщааа и зад него ...........баце Вутеее..... :xx(: ...със 120~...със байка... :bigeyes:
... :wavey:
Иначе съм много съгласен, важно е да въртиш с висок каданс, но още по- важно е на коя предавка го правиш...
Аватар
bokicha
 
Мнения: 1317
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 15, 2007 10:12 am
Местоположение: sofia

Re: избор на колело

Мнениеот brumbar » Нед Ное 22, 2009 11:07 pm

Тука си говорим за катерачи, не за Том Боооунен. Като друг пример мога дам Састре и Валверде - Састре кара баирите с високо темпо, постоянна скорост но трудно може да устои на атака на конкурентите, но си кара все със същото темпо. Валверде като му писне и тръгва да кара някакви тежки предавки и когато има сили в краката си успява да "забърква" двигателчетата на високооборотните типове. После идва Контадор и е...а майката на всички, щото си пълни гумите с хелий, ако не ми вярвате моля обяснете факта, защо винаги му е толкова тънко гласчето, ааа... :dontknow:
No Pain, No Gain
Аватар
brumbar
 
Мнения: 550
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 9:59 am
Местоположение: Bulgaria

Re: избор на колело

Мнениеот DstupidBastarD » Пон Ное 23, 2009 7:18 am

stilo написа:
DstupidBastarD написа:Мойта идея е неква проста - решил си, че ше атакуваш едикъдеси и примерно там е 7% баирче. Преценяваш състоянието си у момента и решаваш, че ше атакуваш с 35. Лично за мене, минималния кадас за атака е 95-100, поне ако става дума за баир (чисто теоретично, де, не че атакувам секи ден). Начи, правиш бърза калкулация - 35/60х1000/95~6,14/2,10~2,924. Тва ти е предавателното число за атака с каданс 95 и скорост 35. Сметаш още по-бързо кои комбинации от предавките ти се доближават до таа стойност по простата формулка 50/2,924 и 34/2,924 (при тебе, съответно 53/2,924 и 39/2,924) и получаваш резултатите 50/17 или 11,6 (тука ше импровизираш с 11 и 90 каданс или 12 и 100 каданс, т.е. аз требва да импровизирам, щото тва са мойте предавки). За тебе са 53/18 и 39/13. Хубаво е да си привършил със сметките преди да е свършил баира или преди некой от останалите да си е направил сметката за атака с 40. :smash:

Баце ТК, кой калкулатор ползваш и до коя разрядност сметаш че е правилно точно? :rofl:



Аз съм тактик, баце. Такъв тактик съм и понекога така се унасям у сметки, че забравям реалността, в случая съм си писал предавка 34/11, па отзаде имам най-малко зъбче 12. Сега ми стана ясно и теоретично, що изпуснах атаката у Тасос. :idea:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: избор на колело

Мнениеот DstupidBastarD » Пон Ное 23, 2009 7:33 am

brumbar написа:Тука си говорим за катерачи, не за Том Боооунен. Като друг пример мога дам Састре и Валверде - Састре кара баирите с високо темпо, постоянна скорост но трудно може да устои на атака на конкурентите, но си кара все със същото темпо. Валверде като му писне и тръгва да кара някакви тежки предавки и когато има сили в краката си успява да "забърква" двигателчетата на високооборотните типове. После идва Контадор и е...а майката на всички, щото си пълни гумите с хелий, ако не ми вярвате моля обяснете факта, защо винаги му е толкова тънко гласчето, ааа... :dontknow:



Тактик си, баце, спор нема! При последното ми каране бате Вуте ми сподели за две свои слабости, една от които си уцелил, а другата нема как да знаеш, щото и на мене ми се стори екстравагантна и много пресилена. Бате Бокич е споменал баце Боууоуоуоуунен щото баце Вуте ни сподели, че са карали заедно (той пак със същия байк) със спринтьорите на Куикстеп и грам не ги е пуснал да го откъснат. Сещай се за кво става на въпрос! Освен слабостите си, баце Вуте ми сподели, че е доста добър спринтьор, щото аз му споделих, че му търсим цаката на късите баирчета и на спринт. Абе, ше го видиш догодина къф е изтребител, недайси Боже па да си земе шосейка след батеЛампревата офанзива оня ден! :bigeyes:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: избор на колело

Мнениеот Ivan_NL » Пон Ное 23, 2009 9:57 am

Малей колко сте изписали!
Аз не съм имал в предвид скорости от 50км/ч , но и те не тренират през цялото време с такава скорост. КАзвам го защото имам щастието да се ВОЗЯ по път пълен с сътезатели които си тренират кога самостоятелно ,кога с клубовете. Много често въртят със скорости от около 35-38км/ч и тогава са на малката плоча - 99.9%. Вярно че е трудно да караш дълго с висок оборот , но явно ако си почнал от малък не е трудно. На мен направо ми се пълни душата като гледам децата как въртят като малки мелнички - леко , красиво. Между другото най-масовата касета при тези които карат състезателно е 12-23. Един път имах и щастието да ме разминат и Quick Step (като TGV) , но и те бяха на малка плоча. (дали е била 39 или 42 незнам).
Вярно е че всеки трябва да кара на какъвто каданс му иде най-добре , ама 52/14 и 35 км/ч ми се струва доста тегаво. Аз съм дъдрто туристическо магаре ама 50/14 включам ако карам в бърза група със скорост 40-45км/ч.
Вярно е че Улрих караше на по-тегав оборот от Дедо , ама не трябва да се лъжете че и той едва ли не едвам е превъртал педлите. Аз съм сигурен че ако единия е въртял с 100-105об/мин другия е правил 95-100.
И като отговор на Бръм - момчетата с каданса не са могли да те издърпат , просто защото каданса не им е бил за техните възможности. Оборотите са вързани също и с мощността която можеш да осигуриш. И за всеки си е силно индивидуално. Те извън земните не случайно прекарват часове на машините да им мерят възможности (вдишани , издишани , изпърдяни газове) и каво ли не още , е да им нагласят точния каданс , дължина на курбелите , предавки.
Извинявам се отплеснах се.
Като цяло исках да кажа че ако се тренира с идеята да се постигнат резултати трябва да се тренира правилно - както го правят другите доказали че са наясно с този спор. Иначе жалко за усилията на момчетата които явно имат желание ама доя дето ги учи ги преебава.
Аватар
Ivan_NL
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1490
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2008 9:48 am
Местоположение: Холандия

ПредишнаСледваща

Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта