
DstupidBastarD написа:Еми, освен да разгледаме теоретично един леко практически пример, баце. Зимаме два колоездача:
К1 - 174см висок, 82кг тежък, 65см обиколка на крака
К2 - 160см , 48кг и около 50см обиколка на крака
Има ли неква формула, по която да сметнем колко сила требва на двамата, за да карат с 45км/ч за половин час? Да давам ли още антропометрия?
did написа:DstupidBastarD написа:Еми, освен да разгледаме теоретично един леко практически пример, баце. Зимаме два колоездача:
К1 - 174см висок, 82кг тежък, 65см обиколка на крака
К2 - 160см , 48кг и около 50см обиколка на крака
Има ли неква формула, по която да сметнем колко сила требва на двамата, за да карат с 45км/ч за половин час? Да давам ли още антропометрия?
няма такава формула. има само "некои теоретични съображения", даващи влиянието на размерите.
при тия два конкретни случая и при еднаква натренираност на мускулите, би трябвало при изкачванията К1 да печели, а при равно да печели още повече. Но... не всичко е височина, килограми и обиколки на краката. Важно е и кво има вътре в тия обиколки на краката. В моите няма нищо, а в твоите - има! Явно в други крака има още повече.
уж темата беше за тва как влияят размерите, а сега хептен отиде в ряката с тия сложнотии.
NovemberCharlie не го слушай, той е данъчен.
did написа:аз се предавам!
опитах се да съм конкретен по конкретния въпрос, защо по-малките имат предимство. ако се добави в сметката и това, че само част от тялото е мускулатура, веднага изскача и едно конкретно тегло, височина, размери и т.н., при което има оптимум на съотношението на мускулна сила, ефективност на тая сила при педалиране, собствена маса и т.н.
ама аз от толко сложни неща не разбирам, даже не мога да спазвам диета, така че се предавам. ако ви трябва мнение на физик тук, пак ше пишкам. ама ако не ви трябва - физиологствайте си.
DstupidBastarD написа:Има ли некви формулки за съпротивление при определена скорост?
did написа:DstupidBastarD написа:Има ли некви формулки за съпротивление при определена скорост?
има. съпротивлението е пропорционално на скоросста, като коефициентът на съпротивление е тъмна бира. При каране по равно, всичко, написано от мен по-горе, не вАжи.
Yavkata написа:Батка, да отбележа някои неща дето са ми направили впечатление.
Повечето от колоездачите-състезатели които познавам са със странична сплеснатост на гръдния кош. Ан фас изглеждат тесни, може би поради по -тесния хват при шосейките. Така имат по - аеродинамична форма. Аз(172 см, 82 кг) и ти батка сме с по- приплескана форма и сме малко като платно(или трикрилно гардеробче, ако повече ти харесва). Въпреки това по - нанадолнища , без въртене , ортаците ми с по 20 кг под мен ги подминавам като крайпътни кръчми.
Много зависи от качество на мускулите, структура на кости, пропорции. И аз не приемам факта , че Майкъл Фелтц плува толкова бързо колкото някои тичат, ама на.
johnie написа:Защо никой не спомена най-важният фактор за всеки атлет,а именно VO2 max????
старши написа:бате намерих ви тука...добре заварил
ами за каката, килограмите, скоростта... и още нещо ...
ами всичко е като едно време...има си подготовка за различни дисциплини, за бавни и бързи мускулни влакна си чувал, интервални тренировки, каране зад кола с 60-70, оптимизиране на стойката ...и т.н.
Навремето като юноша бледен ме пуснаха с мъжете на изкачването на Витоша. Тогава се пускаха всички,предимно софийските дружества, караха и пистарките. Ами онези бичмета бяха двойно по-големи от мен и на кила и години, ама ги оставих още на Драгалевци. http://www.youtube.com/watch?v=E0-1EFFk-Ss
77 kmh... тренировка за спринтъори ...
Кат почнеш с такива методи ...
При ВСЕКИ въздушното съпротивление е различно! Дори само щото ушите му са различно щръкнали..SpoileR написа:
@NC
Естествено, че е от значение въздушното съпротивление, но дид го каза: то е еднакво за всеки.
Не е при един колоездач едно, а при друг друго...така че се игнорира
johnie написа:Здрасти!
Защо никой не спомена най-важният фактор за всеки атлет,а именно VO2 max????
Kакво значи ли?
Това е способността на сърдечно-съдовата и белодробна система да пренася кислород до тъканите в организма.
С две думи: Висок VO2 max=високи постижения.Правилното измерване е
ml/kg/min,тоест количеството транспортиран кислород/в мл./ към кг телесна маса за единица време.Тук много сериозно се намесва и количеството подкожна мазнина в организма.Та за това каката кара за 33 минити,та къде ще иде? :-)...просто няма какво да и тежи:)
Ozzie написа:@DstupidBastarD
NC се опита да ти го обясни някъде на първа страница...
Ще се опитам да го интерпретирам:
Имаш ДВГ с 500 к.с. в купе 2000 кг. Това ти дава специфично тегло 4 кг/к.с. (примерно ти)
Друг ДВГ с 250 к.с. е натикан в купе от 500 кг. Специфичното тегло вече е 2 кг./к.с. (примерно мацката която посочваш)
Е как мислиш, кой ДВГ би се справил по- добре с ускорение, максимална скорост и пр.?
Та може и въпросната спортистка да ти изглежда кльощава и немощна, но всъщност нещата да седят по друг начин.
BluE_Magic написа:Аз съм 1,65м 60 килограма и значи мога да карам много нали![]()
Е аз си знам че карам много ,но според вас я кажете вашето мнение![]()
Много ми вървят баирите който иска може да се пробваме ако не го бия па на
NovemberCharlie написа:Копеле, аз мое и да съм данъчен (макар, че всъщност не съм), но физиката я разбирам, макар и по-зле от did, щото на него тва му е професия. Формула сигурно може да се изведе, ама няма смисъл. Коефициентът на съпротивление е обяснен тук: http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/inn ... _wert.html
DstupidBastarD написа:NovemberCharlie написа:Копеле, аз мое и да съм данъчен (макар, че всъщност не съм), но физиката я разбирам, макар и по-зле от did, щото на него тва му е професия. Формула сигурно може да се изведе, ама няма смисъл. Коефициентът на съпротивление е обяснен тук: http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/inn ... _wert.html
Бате, не мисла, че требва да се срамуваш от тва, че си данъчен, се пак сички сме хора в крайна сметка. Дори и данъчните (макар, че не винаги им личи).
DstupidBastarD написа:BluE_Magic написа:Аз съм 1,65м 60 килограма и значи мога да карам много нали![]()
Е аз си знам че карам много ,но според вас я кажете вашето мнение![]()
Много ми вървят баирите който иска може да се пробваме ако не го бия па на
Аз съм 82-83 кила, баце, ма не мога да откажа на такава любезна оферта. На къф баир ше се дърпаме?
DstupidBastarD написа:johnie написа:Здрасти!
Защо никой не спомена най-важният фактор за всеки атлет,а именно VO2 max????
Kакво значи ли?
Това е способността на сърдечно-съдовата и белодробна система да пренася кислород до тъканите в организма.
С две думи: Висок VO2 max=високи постижения.Правилното измерване е
ml/kg/min,тоест количеството транспортиран кислород/в мл./ към кг телесна маса за единица време.Тук много сериозно се намесва и количеството подкожна мазнина в организма.Та за това каката кара за 33 минити,та къде ще иде? :-)...просто няма какво да и тежи:)
Дълго мислих, братко, и накрая реших, че си съвсем прав. В крайна сметка, тва е качествения показател, в който мадамата просто ме размазва тотално, а нема как да бъде установен с просто наблюдение. Добре де, нема просто наблюдение.
jivkonik написа:Мацето, дето си гледал освен, че има предполагам височък VOmax има и достатъчно голям HR резерв, а на всичко отгоре и достатъчно голяма мощност отдава при въртене.... та тая комбинация, добре следена на пулсметърчето - знае се трасето, знае на кои места и за колко време може да си позволи да се качи в анаеробната зона, знае колко пъти и за по колко секунди (минути) може да е там, после знае къде да възстанови, има подходяща дълго тренирана стойка и т.н. Тази комбинация я прави МАШИНА....
И не смятай, че на спринт на късо може да я биеш - там няма да си дозира така нещата мацката![]()
Ще ги дозира по друг начин....
и тЕ тАКА.....
Назад към Други видове колоездене
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта