Добре де, как става тоа номер?!

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Мнениеот DstupidBastarD » Чет Сеп 25, 2008 4:23 pm

Искам съпротивителната площ да бъде променлива в таа формула, затва нема да давам данни за нея. Имам предвид, че К1 кара доста по-изправен на седлото, докато К2 е заел максимално аеродинамична поза. :offtopic:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Мнениеот did » Чет Сеп 25, 2008 4:25 pm

DstupidBastarD написа:Еми, освен да разгледаме теоретично един леко практически пример, баце. Зимаме два колоездача:
К1 - 174см висок, 82кг тежък, 65см обиколка на крака
К2 - 160см , 48кг и около 50см обиколка на крака
Има ли неква формула, по която да сметнем колко сила требва на двамата, за да карат с 45км/ч за половин час? Да давам ли още антропометрия? :bigeyes:


няма такава формула. има само "некои теоретични съображения", даващи влиянието на размерите.

при тия два конкретни случая и при еднаква натренираност на мускулите, би трябвало при изкачванията К1 да печели, а при равно да печели още повече. Но... не всичко е височина, килограми и обиколки на краката. Важно е и кво има вътре в тия обиколки на краката. В моите няма нищо, а в твоите - има! Явно в други крака има още повече.

уж темата беше за тва как влияят размерите, а сега хептен отиде в ряката с тия сложнотии.

NovemberCharlie не го слушай, той е данъчен.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот DstupidBastarD » Чет Сеп 25, 2008 4:31 pm

did написа:
DstupidBastarD написа:Еми, освен да разгледаме теоретично един леко практически пример, баце. Зимаме два колоездача:
К1 - 174см висок, 82кг тежък, 65см обиколка на крака
К2 - 160см , 48кг и около 50см обиколка на крака
Има ли неква формула, по която да сметнем колко сила требва на двамата, за да карат с 45км/ч за половин час? Да давам ли още антропометрия? :bigeyes:


няма такава формула. има само "некои теоретични съображения", даващи влиянието на размерите.

при тия два конкретни случая и при еднаква натренираност на мускулите, би трябвало при изкачванията К1 да печели, а при равно да печели още повече. Но... не всичко е височина, килограми и обиколки на краката. Важно е и кво има вътре в тия обиколки на краката. В моите няма нищо, а в твоите - има! Явно в други крака има още повече.

уж темата беше за тва как влияят размерите, а сега хептен отиде в ряката с тия сложнотии.

NovemberCharlie не го слушай, той е данъчен.



Добре де, нали има некви датчици за сила на педалиране, те требва да работат на некакъв принцип. Аз нали затва съм дал обиколка, за да се сметнат диаметър (обем), съпротивителна площ и ъъъ, кво друго? :bigeyes:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Мнениеот DstupidBastarD » Чет Сеп 25, 2008 4:33 pm

Данъчният е прав за съпротивлението, адски голема роля играе при скорости над 35-40км/ч. :bowdown:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Мнениеот did » Чет Сеп 25, 2008 4:36 pm

аз се предавам!

опитах се да съм конкретен по конкретния въпрос, защо по-малките имат предимство. ако се добави в сметката и това, че само част от тялото е мускулатура, веднага изскача и едно конкретно тегло, височина, размери и т.н., при което има оптимум на съотношението на мускулна сила, ефективност на тая сила при педалиране, собствена маса и т.н.

ама аз от толко сложни неща не разбирам, даже не мога да спазвам диета, така че се предавам. ако ви трябва мнение на физик тук, пак ше пишкам. ама ако не ви трябва - физиологствайте си.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот DstupidBastarD » Чет Сеп 25, 2008 4:47 pm

did написа:аз се предавам!

опитах се да съм конкретен по конкретния въпрос, защо по-малките имат предимство. ако се добави в сметката и това, че само част от тялото е мускулатура, веднага изскача и едно конкретно тегло, височина, размери и т.н., при което има оптимум на съотношението на мускулна сила, ефективност на тая сила при педалиране, собствена маса и т.н.

ама аз от толко сложни неща не разбирам, даже не мога да спазвам диета, така че се предавам. ако ви трябва мнение на физик тук, пак ше пишкам. ама ако не ви трябва - физиологствайте си.



Не се заяждам, баце, просто темата ми е интересна. Иначе съм наясно с т.нар. "спортно възстановяване" и чудесата до които може да стигне (имам познат бивш колоездач, който почна да дига щанги в началото на 90-те и по едно време буташе 225 от лег, а като спре химията, едвам 120 горкия). Има ли некви формулки за съпротивление при определена скорост? :bigeyes:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Мнениеот did » Чет Сеп 25, 2008 4:51 pm

DstupidBastarD написа:Има ли некви формулки за съпротивление при определена скорост? :bigeyes:

има. съпротивлението е пропорционално на скоросста, като коефициентът на съпротивление е тъмна бира. При каране по равно, всичко, написано от мен по-горе, не вАжи.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот DstupidBastarD » Чет Сеп 25, 2008 4:54 pm

did написа:
DstupidBastarD написа:Има ли некви формулки за съпротивление при определена скорост? :bigeyes:

има. съпротивлението е пропорционално на скоросста, като коефициентът на съпротивление е тъмна бира. При каране по равно, всичко, написано от мен по-горе, не вАжи.



Забележил съм, че като се спускам (отбелязвам, че немам неква перфектна техника), успявам да ускоря (в смисъл, че скоростта ми се увеличава от теглото на тялото, без да въртя педалите) при наклони над 3% (при безветрие). Има ли некви данни по тоа показател? :confused:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Мнениеот Yavkata » Чет Сеп 25, 2008 5:08 pm

Батка, да отбележа някои неща дето са ми направили впечатление.
Повечето от колоездачите-състезатели които познавам са със странична сплеснатост на гръдния кош. Ан фас изглеждат тесни, може би поради по -тесния хват при шосейките. Така имат по - аеродинамична форма. Аз(172 см, 82 кг) и ти батка сме с по- приплескана форма и сме малко като платно(или трикрилно гардеробче, ако повече ти харесва). Въпреки това по - нанадолнища , без въртене , ортаците ми с по 20 кг под мен ги подминавам като крайпътни кръчми.
Много зависи от качество на мускулите, структура на кости, пропорции. И аз не приемам факта , че Майкъл Фелтц плува толкова бързо колкото някои тичат, ама на.
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Мнениеот DstupidBastarD » Чет Сеп 25, 2008 5:16 pm

Yavkata написа:Батка, да отбележа някои неща дето са ми направили впечатление.
Повечето от колоездачите-състезатели които познавам са със странична сплеснатост на гръдния кош. Ан фас изглеждат тесни, може би поради по -тесния хват при шосейките. Така имат по - аеродинамична форма. Аз(172 см, 82 кг) и ти батка сме с по- приплескана форма и сме малко като платно(или трикрилно гардеробче, ако повече ти харесва). Въпреки това по - нанадолнища , без въртене , ортаците ми с по 20 кг под мен ги подминавам като крайпътни кръчми.
Много зависи от качество на мускулите, структура на кости, пропорции. И аз не приемам факта , че Майкъл Фелтц плува толкова бързо колкото някои тичат, ама на.



Абе, те колоездачите-състезатели направо не приличат на мъже по стандартните критерии, ма тва още повече ме дразни. А относно Фелпс, баце, дига 100:47х3,6~7,7км/ч на 100 метра, аз познавам хора дето ходат по-бързо. :D
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Сеп 25, 2008 6:02 pm

Копеле, аз мое и да съм данъчен (макар, че всъщност не съм), но физиката я разбирам, макар и по-зле от did, щото на него тва му е професия. Формула сигурно може да се изведе, ама няма смисъл. Коефициентът на съпротивление е обяснен тук: http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/inn ... _wert.html
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот BluE_Magic » Чет Сеп 25, 2008 6:29 pm

Аз съм 1,65м 60 килограма и значи мога да карам много нали :)
Е аз си знам че карам много ,но според вас я кажете вашето мнение ;)
Много ми вървят баирите който иска може да се пробваме ако не го бия па на :D
Аватар
BluE_Magic
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1477
Регистриран на: Вто Юли 31, 2007 9:51 pm
Местоположение: The universe, milky way galaxy, solar system, earth, bulgaria, plovdiv, trud

Мнениеот Ozzie » Чет Сеп 25, 2008 6:45 pm

@DstupidBastarD
NC се опита да ти го обясни някъде на първа страница...
Ще се опитам да го интерпретирам:
Имаш ДВГ с 500 к.с. в купе 2000 кг. Това ти дава специфично тегло 4 кг/к.с. (примерно ти)
Друг ДВГ с 250 к.с. е натикан в купе от 500 кг. Специфичното тегло вече е 2 кг./к.с. (примерно мацката която посочваш)

Е как мислиш, кой ДВГ би се справил по- добре с ускорение, максимална скорост и пр.?
Та може и въпросната спортистка да ти изглежда кльощава и немощна, но всъщност нещата да седят по друг начин.
:agree:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот johnie » Чет Сеп 25, 2008 7:02 pm

Здрасти!
Защо никой не спомена най-важният фактор за всеки атлет,а именно VO2 max????
Kакво значи ли?
Това е способността на сърдечно-съдовата и белодробна система да пренася кислород до тъканите в организма.
С две думи: Висок VO2 max=високи постижения.Правилното измерване е
ml/kg/min,тоест количеството транспортиран кислород/в мл./ към кг телесна маса за единица време.Тук много сериозно се намесва и количеството подкожна мазнина в организма.Та за това каката кара за 33 минити,та къде ще иде? :-)...просто няма какво да и тежи:)
Аватар
johnie
 
Мнения: 15
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Пет Ное 11, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Сеп 25, 2008 7:45 pm

johnie написа:Защо никой не спомена най-важният фактор за всеки атлет,а именно VO2 max????


Ми именно щото чекаме некой важен фактор, некой атлет да дойде да ни светне ламбата!!!! :idea:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот SpoileR » Чет Сеп 25, 2008 8:44 pm

Ми до тука к'вото прочетох, трябваше да ти стане ясно още от първите постове на дид :)

Не виждам какво още се разисква... всичко което казва е вярно :)

@NC

Естествено, че е от значение въздушното съпротивление, но дид го каза: то е еднакво за всеки.

Не е при един колоездач едно, а при друг друго...така че се игнорира :)


Също и филма Годзила, не може да стане таково животно (може да има, но не и стоящо ИЗПРАВЕНО) по същата причина. Силата която би имало, спрямо масата му, няма да е достатъчна да го държи на краката, камо ли да тича и да подрипва и тн :D.
Най огромните динозаври които са били някога , са били дълги, именно по тази причина, а не високи. (и много тромави... )

За ДХ/ФР конкретно, е добре да си лек и жилав.

Да си Тежък и супер як, също е вариант, но тогава и гориш повече енергия, и чупиш колелото повече и като паднеш ти се разкатава фамилията повече, и повече пари за по- яка рамка даваш, и по яки спирачки ти трябват ии...абе.... куп проблеми :)


абе... лек и жилав му е майката :agree:
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот старши » Чет Сеп 25, 2008 10:45 pm

бате намерих ви тука...добре заварил
ами за каката, килограмите, скоростта... и още нещо ...
ами всичко е като едно време...има си подготовка за различни дисциплини, за бавни и бързи мускулни влакна си чувал, интервални тренировки, каране зад кола с 60-70, оптимизиране на стойката ...и т.н.
Навремето като юноша бледен ме пуснаха с мъжете на изкачването на Витоша. Тогава се пускаха всички,предимно софийските дружества, караха и пистарките. Ами онези бичмета бяха двойно по-големи от мен и на кила и години, ама ги оставих още на Драгалевци. http://www.youtube.com/watch?v=E0-1EFFk-Ss
77 kmh... тренировка за спринтъори ...

Кат почнеш с такива методи ...
Аватар
старши
 
Мнения: 60
Рейтинг: 1345
Регистриран на: Чет Сеп 25, 2008 7:52 pm

Мнениеот codename47 » Пет Сеп 26, 2008 8:18 am

още един момент-височината. Ако предположиме че мястото на захващането на сухожилията към костите са еднакви при всеки човек то този с по-къси кости ще притежава по голям момент на силата->възможност за вдигане на по-големи тежести. Затова и няма двуметрови гимнастици.
http://anarxi.st/~athlon/prostimehanizmi/lubopit.php
http://www.myoquip.com.au/Scrum_equal_joint_article.htm
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот DstupidBastarD » Пет Сеп 26, 2008 10:10 am

старши написа:бате намерих ви тука...добре заварил
ами за каката, килограмите, скоростта... и още нещо ...
ами всичко е като едно време...има си подготовка за различни дисциплини, за бавни и бързи мускулни влакна си чувал, интервални тренировки, каране зад кола с 60-70, оптимизиране на стойката ...и т.н.
Навремето като юноша бледен ме пуснаха с мъжете на изкачването на Витоша. Тогава се пускаха всички,предимно софийските дружества, караха и пистарките. Ами онези бичмета бяха двойно по-големи от мен и на кила и години, ама ги оставих още на Драгалевци. http://www.youtube.com/watch?v=E0-1EFFk-Ss
77 kmh... тренировка за спринтъори ...

Кат почнеш с такива методи ...



Добре дошър, баце, драго ми е, че си тука! Сичките теа неща са верни, но тва което ме шокира, беше колко добре кара таа 48-килограмова женка в продължение над половин час, от които само 6км беха баир (около 2,5-3% среден наклон). Верно е, че тя на баира направи разликата, но по-едрите каки не можаха да върнат в останалите около двайсетина км спускане и равно почти нищо (2-5 сек. само най-добрите). За мен вече нема кво да коментирам, ясно е че съм дебелак по секакви колоездачни критерии. :crap:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Сеп 26, 2008 10:11 am

SpoileR написа:
@NC

Естествено, че е от значение въздушното съпротивление, но дид го каза: то е еднакво за всеки.

Не е при един колоездач едно, а при друг друго...така че се игнорира :)

При ВСЕКИ въздушното съпротивление е различно! Дори само щото ушите му са различно щръкнали.. ;)
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот DstupidBastarD » Пет Сеп 26, 2008 10:12 am

johnie написа:Здрасти!
Защо никой не спомена най-важният фактор за всеки атлет,а именно VO2 max????
Kакво значи ли?
Това е способността на сърдечно-съдовата и белодробна система да пренася кислород до тъканите в организма.
С две думи: Висок VO2 max=високи постижения.Правилното измерване е
ml/kg/min,тоест количеството транспортиран кислород/в мл./ към кг телесна маса за единица време.Тук много сериозно се намесва и количеството подкожна мазнина в организма.Та за това каката кара за 33 минити,та къде ще иде? :-)...просто няма какво да и тежи:)



Дълго мислих, братко, и накрая реших, че си съвсем прав. В крайна сметка, тва е качествения показател, в който мадамата просто ме размазва тотално, а нема как да бъде установен с просто наблюдение. Добре де, нема просто наблюдение. :offtopic:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Мнениеот DstupidBastarD » Пет Сеп 26, 2008 10:15 am

Ozzie написа:@DstupidBastarD
NC се опита да ти го обясни някъде на първа страница...
Ще се опитам да го интерпретирам:
Имаш ДВГ с 500 к.с. в купе 2000 кг. Това ти дава специфично тегло 4 кг/к.с. (примерно ти)
Друг ДВГ с 250 к.с. е натикан в купе от 500 кг. Специфичното тегло вече е 2 кг./к.с. (примерно мацката която посочваш)

Е как мислиш, кой ДВГ би се справил по- добре с ускорение, максимална скорост и пр.?
Та може и въпросната спортистка да ти изглежда кльощава и немощна, но всъщност нещата да седят по друг начин.
:agree:



Еми, понеже имам книжка само за верижен трактор, а се качвам на кола само в краен случай, не мога да коментирам примера с двигателите, който иначе е доста убедителен за очото ми. Според мене, мадамата нема да ме бие на спринт от место, а за максимална скорост на равно пак бих си дал леко предимство. :bowdown:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Мнениеот DstupidBastarD » Пет Сеп 26, 2008 10:17 am

BluE_Magic написа:Аз съм 1,65м 60 килограма и значи мога да карам много нали :)
Е аз си знам че карам много ,но според вас я кажете вашето мнение ;)
Много ми вървят баирите който иска може да се пробваме ако не го бия па на :D



Аз съм 82-83 кила, баце, ма не мога да откажа на такава любезна оферта. На къф баир ше се дърпаме? :popcorn:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Мнениеот DstupidBastarD » Пет Сеп 26, 2008 10:19 am

NovemberCharlie написа:Копеле, аз мое и да съм данъчен (макар, че всъщност не съм), но физиката я разбирам, макар и по-зле от did, щото на него тва му е професия. Формула сигурно може да се изведе, ама няма смисъл. Коефициентът на съпротивление е обяснен тук: http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/inn ... _wert.html



Бате, не мисла, че требва да се срамуваш от тва, че си данъчен, се пак сички сме хора в крайна сметка. Дори и данъчните (макар, че не винаги им личи). :bigeyes:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Сеп 26, 2008 10:35 am

DstupidBastarD написа:
NovemberCharlie написа:Копеле, аз мое и да съм данъчен (макар, че всъщност не съм), но физиката я разбирам, макар и по-зле от did, щото на него тва му е професия. Формула сигурно може да се изведе, ама няма смисъл. Коефициентът на съпротивление е обяснен тук: http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/inn ... _wert.html



Бате, не мисла, че требва да се срамуваш от тва, че си данъчен, се пак сички сме хора в крайна сметка. Дори и данъчните (макар, че не винаги им личи). :bigeyes:
:D
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот BluE_Magic » Пет Сеп 26, 2008 10:57 am

DstupidBastarD написа:
BluE_Magic написа:Аз съм 1,65м 60 килограма и значи мога да карам много нали :)
Е аз си знам че карам много ,но според вас я кажете вашето мнение ;)
Много ми вървят баирите който иска може да се пробваме ако не го бия па на :D



Аз съм 82-83 кила, баце, ма не мога да откажа на такава любезна оферта. На къф баир ше се дърпаме? :popcorn:


Ела до Пловдив и ще те пробвам кадето си избереш ;)
Макар да няма много смисал :D
Слаб си за моята класа :D
Аватар
BluE_Magic
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1477
Регистриран на: Вто Юли 31, 2007 9:51 pm
Местоположение: The universe, milky way galaxy, solar system, earth, bulgaria, plovdiv, trud

Мнениеот crib » Пет Сеп 26, 2008 11:53 am

DstupidBastarD написа:
johnie написа:Здрасти!
Защо никой не спомена най-важният фактор за всеки атлет,а именно VO2 max????
Kакво значи ли?
Това е способността на сърдечно-съдовата и белодробна система да пренася кислород до тъканите в организма.
С две думи: Висок VO2 max=високи постижения.Правилното измерване е
ml/kg/min,тоест количеството транспортиран кислород/в мл./ към кг телесна маса за единица време.Тук много сериозно се намесва и количеството подкожна мазнина в организма.Та за това каката кара за 33 минити,та къде ще иде? :-)...просто няма какво да и тежи:)



Дълго мислих, братко, и накрая реших, че си съвсем прав. В крайна сметка, тва е качествения показател, в който мадамата просто ме размазва тотално, а нема как да бъде установен с просто наблюдение. Добре де, нема просто наблюдение. :offtopic:


Баце, целия метаболизъм си има значение, примерно анаеробната граница е точно толкова важна колкото и VO2max. Мацката може да си върти с 120-130 оборота постоянно на ниски предавки, в който случай всякакви сметки за сила спрямо кила се прецакват.

А да не говорим за разни генни предразположености (порови в нета за племето Tarahumara или Tarahumara runners). Как ти звучи 50-годишен дядка, стабилен пушач, без никви диети и тренировки, с чехли направени от изрязани автомобилни гуми, се напива с бира, дремва, става, и бяга 150км почти със скоростта на маратонец. След бягането пулса и кръвното са му по-ниски отколкото преди да тръгне.
crib
 
Мнения: 345
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 21, 2008 11:20 am
Местоположение: софия

Мнениеот Митко Ruse » Пет Сеп 26, 2008 2:25 pm

Кво Ви стана бе хора дали поради това,че има дъжд и не можите да карате се хвърлихте в тези сложни умозаключения.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Мнениеот jivkonik » Пет Сеп 26, 2008 3:07 pm

Мацето, дето си гледал освен, че има предполагам височък VOmax има и достатъчно голям HR резерв, а на всичко отгоре и достатъчно голяма мощност отдава при въртене.... та тая комбинация, добре следена на пулсметърчето - знае се трасето, знае на кои места и за колко време може да си позволи да се качи в анаеробната зона, знае колко пъти и за по колко секунди (минути) може да е там, после знае къде да възстанови, има подходяща дълго тренирана стойка и т.н. Тази комбинация я прави МАШИНА....
И не смятай, че на спринт на късо може да я биеш - там няма да си дозира така нещата мацката :D
Ще ги дозира по друг начин....
и тЕ тАКА..... :popcorn:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот DstupidBastarD » Пет Сеп 26, 2008 5:24 pm

jivkonik написа:Мацето, дето си гледал освен, че има предполагам височък VOmax има и достатъчно голям HR резерв, а на всичко отгоре и достатъчно голяма мощност отдава при въртене.... та тая комбинация, добре следена на пулсметърчето - знае се трасето, знае на кои места и за колко време може да си позволи да се качи в анаеробната зона, знае колко пъти и за по колко секунди (минути) може да е там, после знае къде да възстанови, има подходяща дълго тренирана стойка и т.н. Тази комбинация я прави МАШИНА....
И не смятай, че на спринт на късо може да я биеш - там няма да си дозира така нещата мацката :D
Ще ги дозира по друг начин....
и тЕ тАКА..... :popcorn:



То, баце, спринта не е до дозиране, а до напрегане и доколкото нема практически начин да се пробвам в таа дисциплина баш с таа мадама, баш в сегашния момент, категорично ше заявъ, че ше я бия. :popcorn:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

ПредишнаСледваща

Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта