Сглобяване на нов "работен" кон с CrMo steel рамка

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Сглобяване на нов "работен" кон с CrMo steel рамка

Мнениеот the_rookie » Нед Яну 29, 2023 11:16 am

:beer:
От известно време ми се върти мисълта за нов "работен" кон, или колело с което да пътувам до работа. Идеята ми е да сглобя нещо което да пасне максимално на трасето, като основния приоритет е бързото придвижване с приемлив комфорт. Маршрута по който минавам е дълъг 35 км в едната посока като 2/3 от терена е почти равен ,а 1/3 е хълмиста част- с три изкачвания (спускания) с наклони около 5-6% . Има и един по-стръмен участък от 300 метра с наклон около 10%. Разликата в надморските височини по целия маршрут е около 60-65 м. като началната и крайната точка са с еднаква височина. Настилката по трасето е асфалт с единични участъци от бивш асфалт (хълмистата част от маршрута минава по стар път който вече не се подържа и на места има изцяло изронени участъци). От опитите ми досега, най-подходящ за целта се оказва гравел/циклокрос базиран велосипед. Имам такъв (готова сглобка) с карбонова рамка който се справя добре със задачата, но искам да го дублирам с втори, който да си събера аз и който да напасна максимално към задачата и към себе си! Като основа, сега съм се спрял на желязна рамка от Soma fabrications (Fog Cutter или Wolverine) ,но за съжаление в Европа не откривам подходящите, а :dontknow: опит с покупка на рамки от САЩ! Настоящото ми колело е Стивънс Супер престиж канти размер 56 като по геометрията съм сменял само лапата с по-къса (70мм). Иска ми се новата рамка да бъде идея по-малка, а общото тегло да бъде под 8 кг. Бюджета за сега е плаващ... :D ! Ще се радвам на всякакви съвети, предложения и коментари които ще помогнат за избистрянето и постигането на крайната цел!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 467
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Сглобяване на нов "работен" кон с CrMo steel рамка

Мнениеот Alexi » Нед Яну 29, 2023 11:35 am

под 8 кг със стоманена рамка ? нещо си объркал сметките .. под 10 кг е малко по постижимо с подходяща немалка инвестиция
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6308
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Сглобяване на нов "работен" кон с CrMo steel рамка

Мнениеот pascoff » Нед Яну 29, 2023 8:55 pm

А каква е причината за стоманена рамка?
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Сглобяване на нов "работен" кон с CrMo steel рамка

Мнениеот martin.radev » Пон Яну 30, 2023 3:19 am

Информацията е за Сома, но става ясно от писанията ти, че такава няма как да си доставиш. При това положение, обсъждаме Гравел или МТБ Хардтеил колело?
При взето решение на стила рамка - дай детайли, които са ти задължителни и такива, в които си гъвкат като изисквания,
Размер гуми - цол/ширина
скоростна система да/не? - разликата във височината си написал, че е 60-65м - предполагам, че това е някаква допълнителна информация и не означава, че положителната денивелация за целия маршрут е 60м? Ако съм те разбрал - колко е?
Има ли мегдан да е Сингъл спийд?
Аз все пак се чудя това реално ли е? 35км чак пък толкова да е равно че 60м денивелация, да не живееш в Холандия? (Знам как се казва, просто отказвам да ги наричам така :) )
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 694
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Re: Сглобяване на нов "работен" кон с CrMo steel рамка

Мнениеот ЕДИН ЗАВЕТ » Пон Яну 30, 2023 9:07 am

"....Ще се радвам на всякакви съвети, предложения и коментари които ще помогнат за избистрянето и постигането на крайната цел!...."
Аватар

the_rookie
Без да давам акъл и като се има предвид интересът ти към антиките само коментирам : В Отечеството ни все още могат да се открият класики с тръби Рейнолдс или Колумбус - много запазени . Поводът за това ми предложение е - преди година ,приятелче реши да се изфука с класика - шосеен велосипед с муфи, обиколихме всички морги /около Пловдив има няколко с хиляди внесени от Европа велосипеди / - намерихме достатъчно много запазени рамки...
Приеми горното само като коментар.... Успех !
:wavey:
ЕДИН ЗАВЕТ
 
Мнения: 169
Рейтинг: 1183
Регистриран на: Пон Окт 07, 2019 2:04 am

Re: Сглобяване на нов "работен" кон с CrMo steel рамка

Мнениеот Bi11y » Пон Яну 30, 2023 3:27 pm

В олх има интересни предложения на велосипеди - някой 1х гравъл ще е близък до тегло и ценово може да се окаже ,че няма сглабяне за тез пари.
Bi11y
 
Мнения: 1369
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Сглобяване на нов "работен" кон с CrMo steel рамка

Мнениеот the_rookie » Сря Фев 01, 2023 12:11 pm

Благодаря на включилите се! :beer:
От всеки коментар извличам по нещо полезно. Дори и най-песимистичния от Алекси ме накара да направя бегъл разчет (теглото го писах по инерция), според който е напълно постижимо близко до "проектното" (+200,300)! :D
А каква е причината за стоманена рамка?

Защото качествените карбонови ми идват скъпи. По евтините (включително и готово колело от ОЛХ) е твърде възможно да вървят с недостатъци. Често срещан проблем има със средното (липса на съосие,неточност в размера и геометрията на отворите) което води до неприятни загуби, шумове и чести ремонти! Моята рамка освен със средното, имаше ядове и с леглата за лагерите на вилката (интегрирани). Не са фатални проблеми, но са дразнещи, а когато искаш да изцедиш максимума се налага да се взимат нетрадициони решения изискващи занимавка и допълнителни средства! Ако пък взема готово колело трябва отчасти аз да се нагаждам по него или да заменям компоненти, нещо което губи смисъл според мен! Алуминия го отхвърлям като вариант заради коравината и идващата сурова возия от там, но не е за пренебрегване и потенциалния живот на рамката, който при него би бил най-кратък!
Отосно МТБ (твърдак)- няколко пъти съм пробвал с различни колела от тоя тип (нито едно не ми пасна точно) като резултатите с времето и умората не бяха много добри. Тук е момент да напиша че и вятъра, който често имаме също си оказва влияние. Тежа около 69 кг, висок съм 173см, на 47 г, нямам корем и проблем с "шосейната" стойка, не нося нищо по себе си, така че окачването отпред и изправената позиция в конкретния случай ми носят повече пасив - все пак като ида на работа трябва да имам сили и да работя, пък трябва и да се прибера! 70 км са нищо за точното колело, но и са множко за неточното!
Не съм се отказал от Сома. Най-добър ми се струва варианта https://www.somafab.com/archives/produc ... -frame-set . Според мен дава достатъчно свобода на избор, лека е, близка ми е като геометрия, чета добри отзиви и нещо ми подсказва че ще се сработим отлично! За съжаление в Европа откривам само размер 54. Трябва да уточня при 51 дали ще има допир между шпайковете и предната гума и ако няма ще търся такава рамка. Имам един прЕАтел в Щатите, дето ми е много задължен... та може да опирам и до него :bowdown: . Рамката позволява гуми 700c x 38mm с калници, или дори някои 700c x 42mm без такива. Според мен са напълно достатъчни за да осигурят комфорт. Няма ограничение и за размера на средната плоча, която искам да е само една с 46 или 48 зъба. С касета нещата обаче са доста мътни- хем стъпките да са малки (пътна касета), хем да има 30 или 32 голямо! За сега сигурното е че ще е на 11 скорости. Със спирачките също не е много ясно как ще паснат нещата. Няма да се използват интензивно (160/140 ротори), но същевременно искам да са надеждни, при екстремна ситуация (една трета от пътя е в градска среда) да осигуряват безопасно спиране и да са възможно най-компактни! Има малко допълнително тегло от помпа и някой друг инструмент. На настоящето работно карам с вътрешни защото често въртя външните гуми. При желанието за ниско тегло ще трябва да заложа на карбонови шини, но първо искам да се уточнят нещата рамка/вилка/задвижване/спирачки.


За повече яснота показвам Elevation профил на маршрута (скромен от Гугъл Мапс, и малко по-богат от Foothpath)
Elevation_profile.jpg
Elevation_profile.jpg (136.41 KiB) Прегледано 3543 пъти
. Разликата в Total Ascent-а е драстична, като истината сигурно е някъде по средата, но при всички положения сингълспийд не става щото вече не съм първа младост !

Сравнение в геометрията между това което имам и това на което съм се спрял за сега!
Stevens56_vs_FogCuter51.jpg
(270.19 KiB) 164 пъти
Stevens56_vs_FogCuter54.jpg
(264.02 KiB) 151 пъти
:beer:
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 467
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Сглобяване на нов "работен" кон с CrMo steel рамка

Мнениеот martin.radev » Сря Фев 01, 2023 12:24 pm

И аз мисля, че както си написал в първоначалния пост, маршрута е перфектен за гравел байк.
Тъй като съм почти-сигурно, най-големия враг на стоманените рамки, и намирам твърденията за "великолепната им возия" като меко казано "Хипербола",
се отдръпвам, но ще следя темата с интерес и в очакване на снимки на готовия байк :)

Успех в сглобката
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 694
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Re: Сглобяване на нов "работен" кон с CrMo steel рамка

Мнениеот Alexi » Сря Фев 01, 2023 12:30 pm

я да го видим тоя бегъл разчет на части със съответното тегло да видим как се получават 8 кг сглобка със стоманена рамка 2.5 кг .. питам може да науча нещо ново че тия 8 кг ги постигам на шосейка с 1080 грама рамка и 1400 грама капли ,почти всичко по велосипеда е карбон :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6308
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Сглобяване на нов "работен" кон с CrMo steel рамка

Мнениеот pascoff » Сря Фев 01, 2023 1:12 pm

martin.radev написа:И аз мисля, че както си написал в първоначалния пост, маршрута е перфектен за гравел байк.
Тъй като съм почти-сигурно, най-големия враг на стоманените рамки, и намирам твърденията за "великолепната им возия" като меко казано "Хипербола",
се отдръпвам, но ще следя темата с интерес и в очакване на снимки на готовия байк :)

Успех в сглобката


(към автора) И аз това се чудя, само комфорта на "меката" стомана спрямо "твърдия" алуминий ли те насочва към стоманена рамка? Само ако си карал и двете и наистина усещаш съществена разлика търси стомана. Аз също не мисля (при все че съм карал стоманен твърдат навремето), че стомата е толкова комфортна спрямо алуминия. Не за друго, но си ограничаваш избора ужасно много.


По-скоро ми се струва, че си си харесал точно тази рамка и си дърпаш към нея :) Аз бях в абсолютно същата ситуация като си сглобявах колелото преди година. Добре, че има будни хора във форума, че да не се вманичаваме толкова много :)
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Сглобяване на нов "работен" кон с CrMo steel рамка

Мнениеот the_rookie » Сря Фев 01, 2023 1:58 pm

Alexi написа:я да го видим тоя бегъл разчет на части със съответното тегло да видим как се получават 8 кг сглобка със стоманена рамка 2.5 кг .. питам може да науча нещо ново че тия 8 кг ги постигам на шосейка с 1080 грама рамка и 1400 грама капли ,почти всичко по велосипеда е карбон :beer:

рамка ХХХХ (48cm) ; ХХХХ (58cm)
вилка https://ritcheylogic.com/bike/forks/wcs ... cross-fork 415
шини с хъбове 1570 от обявата на Били
гуми https://www.bike24.com/p222166.htm +две латексови 860
касета https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... R8000.html 292
дерайльор https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... 00-SS.html 195
курбел https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... 810-2.html 710
кормило https://www.bikethomson.com/product/drop-bars/ 249
колче https://www.bikethomson.com/product/mas ... -seatpost/ 193
ротори https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... MT800.html 196
спирачки https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... R8170.html 265
команди https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... 10-LA.html + дясната 549
верига https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... M8100.html 257
средно https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... BBR60.html 77
лапа https://ritcheylogic.com/bike/stems/wcs-toyon-stem 139
седалка някаква на Селе Италия 204
чашки https://ritcheylogic.com/bike/headsets/ ... ss-headset 106
още 200- 250 допълнителни
8681 с най-голяма рамка, нерязана вилка, курбел за 2Х, голям резерв и без особен зор за подбор! Убеден съм, че даже не си погледнал рамката колко тежи затова ще ти оставя ти да си я провериш!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 467
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Сглобяване на нов "работен" кон с CrMo steel рамка

Мнениеот Alexi » Сря Фев 01, 2023 3:01 pm

напротив погледнах я за това ти написах да смяташ ,че това "под 8 кг" е невъзможно .. което така се и оказа като сметна :) като сложим към сметката ти брони жила маркучи гюделин и педали отива на "малко над 9 кг" което е вече друго нещо и съм склонен да се съглася че е възможно ,макар и с много скъпи части които обезсмислят ползването на такава нисък клас рамка тежка и грозна ,ще стане грозното патенце с Ултегра монтаж - мое мнение ,но за мен рамката е основата на всеки велосипед и ако ще сглобявам с такива части бих купил нещо съвсем различно като рамка ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6308
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Сглобяване на нов "работен" кон с CrMo steel рамка

Мнениеот the_rookie » Сря Фев 01, 2023 6:15 pm

martin.radev, pascoff може и да сте прави за алуминия и возията!
Не съм карал рамка с подобна геометрия по конкретния маршрут за да усетя каква е разликата, обаче имам спукана точно заради умора, сравнително лека, с пълно окачване и това също накланя везните! Логиката ми при алуминия е следната: ако е тънка и лека ще се деформира и вози добре, съответно ще изпитва големи напрежения и вероятноста за счупване предизвикано от умора след даден момент, нараства драстично. Ако е здрава и с изгледи за дълъг живот, то ще е по-тежка и корава - приближава се към желязна по тегло, с евентуално занижени показатели за комфорт! Сигурно има прекрасни алуминиеви рамки който също биха ми свършили работа, просто съм предубеден и не съм гледал обстойно,... но това винаги може да се промени!
Alexi, визията не е фактор! Не съм суетен, не търся показност, не държа да съм модерен, не мисля и да го продавам,... абе май остарявам. Целта е само да изминавам около 350 - 400 км седмично- възможно най-бързо без да съм убит от умора. Искам да сглобя индивидуална машина, с максимално висок общ кпд, за точно определен маршрут и с времеви хоризонт от 6-7 години. Дали не съм луд?! :dontknow: Интересно ми е как и ти, и другите бихте решили подобна задача! Затова съм пуснал темата, за да сравня различните гледни точки и открия най-приемливото решение. :beer:
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 467
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Сглобяване на нов "работен" кон с CrMo steel рамка

Мнениеот martin.radev » Пон Фев 06, 2023 12:05 pm

Признавам, че пропуснах да проверя в началото какво представлява Fog Cutter, но сега виждам, че производителя я определя като: "The Fog Cutter is an endurance road/road sport design."
Това е вселена разстояние, от сферата ми на познание, а може би и от идеята на МТБ форум? :)
С други думи, стане ли дума за размер рамка и тя не е в "M/L/XL", или в най-лошия случай в "15/17/19 in", а е оразмерена в "сантиметри" - тая тема не е за мен
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 694
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта