Благодаря на включилите се!
От всеки коментар извличам по нещо полезно. Дори и най-песимистичния от Алекси ме накара да направя бегъл разчет (теглото го писах по инерция), според който е напълно постижимо близко до "проектното" (+200,300)!
А каква е причината за стоманена рамка?
Защото качествените карбонови ми идват скъпи. По евтините (включително и готово колело от ОЛХ) е твърде възможно да вървят с недостатъци. Често срещан проблем има със средното (липса на съосие,неточност в размера и геометрията на отворите) което води до неприятни загуби, шумове и чести ремонти! Моята рамка освен със средното, имаше ядове и с леглата за лагерите на вилката (интегрирани). Не са фатални проблеми, но са дразнещи, а когато искаш да изцедиш максимума се налага да се взимат нетрадициони решения изискващи занимавка и допълнителни средства! Ако пък взема готово колело трябва отчасти аз да се нагаждам по него или да заменям компоненти, нещо което губи смисъл според мен! Алуминия го отхвърлям като вариант заради коравината и идващата сурова возия от там, но не е за пренебрегване и потенциалния живот на рамката, който при него би бил най-кратък!
Отосно МТБ (твърдак)- няколко пъти съм пробвал с различни колела от тоя тип (нито едно не ми пасна точно) като резултатите с времето и умората не бяха много добри. Тук е момент да напиша че и вятъра, който често имаме също си оказва влияние. Тежа около 69 кг, висок съм 173см, на 47 г, нямам корем и проблем с "шосейната" стойка, не нося нищо по себе си, така че окачването отпред и изправената позиция в конкретния случай ми носят повече пасив - все пак като ида на работа трябва да имам сили и да работя, пък трябва и да се прибера! 70 км са нищо за точното колело, но и са множко за неточното!
Не съм се отказал от Сома. Най-добър ми се струва варианта
https://www.somafab.com/archives/produc ... -frame-set . Според мен дава достатъчно свобода на избор, лека е, близка ми е като геометрия, чета добри отзиви и нещо ми подсказва че ще се сработим отлично! За съжаление в Европа откривам само размер 54. Трябва да уточня при 51 дали ще има допир между шпайковете и предната гума и ако няма ще търся такава рамка. Имам един прЕАтел в Щатите, дето ми е много задължен... та може да опирам и до него
. Рамката позволява гуми 700c x 38mm с калници, или дори някои 700c x 42mm без такива. Според мен са напълно достатъчни за да осигурят комфорт. Няма ограничение и за размера на средната плоча, която искам да е само една с 46 или 48 зъба. С касета нещата обаче са доста мътни- хем стъпките да са малки (пътна касета), хем да има 30 или 32 голямо! За сега сигурното е че ще е на 11 скорости. Със спирачките също не е много ясно как ще паснат нещата. Няма да се използват интензивно (160/140 ротори), но същевременно искам да са надеждни, при екстремна ситуация (една трета от пътя е в градска среда) да осигуряват безопасно спиране и да са възможно най-компактни! Има малко допълнително тегло от помпа и някой друг инструмент. На настоящето работно карам с вътрешни защото често въртя външните гуми. При желанието за ниско тегло ще трябва да заложа на карбонови шини, но първо искам да се уточнят нещата рамка/вилка/задвижване/спирачки.
За повече яснота показвам Elevation профил на маршрута (скромен от Гугъл Мапс, и малко по-богат от Foothpath)
- Elevation_profile.jpg (136.41 KiB) Прегледано 7668 пъти
. Разликата в Total Ascent-а е драстична, като истината сигурно е някъде по средата, но при всички положения сингълспийд не става щото вече не съм първа младост !
Сравнение в геометрията между това което имам и това на което съм се спрял за сега!