сървиса...кой и как ви оправя...

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот старши » Нед Окт 04, 2009 7:16 pm

понеже в момента се боря с една главина и на 2 места не могат да ме оправят, а са специализирани магазини със сервизни работилници и ужким обучен персонал, т.е. със дипломите и постоянни курсове за професионална квалификация, пак разбирай скъпо платени курсове при производители.
Та на края се пуснаха запитвания до централата на Голямата Фирма за риболов в Европа и чакам отговор. Та как се оправяте у нас с майсторите. Като знам какви са цените на инсрументите, а всеки производител променя постянно моделите и само с гаечни ключове 13.15 и 17 не става, едва у нас са постоянно на актуално ниво.
А друго да питам. Определено има дето карате с тубулари. Понеже се оборудвах с един чифт колела и опрях до подлепването на гумите.
Тука има 2 метода- класическия с лепило и новия с лента. Единно мнение не намерих. даже при лепилото всеки маже както си иска-1 слой , 2, 3. Един чака, друг веднага слага гумата.
Та подлепвате ли или слагате лента. То лента освен на tufo друга няма дето е читава.
Аватар
старши
 
Мнения: 60
Рейтинг: 1345
Регистриран на: Чет Сеп 25, 2008 7:52 pm

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот Митко Ruse » Нед Окт 04, 2009 8:03 pm

Хааааа става въпрос за ShimaNo.Тази фирма не може да се качи по колелото ми.Правил съм няколко главини Кампи и съм се справил въпреки,че съм човек който работи на бюро.Ко толкова има в една главина.А за табуларите не с претесняваи.Лепим ги с двустранно тиксо от книжарницата и караме яко критериуми без проблем.Виж има един тук Бръмбар се казва тои нещо се вдетинява и може да напише повече по въпроса.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот DstupidBastarD » Нед Окт 04, 2009 8:08 pm

Митко Ruse написа:Хааааа става въпрос за ShimaNo.Тази фирма не може да се качи по колелото ми.Правил съм няколко главини Кампи и съм се справил въпреки,че съм човек който работи на бюро.Ко толкова има в една главина.А за табуларите не с претесняваи.Лепим ги с двустранно тиксо от книжарницата и караме яко критериуми без проблем.Виж има един тук Бръмбар се казва тои нещо се вдетинява и може да напише повече по въпроса.



Баце,, не че нещо против Кампата,, ма днеска цел ден се чудим с другите същества, дето карахме Байлово,, откъде ти е навлизала толкова вода у колелото? :confused:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот Митко Ruse » Нед Окт 04, 2009 8:15 pm

Гадните италианци са го направили с дупки/викат им технологични/.Не стига че го въртях днес цял ден в коридора/щото има плочки/ а и жена ми ми ми връчи един пърцал да бърша водата през 15 минути щото Блумеджикмопса се бил шчупил.Ти няма да го разбереш това щото не си женен.Сериозно направо не знам.Бръмбара да каже.Стига е щипал студентки от ветиринарния в Ст.Загора, че ще стане конски доктор.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот sportacus » Нед Окт 04, 2009 8:43 pm

Митко Ruse написа:Гадните италианци са го направили с дупки/викат им технологични/.Не стига че го въртях днес цял ден в коридора/щото има плочки/ а и жена ми ми ми връчи един пърцал да бърша водата през 15 минути щото Блумеджикмопса се бил шчупил.Ти няма да го разбереш това щото не си женен.Сериозно направо не знам.Бръмбара да каже.Стига е щипал студентки от ветиринарния в Ст.Загора, че ще стане конски доктор.


Извинявай ама през тия дупки за да ти влезне вода трябва да си карал у некой язовир :rofl:
.....друг е въпроса че така ме "наплаши" че днес си оставих "булида" в бокса :rofl:

п.с. Ти не беше ли с Fulcrum? Изображение
Аватар
sportacus
 
Мнения: 262
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 25, 2009 7:35 am

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот TREK_fan » Нед Окт 04, 2009 9:49 pm

За щастие не ми се е налагало да ми трябва сериозен ремонт на нещо по колелото ми с изключение на центровка на задна 50 мм карбонов клинчър-спор нема,момчето в Горгона-Търново се справи блестящо.Ама искам да си смъкна височината на стержена на яката Bontrager Race X Lite вилка с 4 см,сиреч да го срежа,нямам зор за него де,ама все пак ми е любопитно как биха се справили с това занимание спецовете в БГ.Като го направя ще пиша за резултата!
А за тубуларките нямам личен опит.Чета из един чужд сайт,че използват лента,която подлепят и после намазват с тънък и равномерен слой лепилце шината и долната страна на гумата.Лепилото не трябва да изсъхва напълно,трябва да е все още лепкаво!Много ме е яд,че не си взех Bontrager Aeolus tubular,а купих clincher.Някой пробвал ли е Hutchinson тубуларки.Чета,че са нещо страхотно ;)
Every time I see an adult on a bicycle, I no longer despair for the future of the human race.
Аватар
TREK_fan
 
Мнения: 213
Рейтинг: 1710
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 11:00 am
Местоположение: No man's land

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот Митко Ruse » Пон Окт 05, 2009 8:44 am

Да с Фулкрум съм.Правилно си постъпил, че не си карал в дъжда.Ако питаш Бръмбара една седмица преди и след дъжд не трябва да се кара.Ама аз нали съм дърт и колко време ще го карам това колело.Та затова не се замислям много.А не беше силен дъжда ама се напълни с вода.Случвало се е и капли с по висок борд да се напълнят.Може да има някакъв тарикатлък да се предпазиш от това ама аз явно не го знам.Ади нещо ако сетите споделете.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот Митко Ruse » Пон Окт 05, 2009 9:26 am

СТАРШИ:Сега се загледах в темата и да ти отговоря.Ти навярно не знаеш щото живееш в Европа ама у нас у родната България ни оправят ПОЛИТИЦИТЕ.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот TREK_fan » Пон Окт 05, 2009 11:07 am

Митко Ruse написа:Да с Фулкрум съм.Правилно си постъпил, че не си карал в дъжда.Ако питаш Бръмбара една седмица преди и след дъжд не трябва да се кара.Ама аз нали съм дърт и колко време ще го карам това колело.Та затова не се замислям много.А не беше силен дъжда ама се напълни с вода.Случвало се е и капли с по висок борд да се напълнят.Може да има някакъв тарикатлък да се предпазиш от това ама аз явно не го знам.Ади нещо ако сетите споделете.

Aз не съм карал в мокро,но не в поройни дъждове и пътища като реки.Та и от скромния опит който имам в каране на мокро ще кажа,че мойте 50 мм Бонтрагерки Аеолус не са се пълнили с вода,а инженерите им са пробили по една 5 мм в двата борда на шината именно,за да се изхвърля влязлата през дупките на спиците вода вътре в шината!Умноооо,а? :bowdown: :bowdown:
Every time I see an adult on a bicycle, I no longer despair for the future of the human race.
Аватар
TREK_fan
 
Мнения: 213
Рейтинг: 1710
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 11:00 am
Местоположение: No man's land

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот старши » Пон Окт 05, 2009 8:30 pm

ясно ... всеки да се спасява по единично...

Митак това за технологичните отвори ми стана интересно, а и за пълненето с вода. Я дай малко снимков матрял на тая талянска рамка, щото и аз имам талянска рамка, ама дупки няма...
А и за тиксото ми е интересно....
оставам при класическото подлепване
Изображение

другото е това

http://www.youtube.com/watch?v=UlMvElWo_ag

A понеже има дето карате не класическа оплетка, а с малко спици при центровка ползва ли се тензиометър?

Off.

Митак нащте политици в Родината гледат и се учат от западните си колегите с богат опит. Тука като те вкарат в пангара та до 67... Методите са изфинени вече, ама пак боли...
Аватар
старши
 
Мнения: 60
Рейтинг: 1345
Регистриран на: Чет Сеп 25, 2008 7:52 pm

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот Митко Ruse » Пон Окт 05, 2009 8:46 pm

На тези схеми няма да се видят дупките ама сега по внимателно се загледах верно са малки по 2 мм.http://www.dynatekbicycles.com/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=42.Кампите са ми ги центровали и с тензиометър то нали задните /чадъра/ се натяга с различна сила.На едно друго място пък едно младо момче ги настроива на око или по-точно като струните на китара по звук и от него съм по доволен.Останалите неща си правим сами.Табуларите Вуелта за сега не са пипани а имат 2000км..Като казвам си правим сами се замислих, че какво ли си правим.Освем да смазвам веригата то нищо не се случвало напоследък 5000км..Абе аз по принцип нищо не пипам по колелото си щото моя приятел обича да чопли и ми го прави.Аз отговарям за тренировките.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот brumbar » Пон Окт 05, 2009 9:15 pm

@Фенът на Трековете
Виж да не би да бъркаш безкамерните tubeless гуми с тубуларките tubular - има голяма разлика между тях :wavey:
@Старши
Аз също съм за лепенето на тубуларките :agree: Моите ги цапам с един слой лепило на гумите и на каплите и повече не се занимавам с глупости. Като дойде време да сменям гума са залепнали толкова яко, че си протривам пръстите до кръв.

Всеки уважаващ себе си механик тряба да има тензометър. Продават се не много скъпи варианти и с моя механик инвестирахме 50/50 за такова нещо, за да мога да измеря обтежението на спиците на каплите ми. Като са чисто нови замерваме всяка спица по отделно и си записваме данните, че ако стане сакатлък да можем да гоним заводските стойности.

@Митко - като те е наваляло, сваляй бърже курбелите и гресирайте лагерите ЗАДЪЛЖИТЕЛНО. И както сам знаеш - преди и след дъж поне една седмица НИКво каране :eyebrow:
No Pain, No Gain
Аватар
brumbar
 
Мнения: 550
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 9:59 am
Местоположение: Bulgaria

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот Ivan_NL » Вто Окт 06, 2009 9:14 am

Старши, При мен е същата история - няма общо мнение по въпроса за тубуларките. Едни карат с лепенки - идеята е че на път ако ти се спука гумата можеш да си я смениш. Другите го отказват този метод , защото ако се изджиткаш здраво на някой завой с лепенки можеш да си продължиш по капли - не държали здраво. Аз не карам с тубки и немога да кажа от опит , но чувството ме води на извода че истината е някъде по средата. Ако ще караш с лепенки - да са добри иначе по-добре лепи.
Сервизите незнам как са при теб , но тук са под всякаква критика с малки изключения. Аз си опъвам спиците сам. Нямам тензометър ( с намерение да си купя) , но и засега каплите миса с 36 дупки , Задната ми е 36х3 предната 36х1. Спиците ги опъвам по принципа на струната - трябва да дрънкат еднакво. Много колела съм направил по този метод - никога не съм имал проблеми. Ако караш обаче с 12-16 спици според мен задължително ще ти трябва уред.
Технологичните дупки - при мен и на двете рамки има , но не са на bottom bracket (как му викате на това на български?) както е написано в инструкцията на Кампа , а са на хоризонталните тръби на задната вилка.
Митко, ако водата е била толкова много в рамката , аз не бих се занимавал с гресиране на лагерите , ами направо ще си купя нови. По принцип те са двйно капсуловани (освен ако не са Супер Рекорд) Преди лагера има още едно уплътнение и при нормални условия не би трябвало да имаш проблеми с водата - освен ако не си спринтирал из Дунава). Това е ти е влязла толкова вода означава че нещо не ти е в ред с уплътненията и при следващия дъжд ще е същото.
Аватар
Ivan_NL
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1490
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2008 9:48 am
Местоположение: Холандия

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот Grash » Вто Окт 06, 2009 9:40 am

Ivan_NL написа:bottom bracket (как му викате на това на български?)

Викаме му просто "средно" :D

И моята рамка има същите технологични отвори, нищо че е алуминиева... Но не мога да си представя да се напълни с вода рамката от там, освен ако водата стига над осите :bigeyes: Предполагам че баце Митко си е намерил някоя плитчина в Дунава и там си кара :rofl:
Изображение
Аватар
Grash
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 9:49 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот brumbar » Вто Окт 06, 2009 10:03 am

Уплътнения не знам дали има, но ако има трябва да са наред. Ако не бяха наред, както е влязла водата, така щеше и да си излезе, а не да се задържа. За двойно капсулованите лагери, Митко ако си спомня може да каже дали са били такива, но моето Кампи е с уплътнение /капсулован/ само от едната страна /външната/, а от вътрешната си виждам съчмичките на лагера. Сега вече ги правят и от двете страни уплътнени, но не знам Митковото дали е такова. Би трябвало да има отвор на "средното" на рамката за да се утича водата, ако влезе от някъде.

Сега се сещам във връзка с уплътненията на чашките - чашките на Super Record са без уплътнения и ако са поръчани такива чашки, това със сигурност ще доведе до проблеми с експлоатацията на лагерите, тъй като те не са керамични както при Super Record.
No Pain, No Gain
Аватар
brumbar
 
Мнения: 550
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 9:59 am
Местоположение: Bulgaria

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот TREK_fan » Вто Окт 06, 2009 10:43 am

На моя TREK 5000 няма нито една дупка в карбона на рамката и вилката(е то има,ама става въпрос,че празна дупка няма),а и съм със Shimano Dura-Ace курбели и не виждам как може да влезе вода в рамката при каране по шосе и какъвто и дъжд да пере.Кат се замогна един красив ден ще взема нещо по-скъпо-като Мadone 6.9 Pro или каквото там ново от топ класа шосейки излезе в бъдеще,а може и да стана фен на друга марка...де да зная :eyebrow:
Every time I see an adult on a bicycle, I no longer despair for the future of the human race.
Аватар
TREK_fan
 
Мнения: 213
Рейтинг: 1710
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 11:00 am
Местоположение: No man's land

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот Ivan_NL » Вто Окт 06, 2009 11:00 am

Grash написа:Викаме му просто "средно" :D


Да бе! Извинявам се - явно съм почнал да кукуригам. Но това с плитчина няма да стане - бая далдисване ще е паднало :D .

brumbar написа:Уплътнения не знам дали има, но ако има трябва да са наред. Ако не бяха наред, както е влязла водата, така щеше и да си излезе, а не да се задържа. За двойно капсулованите лагери, Митко ако си спомня може да каже дали са били такива, но моето Кампи е с уплътнение /капсулован/ само от едната страна /външната/, а от вътрешната си виждам съчмичките на лагера. Сега вече ги правят и от двете страни уплътнени, но не знам Митковото дали е такова. Би трябвало да има отвор на "средното" на рамката за да се утича водата, ако влезе от някъде.


Не си съвсем прав. КАто се движиш гумите хвърлят достатъчно вода въру средното а и уплътненията на курбелите ако не са добри могат да заработят като помпичка и да набиват навътре водата. Като е в покой тя ще излезе , но не толкова бързо - затова и Митко си е стоял с парцала.
Ако не се лъжа вее повече от година лагерите са с двойно уплътнение , а той тази година си купи курбелите. Но все едно ако е толкова подгизнал - най добре да ги смени.
Немога са се сетя за рамка с отвор на средното , но сигурно има след като и в инструкцията на Кампа я споменават.
Аватар
Ivan_NL
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1490
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2008 9:48 am
Местоположение: Холандия

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот brumbar » Вто Окт 06, 2009 11:09 am

Ivan_NL написа:[
Немога са се сетя за рамка с отвор на средното , но сигурно има след като и в инструкцията на Кампа я споменават.


Моите красавци си имат такива дупчици на централното. Даже на новия е толкова голяма, че без проблем се вижда как се върти оста на курбелите вътре :bigeyes:
No Pain, No Gain
Аватар
brumbar
 
Мнения: 550
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 9:59 am
Местоположение: Bulgaria

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот todor todorov » Вто Окт 06, 2009 11:13 am

brumbar написа:
@Митко - като те е наваляло, сваляй бърже курбелите и гресирайте лагерите ЗАДЪЛЖИТЕЛНО. И както сам знаеш - преди и след дъж поне една седмица НИКво каране :eyebrow:


Ти ми реши генерално проблема - аз въобще не трябва да карам!!!! :beer: :rofl: :bigeyes:
todor todorov
 
Мнения: 200
Рейтинг: 1680
Регистриран на: Вто Авг 01, 2006 8:31 pm

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот todor todorov » Вто Окт 06, 2009 11:15 am

Grash написа:
Ivan_NL написа:bottom bracket (как му викате на това на български?)

Викаме му просто "средно" :D

И моята рамка има същите технологични отвори, нищо че е алуминиева... Но не мога да си представя да се напълни с вода рамката от там, освен ако водата стига над осите :bigeyes: Предполагам че баце Митко си е намерил някоя плитчина в Дунава и там си кара :rofl:


според мен ък му се изпотява колелото - така му взима душата по Русенските височини :D
todor todorov
 
Мнения: 200
Рейтинг: 1680
Регистриран на: Вто Авг 01, 2006 8:31 pm

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот sportacus » Вто Окт 06, 2009 11:47 am

Ivan_NL написа:Немога са се сетя за рамка с отвор на средното , но сигурно има след като и в инструкцията на Кампа я споменават.


Моята има два отвора по 2,5мм точно отдолу (под оста на курбелите) и една по нагоре! :^:
Wilier Cento Uno
Аватар
sportacus
 
Мнения: 262
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 25, 2009 7:35 am

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот Митко Ruse » Вто Окт 06, 2009 11:48 am

Не съм очаквал, че ще предизвикам такава полемика.Поледното място дето влиза вода в рамката е средното движение.Жилата нали влизат и излизат от рамката а има едно място дето е точно на два сантиметра от гумата където се събират долните хоризонтални тръби от него излиза жилото за предния декланшор.Гумата хвърля точно там а има и още сумата му дупки.Около спирачката и командите.Ако стане проблем би трябвало да стане с жилата щото ги дават на година да се сменят.Моите са на три и засега на запират.Като почнат да създават проблеми ще ги сменим.Лагерите ще ги сменя напролет.Имам такива ама от тук натък ще има дъждове и лошо време.Дъжда не бе силен а и аз като ме заваля се прибрах но бе достатъчен за да превърне колето ми в манерка.От цялата работа съм доволен, че ми се изми веригата идеално.И верно се изпотява рамката но не от баири а от дебелината ми.За месец хвръкнах нагоре.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот brumbar » Вто Окт 06, 2009 8:32 pm

Днеска пак ми се раздрънча "Великолепния". Тук ме бъзикат, че като карам, издавал звуци като лунапарк, та реших този път сериозно да открия причинителят на неприятния шум. Взех комплекта с ключовете и по метода на елиминирането започнах да хфърлям чарк по чарк за да разбера кой е виновникът. Първо махнах кошниците, удрарих по рамката - продължава да дрънчи. Проверих луфтове по главините - всичко си беше ОК. При карбона е много интересно - като дрънчи нещо звукът отдава по цялата рамка и е много трудно да бъде локализиран причинителят. След това фръкнаха и педалите - продължава да дрънка и вибрира. Тъкмо се бях заел да хфърлям и курбелите и викам, чакай да не блъскам по рамката, ами да взема да я поклащам като лодка - люлкам аз напред назад, а пък то продължава да си дрънка. Вече си помислих, че са ми оставили "технологично" някакъв отпадък вътре в рамката и взех, че обърнах колелото наопъки с гумите на горе, подпряно на седлото и кормилото. Гледам аз така обсъждания в по-горните постове технологичен отвор на централната муфа, въртя замислено курбелите, наблюдавам като хипнотизиран как се върти оста и погледът ми се спря на едно МИЗЕРНО винтче, с което е закрепена пластинката, която подвежда жилата за дерайльорите. Е та това винтче се беше уекинко развъртяло и шайбата дрънчеше у рамката и този звук се усилваше от карбона. Слава богу, че открих какво е преди да остане една гола дрънчаща рамка
----------------------------------------------
:banana:
No Pain, No Gain
Аватар
brumbar
 
Мнения: 550
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 9:59 am
Местоположение: Bulgaria

Re: сървиса...кой и как ви оправя...

Мнениеот Grash » Вто Окт 06, 2009 9:59 pm

brumbar написа:При карбона е много интересно - като дрънчи нещо звукът отдава по цялата рамка и е много трудно да бъде локализиран причинителят.

Точно както при алуминият :D :magnify:
Изображение
Аватар
Grash
 
Мнения: 1171
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 9:49 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта