Разходи за накладки на Avid BB5 и BB7

Този форум е заключен, тъй като на негово място бяха създадени няколкото продуктови форума по-горе.

Разходи за накладки на Avid BB5 и BB7

Мнениеот BikeArea » Вто Фев 20, 2007 8:33 pm

След последното каране се породиха няколко въпроса свързани със спирачните механизми по колелото ми (Avid BB5). А именно:

В началото малко предистория, разбира се: Преди 2 месеца от четирите накладки сглобихме един що-годе добър комплект,който турнахме на задната, а отпред – нови. Тези бяха изкарали около 1000км. И ето резултата днес отзад останах съвсем без накладки (това беше очаквано), което е обвързано с разходи в размер на 33 лева за нови. Те не ми се дават, не са ми и излишни, но погледнато в перспектива измислих план, който се надявам да намали разходите ми за този консуматив.

Ето за какво говоря: В магазина, от който пазарувам има накладки за Avid BB7 на цена от 15лв. (представят ми ги за Барадини). Продавача твърди, че два комплекта от тях (30лв.) карат повече от 1 комплект оригинални (пак 30 и кусур). Накладките на седмицата са по-големи по-площ, което предполага и по-бавното им амортизиране от тези на BB5.
На база на тези факти измъдрих следното: Хипотетично купувам Avid BB7 (140лв.) и продавам 5-цата, която е на търкалото ми в момента за около 40. В замяна на това получавам по-качествено спиране, нови накладки и по-малко разходи в бъдеще, надявам се. Сегашната ми предна отива отзад, на мястото на тази, която ще продам, а отпред идва BB7. След елементарна клакулация установявам, че текущите ми разходи се увеличават с 67 лева. Тъжно наистина, но... току виж занапред не давам кинти толкова често.
Велосипеда се кара в стил XC.

Въпросите ми са следните:
1. Има ли смисъл цялата тази врътка? Едносрични отовори не са желателни, вашето мнение е важно за мен.
2. Ще сменям ли наистина по-рядко накладки на 7-мицата?
3. Имате ли по-добро решение?

След около 500 или по-малко километра ще сменям и на спирачката, която остава при мен, но... това е друга история.

Всичко свързано с обсъждане на посочените модели на Авид, което има връзка с казаното по-горе може да се каже спокойно. Искрено ви моля да няма оффтопик, така или иначе той не е приятен никому. Извинявам се за дългите писания ама...

Предварително благодаря!
:beer:
Your bike, your way !
Аватар
BikeArea
 
Мнения: 291
Рейтинг: 1507
Регистриран на: Пет Юли 14, 2006 3:10 pm
Местоположение: Велинград / Пловдив / Студентски град

Мнениеот MAN6 » Вто Фев 20, 2007 8:55 pm

сигруно ще прочетеш доста различни мнения по въпроса, тъй като при всеки проблемът със спирането общо взето е различен :)
моят опит с тези спирачки показва следното:
1 чифт накладки ми изкарваше поне 1 сезон каране(спущане). само че аз не карах кой-знае колко много. отпред с 203, отзад със 185. отзад ми се хабеше по-бързо.
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Admin » Сря Фев 21, 2007 12:45 am

Не знам как е при BB5, но с BB7 накладките ми и отпред (203мм диск) и отзад (160мм диск) издържаха почти два сезона (около 5000км, защото втория него изкараха докрай), които включваха най-разнобразно каране, но без сериозно натоварване при спусканията (с няколко изключения). Тези два сезона включват и няколко зимни карания, но пък за сметка на това калните излети бяха малко и по-скоро случайни.
От това, дето си наумил, едва ли ще спестиш пари, но поне ще си подобриш спирането :agree:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Jim » Сря Фев 21, 2007 11:27 am

@BikeArea, Според мен истинският мотив за тези твои "тънки сметки" ;) е желанието ти да се сдобиеш с новичка ВВ7-ца. Още една причина да го направиш, а?! :liplick:
Друг е въпросът, доколко класическото ХС каране изисква подобен ъпгрийд :dunno: Но, ако наистина се чудиш дали ти е нужна по-добра спирачка, имай предвид следната максима:
"По-добре е да носиш със себе си пистолет и никога да не го използваш, отколкото да нямаш такъв, когато ти дотрябва!".
В планината човек никога не знае... :dunno:
Аватар
Jim
 
Мнения: 78
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 1:29 pm
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот CECO » Сря Фев 21, 2007 1:29 pm

BikeArea здравей по въпроса:
Тук много "големи" карачи ще възразят но разлика в спирането няма да усетиш кой знае каква!
За икономията Барадините са много по-трайни и смея да твърдя не по- лоши! Аз лично карам на Saint-а с Барадини отзад и Shimano отпред доста добра комбинация като предните ги сменям в зависимост от това дали е кално или сухо!
Мога да ти дам и още по-евтинно предложение. Когато се сдобих със "светеца" в България не се намираха накладки в Пловдив има едно място където едно момче лепи феродо. Става много добро но само за задна и иска донагласяне с шкурката!
Поздрави на всички :beer: :agree:
Аватар
CECO
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1962
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 10:48 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот C_Mo » Сря Фев 21, 2007 1:46 pm

Ако просто искаш друга спирачка - взимай bb7 и ще си доволен от спирането.

Най-добрия начин да пестиш накладки е да не натискаш спирачките и да си караш с накладки, които са мислени за тази спирачка и ротора, с който неминуемо е комплект. Диска и накладките се трият при спиране и 100% и двете се износват. Доста опростено нещата изглеждат така:
Накладките свършват бавно => диска се износва повече и обратното ако спирането е еднакво.

... мислех да пиша нещо на тема "аман от подобно пестене"... ама се отказах.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот BikeArea » Чет Фев 22, 2007 3:20 pm

@Admin
Не знам какво за теб значи сериозно натоварване, но моето най-дълго спускане е било около 10 км. Разбира се, говоря за сериозно спускане, а не... черен път с лек наклон и спиране само малко по завоите...
Това ме накара сериозно да се озадача като видях твоите 5000 км :bigeyes: Аз горкия на предната изкарах само 1000... После станаха с някъв комплект от 4-те за отзад, но... както и да е.
Ако наистина С BB7 ще карам почти колкото теб (все пак не съм про- и спирам повечко надолу) то ясна е покупката ми.


@Jim
И преди съм мислил да се качвам на 7-мица, но се отказах поради финансови причини...
Сега е по-евтина, а и ако продължавам да трия накладки така здраво... Жив умрял съм с финикииските знаци. :popcorn:
Иначе за теорията с пистолета не се бях замислял, но ми се струва принципно вярна, Подкрепям! :beer:


@CECO
Като се видим трябва да говорим за тоя пич с феродото и за резултата от него по-нашироко.
Дано скоро да покараме заедно, че и за друго искам да те питам... :D


@C_mo
От позицията на все още не напълно "обладан" от планинското колоездене човек мога да кажа, че са прекалено скъпи чарковете! Качеството наистина си струва, но реалната стойност, която излизана производителя е може би на 40% от цената, която ние плащаме, а другите 60 - надценки, прекупчии... Говоря общо за всички марки! Мнението си е мое и не твърдя, че е обективно вярно.



Като извод от всичко, което прочетох мога да опомена решението си за момента. Турвам си една BB7 отпред със 185мм диск и започвам да гледам с надежда в бъдещето. Вилката е Rock Shox J3, надявам се диска не й е голям.
Ще видим като се прибера вкъщи и си видя кинтите какво ще мисля... :) Че и масло на вилкста трябва да сменям, и задна гума да купувам, и фар все по-често ми е нужен... какво ли не още... Плаче ми се направо...

Дето казваше един познат "като сме се хванали на хорото ще го друсаме"...
До момента колелото ми даваше много като удоволствие (и за напред ще дава), но нали си беше новичко не му купувах консумативи. Може би ми трябва време да свикна.


Благодаря на всички за помощта! :beer:

Новият (може би) собственик на една от BB5-ците ми напира, та сигурно скоро ще стават рокадите. Ще гледам да оповестя в темата какви съм ги свърщил.

П.П.: Извинете за дългия пост.


Още нещо:
Да се пазя ли от мокри/кални/снежни карания?
На старите В-брейкове триех за едно каране, ама... това няма голяма прилика с дисковете май май...
Your bike, your way !
Аватар
BikeArea
 
Мнения: 291
Рейтинг: 1507
Регистриран на: Пет Юли 14, 2006 3:10 pm
Местоположение: Велинград / Пловдив / Студентски град

Мнениеот RAM-FR » Чет Фев 22, 2007 4:09 pm

Това с лепенето наистина е най-евтиният вариант, но след като на един колега му се беше отлепило феродото след загряване на спирачката незнам колко е полезен. И ако не се лъжа човека беше точно от Пловдив бяха дошли от спринт да карат на драгалевци и ...........
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот MAN6 » Чет Фев 22, 2007 4:29 pm

BikeArea написа:Качеството наистина си струва, но реалната стойност, която излизана производителя е може би на 40% от цената, която ние плащаме, а другите 60 - надценки, прекупчии... Говоря общо за всички марки! Мнението си е мое и не твърдя, че е обективно вярно.


надали реалната стойност възлиза дори на 15% :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот CECO » Чет Фев 22, 2007 5:15 pm

RAM-FR точно на мен ;)
Вече доста хора караме с такива накладки и не се е повторил проблема момчето твърди, че го е решил окончателно за което аз немога и неискам да гарантирам!
BikeArea още веднъж анализирай покупката на 7-цата!!!
Ако се видим ще ти споделя моите доводи защо не е подходяща в твоя случай.
По-здрави на всички :beer:
Аватар
CECO
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1962
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 10:48 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Фев 22, 2007 5:22 pm

Това ми напомни и за една друга тема, актуална в момента. За съжаление за реална стойност на частите е абсурдно да се говори. Това, че накладките примерно имат доставна стойност от 1$, а се продават за 30 лева, не е основание, за да се твърди, че реалната им стойност е 1$. Причината за това са разходите за транспорт, мита, данъци, такси, персонал, оборудване, помещения, отстъпки за търговците на дребно, печалба и т.н. Реалната стойност на един продукт е толкова, за колкото можеш да го продадеш на даден пазар. Самото ценообразуване си е търговска тайна на фирмата и всички коментари, които не се базират на реални данни са невярни. Във всички случаи съвсем нормално е при нашия сравнително малък пазар фирмите да надуват цените. Просто, за да се издържат, е по-добре да продават малко, но с голяма печалба, отколкото малко повече, но с малко печалба.
П.П. И на мен не ми харесват цените, но ...това си е мой проблем.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот CECO » Чет Фев 22, 2007 5:30 pm

NovemberCharlie :agree:
Само с едно не съм съгласен "доставна" цена ако наистина е доставна в нея са вкл. "транспорт, мита, данъц".....е може и да греша :wavey:
Аватар
CECO
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1962
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 10:48 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Фев 22, 2007 5:32 pm

CECO написа:NovemberCharlie :agree:
Само с едно не съм съгласен "доставна" цена ако наистина е доставна в нея са вкл. "транспорт, мита, данъц".....е може и да греша :wavey:
Приеми го като FOB цена. :)
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот CECO » Чет Фев 22, 2007 5:37 pm

NovemberCharlie :agree:
Аватар
CECO
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1962
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 10:48 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Пет Фев 23, 2007 12:57 pm

BikeArea написа:@Admin
Не знам какво за теб значи сериозно натоварване, но моето най-дълго спускане е било около 10 км. Разбира се, говоря за сериозно спускане, а не... черен път с лек наклон и спиране само малко по завоите...
Това ме накара сериозно да се озадача като видях твоите 5000 км :bigeyes: Аз горкия на предната изкарах само 1000... После станаха с някъв комплект от 4-те за отзад, но... както и да е.
Ако наистина С BB7 ще карам почти колкото теб (все пак не съм про- и спирам повечко надолу) то ясна е покупката ми.


И аз не съм про, и аз си спирам доста надолу. Но все пак има значение как, къде и кога спираш. Иначе съм имал и по-дълги спускания по доста сериозен терен, имал съм и няколко зимни карания с предишните комплекти накладки, но пък по принцип избягвам да карам в калища и дъждове, така че наистина сравненията за изминати километри са много, много условни и няма никаква гаранция, че ти ще минеш 5000км с едни накладки... Има значение и това, че тия 5000км не са само по пресечен терен, понякога отиването и прибирането до планината са повече от самото каране там :(
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот BikeArea » Сря Фев 28, 2007 9:36 pm

Вече съм горд собственик на Avid BB7 със 185мм диск! :beer:
Като за първи ден съм доволен от нея! Ще видим как ще е след събота, когато се надявам да я поразработя!

Темата изчерпа смисъла си и администраторите могат да разполагат с нея, както намерят за добре. Отново блабодаря на всички за съветите! :bowdown:
Your bike, your way !
Аватар
BikeArea
 
Мнения: 291
Рейтинг: 1507
Регистриран на: Пет Юли 14, 2006 3:10 pm
Местоположение: Велинград / Пловдив / Студентски град

Мнениеот Kuncavia » Чет Мар 01, 2007 1:24 am

Admin написа:Не знам как е при BB5, но с BB7 накладките ми и отпред (203мм диск) и отзад (160мм диск) издържаха почти два сезона (около 5000км, защото втория него изкараха докрай), които включваха най-разнобразно каране, но без сериозно натоварване при спусканията (с няколко изключения). Тези два сезона включват и няколко зимни карания, но пък за сметка на това калните излети бяха малко и по-скоро случайни.
От това, дето си наумил, едва ли ще спестиш пари, но поне ще си подобриш спирането :agree:


Тва е доста добре, а колко струват самите накладки? Примерно мойте боклци издържаха 1 сезон, но въпреки това коплекта е 18 лв, емек общо 36 лв... за BB7 какви пари е комплекта, (примерно на 203 мм ротор ако е от значение) :dunno:
Аватар
Kuncavia
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Окт 15, 2005 9:57 am
Местоположение: Canada

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Мар 01, 2007 10:29 am

Kuncavia написа:
Admin написа:Не знам как е при BB5, но с BB7 накладките ми и отпред (203мм диск) и отзад (160мм диск) издържаха почти два сезона (около 5000км, защото втория него изкараха докрай), които включваха най-разнобразно каране, но без сериозно натоварване при спусканията (с няколко изключения). Тези два сезона включват и няколко зимни карания, но пък за сметка на това калните излети бяха малко и по-скоро случайни.
От това, дето си наумил, едва ли ще спестиш пари, но поне ще си подобриш спирането :agree:


Тва е доста добре, а колко струват самите накладки? Примерно мойте боклци издържаха 1 сезон, но въпреки това коплекта е 18 лв, емек общо 36 лв... за BB7 какви пари е комплекта, (примерно на 203 мм ротор ако е от значение) :dunno:
Да си чувал за он-лайн магазини? Или някой трябва да си прави труда да ти отговаря на всеки въпрос, защото те мързи сам да провериш?
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria


Назад към ПРОДУКТ - КОНСУЛТ

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта