Оптимизиране работата на Manitou Metel RPa

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Оптимизиране работата на Manitou Metel RPa

Мнениеот jayblack » Съб Фев 14, 2009 7:41 pm

Наскоро си закупих Manitou Metel RPa,след като го покарах малко, забелязох някои неща ,които явно са характерни за модела.
Опитах се да намеря теми за тунинговане на въпросноя модел,но не открих,за това ще се допитам до вас.
Имам два проблема,единия е с рибаунда,другия е свързан с поведението му на скорост,при малки и средни неравности,се усеща "Spike"-ване на задницата.
За рибаунда се поразрових,за да видя с какво масло е оригинално шока,колко рядко масло може да се сложи и колко да се сложи,но нищо не отких.
По съществения проблем е с ритането на задницата,има ли възможност да се оправи?


Благодаря Ви за помощта! :beer:
Аватар
jayblack
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Wizzard » Съб Фев 14, 2009 8:28 pm

Можеше да кажеш и на каква рамка се кара въпросния амортисьор...
Аватар
Wizzard
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1363
Регистриран на: Вто Сеп 27, 2005 6:59 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jayblack » Съб Фев 14, 2009 9:05 pm

Sprint Ninja/Ram Freeride/Astro Freerider

http://www.astrobikes.com.br/
Аватар
jayblack
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kotka12 » Нед Фев 15, 2009 9:51 am

оплакванията
които имаш
са от платформата на въпросния шок
маслото /по памет/ е 5W
и слагането на масло с по-нисък вискозитет
на пръв поглед подобрява нещата
но не е правилно
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот emil_a626 » Нед Фев 15, 2009 11:16 am

@jayblack а валутата каква е , че нещо не се ориентирам
Skype: emil_a626
Аватар
emil_a626
 
Мнения: 106
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:38 pm
Местоположение: Хелзинки ; Финландия

Мнениеот Jabsco » Нед Фев 15, 2009 6:11 pm

kotka12 написа:оплакванията
които имаш
са от платформата на въпросния шок
маслото /по памет/ е 5W
и слагането на масло с по-нисък вискозитет
на пръв поглед подобрява нещата
но не е правилно

Бавният рибаунд пак ли идва от платформата?
Аватар
Jabsco
 
Мнения: 660
Рейтинг: 1925
Регистриран на: Пет Дек 15, 2006 7:50 pm
Местоположение: София

Re: Оптимизиране работата на Manitou Metel RPa

Мнениеот kotka12 » Нед Фев 15, 2009 7:25 pm

jayblack написа:Имам два проблема,единия е с рибаунда,другия е свързан с поведението му на скорост,при малки и средни неравности,се усеща "Spike"-ване на задницата.


тук не е посочен какъв е проблемът с рибаунда
не съм в настроение да гадая
за другото
ако искаш спори дали е от платформата или не
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Оптимизиране работата на Manitou Metel RPa

Мнениеот Jabsco » Нед Фев 15, 2009 9:54 pm

kotka12 написа:
jayblack написа:Имам два проблема,единия е с рибаунда,другия е свързан с поведението му на скорост,при малки и средни неравности,се усеща "Spike"-ване на задницата.


тук не е посочен какъв е проблемът с рибаунда
не съм в настроение да гадая
за другото
ако искаш спори дали е от платформата или не

Не споря за нищо, просто питам.А за рибаунда предположих че му е бавен, защото и аз го имам същия проблем и четох и за други хора с подобен.
Аватар
Jabsco
 
Мнения: 660
Рейтинг: 1925
Регистриран на: Пет Дек 15, 2006 7:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Нед Фев 15, 2009 10:57 pm

Рамката е със сравнително нисък коефициент (малко натоварване на амортисьора), и е възможно от това да се пораждат всички тези проблеми. Хидравликата на този амортисьор също е реализирана с доста високо съпротивление, за да се постига добра платформа. Проблема с това е че всичко това се натрупва и се получава доста мудна задница.

kotka12 е доста близко запознат със същото положение, и нищо чудно, неговата рамка страда (или по-скоро е дарена) със същото свойство.

Производителите на амортисьори се презапасяват с идеята, че техните амортисьори ще се ползуват предимно с рамки с по-висок коефициент, но в същият момент производителите на рамки гонят по-прецизна работа, а с това идват и по-ниските коефициенти, и се стига до нуждата от напасване на амортисьора към рамката.

Това е препоръчително да се направи във сервиз в който си имат идея какво правят и да имате възможност да тествате комбинациите.

В какво се състои напасването... ами ето:

Изображение

Това е съдържанието (сглобката на буталото) на един Metel RP... та какво виждаме на снимката?

От ляво на дясно това е болта, с шайбите на върха му. Той отговаря за максималната скорост на Rebound-а и дебита на маслото, което ще премине през него се контролира с външната настройка на Rebound-a.

Следващи по ред са шайбите за нискоскоростният Rebound. Тяхната функция е да отварят тогава, когато амортисьорат е под товар (има упора отдолу на гумата - май му казват начало на хода)

По средата се намира основното бутало, с отворите, които да провеждат маслото през правилните шайби.

И най-долу (в дясно на снимката) се намират шайбите за Compression-а.

Не мога да дам универсален отговор на това, какво трябва да се направи, но мисля, че добро начало би било премахването на една от шайбите за нискоскоростният Rebound, и една от шайбите на Compression-а. 2-те на Rebound-a са що-годе еднакви и няма значение с коя ще се почне, но при Compression-а има 2 повтарящи се (големите), и аз бих започнал с отстраняването на една от тях. Това ще намали хидравличното съпротивление в двете посоки, и амортисьора ще живне.

Отново трябва да отбележа, че не бива да се прави на сляпо, и трябва да се напасне според желанията и нуждите на ездача, за да има все пак настройки в приемливи граници амортисьора. Какво трябва да се случи - ами за да се намали съпротивлението се свалят шайби или се слагат такива с по-малък диаметър за по-финна настройка и респективно, за да се увеличи съпротивлението се добавят.

С приятели се занимавахме почти цял ден, докато напаснем правилният брой и размер шайби за велосипед с близки до характеристиките на рамката за която става на въпрос (Отново FSR тип окачване, и почти идентичен коефициент). В крайна сметка се оказа с по 1 шайба свалена от 2-те страни, но Rebaund-а остана малко муден. Проблема се появи, когато се махна 2-ра шайба от страната на Rebound-а и се оказа, че амортисьора се справя отлично с Compression-а, но нямаше почти никакво хидравлично съпротивление при разгъването.

Смятам, че шайбите отговарящи за края на хода при Rebound няма нужда да се пипат първоначално, но за да се максимализира ефекта, може да се експериментира с тяхната бройка и дебелина/диаметър.

За съжаление, в момента знам само за един майстор в България, който е склонен да направи това на чужд велосипед, но няма да е редно да му споменавам името без негово съгласие.

Смятам, че настройката може да се направи във всеки сервиз, в който ремонтират амортисьори, но не мога да предположа колко отваряния (таксувани сервизирания/тествания) ще са нужни за да се получи перфектната настройка. Вярвам обаче, че ако някой си даде зора да си го направи, разликата ще се забележни още при първото каране а изненадата ще е приятна :beer:

*Забравих да вметна, че не съм съвсем сигурен, кой ред шайби отговаря за начален и кой за краен Rebound, написах ги така, защото това ми се стори логично спрямо подредбата им.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот GECKO » Пон Фев 16, 2009 6:12 am

Получих малка забележка, и трябва да отбележа, че наистина съм обърнал нискоскоростният и високоскоростният Rebound.

Та... *-та е реална забележка, и шайбите на болта отговарят за началният (нискоскоростният) Rebound, а допълнителните 2 под болта, са за крайният (високоскоростният) Rebound.

:beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот jayblack » Пон Фев 16, 2009 3:36 pm

@GECKO,много съм ти благодарен за написаното.
Попитах в два велосервиза в Пловдив,но ми казаха,че не им се занимава,така че ще го отворя в къщи.
На първо време ще пробвам само с премахване на въпросните шайби,ако няма ефект,тогава ще търся шайби с по малък диаметър.
При първа възможност,ще напиша каква съм я свършил.

И още веднъж благодаря за отговорите на всички! :beer:
Аватар
jayblack
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот GECKO » Пон Фев 16, 2009 4:12 pm

jayblack написа:@GECKO,много съм ти благодарен за написаното.
Попитах в два велосервиза в Пловдив,но ми казаха,че не им се занимава,така че ще го отворя в къщи.
На първо време ще пробвам само с премахване на въпросните шайби,ако няма ефект,тогава ще търся шайби с по малък диаметър.
При първа възможност,ще напиша каква съм я свършил.

И още веднъж благодаря за отговорите на всички! :beer:


Ако не си го правил преди, по-добре не опитвай. Има възможност да ти изригне в лицето, и/или да пострадаш, както и ако опиташ да свалиш главата на буталото без правилните захвати може да унищожиш шиша.

Друг момент се появява и с въздушната камера, която на Metel-а е пълна с азот и има специфичен преходник. Ако нямаш наличен такъв няма да успееш да сглобиш амортисьора до предишният му вид.

Струва си да го пратиш на сервиз, в който може да ти го направят адекватно, също така може да разучиш за читави майстори в твоя район.

По моя информация има поне един ако не и повече хора, способни да ти помогнат с това начинание в Пловдив, ако не, можеш да го изпратиш до някой сервиз в София, в който да знаеш, че могат да го направят читаво. Проблем с това би било настройката според велосипеда, и като цяло наличието на велосипеда при настройката може да се окаже ключово.

Както казах, ако не си го правил, по-добре иди на сервиз. Виж как става първите няколко пъти, и после мисли за ремонти на своя отговорност ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот jayblack » Пон Фев 16, 2009 5:11 pm

@GECKO,отскоро карам мекица и това щеше да е първия ми допир с анатомията на шока(и шоковете като цяло)
Ще поразпитам още,дали в някой от велосервизите няма да предприемат това начинание.Ако не,тогва май ще трябва да пътува.
Аватар
jayblack
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 09, 2008 3:09 pm
Местоположение: Пловдив


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта