Рамката е със сравнително нисък коефициент (малко натоварване на амортисьора), и е възможно от това да се пораждат всички тези проблеми. Хидравликата на този амортисьор също е реализирана с доста високо съпротивление, за да се постига добра платформа. Проблема с това е че всичко това се натрупва и се получава доста мудна задница.
kotka12 е доста близко запознат със същото положение, и нищо чудно, неговата рамка страда (или по-скоро е дарена) със същото свойство.
Производителите на амортисьори се презапасяват с идеята, че техните амортисьори ще се ползуват предимно с рамки с по-висок коефициент, но в същият момент производителите на рамки гонят по-прецизна работа, а с това идват и по-ниските коефициенти, и се стига до нуждата от напасване на амортисьора към рамката.
Това е препоръчително да се направи във сервиз в който си имат идея какво правят и да имате възможност да тествате комбинациите.
В какво се състои напасването... ами ето:
Това е съдържанието (сглобката на буталото) на един Metel RP... та какво виждаме на снимката?
От ляво на дясно това е болта, с шайбите на върха му. Той отговаря за максималната скорост на Rebound-а и дебита на маслото, което ще премине през него се контролира с външната настройка на Rebound-a.
Следващи по ред са шайбите за нискоскоростният Rebound. Тяхната функция е да отварят тогава, когато амортисьорат е под товар (има упора отдолу на гумата - май му казват начало на хода)
По средата се намира основното бутало, с отворите, които да провеждат маслото през правилните шайби.
И най-долу (в дясно на снимката) се намират шайбите за Compression-а.
Не мога да дам универсален отговор на това, какво трябва да се направи, но мисля, че добро начало би било премахването на една от шайбите за нискоскоростният Rebound, и една от шайбите на Compression-а. 2-те на Rebound-a са що-годе еднакви и няма значение с коя ще се почне, но при Compression-а има 2 повтарящи се (големите), и аз бих започнал с отстраняването на една от тях. Това ще намали хидравличното съпротивление в двете посоки, и амортисьора ще живне.
Отново трябва да отбележа, че не бива да се прави на сляпо, и трябва да се напасне според желанията и нуждите на ездача, за да има все пак настройки в приемливи граници амортисьора. Какво трябва да се случи - ами за да се намали съпротивлението се свалят шайби или се слагат такива с по-малък диаметър за по-финна настройка и респективно, за да се увеличи съпротивлението се добавят.
С приятели се занимавахме почти цял ден, докато напаснем правилният брой и размер шайби за велосипед с близки до характеристиките на рамката за която става на въпрос (Отново FSR тип окачване, и почти идентичен коефициент). В крайна сметка се оказа с по 1 шайба свалена от 2-те страни, но Rebaund-а остана малко муден. Проблема се появи, когато се махна 2-ра шайба от страната на Rebound-а и се оказа, че амортисьора се справя отлично с Compression-а, но нямаше почти никакво хидравлично съпротивление при разгъването.
Смятам, че шайбите отговарящи за края на хода при Rebound няма нужда да се пипат първоначално, но за да се максимализира ефекта, може да се експериментира с тяхната бройка и дебелина/диаметър.
За съжаление, в момента знам само за един майстор в България, който е склонен да направи това на чужд велосипед, но няма да е редно да му споменавам името без негово съгласие.
Смятам, че настройката може да се направи във всеки сервиз, в който ремонтират амортисьори, но не мога да предположа колко отваряния (таксувани сервизирания/тествания) ще са нужни за да се получи перфектната настройка. Вярвам обаче, че ако някой си даде зора да си го направи, разликата ще се забележни още при първото каране а изненадата ще е приятна
*Забравих да вметна, че не съм съвсем сигурен, кой ред шайби отговаря за начален и кой за краен Rebound, написах ги така, защото това ми се стори логично спрямо подредбата им.