Вече и аматьорското суркане по планините стана прецизно като настройката на болид за F1
Аз лично помпам моите гуми "на око" - нито имам барометър, нито някога съм изпитвал нужда да си гледам точното налягане, камо ли да го променям.
Защо смятам, че е безпредметно:
- Не минавам едно и също трасе през абсолютно едни и същи "пътища";
- Обстановката на трасето, макар и едно и също, се променя от седмица на седмица - влажността на почвата се променя, камъните се разместват, клоните се разместват, туристите се разместват (

), температурата на въздуха и земята се променя;
- Не засичам време, съответно не мога да преценя дали определена промяна ми дава предимство или напротив;
- Освен времето, нямам и никакъв друг начин за обективна оценка на промяната - за разлика от мен/вас, в моторните спортове се записват данни за каквито се сетите показатели, минава се едно трасе на практика безброй много пъти (неслучайно големите отбори си имат почти собствени писти, на които въртят хиляди обиколки преди и по време на един състезателен сезон), което дава резултати с минимално отклонение от средната стойност, което, от своя страна, им позволява да си извадят съответните изводи за това една промяна дали влияе и ако да, по какъв начин.
Доколкото ми е известно, в мотокроса има вече възможности за записване на телеметрични данни от определени компоненти (отделно от двигателя) - работа на окачването, например. Но пак - получените стойности нямат никакъв смисъл, ако не са направени достатъчен на брой* еднакви опити.
* няколко не е верен отговор
