Въпрос за гуми

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Въпрос за гуми

Мнениеот oct » Чет Апр 30, 2009 6:58 pm

Здравейте на всички!

Какво би било най-оптималното налягане в гумите ми така че да мога да извлека най-доброто от тях.
Стилът е спускане, гумите са Maxxis High Roller 2.5 отзад и отпред. Теглото ми е около 75кг заедно с екипировката.
Пробвал съм с различно налягане, но все пак бих искал да чуя мнението и на други хора. Също така ако някой знае и за различните настилки препоръчителни стойности би било чудесно :) Знам че тези неща са индивдуални за всеки карач и уменията му. Но все пак някакъв ориентир би ми помогнал да открия по-добри стойности.

Благодаря ви предварително !
oct
 
Мнения: 27
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Сря Яну 31, 2007 11:00 pm

Re: Въпрос за гуми

Мнениеот EccentricMOTION » Сря Май 06, 2009 4:58 pm

3 атмосфери /44 psi/ за Kenda Nevegal 2.35 на черен терен, спускане.
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: Въпрос за гуми

Мнениеот Лифта » Нед Май 24, 2009 9:29 pm

По принцип, колкото по-мека е една гума, толкова повече сцепление има, но също така и съпротивление при търкаляне. От друга страна, на пресечен терен не е хубаво да се кара с много меки гуми, защото може да стане някой фал :nuts:
Та в крайна сметка, както каза ти - тези неща са строго индивидуални (зависи от теглото ти, терена по който караш и дали имаш задно окачване) :beer:
Аватар
Лифта
 
Мнения: 260
Рейтинг: 1206
Регистриран на: Вто Апр 28, 2009 3:38 pm

Re: Въпрос за гуми

Мнениеот M1010X » Нед Май 24, 2009 10:06 pm

Вече и аматьорското суркане по планините стана прецизно като настройката на болид за F1 :D

Аз лично помпам моите гуми "на око" - нито имам барометър, нито някога съм изпитвал нужда да си гледам точното налягане, камо ли да го променям.

Защо смятам, че е безпредметно:
- Не минавам едно и също трасе през абсолютно едни и същи "пътища";
- Обстановката на трасето, макар и едно и също, се променя от седмица на седмица - влажността на почвата се променя, камъните се разместват, клоните се разместват, туристите се разместват ( :D ), температурата на въздуха и земята се променя;
- Не засичам време, съответно не мога да преценя дали определена промяна ми дава предимство или напротив;
- Освен времето, нямам и никакъв друг начин за обективна оценка на промяната - за разлика от мен/вас, в моторните спортове се записват данни за каквито се сетите показатели, минава се едно трасе на практика безброй много пъти (неслучайно големите отбори си имат почти собствени писти, на които въртят хиляди обиколки преди и по време на един състезателен сезон), което дава резултати с минимално отклонение от средната стойност, което, от своя страна, им позволява да си извадят съответните изводи за това една промяна дали влияе и ако да, по какъв начин.

Доколкото ми е известно, в мотокроса има вече възможности за записване на телеметрични данни от определени компоненти (отделно от двигателя) - работа на окачването, например. Но пак - получените стойности нямат никакъв смисъл, ако не са направени достатъчен на брой* еднакви опити.

* няколко не е верен отговор :)
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта