за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот ssickk » Пон Фев 15, 2010 1:56 am

мисля да сложа въздушен шок на рамка със 190мм ход.въпроса ми е каква е фаидата от тях освен ниското тегло-как са за настроика по-лесни,или обратното,не се ли губи малко от чуствителността в началото на хода?? това ми е наи-важната чуденка понеже на всички XC,AM рамки на които съм се качвал в началото на хода са малко трупчета,за прогресията е ясно като е хубава рамката и шока си има BOTTOM OUT,ok.Силно ме интересува мнението на хора каращи въздух на дългоходови рамки и то какви-като система на окачването.мерси предварително :popcorn:
ssickk
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1176
Регистриран на: Пет Яну 08, 2010 10:14 pm

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот veskoz » Пон Фев 15, 2010 10:03 am

Полза няма. Производителите се чудят къде да си бъркат и измислят глупави технологии и машини струващи милиони за производството, от което няма полза. ;)
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот ssickk » Пон Фев 15, 2010 12:09 pm

това ми е пределно ясно,чудно ми е как е като работа с повечко ход а пък и точно ти да казваш че фаида няма :dontknow: що тогава не изпукаш един STRATOS EL JEFFE кило и нещо на рам-а като няма смисъл..на мен ми се налага да сложа въздушен поради размера иначе бих си запазил масления грамовете не ми пречат,пък и нали сега са модерни...
ssickk
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1176
Регистриран на: Пет Яну 08, 2010 10:14 pm

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот veskoz » Пон Фев 15, 2010 12:39 pm

Бъзикам се :lol: Разбира се, че има файда. Голям ход отзад, обаче е субективно понятие. До колкото си спомням, Пацо смени на ТРЕКа си session 77 Swinger 3 way със въздушен FOX - разликата беше около половин килограм и доста по-добра работа. Все пак трябва да се има в предвид качеството и цената, която пък често е показателна за качеството на даден продукт.
Относно прогресията, цена голЕма - настройки много. Факт!
Мисля, че няма да сбъркаш с въздушен шок. Както сам написа по-горе - настройката за ездача е по-лесна (помпане vs смяна на пружини). Пробвай. ;) :peace:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот airborneone » Пон Фев 15, 2010 12:40 pm

veskoz написа:Полза няма. Производителите се чудят къде да си бъркат и измислят глупави технологии и машини струващи милиони за производството, от което няма полза. ;)


Доста пъпо изказване.
Сподели ти с какви въздушни амортисьори си се сблъсквал, моля.


ssickk написа: ...масления грамовете не ми пречат,пък и нали сега са модерни...


За теб амортисьорите се делят на маслени и въздушни ли?

Помисли така, ако един пружинен амортисьор с пружина тежи 1050гр, а същия въздушен тежи 450 гр.
Дали теглото не е важна част от ползите?

Като цяло въздушните амортисьори са по-трудни за сервизиране,
характеристиките на прогресивността също трябва да се имат предвид,
но това не значи, че са "глупави технологии"
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот veskoz » Пон Фев 15, 2010 12:41 pm

airborneone написа:Доста пъпо изказване. Сподели ти с какви въздушни амортисьори си се сблъсквал, моля.

:offtopic: Не четеш между редовете, колега. ;)
btw по принцип не е нужно да си се сблъсквал задължително, а да си попрочел туй-онуй :D Имам време да се сблъсквам. От скоро карам меко. Имам Pearl и съм доволен. :peace:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот outfaced » Пон Фев 15, 2010 1:36 pm

veskoz написа:Имам Pearl и съм доволен. :peace:


Не става дума за 190мм но все пак - имах Pearl 3.3 , Ario 2.1 , fox float ... сложих Fox VAN и вече мога да кажа, че съм доволен :)
Предполгам си зависи от байка, типа окачаване и личните предпочитания, но малко трудно да накараш въздух да работи като пружина. На някой пък може да му допада повече на въздух - хора разни.

Чуствителноста в началото на хода пак е малко субективна и зависи от комбинацията шок - окачаване. Окачването, което е направено да работи с почти 0 про-педал определено би му било терсене, да му сложиш шок с такъв и обратното. В крайна сметка при мен уж и въздушния фокс беше направен с минимален пропедал (фабрично) но въпреки това с пружината е по-добре и не само в началото на хода. Но пък никога не съм пробвал въздушен шок от висок клас с преливник и емнайсе настройки.

Въздушните шокове от типа на Pearl и float не практика не се сервизират - само отваряш, евентулано сменяш семеринги, мажеш, затваряш. Ако нещо по компресията се прецака нищо не може да направиш (на RS им го пише в упътването - не подлежи на сервизиране).Pearl така ми се омаза и не можахме да го оправим. Подобни случаи са имали и други хора с Pearl.
При големите въздушни фоксове вече така или иначе си имаш настройките за всичко, там най вероятно е по-друга бира.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот bikerider » Пон Фев 15, 2010 1:54 pm

Темата е яко за боклука... така на ангро мога да докажа и двете тези - че пружинните са по-отзивчиви, демек по-добри, а въздушните - по-леки и по-трудно се издънват - демек по-добри. И какво разбираме от размишленията по темата? До къде ни води тази тема? До под кривата круша, нищо няма да се разбере, щото нищо не може да се разбере от сляпо сравняване на две технологии.

Единственото, което може да се каже по принцип в тая тема без да се дълбае в глупости, е че въздушните камери като пружинен елемент са прогресивни по природа, следователно не е добра идея да се комбинират с прогресивни окачвания. И толкоз.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот prokalnatiq » Пон Фев 15, 2010 3:40 pm

Това е една от поредните теми, на които няма отговор. Както в темата за жилата и т.н. Всичко опира до лични предпочитания. И единият вид има предимства и другият. Аз лично бих избрал въздушен, защото обичам да въртя и да ми е леко като го правя.
:wavey: :wavey: :wavey:
Аватар
prokalnatiq
 
Мнения: 1128
Рейтинг: 1353
Регистриран на: Вто Окт 27, 2009 10:40 am
Местоположение: гр. Сливен

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот veskoz » Пон Фев 15, 2010 3:46 pm

outfaced написа:Pearl така ми се омаза и не можахме да го оправим. Подобни случаи са имали и други хора с Pearl.

Не знаех. За сега съм доволен. Като се омаже... майната му... и без това целия байк ме дразни и май ще го сменям като го изплатя. :beer:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот outfaced » Пон Фев 15, 2010 4:01 pm

bikerider написа:Темата е яко за боклука... така на ангро мога да докажа и двете тези - че пружинните са по-отзивчиви, демек по-добри, а въздушните - по-леки и по-трудно се издънват - демек по-добри. И какво разбираме от размишленията по темата? До къде ни води тази тема? До под кривата круша, нищо няма да се разбере, щото нищо не може да се разбере от сляпо сравняване на две технологии.

Единственото, което може да се каже по принцип в тая тема без да се дълбае в глупости, е че въздушните камери като пружинен елемент са прогресивни по природа, следователно не е добра идея да се комбинират с прогресивни окачвания. И толкоз.


Пък като добавиш в уравнението, че високия клас и от еднит и от другите имат възможност за корекции на (д)ефектите си и вече става съвсем сложно.
Обаче факт - почти навсякъде кедето теглото не е проблем се ползват пружини ;) (не говоря само за байковете). Причините разбира се не се ограничават само с отзивчивостта и удобстовто за возещия се.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот bikerider » Пон Фев 15, 2010 4:23 pm

:agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот axelmax » Пон Фев 15, 2010 11:50 pm

Имах едно изцяло въздушно колело и опредлено ми допада почвече като работа.Ако сглобя нещо тази година ,ще е на въздух.Според мен окачването трябва да работи с еднакви пружини(стига да е собразено със самата рамка) .Малко е странно ,когато предницата е с метална пружина,а задницата е въздушна.А ако са от една серия и марка,още по-добре.
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот CrZ » Пет Фев 26, 2010 12:21 pm

Аз карах половин сезон PEARL на RAM FR 08, не ми допадна особено, усещах че доста бързо при загряване отзад започваше шока да си мени характера, по един начин работеше първите 30 секунди, по друг останалото време.
LIKE A WATER DOWN THE HILL
Аватар
CrZ
 
Мнения: 638
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Чет Мар 04, 2004 2:01 pm
Местоположение: Christmas Island

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот Stancho » Пет Фев 26, 2010 2:41 pm

Темата наистина е за боклука, защото и двата шока имат предимства спрямо другия. Само че това какъв шок ще сложиш зависи от рамката (един Giant Glory гърми всички въздушни и е предназначен за пружина само). Просто зависи от стила и рамката. Ако се знаят тези две - вече може да се говори за предимства и такива.
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот daf4ov » Съб Фев 27, 2010 11:55 am

CrZ написа:Аз карах половин сезон PEARL на RAM FR 08, не ми допадна особено, усещах че доста бързо при загряване отзад започваше шока да си мени характера, по един начин работеше първите 30 секунди, по друг останалото време.

За пореден път чувам такова мнение за перлата...
По едно време сериозно се бях замислил дали да не си купя перла,ама ден след се разубеждавам.
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride :)
Аватар
daf4ov
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 5:55 pm
Местоположение: United States of Love...

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот CrZ » Съб Фев 27, 2010 4:24 pm

daf4ov написа:
CrZ написа:Аз карах половин сезон PEARL на RAM FR 08, не ми допадна особено, усещах че доста бързо при загряване отзад започваше шока да си мени характера, по един начин работеше първите 30 секунди, по друг останалото време.

За пореден път чувам такова мнение за перлата...
По едно време сериозно се бях замислил дали да не си купя перла,ама ден след се разубеждавам.

Ако ше караш постоянно надолу по - добре недей. Не случайно дори и топ - карачите от световната купа слагат въздушни само в редки случай когато има много въртене по трасето. Не мисля, че за момента особено в спускането ползите от въздуха са повече от пружината.
LIKE A WATER DOWN THE HILL
Аватар
CrZ
 
Мнения: 638
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Чет Мар 04, 2004 2:01 pm
Местоположение: Christmas Island

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот axelmax » Нед Фев 28, 2010 7:21 pm

Този амортесьор никъде не пише,че е за ДХ. :nono:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот veno » Нед Фев 28, 2010 7:52 pm

да но темата е във форум-а за "Спускане и Фрийрайд"
Аз си поддържам колелото във www.velo09.com

Изображение
Аватар
veno
 
Мнения: 577
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Май 28, 2004 12:05 am
Местоположение: София

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот dEcLiNe » Нед Фев 28, 2010 10:12 pm

CrZ написа:Ако ше караш постоянно надолу по - добре недей. Не случайно дори и топ - карачите от световната купа слагат въздушни само в редки случай когато има много въртене по трасето. Не мисля, че за момента особено в спускането ползите от въздуха са повече от пружината.

:offtopic:
Sam Hill :D :agree:
Аватар
dEcLiNe
 
Мнения: 2131
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Сря Дек 31, 2008 5:28 pm
Местоположение: София

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот CrZ » Нед Фев 28, 2010 10:49 pm

dEcLiNe написа:
CrZ написа:Ако ше караш постоянно надолу по - добре недей. Не случайно дори и топ - карачите от световната купа слагат въздушни само в редки случай когато има много въртене по трасето. Не мисля, че за момента особено в спускането ползите от въздуха са повече от пружината.

:offtopic:
Sam Hill :D :agree:

Това са някакви редки случаи да карат с такива шокове. Въздушните шокове ги слагат когато ше се мъчат да пестят стотни от въртенето по трасето. Не вярвам някой тук във форума да му е през к.а дали ше спечели някоя секунда от въртене по някоя пътека. Да ше спести някой друг грамаж за сметка на работата. Трябва човек да си знае приоритетите в карането. За нуждите на downhillерите които пишат тук във форума няма никакъв смисъл от възудшен шок, освен ако downhillа няма да се само по тепетата например.
LIKE A WATER DOWN THE HILL
Аватар
CrZ
 
Мнения: 638
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Чет Мар 04, 2004 2:01 pm
Местоположение: Christmas Island

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот dEcLiNe » Нед Фев 28, 2010 11:06 pm

ъъъъъ..... комплексирах се!
Аватар
dEcLiNe
 
Мнения: 2131
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Сря Дек 31, 2008 5:28 pm
Местоположение: София

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот DTD » Нед Фев 28, 2010 11:50 pm

А няма ли достатъчно развит от технологична гледна точка въздушен шок, който да покрива изискванията на про-тата с работата си? :confused:
Човешката глупост е безкрайна.
DTD
 
Мнения: 1312
Рейтинг: 1793
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 10:43 am
Местоположение: гр.Шумен

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот CrZ » Пон Мар 01, 2010 11:20 am

Не бе човек ако има мерак да кара въздух не пречи, просто дадох пример, че тия от световната купа не карат с въздух а те все пак са някакво мерило за технологиите. Аз съм карал половин сезон въздух и определено не ми допадна. Да като въртях из парка и по леки пътечки беше чудно но на сериозно каране ме дразнеше.
LIKE A WATER DOWN THE HILL
Аватар
CrZ
 
Мнения: 638
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Чет Мар 04, 2004 2:01 pm
Местоположение: Christmas Island

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот bikerider » Пон Мар 01, 2010 12:42 pm

:agree:

Факт - за да се доближи въздушен/газов шок до характеристиките на линейна пружина трябва да има доооста голяма камера.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: за ползата от въздушните шокове??има ли такава

Мнениеот CrZ » Пон Мар 01, 2010 1:33 pm

dEcLiNe написа:
CrZ написа:Ако ше караш постоянно надолу по - добре недей. Не случайно дори и топ - карачите от световната купа слагат въздушни само в редки случай когато има много въртене по трасето. Не мисля, че за момента особено в спускането ползите от въздуха са повече от пружината.

:offtopic:
Sam Hill :D :agree:

А и забележи все пак снимката на Хил от къде е. На номера отпред пише SEA OTTER. http://www.youtube.com/watch?v=85MTA0kpSUw ето и трасето на SEA OTTER, на него няма почти никакви сериозни неравности, основното е виражи скокове и яко въртене.
LIKE A WATER DOWN THE HILL
Аватар
CrZ
 
Мнения: 638
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Чет Мар 04, 2004 2:01 pm
Местоположение: Christmas Island


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


cron