Stancho написа:Това, че много хора карат така не значи, че комбинацията е правилна - възможна е, но не и правилна. И когато отвориш каталог на Шимано на последните 30-тина страници се поразрови за спецификациите на различните компоненти и ще разбереш за какво си говорим.
В спецификациите на Shimano за дерайльорите
Sora пише "Total capacity - 37 teeth or less",
тук също е написана същата информация.
А
тук е описано как се изчислява нужният капацитет на дерайльора.
Капацитет на дерайльора.
Както е известно, планинският велосипед има доста предавки. Ако приемем, че веригата е достатъчно дълга, за да може да се използва при най-големите венци отпред и отзад, това означава, че при комбинациите между по-малките венци се получава хлабина във веригата и тя се обира от дерайльора (по-точно от тази негова част, наречена обтегач). Капацитетът на дерайльора показва именно колко голяма хлабина на веригата може да поеме той. Колкото по-дълго е рамото на дерайльора, толкова по-голям капацитет има той. За щастие не е нужно човек да налучква дали капацитетът е достатъчен или не – за целта си има точни цифрови означения, дадени от производителя. Мерната единица е брой зъби. Например капацитет 45 зъба. Какво означава това? Числото се получава като се съберат разликите между най-голям и най-малък венец отпред и отзад. С други думи, ако отзад касетата е 11-32 зъба, разликата е 21 зъба. Отпред при 22-32-42 разликата е 20 зъба. 21+20=41 зъба – поне толкова или по-голям трябва да е капацитетът на заден дерайльор, който ще се ползва с посочените за пример предни и задни венци.
Или в нашият случай имаме касета отзад 11-32, разликата е 21 зъба, отпред 22-32, разликата е 10 зъба. 21+10=31 зъба, нужен капацитет на дерайльора.