Избор на водач и дерайльор!

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на водач и дерайльор!

Мнениеот krisko_pinkbike » Сря Мар 21, 2012 9:03 am

Здравейте,
спрял съм се между Shimano Saint RD-M800 SGS и Shimano XT RD-M772 дайте мнения кой е по-добрият. И другият въпрос ми е водача давам до 120 лева за водач за сега съм си харесал dartmoor blade, но може да предлагате и други. Благодаря Ви много предварително!!! :beer: :)
Карането на колело не е нещо, с което просто се занимаваме ... А начинът по който изразяваме себе си!
Аватар
krisko_pinkbike
 
Мнения: 252
Рейтинг: 1152
Регистриран на: Сря Дек 07, 2011 2:04 pm
Местоположение: София

Re: Избор на бодач и дерайльор!

Мнениеот Stancho » Сря Мар 21, 2012 9:34 am

Ориентирай се към ХТ, защото Saint-a е със захват за оста на главината и изисква малко по - специални части (трябва ти дълга ос, на която да завиеш скоростите). Иначе и двете работят добре. Също така ХТ е и с Shadow технологията, която е предимство. За водач може да погледнеш и DMR Viral.
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Re: Избор на бодач и дерайльор!

Мнениеот krisko_pinkbike » Сря Мар 21, 2012 9:41 am

Благодаря ти много! Относно водача дмр-ра не ми харесва като цветове иначе горе-долу е като дартмоо-ра. Бих искал да видя още мнения. Иначе карам драг ц1 ТЕ 2011 на това колело ще се слагат частите. :beer: :)
Карането на колело не е нещо, с което просто се занимаваме ... А начинът по който изразяваме себе си!
Аватар
krisko_pinkbike
 
Мнения: 252
Рейтинг: 1152
Регистриран на: Сря Дек 07, 2011 2:04 pm
Местоположение: София

Re: Избор на бодач и дерайльор!

Мнениеот kriisoo » Сря Мар 21, 2012 9:58 am

http://www.ridespot.net/productdetails. ... ctID=10619 Карам с такъв водач. Башгарда ми казаха, че се чупел лесно :dontknow: До сега съм закачал само веднъж някакъв камънак и нищо му няма :agree:
Аватар
kriisoo
 
Мнения: 845
Рейтинг: 1254
Регистриран на: Нед Юни 06, 2010 5:26 pm
Местоположение: София

Re: Избор на бодач и дерайльор!

Мнениеот king of bike » Сря Мар 21, 2012 1:04 pm

Помисли и за този http://industrial-bg.com/bg/products.ht ... gory_id=21 по евтин е с 30 лв и се е доказал.
ВИНАГИ КАРАИТЕ С КАСКА
Аватар
king of bike
 
Мнения: 174
Рейтинг: 1145
Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 7:13 pm

Re: Избор на бодач и дерайльор!

Мнениеот Stancho » Сря Мар 21, 2012 9:55 pm

На C1 не се мъчи със Saint-a, защото по спомен няма откъде да го намериш за 10мм ос, пък главина с проходна и дълга ос е още по - трудно намираема на къси пари... А от E13 има бая по - леки и по - приятни за монтаж предложения.
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Re: Избор на бодач и дерайльор!

Мнениеот animal_ » Сря Мар 21, 2012 11:08 pm

Ти хубаво търсиш бодач но при този правопис едвали ще ти помогнат :beer:
Black Hawk Rider
Skype: animal__1
GSM:0899244978 Търсете ме по всяко време.
animal_
 
Мнения: 193
Рейтинг: 910
Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 1:20 pm

Re: Избор на бодач и дерайльор!

Мнениеот krisko_pinkbike » Чет Мар 22, 2012 8:05 am

Знам че направих правописна грешка, но не съм обърнал внимание! Иначе благодаря на всички останали!
Карането на колело не е нещо, с което просто се занимаваме ... А начинът по който изразяваме себе си!
Аватар
krisko_pinkbike
 
Мнения: 252
Рейтинг: 1152
Регистриран на: Сря Дек 07, 2011 2:04 pm
Местоположение: София

Re: Избор на бодач и дерайльор!

Мнениеот motomarzel » Чет Мар 22, 2012 1:56 pm

Крис...може ли да ми кажеш за какво ти е този водач? Както и защо искаш да смениш дерайльора?
Старият износен ли е? Пада ли ти веригата докато караш(по принцип за това служи водача). Или по-скоро "видях тука, че един приятел има такова нещо и искам и аз".

Използването на водач е належащо само в много тежки условия. Освен това при по-високият клас дерайльори падането на веригара е рядкост.
За твоят стил каране и ако си само с две плочи отпред не е нужно да инвестираш в дерайльор с дълго рамо, предназначен за ХС/АМ като Shimano ХТ - много хора използват шосейни дерайльори с късо рамо. Здрави са, на добра цена и напълно отговарят на нуждите - помисли за варианта Shimano Tiagra или Sora.

Поздрави: Васко Василев :wavey:
Аватар
motomarzel
 
Мнения: 750
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 14, 2011 11:33 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Избор на бодач и дерайльор!

Мнениеот Stancho » Чет Мар 22, 2012 4:43 pm

Само може ли да ми кажеш защо да си слага шосеен дерайльор, като те нямат капацитета да работят с касета 11-32 зъба, а да не говорим, че стърчат много повече от ХТ??? Все пак не е въпрос само за късото рамо, а за профил, който да не го отнесеш на първия камък, за функционалност на всички скорости, а не на по - големите венци ролката да закача в тях. Към това може да добавиш и факта, че пружините почти не се различват като стегнатост на Sora, Tiagra и ХТ. Също така ХТ има и опция за GS рамо, което е точно за 2 скорости отпред и не е много по - дълко от SS рамото (вече сезон и повече не мога да отнеса GS рамо).

Мисля да спра с обясненията, защото щом човека е решил да кара нещо хубаво - няма лошо в това и няма нужда на му предлагаш нисък клас компоненти от сорта на Sora стига да има парите де...
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Re: Избор на бодач и дерайльор!

Мнениеот bikerider » Чет Мар 22, 2012 5:24 pm

Stancho написа:Също така ХТ има и опция за GS рамо, което е точно за 2 скорости отпред и не е много по - дълко от SS рамото (вече сезон и повече не мога да отнеса GS рамо).


:agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Избор на бодач и дерайльор!

Мнениеот motomarzel » Чет Мар 22, 2012 5:36 pm

А на теб кой ти каза че Sora и Tiagra нямат капацитет да работят 11-32 касета? Или така пише в сайта?
Съгласен съм че XT-то ще свърши работа, но дали инвестицията е оправдана? Дерайльора е консуматив рано или късно дори и тези от висок клас се разбиват. Сега относно Sora-та - много хора карат с такива дерайльори в най-различни комбинации от скорости - 11-34 отзад и 22-32, 24-36 отпред, предимството на тези дерайльори е, че стоят прибрани, работят не по-зле от ХТ, могат да превключват 9 скоростни системи, и когато ги отнесеш(понеже това се случва не чак толкова рядко) не си назад с 130лв, а с 40лв, или съответно с 75-80лв при Tiagra.
А иначе съм съгласен, че XT е добър дерайльор и би вършил чудесна работа.
Аватар
motomarzel
 
Мнения: 750
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 14, 2011 11:33 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Избор на бодач и дерайльор!

Мнениеот Chroni » Чет Мар 22, 2012 8:12 pm

Нетрябва ли да бъде Водач а не "бодач" че в началото се обърках МА
Карам Клаймбър - skype: johnni_walkers
Аватар
Chroni
 
Мнения: 292
Рейтинг: 1134
Регистриран на: Съб Юни 11, 2011 9:34 pm

Re: Избор на бодач и дерайльор!

Мнениеот krisko_pinkbike » Чет Мар 22, 2012 9:10 pm

Стига с тоя бодач ... обърках се!!! Благодаря Ви за изчерпателните отговори за обтегач, а нещо за водач. До 120 лева мога да дам за водач може 10 лева отгоре, но това е границата. :)
Карането на колело не е нещо, с което просто се занимаваме ... А начинът по който изразяваме себе си!
Аватар
krisko_pinkbike
 
Мнения: 252
Рейтинг: 1152
Регистриран на: Сря Дек 07, 2011 2:04 pm
Местоположение: София

Re: Избор на бодач и дерайльор!

Мнениеот Stancho » Чет Мар 22, 2012 11:15 pm

motomarzel написа:А на теб кой ти каза че Sora и Tiagra нямат капацитет да работят 11-32 касета? Или така пише в сайта?
Съгласен съм че XT-то ще свърши работа, но дали инвестицията е оправдана? Дерайльора е консуматив рано или късно дори и тези от висок клас се разбиват. Сега относно Sora-та - много хора карат с такива дерайльори в най-различни комбинации от скорости - 11-34 отзад и 22-32, 24-36 отпред, предимството на тези дерайльори е, че стоят прибрани, работят не по-зле от ХТ, могат да превключват 9 скоростни системи, и когато ги отнесеш(понеже това се случва не чак толкова рядко) не си назад с 130лв, а с 40лв, или съответно с 75-80лв при Tiagra.
А иначе съм съгласен, че XT е добър дерайльор и би вършил чудесна работа.


Това, че много хора карат така не значи, че комбинацията е правилна - възможна е, но не и правилна. И когато отвориш каталог на Шимано на последните 30-тина страници се поразрови за спецификациите на различните компоненти и ще разбереш за какво си говорим.
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Re: Избор на бодач и дерайльор!

Мнениеот motomarzel » Пет Мар 23, 2012 9:38 am

Stancho написа:Това, че много хора карат така не значи, че комбинацията е правилна - възможна е, но не и правилна. И когато отвориш каталог на Шимано на последните 30-тина страници се поразрови за спецификациите на различните компоненти и ще разбереш за какво си говорим.


В спецификациите на Shimano за дерайльорите Sora пише "Total capacity - 37 teeth or less", тук също е написана същата информация.

А тук е описано как се изчислява нужният капацитет на дерайльора.

Капацитет на дерайльора.
Както е известно, планинският велосипед има доста предавки. Ако приемем, че веригата е достатъчно дълга, за да може да се използва при най-големите венци отпред и отзад, това означава, че при комбинациите между по-малките венци се получава хлабина във веригата и тя се обира от дерайльора (по-точно от тази негова част, наречена обтегач). Капацитетът на дерайльора показва именно колко голяма хлабина на веригата може да поеме той. Колкото по-дълго е рамото на дерайльора, толкова по-голям капацитет има той. За щастие не е нужно човек да налучква дали капацитетът е достатъчен или не – за целта си има точни цифрови означения, дадени от производителя. Мерната единица е брой зъби. Например капацитет 45 зъба. Какво означава това? Числото се получава като се съберат разликите между най-голям и най-малък венец отпред и отзад. С други думи, ако отзад касетата е 11-32 зъба, разликата е 21 зъба. Отпред при 22-32-42 разликата е 20 зъба. 21+20=41 зъба – поне толкова или по-голям трябва да е капацитетът на заден дерайльор, който ще се ползва с посочените за пример предни и задни венци.


Или в нашият случай имаме касета отзад 11-32, разликата е 21 зъба, отпред 22-32, разликата е 10 зъба. 21+10=31 зъба, нужен капацитет на дерайльора.
Аватар
motomarzel
 
Мнения: 750
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 14, 2011 11:33 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Избор на бодач и дерайльор!

Мнениеот Stancho » Пет Мар 23, 2012 11:13 am

Не случайно са написали largest sprocket и smallest sprocket. Виж техните стойности и ще разбереш. Капацитета се отнася за други неща и в случая не зависи само от капацитета, а и от другите спецификации. Чети внимателно и гледай. Също така капацитета от 37 зъба е за GS, а не за SS и не става пак номера, който искаш да се получи.

Капацитета се отнася за веригата, а отделно си има ограничение за касетата.
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта