Гуми

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Гуми

Мнениеот bayganio » Вто Фев 25, 2014 11:33 am

Здравейте!
Във форума има много теми за гуми, но мисля че такъв въпрос не е задаван. Та сглобих си аз байка, много хубаво, купих си и задна гума. При което мисля че се презастраховах...доста. Взех си максис минион 2.5 супер траки. Въпроса е че като цяло на Витоша съм се качвал малко, тепърва започвам с пусканията. Гумата е супер, обаче при положение че ми се налага да карам байка и в града се получава доста гадно, чувствам се като трактор буквално, не мога да карам агресивно както преди защото цялата ми енергия отива в задната гума (за града става въпрос). И напоследък се замислих, дали да не си взема някой тейбълтоп примерно с който да карам временно. Въпросът идва сега: по-добре ли е на витоша да карам с някоя скапана задна гума, да ми поднася в завои ала бала известно време докато се науча или направо с максиса да си разцъквам? Има ли такова нещо като по-добре да се уча с гадна задна гума (за предната не съм си го и помислял, става дума само за задна) и след това да си сложа максиса и да се "преродя". А и в града ще е по-приятно. Ще се радвам на отзиви, че в момента съм малко объркан...
Аватар
bayganio
 
Мнения: 112
Рейтинг: 1202
Регистриран на: Пет Май 20, 2011 10:33 pm

Re: Гуми

Мнениеот Vorac » Вто Фев 25, 2014 5:23 pm

Напълно те разбирам. И бих ти дал съвет, ако разбирах от спускане. Което не е така, за жалост.

За това ще спомена впечатленията ми от новата пролетна окомплектовка на градското ми колело. Bontrager: XR4 отпред и Schwalbe Land Cruiser отзад.

Помпя и двете на макс (3.5 отпред и 4.5 отзад) и вървят приятно на асфалт. Пробвах с ленд рузер и отпред, и увеличението на скоростта беше съществено но малко.

От друга страна, Бонтригер-ката (как се чете това?!), в комбинация с добре поддуржана XCR вилка върши чудеса:

1. Започнал съм да разграничавам интуитивно какво е "сцепление на предната гума", "баланс на тежестта между предницата и задницата", "спиране основно с предна спирачка". Разликата в гумите е образователна за мен.

2. Вече няколко потенциални падания съм спасявал като "увисна" над вилката и голямата квадратчеста гума се суче и отитва да намери сцепление с пръстта ... и успява.

3. Задната гума се усеща чее градска при изкачвания в пясък или каране по равно в дълбока кал. Това също е чудесно, защото за мен е урок по равномерно въртене на педалите, с цел да не "превърта" гумата, отнемайки сцепление.

Освен това, на Швалбе евтината серия са 20 кинта парчета, а материалът и защитата от спукване изглеждат качествени. Непременно експериментирай с по-градска задна гума, дори и само за да не си изтъркваш готините гуми на асфалт.
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Гуми

Мнениеот bayganio » Вто Фев 25, 2014 11:08 pm

ок, мерси за съвета, може би нещо подобно ще направя, това ми се струва най-уддачния вариант :beer:
нямам против и други да се изказват по темата
Аватар
bayganio
 
Мнения: 112
Рейтинг: 1202
Регистриран на: Пет Май 20, 2011 10:33 pm

Re: Гуми

Мнениеот yanislavv50 » Сря Фев 26, 2014 7:54 pm

Моя съвет е да си купиш две гуми 2,3 и в града да си ги караш тях, а в планината гумите направени за там (в случея твоя максис). Прецени си колко пъти караш в планината и колко в града.
yanislavv50
 
Мнения: 203
Рейтинг: 1201
Регистриран на: Чет Май 12, 2011 8:43 pm

Re: Гуми

Мнениеот Yavkata » Чет Фев 27, 2014 5:42 am

Попаднал си пред " избора невъзможен". Гумата ти е екстра за Витоша, но по асфалта ще я ликвидираш за нула време. Реално този проблем се решава с два велосипеда-за града и планината. Друго решение е втора капла, със градска гума, касета и верига. Ако отидеш на някаква компромисна гума ще се мъчиш и при двата типа каране.
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Re: Гуми

Мнениеот bayganio » Чет Фев 27, 2014 11:48 am

Този въпрос ок, това с каплата е вариант ама си мисля че все някой път ще ме домързи (понеже ухото ми е специфично и обтегача се сваля за да се свали каплата) и ще му ударя една майна. Варианта с две колела няма как да го бъде, няма място и пари за 2-ро.
Въпроса ми също е има ли някакво предимство (аз бивайки начинаещ) в началото да карам със скапана гума. Нещо от сорта на твърдак за начинаещи?
Аватар
bayganio
 
Мнения: 112
Рейтинг: 1202
Регистриран на: Пет Май 20, 2011 10:33 pm

Re: Гуми

Мнениеот radeviq » Чет Фев 27, 2014 3:26 pm

При мен в началото на зимата се получи следната ситуация: Карах с много изтъркана задна Nobby Nic 2,25, докато още беше сухо. Знаейки че гумата вече си заминава нарочно блокирах задницата и я "носих" из завоите. Когато паднаха снеговете, взех от приятел Larsen TT 2,35 60A и смених изтъркания NN за да не се пребия някъде. Резултата беше, че на снега където трябва да се чуствам по-нестабилен от обикновено, лесно улавях задницата когато тръгне да бяга. В този ред на мисли може и да има някаква полза от това да караш с по-тегава гума, до толкова че когато сложиш нова и хубава ще усещаш повече стабилност, но според мен е безмислено. При мен се получи така просто защото чаках коледните промоции за да налазя нови гуми.

п.с - като цяло съм далече от DH-a и тези наблюдения са правени при карането на твърдак със 100мм. вилка ;)
Аватар
radeviq
 
Мнения: 280
Рейтинг: 1379
Регистриран на: Сря Ное 16, 2011 10:26 pm
Местоположение: София/Перник


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта