Идеята => ТУК
Изпълнението изглежда така:
В крайна сметка за какво става въпрос (тези, които си разбират добре английски може да зачетат темата, за останлите и в подробности пиша тук)
Прелюдие.
Тази година на Сопот се получи чудесно каране - не съм състезател, и за това бях там само за да се накарам в компанията на приятни хора, на едно прекрасно място.
И понеже става дума за вилката, трябва да кажа, че има няколко брилянтни решения... и в компресия вилката работи повече от прекрасно - има чудесна настройка за компресия, която да ви даде стабилност на скорост и да ви държи височина, има и Gate в комплект с Shimstack, които да се погрижат при поредица от препятствия на скорост да не ви рита през ръцете и да си пазите скоростта.
Всичко чудесно, но забелязах някакъв недостатък, който трудно определях преди да се поровя, но какво се случваше?
Ами усещах как предницата ми се задържа във въздуха (предната гума се засотяваше на високо във хода на вилката)... или по-конкретно дърпаше ме напред когато влизаше във дупки колелото или сред някои по-големи камъни, когато вилката просто не успяваше да се разгъне достатъчно бързо. Решението за времето там беше да засиля Rebound-а на максималното възможно, но това пораждаше друго неудобство - вилката... сритваше на големи... или по-скоро обли препятствия (май правилният термин е нискоскоростни приложения).
Оу, забравих тотално, вилката за която става въпрос е Boxxer Team 07
Та, когато се върнах на родна земя ( София ) си възстанових Rebound-а в граници подходящи за нискоскоростните приложения, а за мачкането на скорост придобих един навик -> да помпам вилката, за да успява предната гума да проследи терена. За хората, които нямат Boxxer-и могат да забележат по филмчетата какво правят ездачите с ръцете си на по-технични участъци. Там се получава друг момент - ако сте на моето ниво на каране рано или късно ще натиснете предна спирачка, и това в комплект с гума, която няма сцепление, защото вилката не се е разгънала достатъчно бързо ще доведе до сигурно изпускане или по-скоро бягство на предницата.
Тук вече започваме да разбираме, защо аджеба новият Boxxer '10 има 2 Rebound-a
Та.. прочетох темата (спомената в началото) и това ме накара да полюбопитствам. Отворих вилката и какво видях... ами това:
Буталце, с CheckValve, което има за функция да пусне маслото в компресия да слезе под него, а в Rebound да затвори, така, че да минава задължително през дупката с настройката.
Просто решение, което да не Spike-ва, да е кораво (анодизирано алуминиево - даже е готено
Та решението бе взето! Купих си Manitou Stance Kingpin (по информацията която намерих, тя със сигурност имаше подходящите карантии). Както се оказа никой нямаше стара/счупена такава или подобна вилка, която да взема за по-малко пари, за това се постарах, след като отстраня нужните ми неща вилката все пак да може да се кара - подробности можете да намерите във ДРУГАТА ТЕМА.
В крайна сметка останах с 2 бутала:
Които да ползувам за преработката на Boxxer-а (едното за компресия, и едното за ребаунд)
Но каква е разликата?
Отговорът е в тези шайбички, които можете да видите на първата снимка - конструкцията на буталото при Manitou е по-различно и предлага два отделни пътя за маслото (единят надолу при сгъване а вторият при разгъването ПОДРОБНА СНИМКА)
Работата беше учудващо проста... до един момент, но все пак се получи.
Ето какво се случи за Rebound-а:
... е размерите си съвпаднаха, но само вътрешните. Външните размери на буталото при Manitou са доста по-големи (хубаво до известна степен, защото говори за по-дебели стени при Boxxer-a
Другата модификация е да се отстрани стърчащтата част в средата на буталото (това е водач за Check-valve шайбичката, но при Boxxer-а има същият елемент на шиша) в този си вид просто се заместват и се добавят шайбите от Manitou - да не забравите да използвате същата бройка и размери като при Rebound-a на Manitou за да нямате неприятни последици. Също така е важно да се сложи поне малко Loctite на резбата преди да се завие гайката, защото когато сглобката е завършена ще има може би 2мм по-малко резба, на която да се завие гайката (буталото на Manitou е малко по-голямо от това на Boxxer-a)
И... това е
Скоро се надявам да довърша с нова сглобка за компресия, и тя ще бъде добавена към темата. За сега толкова, надявам се да отговори на някои въпроси породени от работата на Boxxer-a и да даде лек за тях. Аз лично смятам, че в този си вид вилката се променя драстично и определено се доближава до съвършенството. Наистина настройките за компресия са малко ограничени, но в границите в които са има достатъчно полезна настройка и може да се ползува качествено... е не е перфектно, но е адски близко - надявам се с другата сглобка да стане още по-добро (това на-дали ще ми промени карането, но поне ще го направи малко по-приятно и се надявам да е полезно за някой със склонност към такива заигравки)
Само да отблежа, че нарочно не пиша подробности по отварянето на вилката и подробности по смяната на маслата -> не смятам, че някой, който не може да си сервизира вилката трябва да се занимава с тези модификации.
Поздрави, и дано е полезно за някой


:lol::agree: