Udi's Shimmed Boxxer ( сагата стъпва на наша територия)

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Udi's Shimmed Boxxer ( сагата стъпва на наша територия)

Мнениеот GECKO » Чет Окт 23, 2008 4:03 pm

И така...

Идеята => ТУК

Изпълнението изглежда така:

Изображение

В крайна сметка за какво става въпрос (тези, които си разбират добре английски може да зачетат темата, за останлите и в подробности пиша тук)

Прелюдие.

Тази година на Сопот се получи чудесно каране - не съм състезател, и за това бях там само за да се накарам в компанията на приятни хора, на едно прекрасно място.

И понеже става дума за вилката, трябва да кажа, че има няколко брилянтни решения... и в компресия вилката работи повече от прекрасно - има чудесна настройка за компресия, която да ви даде стабилност на скорост и да ви държи височина, има и Gate в комплект с Shimstack, които да се погрижат при поредица от препятствия на скорост да не ви рита през ръцете и да си пазите скоростта.

Всичко чудесно, но забелязах някакъв недостатък, който трудно определях преди да се поровя, но какво се случваше?

Ами усещах как предницата ми се задържа във въздуха (предната гума се засотяваше на високо във хода на вилката)... или по-конкретно дърпаше ме напред когато влизаше във дупки колелото или сред някои по-големи камъни, когато вилката просто не успяваше да се разгъне достатъчно бързо. Решението за времето там беше да засиля Rebound-а на максималното възможно, но това пораждаше друго неудобство - вилката... сритваше на големи... или по-скоро обли препятствия (май правилният термин е нискоскоростни приложения).

Оу, забравих тотално, вилката за която става въпрос е Boxxer Team 07 :D

Та, когато се върнах на родна земя ( София ) си възстанових Rebound-а в граници подходящи за нискоскоростните приложения, а за мачкането на скорост придобих един навик -> да помпам вилката, за да успява предната гума да проследи терена. За хората, които нямат Boxxer-и могат да забележат по филмчетата какво правят ездачите с ръцете си на по-технични участъци. Там се получава друг момент - ако сте на моето ниво на каране рано или късно ще натиснете предна спирачка, и това в комплект с гума, която няма сцепление, защото вилката не се е разгънала достатъчно бързо ще доведе до сигурно изпускане или по-скоро бягство на предницата.

Тук вече започваме да разбираме, защо аджеба новият Boxxer '10 има 2 Rebound-a :D

Та.. прочетох темата (спомената в началото) и това ме накара да полюбопитствам. Отворих вилката и какво видях... ами това:

Изображение

Буталце, с CheckValve, което има за функция да пусне маслото в компресия да слезе под него, а в Rebound да затвори, така, че да минава задължително през дупката с настройката.

Просто решение, което да не Spike-ва, да е кораво (анодизирано алуминиево - даже е готено :) )

Та решението бе взето! Купих си Manitou Stance Kingpin (по информацията която намерих, тя със сигурност имаше подходящите карантии). Както се оказа никой нямаше стара/счупена такава или подобна вилка, която да взема за по-малко пари, за това се постарах, след като отстраня нужните ми неща вилката все пак да може да се кара - подробности можете да намерите във ДРУГАТА ТЕМА.

В крайна сметка останах с 2 бутала:

Изображение

Които да ползувам за преработката на Boxxer-а (едното за компресия, и едното за ребаунд)

Но каква е разликата?

Отговорът е в тези шайбички, които можете да видите на първата снимка - конструкцията на буталото при Manitou е по-различно и предлага два отделни пътя за маслото (единят надолу при сгъване а вторият при разгъването ПОДРОБНА СНИМКА)

Работата беше учудващо проста... до един момент, но все пак се получи.

Ето какво се случи за Rebound-а:

Изображение

... е размерите си съвпаднаха, но само вътрешните. Външните размери на буталото при Manitou са доста по-големи (хубаво до известна степен, защото говори за по-дебели стени при Boxxer-a :) ) но създаде малко затруднения (ако загледате буталото на първата снимка) ще видите изпилени ръбчета и вече не ползува Glide Ring - изпилено е до размерите на тръбата, та си уплътнява и без Glide Ring а и предвид, че е пластмасово няма да създава проблеми с триене и т.н. По непотвърдена информация вътрешният размер на тръбата на Boxxer-a е 25.4 (1 цол) и буталото е малко по-малко от това (25.2).

Другата модификация е да се отстрани стърчащтата част в средата на буталото (това е водач за Check-valve шайбичката, но при Boxxer-а има същият елемент на шиша) в този си вид просто се заместват и се добавят шайбите от Manitou - да не забравите да използвате същата бройка и размери като при Rebound-a на Manitou за да нямате неприятни последици. Също така е важно да се сложи поне малко Loctite на резбата преди да се завие гайката, защото когато сглобката е завършена ще има може би 2мм по-малко резба, на която да се завие гайката (буталото на Manitou е малко по-голямо от това на Boxxer-a)

И... това е :) Rebound-a е готов и се усеща разлика дори и в тестове на сухо. За момента нямам колело, но се надявам да имам резултати след каране при първа възможност и ще разправям как е :)

Скоро се надявам да довърша с нова сглобка за компресия, и тя ще бъде добавена към темата. За сега толкова, надявам се да отговори на някои въпроси породени от работата на Boxxer-a и да даде лек за тях. Аз лично смятам, че в този си вид вилката се променя драстично и определено се доближава до съвършенството. Наистина настройките за компресия са малко ограничени, но в границите в които са има достатъчно полезна настройка и може да се ползува качествено... е не е перфектно, но е адски близко - надявам се с другата сглобка да стане още по-добро (това на-дали ще ми промени карането, но поне ще го направи малко по-приятно и се надявам да е полезно за някой със склонност към такива заигравки)

Само да отблежа, че нарочно не пиша подробности по отварянето на вилката и подробности по смяната на маслата -> не смятам, че някой, който не може да си сервизира вилката трябва да се занимава с тези модификации.

Поздрави, и дано е полезно за някой ;) :agree:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Udi's Shimmed Boxxer ( сагата стъпва на наша територия)

Мнениеот bikerider » Чет Окт 23, 2008 4:23 pm

@GECKO: Поздрави за усилията. Чакам следващия тунинг със speed-sensitive rebound ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот gjfts » Чет Окт 23, 2008 4:31 pm

Браво.Трябва да искаш пари за подобрение на вилките. :agree: :agree:
Light that shit Smoke that shit Pass that shit
gjfts
 
Мнения: 113
Рейтинг: 1053
Регистриран на: Пон Май 21, 2007 8:15 pm

Мнениеот Crimson » Чет Окт 23, 2008 5:07 pm

@GECKO: Малееее, колко си ненормаленн :beer: :bowdown:
If I find in myself a desire which no experience in this world can satisfy, the most probable explanation is that I was made for another world.
Аватар
Crimson
 
Мнения: 1407
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Май 14, 2004 10:33 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bobiracing059 » Чет Окт 23, 2008 5:44 pm

@ CECKO
Хубаво е,че си толкова навътре в нещата и най-вече при вилките ама не се ли притесняваш,че нещо може да се обърка и никога да нямаш старата си вилка освен ако не си купиш нова.
;) :beer:
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот did » Чет Окт 23, 2008 5:47 pm

bobiracing059 написа:@ CECKO
Хубаво е,че си толкова навътре в нещата и най-вече при вилките ама не се ли притесняваш,че нещо може да се обърка и никога да нямаш старата си вилка освен ако не си купиш нова.
;) :beer:


Ако си схванал добре, какво прави той, няма да се притесняваш за такива неща.

GECKO чудесно разбира какво прави, а и нещата, всъщност, не са никак сложни. Сложни ги правят маркетинговите спецове, които обличат простите неща със сложни думички и патенти.

Сега остава да го даде за проба и на някой, който разбира как се кара това нещо, че да се оцени наистина и... :D може да откриват фирма за тунинг у Софето.

:agree:

Поздравления на GECKO и на всички, които споделят оригинални знания безплатно и нелицензирано!

Със сигурност ще им се върне... ако не иначе, то поне като рейтинг :D
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот GECKO » Чет Окт 23, 2008 5:49 pm

bobiracing059 написа:@ CECKO
Хубаво е,че си толкова навътре в нещата и най-вече при вилките ама не се ли притесняваш,че нещо може да се обърка и никога да нямаш старата си вилка освен ако не си купиш нова.
;) :beer:


Към момента не съм унищожил нищо по "старата вилка" само съм добавял. Буталото не е унищожено а само заменено с това от Kingpin-a, и ако в един даден момент реша, мога да я възстановя в оригиналният и вид (че даже ще ми отнеме много по-малко време).

Виж ако станат нещата с компресията тогава ще съм унищожил един Rebound шиш за Pike например, но него така и така планирам да го взема допълнително и няма да имам Pike за който да съжелявам после :)

did написа:... :D


Да, прав си - планирам да вербувам агент Цолев А.К.А. Zozka да тестува конструкцията :naughty: е имам още няколко човека на ум, на които бих дал колелото си за да пробват промените... в крайна сметка аз съм далеч от способен спускач но се надявам поне да дойде в полза на някой който заслужава по-добре работеща вилка (а такива има), а и в предвид, че Boxxer-а според мен се доближава най-много до това определение и за това се работи на тази база.

Като се замисля новият Mission Control има тази функция в Rebound-a, но както се изрази един съфорумец "оправиха ребаунд-а, но прееб*ха компресията" :beer:

Колкото до сервиз... не, но има далеч по-способни майстори на амортисьорите, които сигурно може да го направят и по-добре от мен, защото ще са по-подготвени откъм инструменти и т.н.

Ти за Софето не го мисли, аз подозирам, че в Майна-таун тази модефикация на Boxxer-a вече се е промъкнала в нечии вилки, но това са само странични наблюдения и нямам доказателства за това ще си замълча.

А и... идеята не е оригинална, за това съм се постарал да запазя името на човека от който се породи (или поне първият, който е описал как се прави) - трябва да си имаме уважението. :beer:

bikerider написа:@GECKO: Поздрави за усилията. Чакам следващия тунинг със speed-sensitive rebound ;)


Ъ... ТОВА е Rebound-а ;)

Най-много да видиш "шайбена" компресия ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Attention-rider » Чет Окт 23, 2008 9:16 pm

Човек! Личи си, че мързелуваш умно! Евала! Мен, за кингпина, ще ми стиска да го разглобя, пък камоли боксера!

Attention to the ride, Attention to the rider!
Аватар
Attention-rider
 
Мнения: 395
Рейтинг: 999
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 4:49 pm

Мнениеот Editor » Чет Окт 23, 2008 10:28 pm

@GECKO,
Много добре свършена работа.Прочетох и двете ти теми и останах доста приятно изненадан от факта ,че има хора като теб в форума (колкото и да са малко ).
В началото на тази тема , докато четох конкретно за Сопот и за това как на моменти се е усещало ,че неможеш да си настроиш вилката точно според терена се сетих ,че и аз имам подобен проблем.Карам Marzocchi 66 Light 2006.Карал съм я надолу с какви ли не настройки на рибаунда и с какво ли не налягане в камерата , но ефект - никакъв.В момента в който се стигне до натоварено спускане с подобаващ наклон и камъни , усещам как при по висока скорост и рибаунд разхлабен на макс ( когато вече съм засилен ) вилката подритва нагоре и наистина идва един момент в който предницата ти си ходи където си иска или пък ти се иска да спреш , но незнаеш дали гумата ти се допира до земята.При повторно спускане с малко по-бавен рибаунд и подобна скорост ,пък се усеща как колелото започнва значително да се забавя при по големите камъни , което също е доста неприятно.До колкото виждам при в моя случай неможе да се направи никакъв ъгпрейд , защото вилките са коренно различни като устройство.Мисля за Коледа и Нова година да се зарадвам с някой Боксер.Дано всичкото това старание което си положил по обновяването на тази вилка си струва и се усеща разлика при каране.Още веднъж евала и мерси за подробните обяснения.
:beer:
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Окт 24, 2008 6:59 am

GECKO написа:Ъ... ТОВА е Rebound-а ;)


Доколкото вникнах в темата на Udi, става въпрос за две скорости на рибаунд, а не за рибаунд, който зависи от компресията, нали?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот GECKO » Пет Окт 24, 2008 7:54 am

bikerider написа:
GECKO написа:Ъ... ТОВА е Rebound-а ;)


Доколкото вникнах в темата на Udi, става въпрос за две скорости на рибаунд, а не за рибаунд, който зависи от компресията, нали?


Да, и това е така - Variable oriface rebound damper. Той не зависи от компресията и има две отделни вериги за rebound-a. В единя случай през дупката с настройката, и в другият, когато това не дава достатъчната скорост през шайбите и е 1:1 с оригинала от темата му.

Разликата от оригинала в темата на Udi е че на този етап не съм сглобил 2-рото бутало което при него изпълнява компресията (той си е направил изцяло шайбена вилка на принципа на ТРС).

Честно казано съм адски доволен от Boxxer-a в компресия и нямам намерение да бързам, но все пак смятам да го направя, ако ще и само да стои ей така в случай, че не ми хареса :)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Пет Окт 24, 2008 8:04 am

:offtopic:
Това с двата рибаунда ми напомня за SPV по някаква незнайна причина :D:evil:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот GECKO » Пет Окт 24, 2008 8:48 am

bikerider написа::offtopic:
Това с двата рибаунда ми напомня за SPV по някаква незнайна причина :D:evil:


Е то си е същото, разликата е в това, че SPV клапана е монтиран на Rebound-a и от там се осъществява и компресията - на мястото на Check Valve-a и нямат сглобка за компресия отгоре... вместо големите патрони на някои други фирми :D
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Пет Окт 24, 2008 2:53 pm

Това казвам - чакам следващия ъпгрейд да направиш frequency-sensitive/amplitude-selective рибаунд ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот GECKO » Пет Окт 24, 2008 7:48 pm

bikerider написа:Това казвам - чакам следващия ъпгрейд да направиш frequency-sensitive/amplitude-selective рибаунд ;)


Не е невъзможно, но определено ми се струва като overkill, или за да съм съвсем коректен НЕ бих се захванал с това, дори да имах пълната подготовка по темата (а аз я нямам). Просто е прекалено много работа за да докараш съвършенството, когато във вида си който се получи при мен е доста стойностно без да има сложни twin tube истории и да е лесно за сервизиране, пренастройване и т.н.

А... и теглото е фактор все пак :)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Съб Окт 25, 2008 9:18 am

GECKO написа:А... и теглото е фактор все пак :)


Хмм, защо мислиш, че теглото би било проблем?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот GECKO » Съб Окт 25, 2008 10:57 am

bikerider написа:
GECKO написа:А... и теглото е фактор все пак :)


Хмм, защо мислиш, че теглото би било проблем?


Ами защото, освен ако нямаш на разположение хубава фабрика с добри професионалисти да направят прекрасен и лек детайл ще свършиш правейки нещо, с материяли, които можеш (или по-скоро ти е удобно) да намериш, а twin tube историите с подръчни матеряли... в крайна сметка стават нещо като Shiver - голямо тежко и работещо, но понякога това не е най-важното.

Има и друг момент, ако някой се захване с това, то ще е изцяло нова продукця, а аз използвам съществуващи елементи. Нямам неограничен бюджет кУ се сещаш :)

Аз просто искам да си рафинирам вилката - оправям това, което не ми харесва по нея с неща, с които разполагам. Всичко друго на този етап ми се струва прекалено. :)

В този ред на мисли смятам да оправя и компресията, не толкова, защото е лоша, или неадекватна (даже напротив) но начинът по който е изпълнена не е съвършен и има 1-2 слаби места или по-скро недомислици.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Съб Окт 25, 2008 10:22 pm

Карай, не ме разбра, няма и значение... ето ти нещо за вдъхновение ;)
Изображение
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот GECKO » Съб Окт 25, 2008 11:12 pm

bikerider написа:Карай, не ме разбра, няма и значение... ето ти нещо за вдъхновение ;)
http://i34.tinypic.com/1cax5.jpg


Явно ми се разминава представата и твоята схема, и наистина твоят пример изглежда по-прост от това, което аз съм виждал като реализация на frequency-sensitive rebound... :)

Но пак не бих се заел да го направя за амортисьор на велосипед - ти ако имаш желание давай :) поне имаш повече място ;)

В крайна сметка има ли смисъл да правиш съвършенно окачване, когато отгоре над него ще остане човекът, със неговото собствено окачване, което е далеч по-напред от коя да е реактивна схема.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Нед Окт 26, 2008 12:19 am

GECKO написа:В крайна сметка има ли смисъл да правиш съвършенно окачване

Съвършенството е идеал, можем само да се стремим към него.

GECKO написа:когато отгоре над него ще остане човекът, със неговото собствено окачване


Хъм, хъм, ти явно не си карал даунхил с твърда вилка :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот GECKO » Нед Окт 26, 2008 5:51 am

bikerider написа:
GECKO написа:В крайна сметка има ли смисъл да правиш съвършенно окачване

Съвършенството е идеал, можем само да се стремим към него.

GECKO написа:когато отгоре над него ще остане човекът, със неговото собствено окачване


Хъм, хъм, ти явно не си карал даунхил с твърда вилка :)


При съвършенното окачване човек няма да има нужда да прави нищо върху колелото, освен ако няма непреодалимо препятствие за окачването -> къде е кефа в това?

Проблема с твърдата вилка е основно геометрията на колелото с което идва :) не съм карал в смисъла който сега влагам в думата, но съм карал с твърда вилка надолу и имах сцепление, но умората идва почти мигновенно. Сравнението ми беше с друга насока, но здраве да е.

Много теория стана, дай да сложиме компресия на шивъръ :D
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Нед Окт 26, 2008 9:24 am

GECKO написа:При съвършенното окачване човек няма да има нужда да прави нищо върху колелото, освен ако няма непреодалимо препятствие за окачването -> къде е кефа в това?

Преувеличаваш :)

GECKO написа:Много теория стана, дай да сложиме компресия на шивъръ :D


И така си е добре. Знаеш какво е единственото нещо, което бих променил по тая вилка, но...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот GECKO » Нед Окт 26, 2008 9:49 am

bikerider написа:...И така си е добре. Знаеш какво е единственото нещо, което бих променил по тая вилка, но...


Pressure Sensitive клапан със flowter вместо 2-те винтчета, че да отваря, когато има високо налягане и все пак да затваря, когато нивото на маслото се покачи за да работи все пак? :D
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот marshall__ » Нед Окт 26, 2008 5:11 pm

И в крайна сметка кво? :)
Работи ли туз чудо, ниработили... Стига сте флуудили тука с излишни термини :D:D
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот did » Нед Окт 26, 2008 5:32 pm

marshall__ написа:И в крайна сметка кво? :)
Работи ли туз чудо, ниработили... Стига сте флуудили тука с излишни термини :D:D


Доколкото разбрах от сагата, в хола работи. Работи и в трапезарията, и в спалнята.

В планина още не е тествана.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот GECKO » Нед Окт 26, 2008 5:59 pm

did написа:
marshall__ написа:И в крайна сметка кво? :)
Работи ли туз чудо, ниработили... Стига сте флуудили тука с излишни термини :D:D


Доколкото разбрах от сагата, в хола работи. Работи и в трапезарията, и в спалнята.

В планина още не е тествана.


Мда... и в спалнята се оказа много бърз Rebound-a та може би трябва още една шайба... или по-гъста смазка :)

Но ще остане така, докато не се пробва по-обстойно.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Нед Окт 26, 2008 7:26 pm

@GECKO: не бе за хидравликата си говорим, ама темата не е за Шивър, така че спирам преди marhall__ да ме е :fight::lol::agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Unik » Вто Окт 28, 2008 2:00 pm

Хммм да супер яко, 10кс и за превода. Бях виждал бая да се експериментира с карантията на вилките (особено Дорадо) и шоковете особено по американските форуми. Вече е време за поБългаряване на нещата :D ,а и мисля че у нас има добра база и способни хора да се занимават в тази насока.... :popcorn:
Аз карам прост Jr T (има само Preload ) и то предимно на Сопот, а там наистина си рита и си е малко фак, а и GECKO е прав, че си има нужда от сериозни умения в тръмбоването :) , но с времето се свиква особено и ако караш като мен с механики ставаш малко Рамбо. :D
Мислиш ли, че проблема с бързината при връщане може да опира и до настройки на Preload-а. Пробвай може и да стане макар, че може да загубиш малко от хода, но да подобриш работата му като цяло. Или пробвай с различни пружини, например при мен е така.

:offtopic: иначе познавам човек, способен да изработва такива детайли например: ако може да предоставите перфектен образец се получава по добро изпълнение от оригинала :rofl:
карам само със начален клас велосипеД Защото карам DH ли, рейтинга ми е и той надолy :) Що не идва Сам Хилл в Сопот, щото го е СТРАХхх ; о4 team shambala-bike-park - slow bikes fast riders
Аватар
Unik
 
Мнения: 344
Рейтинг: 1149
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:15 pm
Местоположение: Red Pollard Team (London)/ о4 Team (Sopot)

Мнениеот GECKO » Вто Окт 28, 2008 2:52 pm

Unik написа:...


Preload-а на пружината/смяна с друга пружина няма да повлияе на хидравликата, само ще ти държи вилката във височина, и няма да си употреби хода чак толкова. Хода няма да се ограничи, защото пружините имат бая аванс, а и натягането на пружината не влияе на крайната сила нужна за да се смачка пружината изцяло - само на началната.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Unik » Вто Окт 28, 2008 3:18 pm

Странно аз си мислех досега, че с Preload-a, се намалява обема в който е поставена прyжината, а от там по законите на физиката би трябвало да стане по бърза (твърда) и в двата си хода нали се пак е пружина трябва да работи в двете посоки. :D , а това според мен трябва и да повлиява на работата и на хидравликата също.
карам само със начален клас велосипеД Защото карам DH ли, рейтинга ми е и той надолy :) Що не идва Сам Хилл в Сопот, щото го е СТРАХхх ; о4 team shambala-bike-park - slow bikes fast riders
Аватар
Unik
 
Мнения: 344
Рейтинг: 1149
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:15 pm
Местоположение: Red Pollard Team (London)/ о4 Team (Sopot)

Следваща

Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта