от screamBoy » Съб Дек 10, 2011 3:25 am
таблиците на марцочи са малко твърде приблизителни и са според тяхните разбирания за съответното каране, нали
първо огледай какво масло ще намериш ... едно време Мотул беше хубаво, Моторекс на второ място (за някои обратното) но всякакви останали са общо-взето или скъпи или скапани, примерно Игол просто отбягвай
ако не си намериш достатъчно 'рядко' масло може да сложиш само в крака с пружините
различни вискозитети може да се смесват, но с доста условия - първо и двете масла трябва да са 'еднаква химия', примерно и двете да са синтетични, после е добре да са на една фирма и да са възможно най-близки
общо взето не е голяма философия, всякакво масло за мотоциклетни вилки става (всичко що е Open Bath)
като го наливаш е бистричко а като се прецака е мътничко, според карането може и на 3-4 месеца а може и на 5-6 да ти се прииска, работата става една гадничка и лепкава като е за смяна
като източваш старото масло остави по възможност 5-6 минути поне да се отцеди хубаво, натисни вилката няколко пъти за да изтече всичко
като бях с подобна директо обръщах колелото и изливах в кофичка от мляко, с малко тренировки се постига, но първите пъти ги прави някъде дето може да се олива ^_^
ако пружините са ти оригиналните и си под 80кг вероятно вилката ще ти е малко твърда и ще ти се иска да е по-мека, съответно няма да слагаш 7,5 а 5 или дори 2,5 ... поне така си го представям, зависи и как си караш гумите и къде, най-вече, огледай пружините колко са дълги дали можеш да сложиш по-мека от друга вилка, ако ти е много мека пружината може просто да добавиш малка пружинка, примерно от клапан за двигател на някаква евтина кола (ако влиза), с шайба между тях
също има мотоциклетни пружини подходящи на дължина, но ти вероятно си с 2 по-къси с различна твърдост и така е по-добре
много е вероятно да можеш да сложиш и от Боксер някакъв, но те са все скъпички, иначе поне по цвета се познава колко са твърди
краката чистиш само с парцал, също чистиш и праховите семеринги (тия отвън, с пружинките) това не за гъзария, ами защото като се наблъскат с говняси и почва да се втърдяват и навътре към маслото почват да минават малко повече неща ... в смисъл винаги има дори миниатюрни драскотини и колкото са по-меки семерингите толкова по-добре обират, ама да не ти стане фикс идея, дръж ги в някво що-годе прилично състояние и това е
теоретично може на парцала да има няколко капки машинно масло, но практически внимавай, ако сложиш някакво масло отвън то веднага по него полепва какво ли не, а може вилката да е алергична към акари ^___^
в зависимост от маслото може вилката да почне да джвака, дори с ново масло, да не се изненадваш
на синтетичните масла температурата не влияе особено, за другите не зная, можеш спокойно да си караш с едно и също масло и на -15 и на +35, разлика има, но в тебе е много по-голяма отколкото във вилката ^_"
поема според зависи как те кефи, с по-малко масло все пак може да се кара, а с повече й убиваш от хода, но 150-200мл на крак се приготви да имаш за първата смяна ... просто запомняш докъде е било и сипваш пак до там
не забравяй и като източваш и като я пълниш да натискаш вилката 3-4 пъти, за да тече маслото навсякъде
май само тези глупости се сещам
Пост свободен от семантични грешки