лека гума 2.3/2.4 за FR

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

лека гума 2.3/2.4 за FR

Мнениеот axelmax » Пон Яну 05, 2009 2:39 pm

Търся нещо под 700 грама.!Н
Най-леката ,която намерих е 730 грама.
http://www.velomania-bg.com/?menu=cat&id=31&pid=121
или http://www.schwalbe.co.uk/c2-1041-schwa ... lbert.html

добавка:и леки вътрешни гуми
http://www.eshop-gorgona.com/catalog/pr ... cts_id=513

тия не са зле,но ако има по леки с радост(да хващат до 2.3 или 2.5,без значение)
Последна промяна axelmax на Пон Яну 05, 2009 3:22 pm, променена общо 1 път
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Admin » Пон Яну 05, 2009 3:05 pm

В момента съм с Kenda Nevegal 2.35 (едната е DTC, другата е DTC/SWS) - моята ел.везна ги отчете 680 и 685 грама, но май други хора са получавали и по-високо тегло за същите модификации (еднослойни, с кевларен борд).

Continental Mountain King Supersonic 2.4 е само 524 грама, но стените й са като на ХС гума - карах такава като предна, оцеля без скъсвания, но явно съм имал и късмет (а и задните ми гуми страдат повече, а нея не съм я слагал отзад).

Schwalbe Nobby Nic 2.4 - 675 грама (според производителя, дори да има отклонение нагоре, няма да е голямо).
виж я тук

Не знам ти какво влагаш в понятието фрийрайд, но всички гореизброени гуми са по-скоро AМ/ендуро продукти с тънък еднослоен каркас и кевларен борд. Т.е. съществува риск при по-остри камъни и клони да се скъсат по-лесно. От тази гледна точка, аз бих ти препоръчал Nobby Nic 2.4 (той е със защита Snake Skin) или Nevegal SWS (също е със защитна лента на стените).
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Пон Яну 05, 2009 3:10 pm

Kenda Navegal 2,35 DTC - 650грама
нямаше да го повярвам, ако сам не я бях претеглил (на сайта ан Кенда пише друго!)
Друг е въпроса, че чисто субективно се усеща по-тежка, заради по тежкото търкаляне.
SWSмодела е 680г. ... теглехме я оня ден в магазина :)

Ноби ник 2,4 - 640г. ... колко ще издържи обаче :dunno:

За предна или за задна питаш ... :dunno:
за отзад има и други варинати.

schwalbe racing ralph 2,4 ... 580g. (на теория и за предна я дават, но с тоя плитък грайфер :dunno: )

иначе май най лекото верно е Conti Mountine King supersonic ... ама си заминава за отрицателно време и струва една торба пари. За това колко държи вече има мнения всякакви :)

Flow-a който гледаш е UST! Нормалния е по лек ... ама тая гума ... хмм :D
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот daf4ov » Пон Яну 05, 2009 3:39 pm

Flow като цяло е прилична лека гума с не лош граифер отсрани.Отпред и отзад имам такава. По средата е много...как да го кажа малко граифер :D Моите Flow-чета свършиха много бързо :crap:.Предната гума се износила доста. Имам ги от август месец.За това време грайфера по средата е намалял с повече от половината,и на двете гуми.Моя модел не е UST.Карал съм ги по почти всякакви настилки.На утъпкани пътеки се спира доста добре.Като цяло съм доволен,като изключим факта че свъши много бързо грайфера :)

ЗА К'ВО МИ ЦЪКНАХТЕ МИНУС :(!: ? а сега някои ще ми обясни ли ???
Последна промяна daf4ov на Пон Яну 05, 2009 3:52 pm, променена общо 2 пъти
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride :)
Аватар
daf4ov
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 5:55 pm
Местоположение: United States of Love...

Мнениеот GECKO » Пон Яну 05, 2009 3:40 pm

За вътрешни разчитам на Conti MTB Light (200г).

За външни останах адски доволен преди време от Conti Gravity, но сцеплението е проблем. Пробвах Nevegal сгъваем, но камъните на Сопот го изкараха от шината (за щастие последствията ги забелязах/усетих чак долу - когато вътрешната най-сетне се измъкна достатъчно и гръмна). Та... кевларен борд и камъци ТЗ.

Ако трябваше да избирам сега леки гуми, сигурно щях да се заколебая между Conti Slash 2.3 Protection или Flow Protection с уговорката, че и двете... нямат най-доброто сцепление, но позволяват сериозно погазване.

Друг чудесен избор би бил Maxxis Larsen TT 42A/60A предна/задна, без заблежки откъм сцепление, но теглото е обявено на 750г.

Ако няма да газиш камъни, залагай на Nobby Nic 2.4.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот URNEST » Пон Яну 05, 2009 3:48 pm

И аз препоръчвам Kenda Nevegal 2,35 DTC.
Карам с такава отпред от август месец и съм много доволен. Вярно е че борда е доста тъничък и понякога може да изиграе лоша шега с теб. Аз до сега не съм има проблеми нито с порязването му , нито със прещипване. Мисля че решението тук е много талк между двете гуми.
Сега за отзад съм пред дилема дали да взема гума с кевларед еднослоен борд или двуслойна. Имам съмнения, че отзад прещипванията биха били по-често но все пак и това са си 500гр. Някой ако има впечатления от подобна комбинация за задна да сподели.

GECKO написа:За Пробвах Nevegal сгъваем, но камъните на Сопот го изкараха от шината (за щастие последствията ги забелязах/усетих чак долу - когато вътрешната най-сетне се измъкна достатъчно и гръмна). Та... кевларен борд и камъци ТЗ.

Това като предна или задна? Попринцип при спускане правила ли ти е други проблеми освен измъкване - прещипване, срязване на борда?
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот Capoeira » Пон Яну 05, 2009 4:22 pm

Larsen TT може да го зачертнеш като опция за задна, на Сопот с много внимателно каране за 5 спускания имам вече 5 скъсвания на борда. Просто съвета ми е да се избере нещо със защита на страничния борд защото иначе рискуваш да останеш с чисто нова но раздрана гума.
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Мнениеот GECKO » Пон Яну 05, 2009 4:24 pm

URNEST написа:...
GECKO написа:За Пробвах Nevegal сгъваем, но камъните на Сопот го изкараха от шината (за щастие последствията ги забелязах/усетих чак долу - когато вътрешната най-сетне се измъкна достатъчно и гръмна). Та... кевларен борд и камъци ТЗ.

Това като предна или задна? Попринцип при спускане правила ли ти е други проблеми освен измъкване - прещипване, срязване на борда?


Като предна, и след Сопот на Витоша имах проблеми от същото естество с въпросната гума. И двата пъти бяха свързани с голям непоклатим камък в средата на пътеката.

Равносметката е 2 изваждания от по-обли камъци, и веднъж я прещипах и подбих шината.

Към момента гумата се кара доста успешно от по-лек ездач може би наистина в стил FR, и до колкото имам информация не е създавала проблеми. (модела е конкретно "Nevegal FR 2.5, едностена с усилени бордове")... ехх а ме предупредиха при закупуването както от магазина, така и от вносителите, че не е най-доброто решение за спущане :dunno: въпреки това я има във варянт с телени бордове, отново едностена, и отново доста лека - а толкова лека и толкова широка гума е наистина прекрасна комбинация, когато има възможността да си върши работата.

outfaced написа:
...


тц тц ... много си агресивен бре, по нежно трябва ... :D
за протокола, каква е шината :dunno:


Агресивен не, но съм с ДОСТА тежък... кокал :D

Шините бяха Mach 1 Freeride. Гумата беше на горната граница, но в допустимите размери все пак за тази шина... а за фирмата се радвам, че говоря в минало свършено време :)
Последна промяна GECKO на Пон Яну 05, 2009 5:08 pm, променена общо 2 пъти
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот outfaced » Пон Яну 05, 2009 4:31 pm

Като предна, и след Сопот на Витоша имах проблеми от същото естество с въпросната гума. И двата пъти бяха свързани с голям непоклатим камък в средата на пътеката.


тц тц ... много си агресивен бре, по нежно трябва ... :D
за протокола, каква е шината :dunno:
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот biker-kj » Пон Яну 05, 2009 5:25 pm

Aз също съм с Nevegal 2.35 DTC/SWS и до сега вече 3-ти месец такива проблеми съм нямал!Държи се прекрасно ,дори при доста силен удар в шината не съм пукал (верно ,че съм с Максис ФР вътрешна ,ама...)!
Усещането след като я сложих на мястото на Максис Минион Ф 2.35(както знаем 2.35 Кенда=2.5 Максис) беше ,че търкаля дори по-бързо и от Mъника!
А за задна ползвам Минион Ф 2.35 едностенен ,който след доста (6 месеца) блъскане на нормало налягане взе да сдава багажа (незнам как не се е пръснал още) ,но проблем имах само веднъж със снейк байт (просто не видях ,че капака на шахта го няма и му се нацепих точно в ъгъла ,парче от външната гума просто си беше останало там някъде) ,дрънчал съм си шината още хиляди пъти ,но с Максис ФР вътрешна съм се разминавал без никакви проблеми(деже на някой остър камък съм отворил/разширил ДийТрака ,но не съм спукал гума)!
Аватар
biker-kj
 
Мнения: 791
Рейтинг: 1941
Регистриран на: Пет Окт 28, 2005 8:21 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот M1010X » Пон Яну 05, 2009 7:40 pm

На твърдото съм с Larsen TT 2,35 (60а) - добре се търкаля на асфалт, има (предполагам) прилично сцепление на суха пръст и камъни (за съжаление я сравнявам с Minion DH 40а и винаги имам усещането, че предницата се опитва да ми избяга, така че не мога да дам меродавно мнение за тази гума в сравнение с други от този клас), но върху кал е трагедия - от малкото гуми, които съм карал, тази се самопочиства най-зле. На практика от лепкава кал НЕ СЕ самопочиства и ти трябват точно 2 оборота на колелото, за да блокира - предполагам, че причината е в много близкоразположените бутони. Иначе на спиране също се представя добре и няма желание да блокира без да очакваш. Борд не съм късал никога и не съм я пукал - но пък съм към 60 кг (да не кажа и отдолу :))
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Пон Яну 05, 2009 7:45 pm

алтернатива на Larsen TT е KENDA Sb8 ... интересна гума ... нещо като малък навегал :) ... т.е. навегал с малки грайферчета :D
Щях да сложа такава отзад, ако беше ясно колко тежи - за 2,35 версията прочетох от 600 до 760 грама из нета :dunno:
официално по скоро над 700 ... но кендите вече докато не ги претегля не им вярвам :D

http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=376167

специално за кендите да допълня ... ако въобще все още могат да се вземат на цените обявени в сайта, то няма да е за дълго ... а новите цени въобще не са красиви :crap: :bawling:
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот GECKO » Пон Яну 05, 2009 8:27 pm

outfaced написа:...KENDA Sb8 ... докато не ги претегля не им вярвам ,..


ЦЪК
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот outfaced » Пон Яну 05, 2009 9:08 pm

GECKO написа:
outfaced написа:...KENDA Sb8 ... докато не ги претегля не им вярвам ,..


ЦЪК


брех бе ... аз що рових :agree:
нормална 2.35 нали? ... да не е УСТ :dunno:

иначе според хамериканския сайт на кенда, трябва да е 705г., а според английския трябва да е 646г ... та посредата :D

надявах се да е по лека обаче, ама си е кат навегалче :)
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта