darki написа:grebo написа:От предложените - РАМ HT2, чудесно колелце, леко, много удобно,....
Тъй тъй ама не е баш тъй ;-)
RAM HT2:
CRANKS SRAM S600 3.0 POWER SPLINE
REAR SHIFTER SRAM TRIGGER X4
8SPFRONT SHIFTER SRAM TRIGGER X4
FRONT DERAILLEUR SRAM 3.0 TP
REAR DERAILLEUR SRAM X4 MEDIUM CAGE
BRAKE AVID JUICY 3 160mm
срещу:
Cross-GRX9 2012Цял 9 скоростен DriveTrain на Shimano (курбели, задни венци, дерайльори и команди)
Спирачки: Shimano BR-M445
На базата на това излиза, че RAM-чето е по-скъпо с 140 лева ;-)
Хайде молим по-спокойно с религията ;-)
PS. Тази болест къси горни тръби я прихванаха всички български производители. Макар чуждите да работят в съвсем друга насока ;-)
Сори, изповядвам друга (BG) религия в момента.. а пък афинитета е към британските стомани.. останалото, за мене си е няква х*йня... т'ва са си лични виждания, of cource, старая се да ги игнорирам при "акъленето". Просто отбелязвам, с цел да не си лепим етикети тип "фен-на..."
Така. РАМ не е тайна че бият добри отстъпки, всъщност 2-те идентични HT2-ки, които карах, бяха взети за съответно ~1200 и ~800(и нещо) лв, пр. няколко месеца. И 2-те бяха с 2х10sp касети на Sram, и единствената разлика беше вилката. Отвори ми се възможност да ги "сверя" и с именно GRX9 - еми, нищо общо човек, при все че GRX-a беше и с по-хубава вилка, пак идваше тежко, и пърформънса беше в полза на РАМ-а. За Срам или Шимано, има бая изписано по форума, имам причина да предпочитам първото. Шиманските дерайльори "умират" по-бързо, по мои впечатления. Рамката на Кроса пък изобщо не може да се мери с РАМ-а. Не твърдя че си крив, просто нещата са много "на кантар", ако сравняваме само по цена/окомплектовка. А на практика, аз лично бих взел рама без да се замисля. Ся, тука има и друго нещо - по принцип, най-оферта си идва XC-2; всми, най-якото колело си е между трите - ако говорим за възможности на самия байк, по отношение на цената. Но все пак ако човека е начинаещ, по-добре ще е да свикне с твърдото първо, преди да се качи на меко. Тука си зависи и к'ви са му амбициите за развитие. Може пък да иска просто да си се вози, да му е готино.
ПП: За челната тръба - обяснимо - първо че е по-леко самото чело, иска по-къс стержен, оттам сваля още грамчета, но поставя изискване към чашките и лагерите - примерно, предишното поколение на драг беше бая тежка рамка, с доста дълга челна тръба, ама (уж) умрелите от глад чашки нямаха мърдане. При РАМ и новите ZX е съвсем друг филма...

(дано не говорим за различни неща).
Я уже не волк. Я аморал, алкоголик, курильщик и педофил. Ну заец, ну Pussy Riot!