

Линк към колелата които съм харесал:
1 - С алуминиева рамка - http://www.hargrovescycles.co.uk/produc ... ain%20Bike
2 - С карбонова рамка - http://www.hargrovescycles.co.uk/produc ... ain%20Bike

Plamen_EM написа:Ако разликата между рамките е 200 грама, значи има 600 грама разлика в частите. Подозирам че идва от колелата. Което значи, че карбоновото е доста по-добре окомплектовано.
Иначе за тези пари от тук ще си купиш по-хубав велосипед.
Plamen_EM написа:Едни и същи ... Ама не съвсем. Три пъти са по-скъпи колелата на карбоновия. Едно "Т" разлика само, ама...
Също така разликата в теглото на рамките каква е? 100, 200, 500 грама? Четеш ли ги някъде тези неща или си импровизираш?
dr.octagon написа:Каплите с главините на карбоновото колело са 700$ а на алуминиевото 500$.Едните тежат 1950 грама а другите 1700 грама.Не е кой знае каква разлика.
PtD написа:dr.octagon написа:Каплите с главините на карбоновото колело са 700$ а на алуминиевото 500$.Едните тежат 1950 грама а другите 1700 грама.Не е кой знае каква разлика.
Оо, 250 грама в колелата се усещат, и още как!
edinmilion написа:Карбона е по здрав
И пак повтарям, не си взимай колело от там на такива цени, освен ако не си намерил великобритански куфар с пари...
п.п. по родните магазини (един от производителите'') има велосипед с карбонова рамка, вилка реба и вискок клас компоненти за две хиляди лева.
4getcredo написа:Трудно ще се отговори на конкретния ти въпрос. Никой от нас не е правил якостни тестове на тези две рамки. Алуминиът и карбонът имат различни характеристики и съответно плюсове и минуси в различни отношения. Често из форума е ставало дума, че по-леките алуминиеви рамки (както си предположил) са с тънки стени и при усилия при педалиране, при спиране се сучат. Особено ако си по-тежък, това ще се усеща... При карбоновата рамка това ще е в по-малка степен, защото материалът е по-корав (тъй ли беше?) Казват обаче, че карбонът е по-уязвим от концентрирани удари (от остри предмети... падаш върху остър камък и се нарушава оплетката...) - тук пък алуминият е по-малко уязвим...
Разбираш какво искам да ти кажа. Еднозначен отговор няма - зависи как ще паднеш и какво ще ѝ направиш на рамката. Моят е съвет е да си купиш (особено ако си по-тежък) качествена алуминиева рамка, може и да не е супер лека и да инвестираш в по-качествени компоненти. Както каза Ptd (въпреки че не те интересува), теглото на колелата са няколко пъти по-важни от теглото на рамката.
4getcredo написа:Идеята е, че 200-300 грама на рамката ще се усещат в много по-малка степен при каране, отколкото същото тегло на колелата. Не мога да ти го обясня с коректните физически термини, но рамката и всички други компоненти (включително ездача) са окачена маса, те са неподвижни, а колелата са задвижващите елементи, тях трябва да въртиш с крака, а другото се возиЗавържи на един конец 500 г. и го завърти, после сложи 1 кг. и пак завърти. Ще усетиш разликата. Тук има специалисти физици, те да кажат дали примерът е коректен.
Ако караш доста по шосе, карбонът наистина не е лош избор. Пък и в други ситуациии, сигурно, не е лош избор.
PtD написа:Това е, което и аз знам - карбонът има проблем при удари в остри предмети, когато се нарушава повърхностният слой. Иначе:
http://www.youtube.com/watch?v=xreZdUBqpJs
dr.octagon написа:PtD написа:Това е, което и аз знам - карбонът има проблем при удари в остри предмети, когато се нарушава повърхностният слой. Иначе:
http://www.youtube.com/watch?v=xreZdUBqpJs
Хубав тест, но до колкото знам има различни видове карбон по здравина и качество. Carbon dropout, FACT 11r carbon и подобни.Не можах да разбера тези от клипа каква по здравина карбонова рамка тестват.На това колело което аз съм си харесал е с такъв тип карбон - Carbon Monocoque HMF SL.
did написа:dr.octagon написа:PtD написа:Това е, което и аз знам - карбонът има проблем при удари в остри предмети, когато се нарушава повърхностният слой. Иначе:
http://www.youtube.com/watch?v=xreZdUBqpJs
Хубав тест, но до колкото знам има различни видове карбон по здравина и качество. Carbon dropout, FACT 11r carbon и подобни.Не можах да разбера тези от клипа каква по здравина карбонова рамка тестват.На това колело което аз съм си харесал е с такъв тип карбон - Carbon Monocoque HMF SL.
"Карбон" е "въглерод" и няма различни видове карбон. Има ралични видове композитни материали на основа на въглеродни и други нишки, съчетани с различни лепила и смоли. Темата беше мнооооого сериозно разисквана в този форум преди 4-5 години. Разрови се!
Plamen_EM написа:Хабер си нямаш от велосипеди. Не си чел преди да питаш. Казват ти, че не си чел, пак не четеш. Тези велосипеди в кварталната бакалия ли ги продават?! Как така разликата в теглото на рамките ще е между 200 и 500 грама? Това да не са картофи! Как така теглото не те интересува, ама искаш да не ти е над 11 килограма велосипеда? Как не ти е проблем да дадеш 1700 лева повече за велосипед, който струва 4700 лева, обаче ако в Бг има нещо за 2000, ама да е много по-добро, от теб да мине ще си помислиш?
Вземи прочети форума. Въпросите, които те интересуват са разисквани нееднократно.
И спри да си пишеш цифрите, както ти дойде. Едните колела струват 225$ , а другите 750$. Подвеждаш отговарящите.
От двата велосипеда, които си показал, карбоновият е много по-хубав. Алуминиевият е по-надежден, но е с около 40% по-евтин.
Моя е грешката, в страницата на Easton цената на едните колела е само за предното.
Първо - не съм разбрал, че си избрал 29-ка (в другата тема предложих, но вече стана много сложно), това за което говоря е 26-ца и не го намирам на онлине страницата им, но го има в магазина:dr.octagon написа:А относно колегата който твърди че има такова колело с същата окомплетовка 29 инча в БГ за 2000лв. още го чакам да ми пише ЛС, но по скоро няма такова колело за толкова пари за това написах че ако ми го покаже съм навит да го взема и от БГ ако трябва.
edinmilion написа:Първо - не съм разбрал, че си избрал 29-ка (в другата тема предложих, но вече стана много сложно), това за което говоря е 26-ца и не го намирам на онлине страницата им, но го има в магазина:dr.octagon написа:А относно колегата който твърди че има такова колело с същата окомплетовка 29 инча в БГ за 2000лв. още го чакам да ми пише ЛС, но по скоро няма такова колело за толкова пари за това написах че ако ми го покаже съм навит да го взема и от БГ ако трябва.
http://www.bikedelivery24.com/product/3 ... black.html
с тази рамка, но друга окомплектовка. Рамката е 2010 или 2011 не зная, ако се спреш на този вариант ги питай за тези неща, но през изминалата година Уолтър я тества в много състезания, някои от които доста по тежки от обиколката на Витоша.
И второ - не съм казал същата окомплектовка!
За жалост не съм у вело бизнеса инак щях да ти предложа нещо конкретно, исках само да ти дам пример, че цените там не са добри, но ти си преценяш.
did написа:Технологиите се менят, но принципните предимства и недостатъци на материалите няма как да се променят за 5 години.
APD написа:Ами има и триене, примерно ако броните/маркучите са отвън и се трият в рамката.
Назад към Продукти за крос-кънтри
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта