Пак ще повторя, че декланшора няма да работи с планинска команда. Хода на жилото на планинската е почти двойно по-голям. За две предавки това може да се заобиколи като жилото се остави с необходимата голяма хлабина на малка плоча и се индексира правилно на голяма. За три предавки не може да се направи същото, тъй като при оставяне на хлабина на малка плоча и индексиране на средната предавка със средната плоча (работещи първи две предавки), на голяма плоча командата ще има по-голям ход от необходимото (съществено по-голям). Ако декланшора просто се ограничи за да не излиза след 3-ти венеца, всички компоненти ще са под огромно напрежение на третата предавка и много бързо ще се повредят.
Има много малко изключения от горното правило - модели декланшори, които не са със стандартно шосейно съотношение, но са толкова редки, че не си струва да ги обсъждаме.
Ето нагледно къде се крие разликата. Левият модел на снимката работи с планинска команда (с по-голям ход на жилото), а десният е класически шосеен. И двата са идентични с изключение на лоста към който се захваща жилото. Това е прост лост от първи род. Опорната точка е посочения болт (ос), едното рамо е еднакво при двата, а другото е с различна дължина.

- FD-R440 vs FD-5500.JPG (136.74 KiB) Прегледано 1785 пъти
Освен всичко това има и други несъвместими комбинации, тъй като с въвеждането на 11 задни скорости в шосето, хода и на предния механизъм е променен (с малко) и 10-скоростните серии излезли след този момент са новия намален ход. Разликата е малка и има определени комбинации които могат да работят заедно, други не.