2X10 алтернативи?

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот Шлек_народен » Съб Май 12, 2012 7:20 am

Сега, малко пояснение за предавките .
2х 10 в най-добрия случай дават около 15-16 комбинации.Зависи от венците, може и по-малко, ако се получават повече дублирания на предавки.
3х9 в нормалния вариант са около 16-17 комбинации и пак зависи, колко се дублират, но там диапазона е по-голям, защото разликата отпред е 20 - 22 зъба, голям/малък венец. При два венеца такава разлика е невъзможна. Просто, няма преден дерайльор, който да прехвърля такава разлика при две плочи.
2х10 може да даде предимства при състезания, ако са правилно подбрани венците-според терена.То и така се прави, дори и при шосейните състезания. Според терена се подбират предни и задни венци. Целта е да има максимален брой комбинации, в скоростния диапазон,в който ще се кара и е преобладаващ по трасето. Едни са за по-равно, други за по-сериозни баири, ако е преобладаващо изкачването.
Ако не си състезател(не по душа, а да участваш в такива) това излиза прекалено скъпо и не е удачно.Един ден се кара по-равно, друг по-голям баир и трябва да сменяш постояно венци. Щото някъде ще дойде много леко,ако си със венци за баир, а на баира може и да не стигне, ако е по-тежка комбинация.Нормалната комбинация 3х9 дава достатъчно големи възможности, на всякакви терени и доста по-малко средства са необходими, като поддръжка.
Така че, за любителско каране, мисля, че 3х9, и дори и 3х8 са по-удачните варианти.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот Rtor » Съб Май 12, 2012 11:07 am

Plamen_EM написа:...
За въртенето на няколко вериги. Идеята е, че веригата се разтяга, което води до преждевременно износване на венците. Когато се въртят две или три вериги се удължава живота на верижния тракт.
...

Сори, че продължавам да не разбирам, но това не е ли същото като да имаш една верига и просто да я бракуваш (сменяш) след по-къс експлоатационен период. Самото редуване на няколко вериги на по-къси интервали, дава ли някакво предимство за удължаване на техния живот?

Шлек_народен написа: ... Така че, за любителско каране, мисля, че 3х9, и дори и 3х8 са по-удачните варианти. ...

Добре съгласен съм. Аз не съм претенциозне и не планувам да карам по сложни терени (въпреки, че кой знае какво ще ми хареса), но не можах да открия тези компоненти от приличен клас. Не ми се иска да се насочвам към най-"дървените" серии. Дори да открия виско клас компоненти, в бъдеще ще ми е трудно да ги заменям при подръжка, защото в момента тези системи не се развиват...
Доколкото знам дерайльори, команди, курбели> не са съвместими с верига касети и предни плочи от по-старите системи (би било прекрасно, ако можеше да се сменят само плочите на курбелите, веригата и кастата и вс. да си е точно :) ).
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот Plamen_EM » Съб Май 12, 2012 12:13 pm

Rtor написа:Сори, че продължавам да не разбирам, но това не е ли същото като да имаш една верига и просто да я бракуваш (сменяш) след по-къс експлоатационен период. Самото редуване на няколко вериги на по-къси интервали, дава ли някакво предимство за удължаване на техния живот?

Не е същото, защото венците се износват така или иначе. Просто като се разтегне веригата се износват много по-бързо. Идеята е за сметка на няколко вериги да се удължи живота на целия верижен тракт. Някъде някой беше писал, че при по-ниския клас компоненти, това не е икономически изгодно, защото веригата му струва толкова, колкото и венците. При високият клас, там където ти се целиш, сметката е по-друга.
Пример: Касета 500 лева, верига 100 и предни венци 200 лева. Всичко - 800 лева. На цената на още две вериги 200 лева, спестяваш минимум една смяна на всичко. Т.е. пестиш 600 и повече лева. На теория би трябвало да спестиш две смени, което в моят случай са спестени 1400 лева.
П.П. Колко интересно! Касетата не струвала 500, ами 800 лева. Изобщо, яко пестене! :D
Не е важно какъв велосипед караш, а с кого.
Аватар
Plamen_EM
 
Мнения: 353
Рейтинг: 1762
Регистриран на: Пет Авг 13, 2010 9:19 pm
Местоположение: София

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот joropc » Съб Май 12, 2012 12:41 pm

Искам да използвам темата и да направя едно лирично отклонение.Въпросът ми е главно към Радо(rarekin), защото на мястото където живее, има много хора , които ползват Хамършмид.Какви са отзивите за тази система?В интерес на истината, когато преди 6-7 месеца си поръчвах новото колело, бях в голяма чуденка дали да я пробвам :) , но след няколко разговора с хора, които са доста по-вещи от мен се разубедих.Всъщност проблемът беше, че всички ми казаха:"Абеее, 'де да знам, ако им стане нещо, откъде ще търсиш части..пък и е малко по-тежка".На практика обаче, четейки западните форуми, се оказва, че системата е безпроблемна(поне това, което съм чел аз, може и да бъркам).Ясно е, че тя не предизвика големият бум, който се очакваше, когато излезе на пазара, но все още си се предлага и има много хора, които я предпочитат.Тук разбира, не говорим за ултралеки ХС състезателни твърдаци, а за тъй наречените ендуро байкове, чийто собственици не се вълнуват от няколкото грама повече, но обръщат внимание на по-големия "просвет" при максимално ниско средно, и светкавичното и леко превключване на скоростите, без всякакво напрежение(без да вардиш моментът) при Хамършмид.

Относно сравняването на 2х10 и 3х9....За мен тези две системи на задвижване могат да се сравняват по функционалност само на идентични велосипеди.При твърдаците е ясно, там нещата са почти еднакви.Когато обаче става въпрос за колело с окачване, тук много неща си зависят и от видът на окачването.До миналата година карах мекица с 3х9(22/34/42)(11/34).Сега съм с 2х10(26/39)(11/36).Шокът и на двата велосипеда е почти един и същ.
Ами доста по-лесно ми е с 2х10, въпреки че ако броим зъбите и комбинациите отпред и отзад, с 3х9 би трябвало да е по-лесно катеренето.С определена настройка на окачването при катерене(включен пропедал) на колелото с 2х10, задницата става като на твърдак-не трепва.С друга такава пък се "сгъва" точно там където трябва, и доста по-лесно преминавам дребните препятствия при катеренето, отколкото с велосипедът с 3х9.Накрая излиза, че въпреки по малкия челен ъгъл и по голяма вилка на колелото с 2х10, и въпреки по-големия избор от скорости на 3х9, да катеря с новото колело ми е доста по-лесно.Не знам колко влияние оказва и това, че, въпреки че съм късокрак, преминах от курбел 170 на 175 мм, но определено с 2х10 ми е по-добре.Теглото на велосипедите и размерът и видът на гумите, както и налягането в тях са абсолютно едни и същи.Така де, исках да кажа, че в този случай, по-сметнатото окачване играе огромна роля, за това как ще чувстваш нещата при педалиране, при меко колело.
Относно надежността....ами понеже велосипедът е все още нов, а и не съм му направил много километри, засега не виждам разлика в поддръжката между двете системи.По-нататък ще видим. :) За разлика(прецизност) при превключване на скорости не мога да коментирам нищо, защото 3х9 беше Шимано, а 2х10 е СРАМ, които и при идентични системи на задвижване си имат голяма разлика при смяна на предавките.
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот botroid » Съб Май 12, 2012 1:27 pm

Rtor написа:Самото редуване на няколко вериги на по-къси интервали, дава ли някакво предимство за удължаване на техния живот?


Целта не е удължаване живота на веригите, защото така или иначе, той е кратък и няма начин да се удължи, освен ако не се кара само шосе. Предимствата на редуването са удължаване на живота на консумативи, които са значително по-скъпи от веригата, а именно курбел и задна касета. При правилна разстановка, живота им се увеличава в пъти повече.
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот dob111 » Съб Май 12, 2012 6:02 pm

@joropc,
като каза, че си минал от 170мм на 175мм дължина на курбелите би ли споделил колко точно си "късокрак" и въобще впечатленията ти от двете дължини.
Темата за дължината на курбелите живо ме интересува напоследък.

Също си карал и Shimano и SRAM, ще разкажеш ли в няколко реда плюсовете и минусите на двете системи!
:beer:
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот Шлек_народен » Съб Май 12, 2012 7:38 pm

Plamen_EM написа:Пример: Касета 500 лева, верига 100 и предни венци 200 лева. Всичко - 800 лева. На цената на още две вериги 200 лева, спестяваш минимум една смяна на всичко. Т.е. пестиш 600 и повече лева. На теория би трябвало да спестиш две смени, което в моят случай са спестени 1400 лева.
П.П. Колко интересно! Касетата не струвала 500, ами 800 лева. Изобщо, яко пестене! :D

Не знам какво точно ще пестиш, ако си метнал толкова пари за тия части. Ми те ще изкарат поне 30 години. Така де - то, това чудо, би следвало да се кара около 10-15 км на 6 май :) Тогава се вадят разни "чудесии" на парад, да ги видят хората.
Та, 100лв за верига. Ми за тия пари ще си вземеш и венци, и верига за 9-ка.Ако си решил да правиш икономии.При добро желание и за 10 -ка ще намериш даже, ама ....Незнам , нещо ми се струва абсурдно да хвърлиш близо хилядарка за нещо, дето кара година, максимум две, при нормална експлоатация.
Относно смяната на няколко вериги и ефекта на икономии- малко съм скептичен за резултата. Аз ползвам друга схема. Карам веригата до определено разтягане(около 0.5% -0.6%) и слагам нова, като старата не използвам повече(поне не на това колело- за градско или нещо такова става).Ако не се пропусне момента, новата няма проблеми със венците-не прескача и т.н.Лично за мен това ми е по-удачно.До момента съм стигнал на едното колело до 4-5 вериги.Като километри - зависи от веригата- може да изкара 1000км, може 2000, може и 8000-10000, ако е качествена.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот botroid » Съб Май 12, 2012 9:30 pm

По тази схема резултата е, че използваш веригата само в половината й живот. Веригата е използваема до 1.0%, а с редуване през определени км. също се избягва прескачането на венците.
Колкото до това, че имало вериги, които изкарвали по 8000-10000 км.(!) това са някакви шосейни истории, неприложими в планината.
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот Шлек_народен » Съб Май 12, 2012 9:44 pm

botroid написа:Колкото до това, че имало вериги, които изкарвали по 8000-10000 км.(!) това са някакви шосейни истории, неприложими в планината.

Напротив - най-обикновена 9-ка на "Срам" изкара над 7000 и разтягането беше около 1% като я свалих.Малко повече от едно звено.Но смених и венците тогава. Без никакви врътки с други вериги.Някакви специални грижи не е имало .Даже отначало я карах с някакъв спрей за смазване, който се оказа, че никаква работа не върши.После с масло, ама малко късно се сетих май :) За планинско колело и каране става дума.Може би 50% асфалт 50% черно -нещо такова, не водя статистика. Около година време, може и малко повече да е било.Всички сезони.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот Rtor » Нед Май 13, 2012 12:51 pm

botroid написа:По тази схема резултата е, че използваш веригата само в половината й живот. Веригата е използваема до 1.0%, а с редуване през определени км. също се избягва прескачането на венците.
Ще съм много благодарен, ако някой обясни как живота на две вериги (и другите части на задвижването) се удължава, ако ги редуваш? Винаги съм си мислел, че 1+1=2, така че не разбирам какво значение за износването оказва редуването. Ако верига се разтяга с 1% за 2000 км, ми се струва че две вериги ще осигурят 4000 км. пробег, независимо от това дали ги сменяш на всеки 1 километър или на всеки 1000 километра? Не съм специалист по съпромат, но всички тези приказки за редуването ми се струват доста фантасмагорични... Все пак тук сте доста опитни и допускам, че нещо ми убягва, така че ще съм ви страшно благодарен, ако ми разкриете ключа към загадката :)

А сега по-темата. Възможно ли с произвежданите (от Shimano/SRAM) към момента части, да се изгради система 1х9 ? Нещо не открива курбели с една плоча за 9 скоростния стандарт (предполагам че нещо с плоча 39 или 42 ще е подходящо за моите цели). Според вас тази идея много тъпа ли е (ако допуснем, че няма да се минава през много сложни терени :D )?
ПП: Гледам Truvativ Stylo OCT 1.1G, но не откривам никаква сериозна спецификация на сайта на производителя.
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот kaliopo » Нед Май 13, 2012 4:36 pm

Rtor написа:Ще съм много благодарен, ако някой обясни как живота на две вериги (и другите части на задвижването) се удължава, ако ги редуваш? Винаги съм си мислел, че 1+1=2, така че не разбирам какво значение за износването оказва редуването. Ако верига се разтяга с 1% за 2000 км, ми се струва че две вериги ще осигурят 4000 км. пробег, независимо от това дали ги сменяш на всеки 1 километър или на всеки 1000 километра? Не съм специалист по съпромат, но всички тези приказки за редуването ми се струват доста фантасмагорични... Все пак тук сте доста опитни и допускам, че нещо ми убягва, така че ще съм ви страшно благодарен, ако ми разкриете ключа към загадката :)

Убягва ти! Просто износените зъбчатки съсипват веригата в пъти по-бързо от нови такива, както и обратното. От там следва факта, че две вериги ползвани 1400км износват зъбите 110% в сравнение с една ползвана 700км, а не 200% както ти предполагаш (това с процентите е съвсем образно казано, за да можеш да си го представиш :D ). Ако поставиш нова верига на касета карана 4000км, тя ще добие характеристики (разтягане) като карана 4000км след около 200км. Просто защото ще се разтегли по вече износените / изядени венци.
Rtor написа:А сега по-темата. Възможно ли с произвежданите (от Shimano/SRAM) към момента части, да се изгради система 1х9 ? Нещо не открива курбели с една плоча за 9 скоростния стандарт (предполагам че нещо с плоча 39 или 42 ще е подходящо за моите цели). Според вас тази идея много тъпа ли е (ако допуснем, че няма да се минава през много сложни терени :D )?
Лично аз си мисля, че щом темата ти е в "Продукти за крос-кънтри" и нямаш много опит, е по добре да ползваш нещо с такова предназначение. Дали ще е 3х8, 2х9, 3х9, 2х10 или 3х10 си е твоя работа, но нещо от тези! А ако с времето забележиш че не ползваш една от предните плочи винаги можеш да направиш някаква промяна. Тъкмо до тогава ще разбереш какво ти е нужно. А плочите се махат бързо. Винаги можеш, да си купиш курбел с три и да махнеш двете...
Аватар
kaliopo
 
Мнения: 357
Рейтинг: 1664
Регистриран на: Пон Апр 28, 2008 4:26 pm
Местоположение: Варна

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот Insight » Нед Май 13, 2012 7:02 pm

Rtor написа:
botroid написа:По тази схема резултата е, че използваш веригата само в половината й живот. Веригата е използваема до 1.0%, а с редуване през определени км. също се избягва прескачането на венците.
Ще съм много благодарен, ако някой обясни как живота на две вериги (и другите части на задвижването) се удължава, ако ги редуваш? Винаги съм си мислел, че 1+1=2, така че не разбирам какво значение за износването оказва редуването. Ако верига се разтяга с 1% за 2000 км, ми се струва че две вериги ще осигурят 4000 км. пробег, независимо от това дали ги сменяш на всеки 1 километър или на всеки 1000 километра? Не съм специалист по съпромат, но всички тези приказки за редуването ми се струват доста фантасмагорични... Все пак тук сте доста опитни и допускам, че нещо ми убягва, така че ще съм ви страшно благодарен, ако ми разкриете ключа към загадката :)


Ключа към загадката е, че редуваш две вериги за да удължиш живота на ДРУГИТЕ части на задвижването!
To call each thing
by its right name..
Аватар
Insight
 
Мнения: 526
Рейтинг: 1737
Регистриран на: Нед Ное 01, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот vafi » Пон Май 14, 2012 11:18 am

Така , до тук съм се спрял на този курбел
http://www.chainreactioncycles.com/Imag ... /55196.jpg
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=55196
Въпросът ми е с колко зъба на венците да избера 39/26 или 42/28 - понеже нямам впечатления какви са предимствата и недостатъците на двете комбинации при положение че колелото ще се ползва 40% спускане, 50 % АМ и съвсем маалко градско.
Също така искам да попитам как се комбинира съответно касетата при двата варианта
http://www.chainreactioncycles.com/Imag ... /51846.jpg
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=51846
За мен ще бъдат полезни всякакви съвети и впечатления за което предварително благодаря :agree:
Amsterdam is like the Tour de France. Just a lot of people on drugs riding bikes!!!
Аватар
vafi
 
Мнения: 289
Рейтинг: 1412
Регистриран на: Чет Мар 08, 2012 3:38 pm

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот Rtor » Пон Май 14, 2012 11:55 am

Ами аз изобщо не разбирам, но ще ти дам акъл :D Ако ще си 29-ки колела, задължително 39/26 в противен случай пак 39/26, само че този път не е задължително :)
Лично аз бих избрал 42/28, но при мен предназначението е малко по-различно - Леки терени и междуградско по шосе.

ПП: Ако ми е кофти съвете ме поправете да не объркам човека. Аз дори колело нямам, но давам съвети :)
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот NURBOS » Пон Май 14, 2012 3:08 pm

Rtor написа:Лично аз бих избрал 42/28, но при мен предназначението е малко по-различно - Леки терени и междуградско по шосе.

Карам 42/28 с 11-36 и мога да споделя, че при стръмни изкачвания е доста неподходящ, защото не може да се държи достатъчно висок каданс. Проблема се дължи на това, че при нисък каданс се ползват така наречените "бързи мускулни влакна", което води до много бързо изтощаване и съответно бавно възстановяване след това, все неща които трябва да се избягват при XC.
Аватар
NURBOS
 
Мнения: 42
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пон Апр 24, 2006 8:42 pm

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот halfdone » Пон Май 14, 2012 4:31 pm

Да се включа и аз в темата. От около 7-8 месеца карам с 2х10 системата , отпред 42/28 и отзад 11-36. Докато свикна ми беше леко странно, но сега започва да ми допада повече от старата. С изкачаванията да, може би е малко по трудно, но вече полека влизам във форма и не ми прави такова впечатление. Въпреки всичко, след като си дам един обзор на карането, ако трябва да избирам сега, бих заложил на 38/24 или 39/26 отпред.
Забелязал съм, че най -малките 3 венеца отзад не ги ползвам изобщо. :dontknow:
Последна промяна halfdone на Пон Май 14, 2012 4:36 pm, променена общо 1 път
Продавам : .
Аватар
halfdone
 
Мнения: 587
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 19, 2010 8:14 pm
Местоположение: София о884о974о5

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот mirelay » Пон Май 14, 2012 4:31 pm

Напълно съм съгласен с NURBOS. По-ниският каданс също и влошава балансирането при много стръмно изкачване, поне при мен :) За всеки който не иска да се мъчи много, може би по-добрият вариант е малък венец 26 зъба, а защо не и 24, които се забелязват вече и при курбелите за 2Х10.
Аватар
mirelay
 
Мнения: 250
Рейтинг: 1881
Регистриран на: Нед Сеп 04, 2005 7:52 pm

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот vafi » Пон Май 14, 2012 9:48 pm

Дотук добре, изборът е 39/26 отпред и 11/28 отзад.
Сега искам да попитам за декланшора среден/дълъг/къс - предимства и недостатъци ??
Amsterdam is like the Tour de France. Just a lot of people on drugs riding bikes!!!
Аватар
vafi
 
Мнения: 289
Рейтинг: 1412
Регистриран на: Чет Мар 08, 2012 3:38 pm

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот joropc » Пон Май 14, 2012 10:20 pm

vafi написа:Дотук добре, изборът е 39/26 отпред и 11/28 отзад.
Сега искам да попитам за декланшора среден/дълъг/къс - предимства и недостатъци ??

Тук не е въпрос на предимства и недостатъци, а на капацитет на дерайльора и вид окачване на велосипеда:
http://forums.mtbr.com/2019042-post2.html
Капацитетът на драйвтрейна се смята така: (голям венец - малък венец) + (голяма плоча - малка плоча).Капацитетът на SRAM(късо рамо) е 30T, и резултатът от горната "формула", при твоя избор на комбинация е 30, демек ти си за късо рамо. ;)
....доста странен избор на касета(11/28) за велосипед, който ще ползваш 50% за AM, ама ти си знаеш.Става въпрос в комбинация с плочите, де.Явно оумаунтинът ти за катерене, е много полегат... :popcorn:
Изображение
-------------------------------------------------------------
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
joropc
 
Мнения: 1125
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 04, 2009 9:57 pm
Местоположение: Троян

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот halfdone » Вто Май 15, 2012 9:29 am

vafi написа:Дотук добре, изборът е 39/26 отпред и 11/28 отзад.
Сега искам да попитам за декланшора среден/дълъг/къс - предимства и недостатъци ??


Интересен избор на касета при положение, че се коментираше за трудността на изкачванията :D
С тези 28 отзад, ще ти е доста трудничко.
Продавам : .
Аватар
halfdone
 
Мнения: 587
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 19, 2010 8:14 pm
Местоположение: София о884о974о5

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот vafi » Вто Май 15, 2012 9:46 am

Редакция - курбела е 175мм 39/26, касетата 11/36 декланшорът е средно рамо. Сега въпросът ми е за предния обтегач с какви параметри да бъде при положение че вариантите са 31.8мм, 34.9мм и 38.2мм ??
Amsterdam is like the Tour de France. Just a lot of people on drugs riding bikes!!!
Аватар
vafi
 
Мнения: 289
Рейтинг: 1412
Регистриран на: Чет Мар 08, 2012 3:38 pm

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот mirelay » Вто Май 15, 2012 10:14 am

Изброените ваиранти са за диаметър на седалковата тръба в мястото на монтиране - т.е. те зависят от рамката. Поне при Shimano обаче, имаш възможност да монтираш предния дерейльор на различни диаметри, благодарение на компенсиращи брекети, за SRAM нямам представа, понеже не съм карал, но предполагам нещата са измислени и там.
Това с какво люеене ще е дерейльора (т.е. местоположението на плъзгачите спрямо мястото на захващане) също много често зависи от рамката и има значение.
По отношение на 2Х10, за SRAM трябва да си вземеш вараианта на преден дерейльор, оптимизиран за курбел с две плочи, както и такава лява (предна) команда.
Най-добре сподели на какво колело ще се монтират скоростите.
Аватар
mirelay
 
Мнения: 250
Рейтинг: 1881
Регистриран на: Нед Сеп 04, 2005 7:52 pm

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот vafi » Вто Май 15, 2012 10:19 am

Рамката е scott voltage YZ0

В момента захвата е некъв странен
http://media.snimka.bg/s1/0492/027227772-big.jpg?r=0
Amsterdam is like the Tour de France. Just a lot of people on drugs riding bikes!!!
Аватар
vafi
 
Мнения: 289
Рейтинг: 1412
Регистриран на: Чет Мар 08, 2012 3:38 pm

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот mirelay » Вто Май 15, 2012 11:07 am

При тази рамка диаметърът на седалковата тръба е 31.8мм. Мисля, че може да се монтират предни дерейльори с горно и долно люлеене, но май стандартно Scott монтират с горно люлеене - т.н. Low Clamp обозначение на Sram или Top Swing на Shimano. Важно е и това, че жилото при тази рамка идва отгоре, издърването ще става отгоре и дерейльорът трябва да е Top Pull, ако не е от моделите с възможност за горно и долно издърпване.

Като цяло малко се отклонихме от темата, така че да се извиним на автора и за :offtopic:
Аватар
mirelay
 
Мнения: 250
Рейтинг: 1881
Регистриран на: Нед Сеп 04, 2005 7:52 pm

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот vafi » Нед Май 27, 2012 9:01 am

Искам да попитам каква е разликата във веригата при положение че вариантите са със 114 и 120 звена ?
Amsterdam is like the Tour de France. Just a lot of people on drugs riding bikes!!!
Аватар
vafi
 
Мнения: 289
Рейтинг: 1412
Регистриран на: Чет Мар 08, 2012 3:38 pm

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот Ozzie » Нед Май 27, 2012 9:44 am

Широчината! :idea:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот vafi » Нед Май 27, 2012 10:01 am

Предимства - недостатъци :dontknow:
Amsterdam is like the Tour de France. Just a lot of people on drugs riding bikes!!!
Аватар
vafi
 
Мнения: 289
Рейтинг: 1412
Регистриран на: Чет Мар 08, 2012 3:38 pm

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот Rtor » Нед Май 27, 2012 10:04 am

Предимствата достатъчно ясно са описани в старите теми, но ако трябва да се обобщят накратко - по-никса дълготрайност.
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот vafi » Нед Май 27, 2012 10:05 am

Rtor написа:Предимствата достатъчно ясно са описани в старите теми, но ако трябва да се обобщят накратко - по-никса дълготрайност.

Окей, значи със 120 звена - мерси за консултацията :)
Amsterdam is like the Tour de France. Just a lot of people on drugs riding bikes!!!
Аватар
vafi
 
Мнения: 289
Рейтинг: 1412
Регистриран на: Чет Мар 08, 2012 3:38 pm

Re: 2X10 алтернативи?

Мнениеот tisho » Пон Май 28, 2012 2:26 pm

Не претендирам за точност и изчерпателност на мненията ми, но не разбирам откъде идва
това за "ниската дълготрайност". Веригите за 2х10 са стандартни шосейни вериги. А не мисля,
че при шосеизъмът има по-малко натоварване, отколкото при МТБ. Така че, откъде идва тази
ниска дълготрайност?
Аватар
tisho
 
Мнения: 622
Рейтинг: 1628
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 3:49 pm
Местоположение: U picku materinu

ПредишнаСледваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта