_SoRa_,здравей!
Първо ми се иска да те попитам, защо държиш да караш с ротор по-голям от 185 мм.? Особено, ако караш крос-кънтри...
Дори и при по-агресивно каране включващо преминаване на терени с доста изразени препятствия (камъни, падове, стръмни наклони със серпентини, достатъчно неравни пътеки, където обаче ти се иска да се отпуснеш надолу....и т.н.) едвали ще имаш нужда от толкова много спирателна сила. Контрола върху спирачките, или както го наричат още "модулацията" не зависи само от големината на роторите...А аз си мисля, че хората каращи по разнообразни терени имат нужда точно от добър контрол върху спирането, не толкова от огромна мощ, дето може да идва в неподходящия момент?!
Да не споменавам излишното тегло...
По отношение на вилката, която би била най-подходяща за твоя начин на каране (с оглед на леко задобряване), смятам, че е подходящо да се ориентираш към сериите EPICON или AXON на SR Suntour от 2009 г., като задължително е да държиш на наличието на реглаж на скоростта на връщане (Rebound) и по възможност заключване на хода...
Това е единият възможен вариант -
http://www.srsuntour-cycling.com/SID=si ... &tnid=2353 - Може и да е без изнесено на кормилото упправление на заключването, разликата не е много голяма в цената, обаче, а поне за мен си струва удобството.
Друг вариант -
http://www.srsuntour-cycling.com/SID=si ... &tnid=2349 или
http://www.srsuntour-cycling.com/SID=si ... &tnid=2347, като първият вариант е по-евтин. Много са лекички и двете вилчици, наистина...според мен си струват.
Препоръките ми за Сънтур имат и друга страна - потдръжката. Посочените от мен модели, като система за смекчаване ползват хидравличен патрон (капсулован), което донякъде опростява потдръжката в сравнение с вилки с отворена баня.
Иначе, като качество на работа са на доста добро ниво за ценовата категория, в която се намират (270 - 400 лв., приблизително) и като тегло също.
Естествено има и някои неизвестни...Понеже вилките са от сравнително скоро у нас, никой не е карал още достатъчно дълго някой от изброените модели, за да даде наистина обективна картина за това какво представляват всъшност
Въпреки това, мисля, че нещата са се придвижили в положителна посока, спрямо продуктите от миналогодишните серии (за които има доста добри думи казани, а и собственият ми скромен опит сведочи...)
Другият начин е да дебнеш за някоя дабра вилка "втора ръка". Понякога изпадат и чисто нови (свалени от готов велосипед, например) вилки, или такива в отлично/мн. добро състояние, което ти дава възможност да се сдобиеш с вилка от по-високите класове. (Както направих аз - Тора 318 с алуминиевия стержен, свалена от нов велосипед)
Толкова мога да кажа аз по въпроса...Сигурно някой от колегите може да помогне повече, аз обаче имам навика да изказвам мнение само за продукти, с които имам личен опит, иначе със сигурност могат да се намерят и други варианти
П.П. За съжаление не мога да цитирам точни цени на предложените от мене вилки, който пропуск ще поправя скоро...В понеделник, предполагам

,
ако някой не ме превари

Айдее, докато се натутам и то....
