Задиране на накладките в диска

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Задиране на накладките в диска

Мнениеот bladyle » Сря Мар 19, 2014 9:50 pm

Здравейте, от няколко седмици имам CROSS Grip 124, но мисля че спирачките не бяха настроени правилно в магазина. Става въпрос за това, че при завъртане на гумата (предна и задна) накладките опират в диска в дадена позиция. Държа да уточня, че става въпрос само за дадено позиция от диска където опира леко (разбирам по звука)! От магазина ми казаха, че е нормално и ще се оправи след като се покара малко, но вече не съм сигурен. Направих няколко карания с по интензивно спиране и имам чувството, че се засилва дори. Разбирам че при нов диск и накладки трябва време да се износят и нагодят, но в крайна сметка нямаше да опира само на едно място нали? Явлението се наблюдава и при преден и заден апарат. Другото за което се сещам е криви дискове, но не би трябвало при нов байк ..

ето данни за велосипеда
http://www.crosscycle.com/bg/catalog/mt ... 24-51.html

ще се радвам на съвети и препоръки :)
bladyle
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Фев 20, 2014 10:09 pm

Re: Задиране на накладките в диска

Мнениеот Boyan1984 » Сря Мар 19, 2014 10:32 pm

Е и при мене същата работа е, само че аз карам Cross GRX9 - от известно време само едната предна накладка опираше леко, днес чух и видях , че вече и задната го прави. Някой питаше за разработването на спирачка като моята (Shimano br m446), може би това е? Аз го карам вече месец и досега при задната го нямаше...
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2562
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Задиране на накладките в диска

Мнениеот downhillera » Сря Мар 19, 2014 11:54 pm

Здравей не се очудвай дисковете се кривят адски лесно.Аз си поръчах деоре диск и преди да го сложа беше крив :nono:
Все пак опитай да разхлабиш леко болтовете който държат спирачката за преходника след това стисни лостчето и докато си го стиснал ги завии след като го отпуснеш вече не би трябвало да имаш задиране . :beer:
downhillera
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1135
Регистриран на: Съб Фев 01, 2014 9:22 am

Re: Задиране на накладките в диска

Мнениеот bladyle » Чет Мар 20, 2014 7:01 am

Възможно ли е да се получи от лошо затегнати болтове на диска - с различен момент примерно?
bladyle
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Фев 20, 2014 10:09 pm

Re: Задиране на накладките в диска

Мнениеот po_taka » Чет Мар 20, 2014 8:59 am

Оффф какво стана бе...уж го написах мнението пък изчезна.

Ето видео http://www.youtube.com/watch?v=nHdQkm14JVw
Аз не го правя с инструмент, а натискам с ръце - повече усет имам. Разбира се и през хартия/парцал - да не се омазни диска.
Аватар
po_taka
 
Мнения: 561
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Вто Юни 02, 2009 2:21 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Задиране на накладките в диска

Мнениеот bladyle » Чет Мар 20, 2014 3:33 pm

po_taka написа:Оффф какво стана бе...уж го написах мнението пък изчезна.

Ето видео http://www.youtube.com/watch?v=nHdQkm14JVw
Аз не го правя с инструмент, а натискам с ръце - повече усет имам. Разбира се и през хартия/парцал - да не се омазни диска.


Все пак мислиш, че е крив диск ли? Не ми се иска да го е вярвам, но ако все пак е така значи е купен с крив диск..
bladyle
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Фев 20, 2014 10:09 pm

Re: Задиране на накладките в диска

Мнениеот marsa » Чет Мар 20, 2014 3:53 pm

Нормално е диска да има малка кривина, на практика никой диск не е "идеално" прав. Има значение колко е разстоянието между накладките и диска - при някои спирачки може да е по-голямо от други. Също така главината малко или много се мести в ушите на вилката, трябва QR-а да е стегнат добре. QR-ите с пластмасови втулки са по-зле в това отношение, в някои случаи не може да се предотврати малко мърдане. Някои вилки, особено с по-голям диамеър на оста имат предимство в това отношение. Желателно е да се информираш колко може да се стяга QR, без това да представлява опасност за компонентите. Грубо инфото е, че контакта трябва да започва, когато лостчето му е на около 90* спрямо вилката. Но внимавай, да не прекалиш.

Най-доброто, което можеш да направиш е:
- отпускаш QR-а, разместваш главината в ушите, за да се напасне и прилагайки тежест над вилката стягаш QR-а достатъчно добре. Това ще е положението, което трябва да се получава при всеки следващ монтаж/демонтаж на колелото.
- разхлабваш болтовете на апарата и го центроваш идеално спрямо диска. Ако всичко е наред, би трябвало да можеш да го центроваш така, че да не се чува звук от докосване на диска при завъртане.

От тук нататък всяко опиране след каране най-вероятно е резултат от изместване на главината в ушите и ако отпусне QR-а ще ги усетиш. В идеалния случай след 1-2 донастройки се стигнеш до положение, което е окончателно. Възможно е по време на самото каране да чуваш епизодично звуци от пристъргване в резултат от еластична деформация на частите, или попадаща мръсотия закратно, т.е. това трябва да го игнорираш.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Задиране на накладките в диска

Мнениеот bladyle » Чет Мар 20, 2014 5:50 pm

@marsa мерси за изчерпателния отговор.
Всичко което си писал ми звучи много логично и ще пробвам тия дни и ще пиша пак :)
bladyle
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Фев 20, 2014 10:09 pm


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


cron