от marsa » Чет Мар 20, 2014 3:53 pm
Нормално е диска да има малка кривина, на практика никой диск не е "идеално" прав. Има значение колко е разстоянието между накладките и диска - при някои спирачки може да е по-голямо от други. Също така главината малко или много се мести в ушите на вилката, трябва QR-а да е стегнат добре. QR-ите с пластмасови втулки са по-зле в това отношение, в някои случаи не може да се предотврати малко мърдане. Някои вилки, особено с по-голям диамеър на оста имат предимство в това отношение. Желателно е да се информираш колко може да се стяга QR, без това да представлява опасност за компонентите. Грубо инфото е, че контакта трябва да започва, когато лостчето му е на около 90* спрямо вилката. Но внимавай, да не прекалиш.
Най-доброто, което можеш да направиш е:
- отпускаш QR-а, разместваш главината в ушите, за да се напасне и прилагайки тежест над вилката стягаш QR-а достатъчно добре. Това ще е положението, което трябва да се получава при всеки следващ монтаж/демонтаж на колелото.
- разхлабваш болтовете на апарата и го центроваш идеално спрямо диска. Ако всичко е наред, би трябвало да можеш да го центроваш така, че да не се чува звук от докосване на диска при завъртане.
От тук нататък всяко опиране след каране най-вероятно е резултат от изместване на главината в ушите и ако отпусне QR-а ще ги усетиш. В идеалния случай след 1-2 донастройки се стигнеш до положение, което е окончателно. Възможно е по време на самото каране да чуваш епизодично звуци от пристъргване в резултат от еластична деформация на частите, или попадаща мръсотия закратно, т.е. това трябва да го игнорираш.
Кучетата си

, колелото си

.