Dragomir F7 - размер на шока

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Dragomir F7 - размер на шока

Мнениеот zombayo » Пет Яну 30, 2015 11:38 am

Здравейте.
Минавам директно на въпроса. Карам Драгомир Ф7 http://www.dragbicycles.com/?menu=produ ... cification с вилка Marzocchi 55 160mm. и шок x-fusion 190/51.
По спецификации я дават с точно този размер на шока (190/51). Чудя се дали е възможно и ако "да", то какви ще са разликите, ако сложа шок 200/51 или 200/57. Ако не става - защо. Има ли смисъл от шок с отделен преливник? Доколкото знам,такъв тип шокове са за по-агресивно каране, където рамката е подложена на по-агресивно сгъване така да се каже. Стилът ми на каране си е баш All mountain. Ако не съм се сетил за някои други особености около шока, моля споделете и тях. Благодаря на всички, които ще ми помогнат с акуратно мнение. :) Наздраве!
zombayo
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 9:52 pm

Re: Dragomir F7 - размер на шока

Мнениеот hitar_potar » Пет Яну 30, 2015 11:59 am

С шок 200мм ще разкрачиш рамката повече от оптималното и ще прецакаш геометрията. А шок с преливник наистина се използва за по-сериозно каране, щото такъв без преливник няма достатъчно масло в себе си и не може да сколаса на темпото. Макар че технологиите вече са яко напред, но все пак...
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Dragomir F7 - размер на шока

Мнениеот Admin » Нед Фев 01, 2015 10:47 am

zombayo, с по-дълъг шок ще вдигнеш височината на средното, а при F7 то и без това е високо.
Най-доброто за тази рамка е да намериш шок със същата дължина на буталото (51 мм), но по-къс между точките на захват. Sailman си я беше направил така.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Dragomir F7 - размер на шока

Мнениеот zombayo » Пон Фев 02, 2015 9:00 am

"Най-доброто за тази рамка е да намериш шок със същата дължина на буталото (51 мм), но по-къс между точките на захват." - какво ще рече това. Не те разбирам, ми се струва, правилно. Ако буталото си остане със същата дължина от 51 мм, то тогава от къде ще дойде увеличението на хода и какво ще рече "...по-къс между точките на захват"?
Първоначално си мислех шока да си остане 190, но вместо ход от 51мм, да сложа такъв с 57 мм ход. Но мисля, че шок с рамери 190/57 май няма или поне аз не можах да намеря.
zombayo
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 9:52 pm

Re: Dragomir F7 - размер на шока

Мнениеот hitar_potar » Пон Фев 02, 2015 4:54 pm

190/57 не съществува. Има го само в 200мм размер.
А скъсяването би могло да се осъществи с офсет-втулки за шока - максимума може да е 184мм, ама мисля че за толкова (по 3мм от всяка страна) е нужен малко по-сериозен хардуер, който принципно се намира по спускарите. Мисля си, че на F7 би могло да се получи само 4мм общо намаляване дължината на шока - по 2 във всеки край. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Dragomir F7 - размер на шока

Мнениеот Ozzie » Пон Фев 02, 2015 9:33 pm

zombayo написа:"Най-доброто за тази рамка е да намериш шок със същата дължина на буталото (51 мм), но по-къс между точките на захват." - какво ще рече това.


ще рече ей това:
Изображение

при 200/51 вече ти казаха какво ще се случи
при 200/57, на теория би трябвало да получиш още 21 мм. ход на задницата
на практика обаче не се знае дали ще се случи, защото има вероятност гумата да опре в седалковата тръба
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Dragomir F7 - размер на шока

Мнениеот sailman » Вто Фев 03, 2015 8:07 am

Admin написа:zombayo, с по-дълъг шок ще вдигнеш височината на средното, а при F7 то и без това е високо.
Най-доброто за тази рамка е да намериш шок със същата дължина на буталото (51 мм), но по-къс между точките на захват. Sailman си я беше направил така.

Може да се ползва шок с размер 184,6 Х 51 (7.25х2) ама това е изключително рядък размер правен за няколко производителя на рамки през 2010 година...
Идеята е да запазиш хода на задницата, като същевременно смъкнеш средното и намалиш челният ъгъл (все положителни промени) Хубавото в случая е, че това се случва без значителна промяна в ъгъла на седалковата тръба.
Също да споделя някои промени по геометрията, според мен положителни, които се случиха при подмяната на стандартния за рамката шок с дължина 190х51 мм. (7.5"х2") с такъв с обща дължина 184х51 мм. (или 7.25"х2")
Междуосие - 1085 мм.
Челен ъгъл - 67.5 градуса
Средно - 340 мм.
това е от старата тема за мойта Ф 7-ца
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: Dragomir F7 - размер на шока

Мнениеот Vorac » Вто Фев 03, 2015 1:52 pm

sailman написа: смъкнеш средното и намалиш челният ъгъл (все положителни промени)


:offtopic:

Че какво му е хубавото венците да орат в камъните по пътеката?
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Dragomir F7 - размер на шока

Мнениеот hitar_potar » Вто Фев 03, 2015 2:15 pm

При 340мм средно венците не орат в камъните по пътеката - единствената разлика е положителна: байка е по-стабилен при по-висока скорост. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Dragomir F7 - размер на шока

Мнениеот zombayo » Вто Фев 03, 2015 2:40 pm

ОК. Разбрах, що годе какво ще се промени по велосипеда, ако сложа шок 184/51.
Да питам сега за другия вариант и има ли смисъл от него в случая (предварително се извинявам, ако въпроса е неуместен, но не претендирам, че съм голям разбирач :) )
Та.. - ако сложа шок 190/51 с преливник, това ще доведе ли до някаква чувствителна разлика в поведението на велосипеда и каква ще е тя? Положителна, отрицателна... ? Или нищо няма да се промени, просто ще "залепя" няколко кинта за нещо, което не е нужно в действителност?
zombayo
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 9:52 pm

Re: Dragomir F7 - размер на шока

Мнениеот hitar_potar » Вто Фев 03, 2015 4:37 pm

Принципно изкуственото скъсяване на шок посредством офсет-втулки има положителен ефект върху геометрията на даден байк, НО САМО АКО РАМКАТА ГО ПОЗВОЛЯВА!!! Сложно е за обяснение, пишейки го, но ето - при шок с оригинална дължина рамката трябва да има в запаз още няколко милиметра възможност за сгъване след момента на ботъм-аут на шока, тъй като офсет втулките изместват началото на сгъване на шока малко във вече започнатия ход на рамката (затова и последната стои малко сгъната, оттам и по-добрата геометрия), но изместват и края на сгъване на шока вече след оригинално замисления момент. Ако рамката няма такъв запас, при ботъм-аут може да се ударят тръба в тръба и да се усуче/сцепи/счупи рамката (да не говорим каква Бейрут-ситуация може да настане за човека върху байка). Най-лесно да се провери това е, като се спадне налягането в шока и се свие рамката, за да се види докъде се свива при ботъм-аут и дали има място за още свиване.
Относно преливника на шока - зависи как караш. Ако наблягаш на по-дългите и натоварващи спускания и по-агресивен стил на водене на байка, преливник ти трябва - по-добра работа, по-малка вероятност шока да прегрее при дълго спускане, повече настройки (обикновено е така в сравнение с шокове без преливник). Ако обаче не наблягаш на спускането, преливника не е задължителен. Зависи кво търсиш! ;)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Dragomir F7 - размер на шока

Мнениеот zombayo » Пон Фев 09, 2015 10:18 am

Добре де. Отзад нещата ги разбрах как са с шока. Нека питам нещо и за вилката.
На хартия тази рамка я дават с ход на вилката макс. 160. В момента съм с Марзочи 55 160мм. Какви ще са последствята, ако сложа вилка с ход 170 или180мм? Иска ми се малко повече ход да има, но не знам как ще се отрази това на колелото като цяло и дали ще е в положителна посока. Ако някой има наблюдения, моля да ги сподели. Малко се поразшири темата, но не ми се искаше да пускам друга. :)
zombayo
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 9:52 pm

Re: Dragomir F7 - размер на шока

Мнениеот Admin » Пон Фев 09, 2015 1:34 pm

Нямада се отрази добре. Аз моята я карам със 160 мм вилка и дори това ѝ е много. С тази вилка средното ми движение беше на 360 мм от земята, а в последните 1-2 години, заради по-голям балон на гумите, е дори 370 мм, което е твърде много. При 170-180 мм вилка ще се качи още по-високо и ще стане вече абсурдно.
Освен това по-дългоходова вилка ще натовари допълнително челото на рамката. Имай предвид, че самата рамка като цяло е доста лека и макар че моята е живо доказателство за издръжливост във времето, при по-голяма вилка не знаеш къде може да ударят натоварванията и да се спука.
Така като те слушам, явно не ти трябва точно АМ велосипед, а по-скоро ендуро/FR модел...
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Dragomir F7 - размер на шока

Мнениеот veskoz » Пон Фев 09, 2015 3:51 pm

Май доста ти се иска да сцепиш рамката. :D
Макар, че и с препоръчаните от производителя размери се оказа нетрудна задача.
Admin написа:...моята е живо доказателство за издръжливост във времето...

...и може би единствената като се замисля. :peace:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Dragomir F7 - размер на шока

Мнениеот hitar_potar » Пон Фев 09, 2015 9:46 pm

Макар че не съм фен на Драг, и че F7 има наистина високо средно и не кой знае какво окачване, трябва да призная, че визуално хич не е зле, а пък откъм тегло е невероятна - алуминка на същите кила като карбонка от голям производител. Верно здравината е раззлична, но затова и парите са различни. :)
160мм са предостатъчно за какви ли не глупости с тая рамка - не е важен само хода като количество, важен е и като качество. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта