колко ребаунд на шока ?

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

колко ребаунд на шока ?

Мнениеот outfaced » Чет Мар 13, 2008 9:38 am

играх си вчера с разни настройки на рибаунд-а на шока, обаче поради липса на баир и терен наоколо така и не можах да пробвам на подходящо място, кое е по добре.

зачетах на едно място това
"Just stand up straight and then quickly push down on bars and pedals. The suspension should compress, re-extend slightly beyond the "resting" position and then settle back to where it started."

и на разни други места, разни други "универсални" истини ... но я споделете как си настройвате вие рибаунд-а отзад.
Мисля във FAQ-a няма все още такава тема ;)
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Чет Мар 13, 2008 10:18 am

Нали се сещаш, че подобна настройка зависи в много голяма степен от личните предпочитания?
Не знам дали има някакви формули и "правила", аз лично настройвам връщането на вилката и шока си чрез проби - правя промяната, правя малко кръгче, сгъвайки окачването и преценявам грубо дали ми харесва. След това при някакъв по-сериозен терен може да се наложи да въведа корекции (по време на първите 1-2 карания) и готово. Досега съм карал много повече твърдаци, така че с настройването на задния амортисьор имам скромен опит и ми отнема повече време.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот airborneone » Чет Мар 13, 2008 12:13 pm

Admin написа: Досега съм карал много повече твърдаци, така че с настройването на задния амортисьор имам скромен опит и ми отнема повече време.

Да бе да, човка, две и си оправяш рибаунда :D
Стига да не се човкираш лошо Х_Х

п.п.
@outfaced, админа е прав, до лични предпочитания и терен е.
Как да ти кажеме кво е най-добре за теб?
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Чет Мар 13, 2008 12:44 pm

airborneone написа:п.п.
@outfaced, админа е прав, до лични предпочитания и терен е.
Как да ти кажеме кво е най-добре за теб?


е па аз затова питам как всеки си го прави за него си ... то е ясно, че няма кой да ми каже, кое е най добре за мен
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Чет Мар 13, 2008 12:49 pm

Започни от следната настройка - максимално бърз, но без да те рита, когато караш през дупки. Някои хора предпочитат да започнат от средата на интервала като начална настройка. И двете според мен са ок.
А оттам нататък вече е въпрос на доизкусуряване според личните предпочитания.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот airborneone » Чет Мар 13, 2008 1:06 pm

outfaced написа:
airborneone написа:п.п.
@outfaced, админа е прав, до лични предпочитания и терен е.
Как да ти кажеме кво е най-добре за теб?


е па аз затова питам как всеки си го прави за него си ... то е ясно, че няма кой да ми каже, кое е най добре за мен

Бърз на вилката, една идея по-бавен на шока.
От доста време така ги настройвам. ;)
За шока специално най-добре личи как си го настроил на скокове.
Ако е бърз > рита много и правиш човки.
Ако е бавен се чуства, че много време се разгъва във въздуха.
Вилката я настройвам на бърз рибаунд щото обичам да ме бие през ръцете (всеки луд с номера си) :D
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот HellBurn » Чет Мар 13, 2008 4:42 pm

Аз съм чувал, че трябва да се друснеш, буталото да влезе и да излезе без да те друса. Така знам не казвам че е вярно! Ако не е вярно нека някой ме поправи за да се науча и аз ;) :agree:
₣®ËÉŘĭĐę
Аватар
HellBurn
 
Мнения: 587
Рейтинг: 1141
Регистриран на: Чет Фев 08, 2007 6:05 pm
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Чет Мар 13, 2008 5:33 pm

аС лично си го настройвам с хоп-ване, когато колелото под мен се издига равномерно с предна и задна гума, значи има синхрон в окачването, но това всичко след като си отчета стойността която ми е комфортна с вилката например и спрямо нея правя задния аморт. Друг тест, който се практикува често е слизане от бордюр с ниска скорост например, където ребаунд-а трябва да е точно толкова бърз, че да не те залюлява, а просто задницата да проследи терена.

В крайна сметка се оказва, че двама ездачи с привидно еднакво телосложение на еднакъв велосипед/окачване ползват различна настройка... индивидуално е :dunno:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Чет Мар 13, 2008 6:09 pm

Идеалната скорост на рибаунда не само е индивидуална, но и зависи от наклона на терена, самия терен, зависи от шока (дали има само един реглаж или hi/lo speed)...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Чет Мар 13, 2008 8:28 pm

GECKO написа:...слизане от бордюр с ниска скорост например, където ребаунд-а трябва да е точно толкова бърз, че да не те залюлява, а просто задницата да проследи терена...


:agree:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот CRAZY RIDER » Нед Мар 16, 2008 10:17 pm

bikerider написа:Идеалната скорост на рибаунда не само е индивидуална, но и зависи от наклона на терена, самия терен, зависи от шока (дали има само един реглаж или hi/lo speed)...

Подкрепям :agree:
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Мнениеот nikolay_ko » Пон Апр 07, 2008 7:10 pm

още едно мнение по темата: в книжката към рамката ми(скот джи зеро - антична, но върши работа) пише, че рибаунда трябва да се навие в крайно най-бавно на върщането положение и да се завърти 7 позиции напред. След това се яхаш на колелото и слизаш от бордюр. Ако те залюлее 1 или 2 пъти е добре настроен(така пише), ако е повече връщаш една позиция и пак правиш опита. Няма да обяснявам ако е по-малко :)

разбирам, че има най-различни шокове и таз работа със 7-те позиции е нещо като органичен брой случаи, но е нещо като схема по въпроса.

шокът ми е х-фюжън и има май-12 позиции. настроил съм го да ме залюлява веднъж и при второто вече рамката е спокойна и очаква следващата неравност.

дано съм бил от полза :)
nikolay_ko
 
Мнения: 34
Рейтинг: 1207
Регистриран на: Пет Май 04, 2007 3:32 pm
Местоположение: София


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта