AM Байк

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

AM Байк

Мнениеот KiD_WiTh_GuN » Сря Ное 30, 2011 6:07 pm

Здравейте! Имам едно колело което е предназначено за спускане но сякаш самото спускане не ми е толкова интересно колкото повече ми се иска по-екстремно каране но не само със спускания но и с изкачвания та реших, че може би вече ми е по-ясно какво искам да карам, та колелото което имам е:
рамка:Scott High Octane 04'
вилка:Marzocchi 66 07' ETA
курбели: Hussfelt
кормило: Nukeproof flatbar
лапа: Dartmoor късичка е.
спирачки: SLX с 200мм ротори
каплите: Mach1 Mad шини със предна главина формула 20-ка ос доста лека в интерес на истината и задна главина формулска с спици DT.

Та въпроса, ясно ми е, че повечето части ще изхвърчат но искам компетентно мнение кои мога да оставя като за начало на АМ колелото.
Мерси предварително! :)
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!
Аватар
KiD_WiTh_GuN
 
Мнения: 711
Рейтинг: 1418
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 8:20 pm
Местоположение: NOISE CITY

Re: AM Байк

Мнениеот EccentricMOTION » Сря Ное 30, 2011 6:52 pm

Аз бих подменил на първо време рамка, скоростна система и гуми.

Избери по-късоходова рамка, подходяща за въртене, заден амортисьор със заключване или сериозна платформа.

Подмени скоростната система отпред - монтирай курбели с две плочи, водач и башгард. Отлично решение цена/качество/предназначение са SLX с две плочи и башгард - ЛИНК
Монтирай водач за две плочи, деклашор и команда. Нагоре трудно се катери без малка плоча/от опит/.

Гуми - изключително определящи, ако си с багери за спускане, подмени ги, акцентирай на доказала се комбинация - Nobby Nic 2.25 предна + Racing Ralph 2.1 задна. Ако караш по-агресивно комбинацията може да бъде 2.4 отпред + 2.25 отзад за повече стабилност при спускането. Не забравяй и леките вътрешни гуми - Conti Light по 15лв/бройката с френски вентил и тегло от 125гр.
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: AM Байк

Мнениеот Stanev » Чет Дек 01, 2011 5:50 pm

EccentricMOTION написа:Аз бих подменил на първо време рамка, скоростна система и гуми.

Избери по-късоходова рамка, подходяща за въртене, заден амортисьор със заключване или сериозна платформа.

Подмени скоростната система отпред - монтирай курбели с две плочи, водач и башгард. Отлично решение цена/качество/предназначение са SLX с две плочи и башгард - ЛИНК
Монтирай водач за две плочи, деклашор и команда. Нагоре трудно се катери без малка плоча/от опит/.

Гуми - изключително определящи, ако си с багери за спускане, подмени ги, акцентирай на доказала се комбинация - Nobby Nic 2.25 предна + Racing Ralph 2.1 задна. Ако караш по-агресивно комбинацията може да бъде 2.4 отпред + 2.25 отзад за повече стабилност при спускането. Не забравяй и леките вътрешни гуми - Conti Light по 15лв/бройката с френски вентил и тегло от 125гр.



:beer: Подкрепям колегата.
Изображение
Аватар
Stanev
 
Мнения: 300
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Сря Окт 01, 2008 9:36 pm

Re: AM Байк

Мнениеот cladonian » Пет Дек 02, 2011 1:40 am

Тъй като е криза, аз бих ти предложил да направиш няколко промени по колелото, без да сменяш рамката. Не знам с какъв шок ти е окачването, но предполагам, че е пружинен. За това взимаш един въздушен с платформа, степени или заключено/отключено положение.
Примерно:
http://screambikes.eu/bg/zadni-amortisi ... -r-08.html

Задължително слагаш 2 плочи с възможно най-лекия водач за такива.
Другото важно нещо са гумите, от тях може да свалиш много. Ако си с двустени DH гуми, ако ще и с карбонова АМ рамка да си пак ще е трагедия. Размер под 2.3 както за задна така и за предна не ти препоръчвам при агресивен АМ. Аз скоро се сдобих с nobby nic 2.4 . Гумата е около 650 грама. Може да се кара без вътрешна, новите модели много плътно пасват по каплата, раздуват се чак след 3, 4 атмосфери. Така ще спестиш от вътрешни гуми и ще намалиш тегло, разбира се боза ще трябва да сложиш. С тези промени ще смъкнеш 1,5 или 2 кг и ще качиш ефективността при въртене.
Така след някой друг сезона, като станеш верен АМ фен, ще си купиш и рамка и тези части ще отидат на нея.
Аватар
cladonian
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Чет Юни 03, 2010 3:34 pm

Re: AM Байк

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Дек 02, 2011 11:57 am

Рамката и вилката определят цялостната возия на колелото. Тази рамка и вилка по никакъв начин не са подходящи за въртене.

Много е важно какви са ти възможностите, за да можем да говорим конкретно ; - )

Със сигурност ти трябва рамка (твърда/мека) за вилка около 140-160 мм, минимум две плочи, подходящи гуми и препоръчително 34-11 венци. При добре настроен обтегач, правилна предавка и врътване на педалите при спускане водач не ти трябва.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: AM Байк

Мнениеот KiD_WiTh_GuN » Пон Дек 05, 2011 7:55 pm

Една от рамките в които се загледах е тази http://www.pinkbike.com/buysell/968845/ обаче не намерих кой знае каква информация.... Някой да знае нещо по-подробно?
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!
Аватар
KiD_WiTh_GuN
 
Мнения: 711
Рейтинг: 1418
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 8:20 pm
Местоположение: NOISE CITY

Re: AM Байк

Мнениеот Stafref » Вто Яну 10, 2012 2:19 am

В същия ред на мисли коя е леката и сносна 2.35-2.4 гума, която ви допада най-много? В настоящата конфигурация веригата ми много играе (с 44-32-22 съм) . Ако оставя само 44-22 има ли подходящ водач за тях и ще имам ли проблем с превключването с такава разлика (с alivio съм отпред) ?
The man who walks with the crowd is likely to find himself no further than the crowd.
The man who walks alone will reach places that nobody had seen.
Аватар
Stafref
 
Мнения: 444
Рейтинг: 1370
Регистриран на: Пон Май 08, 2006 9:35 am
Местоположение: тук-там

Re: AM Байк

Мнениеот Ozzie » Вто Яну 10, 2012 8:44 am

Stafref написа:Ако оставя само 44-22 има ли подходящ водач за тях и ще имам ли проблем с превключването с такава разлика?

Със сигурност ще имаш, независимо какъв ти е декланшора.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: AM Байк

Мнениеот SPA » Вто Яну 10, 2012 10:35 am

Напоследък се е появила мода у Майните, да карат AM колелата си с един венец, но не 40, а 22. И да ти кажа доста добре се справят, абе хитри са си те - пестят тегло, направо се правят на Габровци. Коменшъла е добра рамка, но доколкото знам не е за агресивната част на АМ, но всичко си опира до земеделие. Аз бих подходил по друг начин с частите. АКо мога бих продал целият байк. Бих си определил група рамки които да искам да карам. След което почва едно хубаво следене по онлайн магазини, е-бей, пинкбайк за жадуваният велосипед в цяла окомплектовка.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Re: AM Байк

Мнениеот hitar_potar » Вто Яну 10, 2012 12:13 pm

И какъв точно е кяра от карането на АМ байк с плоча 22??? Трябва само нагоре да бръмчиш, за да има някаква файда, излезнеш ли на равно - става болница. А за надоле въобще няма да коментирам. :crazy:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: AM Байк

Мнениеот SPA » Вто Яну 10, 2012 12:52 pm

hitar_potar написа:И какъв точно е кяра от карането на АМ байк с плоча 22??? Трябва само нагоре да бръмчиш, за да има някаква файда, излезнеш ли на равно - става болница. А за надоле въобще няма да коментирам. :crazy:


Ми кяра може да го кажат тези дето карат най-вече, но на пръв поглед:
1. тегло - може да се спести 0.5кг+
2. Няма команди, няма скорости, само един венец - по малко проблеми като цяло по настройка и части, нещо което сам ще се убедиш като опреш до предният дерайльор на МК3-ката :)

Относно равното или надолу, не съм усетил хората които карат с такава комбинация да са по-бавни. Все пак говорим за АМ стил на каране не ДХ или ХС. При първото искаме здраво въртене надолу, при второто здраво въртене на равно и нагоре. Като цяло АМ стила който се практикува около майна таун (разбирай центъра на вселената :) ) съвсем спокойно понася въпросните 22 зъба.

Все пак хора които карат така, някой ден може да решат да споделят положителните и отрицателните наща на 1х9 (1х10).
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Re: AM Байк

Мнениеот EccentricMOTION » Вто Яну 10, 2012 1:01 pm

Чисто информативно:
Плоча Gamut 33t = 33 грама /Справка - кантарче Parktool/ :beer:
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: AM Байк

Мнениеот hitar_potar » Вто Яну 10, 2012 1:11 pm

В последните месеци, преди да продам твърдака, го карах точно с плоча 22 зъба отпред. Ми... с изключение на някое много брутално изкачване тая плоча ми идваше безмерно лека и мъничка, ама не ми се занимаваше да търся други, понеже байка така или иначе си заминаваше. :dontknow: И пресечения терен, по който съм карал, е бил леко крос-кънтри. Като знам какъв е каданса с такава плоча, би било некомфортно да се поддържа дори умерено темпо - въобще не вкарвам в това число състезателни изпълнения.
Не виждам смисъл при комбинация с 1 плоча отпред да се избере такава с по-малко от 30 зъба. Все пак, в днешно време зъбните блокове стигат до 36 зъбчета - достатъчно леко за каквото и да е качване, като изключваме отново състезателните изпълнения.
Затова и МК3-то най-вероятно ще се сдобие с комбинация 11-26/11-28 отзад и, дай боже, 26-39/28-40 отпред. :) :agree:
ЕДИТ: Силвестров от Габрово ме качи на 2000м надморска. Бях с 35т отпред и 11-28 отзад - на много малко места не можах да въртя нагоре, като в повечето случаи си говорим за баири, по които и габровци решиха да тикат, независимо от XC-байковете. Затова и смятам, че с мъничко по-лек байк и 26-29т плоча не бих имал проблеми въобще. :)
Последна промяна hitar_potar на Вто Яну 10, 2012 1:31 pm, променена общо 2 пъти
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: AM Байк

Мнениеот SPA » Вто Яну 10, 2012 1:22 pm

hitar_potar написа:В последните месеци, преди да продам твърдака, го карах точно с плоча 22 зъба отпред. Ми... с изключение на някое много брутално изкачване тая плоча ми идваше безмерно лека и мъничка, ама не ми се занимаваше да търся други, понеже байка така или иначе си заминаваше. :dontknow: И пресечения терен, по който съм карал, е бил леко крос-кънтри. Като знам какъв е каданса с такава плоча, би било некомфортно да се поддържа дори умерено темпо - въобще не вкарвам в това число състезателни изпълнения.
Не виждам смисъл при комбинация с 1 плоча отпред да се избере такава с по-малко от 30 зъба. Все пак, в днешно време зъбните блокове стигат до 36 зъбчета - достатъчно леко за каквото и да е качване, като изключваме отново състезателните изпълнения.
Затова и МК3-то най-вероятно ще се сдобие с комбинация 11-26/11-28 отзад и, дай боже, 26-39/28-40. :) :agree:


Ами там на Дунава може и да нямате много смисъл, но ела в Родопите или някъде другаде където имаш 1000+ денивилация на повечето карания, често с доста сериозен наклон нагоре, тогава ще разбереш смисъла на 22 отпред. Разбира се всичко опира и до краката на човека, едно времем имах един прител който въртеше на 44 зъба докато повечето се мъчехме на 32/22. Ама това е живота всеки има право на избор. Аз не налагам кое е правилно, а просто давам опция. Лично все още си карам 24/36 отпред и 11/34 отзад.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Re: AM Байк

Мнениеот konopr » Вто Яну 10, 2012 2:20 pm

ето в този клип http://www.youtube.com/watch?v=cVEh9Tby54g има полезно инфо, а и е приятен за гледане. Примерно пичагата казва, че за него най-удачното АМ окачване е 140 мм.
В АМ има и преливания към съседните стилове примерно към по леккото ХС или преливане към ФР. Примерно ако караш 70% надолу и 30% нагоре, може да си сложиш за гуми и 2.5 и да си само с една плоча отпред, и да качиш окачването на 160 при избора на рамката. А и рамките, които съм виждал са били разделяни образно казано на три подкласа започвайки от по лекия - АМ/ХС, строго само АМ и АМ/ФР.

Аз примено се определям като АМ/ФР конфигуриран карач и съм със 160 мм окачване, 2.5 гуми, една плоча с 36 зъба отпред, рамката не е от по-леките АМ рамки (2.8-3кг), а е 3.2 кг, вместо лек щок съм избрал DHX 5. С тази конфигурация си карам навсякъде, но ако е дълго нанагорнищв слизам да бутам :D,но аз и преди с лекия твърдак си бутах като е дълго катеренето. успех! :beer:
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: AM Байк

Мнениеот G O G A T A » Вто Яну 10, 2012 9:33 pm

От 2 години карам АМ само на една предна плоча 36 Т , и съм толкова свикнал ,че не усещам нужда от водач за 2 плочи . Че всичко е до навик е ясно , но другото важно е и терена ,какви са денивилациитe ,хода на вилката ,шока ,мерака и т.н.
П.П. Впечетлението ми е от баирите на Троянският балкан (със РАМ АМ ,ход-140 вилка 190-шок)
Аватар
G O G A T A
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Чет Яну 22, 2009 9:39 pm
Местоположение: Троян

Re: AM Байк

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Яну 11, 2012 9:52 am

:offtopic:

@hitar_potar

При мен с 22 малка плоча и 34 касета на комбинация 1-3 (отпред, отзад) скоростта ми е около 10 км/ч, при 1-2 около 8 км/ч, а при 1-1 между 4-6 в зависимост от баира. За това не е чак толкова лесно с 22 плоча, но благодарение на тази комбинация мога да карам по почти всеки баир.

Все пак ти знаеш най-добре, кое би било подходящо за теб и терените, по които караш ; - )
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4056
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: AM Байк

Мнениеот hitar_potar » Сря Яну 11, 2012 1:32 pm

Тези коментираните скорости с какъв каданс ги постигаш? И аз обичам да ми е лекичко на краката, но в 1 момент почва да ми става чак некомфортно от лекота и превключвам на следващата предавка.
Съгласен съм, че с 22т плоча и голяма зъбчатка отзад може да се катери почти всичко. Но пък съм и на мнение, че понякога е по-бързо да тикаш, отколкото да въртиш. Но това е конкретно за всеки различен човек, роля играе и умората - аз например при катерене редувам позите - седнал, на педали, седнал, на педали, за да не претоварвам някои групи мускули за сметка на други. Просто не съм във формата, в която бях едно време... :bawling:
На мен просто ми е чудно защо един АМ байк ще се кара само и единствено с плоча 22т... :dontknow:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: AM Байк

Мнениеот konopr » Сря Яну 11, 2012 3:32 pm

hitar_potar написа:Съгласен съм, че с 22т плоча и голяма зъбчатка отзад може да се катери почти всичко. Но пък съм и на мнение, че понякога е по-бързо да тикаш, отколкото да въртиш

и аз това съм го забелязал. Освен това първо бх с две плочи, за да си я имам малката в случай че подхождам по амбициозно към баирите и много стръмните части. Но след като видях че ефектът откъм спечелване на втреме от по-бързото искачване е нищожен, а напомпването на самочувствието ми, че видиш ли геройски съм изкачил баира без да слизам от байка ми омръзна, малката плоча беше демонтирана своевременно. Тогава голямата ми плоча беше с 32 зъба, не ми беше зле с нея, но с 36-цата е осезаемо по-добре.

Но аз принципно съм човек, който черпи емоции основно от пусканията и фрирайд изпълненията и може би това е основния фактор да съм на това мнение. Който изпитва повече емоции от катеренето и е с по лека ХС/АМ машинка, и е по-крос кънтри ориентиран сигурно не би свалил малката плоча. :beer:
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: AM Байк

Мнениеот taurus13 » Сря Яну 11, 2012 7:04 pm

Карам с 22-32 отпред и мога да кажа, че и двете не ми стигат :D - на моменти ми трябва под 22, на моменти над 32. Отзад съм с 11-36. Не мисля, че само с една плоча 22, бих могъл да карам пълноценно. Например на плоча 22, не мога да се изправя и да карам прав, дори и когато се изкачвам по лек наклон, защото ми "увисват" педалите, но аз все пак си тежа на мястото с 90-те си кила. Бързият каданс и мен ме уморява повече от по-тегавото въртене. Също не мога и да си представя, как бих катерил баири с 32 отпред. С карането започнах да се убеждавам, че това което ми разказваха едно време някои хора и ми звучеше като виц е вярно - понякога е по-леко да катериш баира на колело, отколкото да буташ. Просто с карането мускулите отговорни за въртенето се развиват повече, за да отговорят за нарасналото търсене на мощ....За съжаление, задните части, не са така адаптивни :D
За гумите - швалбетата са "паркетни" гуми - поне тия леките. Повечето са толкова тънки откъм борда, че се късат от първия камък. В момента карам с гуми по кило, кило и нещо и за пръв път не шия гуми. Ако човек смята да кара истинско АМ, трябва да си сложи малко по-здрави гуми, за да не се изненадва неприятно на майната си в планината.
Същото се отнася и за вътрешните - леки и тънки, хубаво..но всеки трън е равен на 10 минути загуба за лепене и смяна. А който си мисли, че из планината е като по пътя или трасетата, значи не ходил в планина.
Рамката и вилката са най-важни. Без подходящи такива, карането може да е мъка и да донесе травми на колоездача. Много помага, ако вилката може да си редуцира хода - безценно е при катерене и провиране по тесните планински пътечки. И последното нещо, но не и по важност е седалката - в тая дисциплина понякога се кара по 8 часа на ден и дори лека несъвместомост да има тя, със задните ви части, това с времето се отразява болезено. Но седалка се избира точно така - с двудневна проба.
Като цяло прави са хората преди мен, които казаха да си продадеш байка и да си купиш друг.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: AM Байк

Мнениеот 4getcredo » Сря Яну 11, 2012 8:52 pm

taurus13 написа:За гумите - швалбетата са "паркетни" гуми - поне тия леките. Повечето са толкова тънки откъм борда, че се късат от първия камък. В момента карам с гуми по кило, кило и нещо и за пръв път не шия гуми. Ако човек смята да кара истинско АМ, трябва да си сложи малко по-здрави гуми, за да не се изненадва неприятно на майната си в планината.


Малко се изсилваш с обобщението. Веднага ти давам обратния статистически пример. От 7-8 години карам с гуми около 700 г. и по-леки (на твърдо, на меко) и никога не съм късал външна гума :deal: :D

Едит: Късал съм едно Швалбе Рейсинг Ралф (2.1), но в града ;)
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: AM Байк

Мнениеот taurus13 » Чет Яну 12, 2012 6:02 pm

Възможно е и да се изсилвам, но аз обобщавам само своя печален опит от леките швалбета. Единствено тия със Snake skin -a изкараха повечко. Но аз така или иначе се разочаровах от тях и вече си слагам по-тежки гуми, пък ако ще и да е малко по-тегаво по баира. В края на краищата, нещата опират и до опитност и прецизност на карача, както и до типа терени. Обаче си спомням и за чужди швалбета, които се сцепваха още преди да им се е износил и на 20% процента грайфера и дори и от тях съм шил. Най-печална се оказа една едностенна Швалбе Алберт, на което борда започна да се разпада от само себе си, без да е удрян в скали - просто плата се разнищваше в движение и за един ден се наложи да ги шия 8 пъти, за да се прибера вкъщи. Карал съм и едностенни Максис - Миниьони, които също имат тънък борд, но винаги съм успявал да ги изтрия, без да им изпокъсам бордовете. Та определено, не е случайност моят опит с Швалбетата. Намирам ги далеч по-подходящи за нещо в стил XC или туризим с байк, отколкото за Ендуро карания. И понеже, младежа пуснал темата бе заявил мерака си от спускач да стане карач по естествени технични терени, смятам, че леките гуми не са за него.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: AM Байк

Мнениеот xcII » Чет Яну 12, 2012 8:13 pm

само относно външните гуми -> карам от 2г. с едни льольовски XC 2.1 гуми на Specialized (http://www.specialized.com/us/en/bc/SBC ... spid=42241), абе държат в завойте, но само на гладки черни пътища :agree: :P

P.S. Категорично не ги препоръчвам за AM, не че съм карал тоя стил де, но следвам user's manual :)
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: AM Байк

Мнениеот 4getcredo » Чет Яну 12, 2012 9:17 pm

taurus13 написа:В момента карам с гуми по кило, кило и нещо и за пръв път не шия гуми. Ако човек смята да кара истинско АМ, трябва да си сложи малко по-здрави гуми, за да не се изненадва неприятно на майната си в планината..


Забележката ми беше главно към това терминално обобщение, не толкова към опита с Швалбетата :agree:
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: AM Байк

Мнениеот EccentricMOTION » Чет Яну 12, 2012 10:17 pm

Да ти предложа гума с тегло 450 грама и да ти гарантирам 2 години експлоатация? Не прави подобни обобщения.

Аз карам Schwalbe, с тегло само 700 грама на СПУСКАНЕ /визирам Боровец, Витоша и Сопот/ и до момента не съм късал борд. Налягането ми варира около 2 атм.

Производителя изрично описва Furious Fred като чисто състезателна гума /ако под 'леките швалбета' имаш предвид него/.

Ако искаш хубава гума за агресивно АМ - Fat Albert Evo 3NC SS
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: AM Байк

Мнениеот taurus13 » Пет Яну 13, 2012 2:43 am

4getcredo написа:
taurus13 написа:В момента карам с гуми по кило, кило и нещо и за пръв път не шия гуми. Ако човек смята да кара истинско АМ, трябва да си сложи малко по-здрави гуми, за да не се изненадва неприятно на майната си в планината..


Забележката ми беше главно към това терминално обобщение, не толкова към опита с Швалбетата :agree:

Приемам забележката! За мен така стоят нещата... :). Въпреки, че звучи терминално обобщаващо, е само лично мнение.
Като всяко друго мнение във форум.
Това което искам да кажа е, че скитосването из планнините не е като карането по трасета, където можеш да отвориш багажника на колата и да извадиш друга гума. Затова предпочитам да мога да се доверя на най-важната част от байка ми - гумите. Вътрешна гума човек си носи, че някои и по две, пък и се лепят до безкрайност. Външните обаче са голям дерт, ако те оставят някъде далеч от цивилизацията. Шиенето помага, лепенето само за по-малки цепки, но най си ми е добре откакто по препоръка на Райко, минах на по-плътни гуми.
Знам, че за много хора слагането на гума с тегло 1 килограм за въртене по баира е немислимо, но на мен не ми пречи особено.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: AM Байк

Мнениеот SPA » Пет Яну 13, 2012 10:47 am

taurus13 написа:.... Шиенето помага, лепенето само за по-малки цепки...

Я сподели как точно шиеш гумите? С какви материали и игли? Интересното на споменаването е дали говорим за полева операция или вкъщи на спокойствие?
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Re: AM Байк

Мнениеот taurus13 » Пет Яну 13, 2012 12:30 pm

:offtopic: Съвсем полева операция си е. Купил съм си едни здрави найлонови конци, но не твърде дебели като капрона, така че ползвам нормална игла среден размер. Нося си парчета от армирано ПВЦ платно - предполагам е сходен с този за платната за билбордовете. Слагам подложката отзад и започвам да обшивам около цепнатия борд. Става достатъчно здарво, та да си карам спокойно с тази гума, докато я износя. Тоя метод ми го показа неволята през далечната 2004 година, когато една Кенда ми се разпра отстрани и нямаше как да се прибера. Опитах да я лепя, но лепилото не удържаше. Та така...
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: AM Байк

Мнениеот hitar_potar » Пет Яну 13, 2012 1:16 pm

Как карате бе, хора??? :bowdown: Баси, аз Траялка от 5лв на кви глупости съм подлагал, дето сега единствено ще се навия на такива неща с двустенен Максис, и не съм имал проблеми, вие чак до шиене стигате... :xx(:
Като ви чета мненията, струва ми се, че няма да изневеря на марката и ще си поддържам Максис. :peace: :nuts:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: AM Байк

Мнениеот Vimpel » Пет Яну 13, 2012 2:29 pm

В момента си сглабям ХС-АМ байк и се чудя какви външни гуми да си избера.
На машината ми за спускане съм сложил Минион 2.5 и съм адски доволен от тях като цяло.
Дали едни едностенни 2.35 Минионки биха ме спънали много по баирите и на асфалт?
Vimpel
 
Мнения: 127
Рейтинг: 1295
Регистриран на: Вто Юни 06, 2006 12:34 pm
Местоположение: Sofia

Следваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта