от screamBoy » Пет Май 15, 2009 2:46 am
'ако се издъниш в екипировката' - в такъв тип статии НЕ трябва да има заплахи, недопустимо е; би било по-правилно да се напише нещо като 'понякога екипировката играе неподозирано съществена роля' или някъв такъв локум, май трябва журналистическо образование обаче за да идват ' като отвътре' тия пинизи
би било перфектно самия автор да има ясна визия за това което пише. 'Купуването на планински байк' за мен сочи, че няма такава. Купува се - нека е байк - но за 'каране в планина' ... 'планински байк' е търговско понятие и като такова на нас и на хората които искат да бъдат ориентирани не им върши работа. Не можеш да отидеш в магазина и безопасно да си купиш използваем 'планински байк'. В този 'търговски клас' попадат твърде различни видове колела, част от които са опасни за каране в планина, а в някои магазини само такива планински байкове продават - споменатите магазини за храна и инструменти. По-натам в текста с уточняване цените е направено нужното пренасочване, но ако автора на статията е известен, да знае следващия път как да я направи дори още 'по-добра'
има разлика в цените на някои марки ... основно по-голяма разлика има между сглабяните у нас и сглабяните в чужбина; посочените цени са за сглабяни у нас колела ... начално ниво юзър не може да разпознае коя марка е на наш сглобчик и коя на вносен, още повече че нашите сглобчици имат по няколко марки понякога
скоростите не се менажират, а се използват
начално ниво юзър не знае какво е платформен педал и какво е неплатформен такъв, не знае какво е модулация на спирачка - за преправяне защото и в по-обикновените магазини не знаят, нали
променливия профил на кормилото е една безмислица по принцип - ако е визирано кормило с по-дебел профил при лапата, камо ли да се пише в такъв вид статия; може би е по-удачно да се напише че кормило леко извито назад е по-удобно от съвсем право кормило
вилка - 'Този компонент се грижи да не подхвърлят гумата при преминаване' - някой е порязал изречението, вероятно от предпечата; освен компресията при ниска и висока скорост може да се регулира и връщането при ниска и висока скорост ... whatever, това няма да се запомни а е чудесен пълнеж
самоз а информация, колкото да убия гласа в мен, който ми шепне че автора не е съвсем наясно - предимствата на дисковите спирачки, които ще си купят тези хора са само в това че накладките се сменят по-рядко и че шината може да не се изправя толкова често. Което не е малко и всъщност оказва много по-голямо влияние на спирането, отколкото времето ... реално погледнато V-Brake с меки накладки на права шина е по-лек и спира по-добре от двойно по-скъпа дискова при всякакви условия, освен зимни. Но целевата аудитория се предполага че няма да прави често профилактика, следователно накладките ще са какви да е и шината ще е най-вероятно крива, следствие на което не може да се възползва от това. Разбира се спирането както и другите процеси в колоезденето е комплекс от взаимодействия, а тук е описана само частта човек-колело ... изпусната е другата половина на нещата - колело-терен т.е. гумата, и с право - ако трябва да се пише за гуми става твърде сложно
ако ще се споменава нещо за материал на рамката - от кой алуминий ще е рамката е може би по-маловажно, отколкото че стоманата в колелата под 1000-1500лв е по-опасна от алуминия, защото е обикновена и като такава единственото й качество е че тежи; докато за велосипедни рамки се търсят други качества а това се избягва; затова и се използва т.нар. хром-молибденова стомана
указания размер на рамката най-често е размера на подседалковата тръба, това колко е дълга горната тръба е друга бира - различните размери при един и същи модел колело се различават, да, но 15" рамка винаги е с еди-колко-си дълга подседалкова тръба, докато горните тръби не зависят от това а от дизайна
за педалите е малко пресилено, всеки изцяло метален педал с шипчета (дори ненастройваеми) върши работа за начало, стига да е удобен
удобството като цяло е задължително да е с най-висок приоритет, като трябва да се има предвид че хора некарали имат период на 2-3 седмици навикване, когато или се напасват с колелото или не; всичките технически подробности са много добре посочени, но са за 'втората вълна' от информация, не за първоначалната. За 'запознаване' е може би добре дори още повече да се наблегне на разпространените митове и тяхното потвърждение или отхвърляне (описаните са от най-важните, изпусната е само простотията с височината на седалката - че трябва височината да е такава, че изпънатия крак да опира само с пръстите)
посочените 3 магазина в статията са такива, че е по-добре човек още не в курс с темата да отиде и да каже 'нещо като за мен', отколкото да декламира някви прочетени дори в таква добра статия неща ^_^
не са посочени възможни източници на повече информация
още веднъж пиша - статията е добра, дори много добра, даже твърде добра за дамско списание с обща тематика и е по-скоро като за някакво спортно/фитнес/туристическо или от сорта списание. Пожелавам да са намерят достатъчно умни глави да я копират и цитират - и ако могат дори да я подобрят ^_^
всъщност статията ми хареса толкова много, че взех да се вживявам във фантазията си как би могла да се направи перфектна, а това е тъпо и ненужно.
Е, пописах си, други ще си почетат, някои ще се посмеят. На автора на статията - само поздравления, да продължава в тоя дух - интересна е, чете се на един дъх, няма ги обикновените глупости а за сметка на това има доста твърде ценни неща дето понякога се научават чак след много пари и дори гипс ^___^
а кучето PtD за 2мин е написало нещата докато se moi цял час дъвче ... леле
Пост свободен от семантични грешки