Ба-си, как ги постигате тия скорости бре? Аз досега (не, че съм се и опитвал де, пък и по асфалт съзнателно избягвам да карам продължително време) по-висока скорост от 53-54км/ч не съм регистрирал, при това със залягане и въртене на най-тежката предавка, която имам (44-11, сега е 36-11

). Това ми се е случвало по автомобилния път от Железница към Бистрица, но не бих казал, че е приятно изживяване - гумите с голям грайфер се усещат доста нестабилно, особено в завой по асфалта. Може пък и тази нестабилност да е предизвикана от собственото ми ниско тегло. Предполагам, че с гладки гуми ще е по-добре, по-стабилно, но някак си не ме привлича тази идея

Карането по черен път ми е далеч по-приятно, отколкото да се бутам между автомобилите.
Иначе към колегите, които се чудят как да си премерят обиколката на гумата най-точно - по-горе беше даден най-лесния "хардуерен" метод, а аз да допълня едно улеснение - помага, ако имате под ръка настилка с плочки - поставяте вентила на гумата най-близо до земята при някой ъгъл на плочка и избутвате колелото, тъй че гумата да направи един пълен оборот, демек вентила пак да се озове най-близо до земята, пък ръба между плочките помага да запазите права линия без криволичене. Аз лично мерих обиколката на гумата си на площадката на етажа, пред асансьорите в блока - сложих си едно хартиено тиксо, нарисувах с маркер черта, избутах колелото, залепих още едно тиксо и отбелязах върху него втората точка, и след това с рулетката премерих. Да отбележа, че всъщност не е необходима ЧАК толкова голяма "прецизност" в измерването - пресметнах, че с 10 или дори 20см. да е сбъркана въведената обиколка, разликата в отчетената от компютъра скорост е минимална.
Вярно е обаче и че повечето велокомпютри, независимо жични или безжични, много се влияят от електромагнитни смущения, и това беше написано по-горе - случвало ми се е много уморен да се прибирам с метрото и да засичам как компютъра ми отчита скорости от сорта на 98-99км/ч, което подозирам, че е предизвикано от спирачните съпротивления на влака, защото отчетената скорост се влияе силно от мястото, на което се намирам във вагона и режима (ускорение-движение-спиране), в който се намира влака

Въпреки това е редно да се отбележи, че при липса на електромагнитни или други смущения, измерването на скорост с тези велокомпютърчета всъщност е доста точно и надеждно, поне метода им на работа подсказва това. Измерването на скорост с GPS е по-малко точно заради закъснението в отчитането на данните, тоест GPS е система, даваща надеждна информация за скорост, когато обекта се придвижва с равномерна такава и я поддържа за относително дълго време, което при едно летящо по рошав планински склон МТВ е трудно постижимо. Тук по-скоро значение има моментната скорост, а тя с GPS както казах се отчита трудно, заради нуждата обекта да се е движил с постоянна скорост известно време. Малките и чести промени в скоростта не се засичат надеждно от GPS, поне моят опит с телефонски такъв показва това, затова според мен сравняването на велокомпютър с GPS е безплодно. Аз повече вярвам на точно настроения си велокомпютър
