от 100мм на 140+ ,неудобно

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот creapfog » Пон Юни 30, 2014 5:29 pm

Да попитам хода на вилката ми е 100мм ако сложа до 140мм не смятам че ще ми се счупи челото защото не карам толкова агресивно ,но ако ннякой е имал опит с такава промяна то нека моля да обясни до каква степен се е променила геометрията и твърде неудобно ли е за по дълги преходи??
creapfog
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1165
Регистриран на: Пон Юни 09, 2014 6:23 pm

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот Yavkata » Пон Юни 30, 2014 8:12 pm

Явно искаш да караш преходи + някое леко спускане. Може би ще ти е удачно да се ориентираш към вилка с променлив ход (85-130 или 95-140). Геометрията ще се промени с малко над градус и половина.
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот creapfog » Пон Юни 30, 2014 8:40 pm

Значи не е кой знае какъв проблем да взема вилка с по голям ход но се пак да е със стебло 1.1/8.
creapfog
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1165
Регистриран на: Пон Юни 09, 2014 6:23 pm

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот GECKO » Пон Юни 30, 2014 9:57 pm

creapfog написа:Да попитам хода на вилката ми е 100мм ако сложа до 140мм не смятам че ще ми се счупи челото защото не карам толкова агресивно ,но ако ннякой е имал опит с такава промяна то нека моля да обясни до каква степен се е променила геометрията и твърде неудобно ли е за по дълги преходи??



Обяснявам:
1. Вдигането на предницата изнася тежестта назад => при въртене нагоре ще губиш сцепление на предницата. Ако това не е проблем при градски дистанции на по-дълъг преход ще доведе до излишен тормоз на тялото и хабене на енергия в борба с колелото.
2. Промяната на челният ъгъл към по-полегат влиае на работа на предницата. Когато източваш вилката а трасето не го изисква отслабваш натиска, който правиш над предната гума/вилката. Като резултат може да са получат малки удари на предницата, които не биха се отразили толкова тежко с по-малка вилка => по-бърза умора в ръцете от неравности.
3. Болка в гъзягата - както казахме тежестта се изнася назад и ръцете се разтоварват => повече от теглото на тялото ляга върху седалката, което значи по-неравномерно изморяване на тялото. Разбирай, че по-бързо ще спреш от болки в гз.
4. Промяната в ъгъла на седалката, като резултат от вдигнатата предница, ще изнесе седалката по-назад. Като резултат от това коляното вече няма да е над осите на педалите и при дълги преходи може да е откровено опасно за ставите на колената.
5. Скъсяване на "Reach"-а / увеличаване на "Stack"-а - основните грижи от тези работи ги описахме горе, но също така резултат би бил събиране на точките за контакт (педалите и кормилото ще се съберат и ще се вдигнат нагоре). Усещането на колелото ще е като на кокили.
6. Вдигане на средното движение/центъра на тежестта - тук няма какво да говориме - колелото става по-нестабилно на скорост.
7. Ако все пак корегираш последиците на предницата ъгъла който прави тялото ти със седалката ще стане доста неприятен и резултата над поколенията ще е доста негативен.

Моля не ме разбирайте погрешно - не искам да откажа хората да гонят вело-щастието от това да си подобриш коуеуото, но това трябва да се прави с едно на ум.

Откровеното ми мнение е че човек, способен да направи днес 100км преход с велосипед, монтирайки 40мм по-висока вилка ще загуби между 25 и 35 % от възможностите си (ще падне на 65-75 километра за деня) и ще финишира с болки в колената задника, меките работи (дори при момиченцата пак ще боли) и евентуално в лактите.
Обратното: монтирайки 20мм по-ниска вилка ще резултира в 20-30% по-малки възможности. Болки от протриване в задника и сериозни болки в китките + някаква болка в предмишници и стави на ръцете.

В този ред на мисли - отговорите ми са насочени в посока "Рамка за 100-120мм вилка с монтирана 140+мм" - ако рамката позволява вилката някои/много от нещата не биха били валидни.
За да избегнем излишни въпроси - каква е рамката и вилката към които си се насочил?
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот creapfog » Пон Юни 30, 2014 10:13 pm

аз имам колело kona lanai 2013 типичен крос кънтри но когато имам пари ще си купя нова рамка. Та дори и тези 1-2 градуса изместване биха довели до -25 п от възможностите ми но аз почни никога не се уморявам да ме боли задника повече се изгърбвам но вече оправих нещата тези дни та попринцип има и алтернатива с която да си наместя седалката но явно проблема остава с това че се изменя и всичко останало. Ще намеря някой фр с подобно решение на колелото и ще пробвам ако не ще събирам пари за нова рамка с по голям ход. Но няма да отказвам и съвети :D
creapfog
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1165
Регистриран на: Пон Юни 09, 2014 6:23 pm

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот creapfog » Пон Юни 30, 2014 10:15 pm

А за вилки се насочих към рок шок сектор и Manitou Minute Super :dontknow:
creapfog
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1165
Регистриран на: Пон Юни 09, 2014 6:23 pm

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот GECKO » Пон Юни 30, 2014 11:47 pm

Поиска съвет - получи го. Дали ще го послушаш е точно толкова твой избор, колкото да си сложиш краката на релсите пред трамвая ;)

Относно рамката - аз не бих монтирал вилка над 100мм на тази рамка. Също така не бих я сменял ако смятам да правя дълги преходи (и ако ми е удобна).

Продуктите на Manitou, както и новите Suntour и X-Fusion са доста впечатляващи.
Rock Shox вече е само марка но не и функция (освен върховият им клас). Същото важи и за Marzocchi така че не бих се хабил да ги коментирам изобщо.

Факта е, обаче, че можеш да намериш вилка, която по-добре да ползва 100мм ход и да продължиш да караш това иначе добро колело на огромни дистанции без грижи в тялото ти или велосипеда ти.

Та за да отговоря на оригиналните ти въпроси:
Ако сложиш 140мм вилка на тази рамка и не счупиш рамката значи, че нямаш нужда от 140мм ход на вилката.
Ако сложиш 140мм вилка на тази рамка ще ти е доста по-неудобно за дълги преходи и рискуваш здравето си.

От мен успех и здраве!
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот creapfog » Вто Юли 01, 2014 11:46 am

Мерси за помоща определено ще послушам съвета ти. :beer:
creapfog
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1165
Регистриран на: Пон Юни 09, 2014 6:23 pm

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот todor_todorov » Сря Юли 02, 2014 8:58 am

Зависи, какво търсиш от колелото. А това за дългите преходи зависи най-вече от колоездача! Ако смяташ от колелото да го докарваш.... до никъде няма да стигнеш. И все пак за да компенсираш до някъде повдигането на предницата с по-високата вилка, можеш да смъкнеш или обърнеш лапата, или да смениш кормилото с право - ако е с такова с издигане. Има с какво да си играеш, за да постигнеш удобната за теб позиция на велосипеда.
Но GECKO е прав - за тази рамка няма смисъл да търсиш по-висока вилка.
Успех.
Обичаш ли гората, боклука в торбата!
Аватар
todor_todorov
 
Мнения: 268
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Сря Апр 15, 2009 3:54 pm
Местоположение: Търговище

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот dudelgrincen » Сря Юли 02, 2014 9:18 am

Ето това е интересно: http://www.vecnum.net/bike-parts/rope-travel-adjustment/leveloc-rope-travel-adjustment.html ... за вилки без реглаж на хода. Все още, обаче май не е в продажба за да даде някой ревю надеждно ли е и дали предизвиква проблеми с останалите компоненти.

Иначе GECKO е дал чудесен съвет.

Това с обръщането на лапата ще помогне за понижаване позицията върху кормилото (в това отношение донякъде със стабилността и вдигането на предницата), но не помага с повдигането на средното движение, центъра на тежестта, промяната на челния ъгъл, седалковия ъгъл, скъсяването на рийча и не може да компенсира достатъчно изнасянето на тежестта назад.

Не казвам нещо по-различно от Тодор. Посредством лапа, кормило, седалково колче могат да се донастроят някои параметри, но трябва да ти е ясно (към автора на темата), че това става в сравнително малки граници и не може да компенсира някои неща.
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот moridinbg » Сря Юли 02, 2014 1:15 pm

Каквоо, това скъсява хода на вилката, като я държи събрана ли?? Безпомощен съм дори да коментирам този иновативен продукт...
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1173
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот milestone » Сря Юли 02, 2014 2:27 pm

Чак пък иновативен... Някои хора тука отдавна го правят тоя номер като свиват вилката и връзват с нещо арката към короната. Спестяваш от екстри като U-turn/TALAS/ATA/Dual position/дъра-бъра и заключване, пък намаляваш разстоянието от короната до оста.
Понеже никой не попита - creapfog, какво разбираш под неагресвно каране и налага ли то вилка със 140мм. ход?
Аватар
milestone
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1771
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2005 4:37 pm

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот dudelgrincen » Сря Юли 02, 2014 2:56 pm

Аз мисля, че той иронично го нарича "иновативен" ... хаха :). Виждал съм вързан fox float - не съм наясно с моделите на фокс, но тогава ми казаха че talas моделите не работели така добре. TALAS също така дава толеранс от 30-40мм макс доколкото знам.

Идеята за въпросното устройство може да изглежда недодялана, обаче е просто като действие, леко е, а може да намали хода значително и по-важното - да подобри значително челния ъгъл и позицията при изкачване, а предполагам и ще е евтино, което е огромен плюс. Вярно е, има недостатъци като това, че не променя работата на вилката в тази и част от хода, която остава свободна, "top out-a" който ще се получава ... обаче въпреки това би било много удобно да катериш със 80 или дори 100 мм по-ниска предница. А аз не знам да има вилка в производство с регулируем ход от 60 до 160 мм примерно. И 80-160 да имаше на мен поне пак би ми било много полезно.

Не искам да му правя излишно реклама на това чудо, но ми изглежда практично. Бонуса за разлика от простото връзване е, че може да се регулира бързо и точно и дори в движение.
Направили са и нелошо видео за демонстрация http://youtu.be/ZWc8WLPSPwU.

Автора едва ли е наясно дали му трябват 140мм ход. 100мм са достатъчни в много случаи по мое мнение. А щом става въпрос за "дълги преходи" едва ли спускането е с по-голям приоритет.
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот dob111 » Сря Юли 02, 2014 4:37 pm

GECKO++
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот creapfog » Сря Юли 02, 2014 11:38 pm

milestone написа:Чак пък иновативен... Някои хора тука отдавна го правят тоя номер като свиват вилката и връзват с нещо арката към короната. Спестяваш от екстри като U-turn/TALAS/ATA/Dual position/дъра-бъра и заключване, пък намаляваш разстоянието от короната до оста.
Понеже никой не попита - creapfog, какво разбираш под неагресвно каране и налага ли то вилка със 140мм. ход?



Не скачам с колелото по никакъв начин просто обичам да развия скорост и г-д през малки и средни неравности минавам без проблем дори и със сегашната ми вилка се получава, малко ме е шубе вече понеже ми е навик каквито и стълби да има просто ги минавам без да се замислям ,но просто съм обедена че вилката не струва и вече доста ме е страх да карам с нея , а камоли да и се доверя в планината.
creapfog
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1165
Регистриран на: Пон Юни 09, 2014 6:23 pm

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Юли 03, 2014 7:28 am

Ти просто искаш да ти се подобри "возията" ; Не ти трябва повече ход, а просто по-хубава вилка!!!

Бих те посъветвал да си купиш просто по-хубава вилка със 100-120мм ход и да заспиш.
Друг вариант би бил вилка с въздушна пружина и вътрешен реглаж на хода - например Rock Shox Recon/Sector, X-fusion Velvet, Fox Float/F series и тн. Имат опция за промяна на хода, чрез спейсъри в известен диапазон.
Пробваш как се държи байка при 140мм ход, за да си начешеш крастата и после да закараш байка в сервиз, където да ти променят вътрешно хода.
:D
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот creapfog » Чет Юли 03, 2014 4:09 pm

Не ми е до визията просто в последната седмица се разрових и разбрах за много други вилки 100мм ход които са хубави ,първоначалното ми гледане ми излязоха само някакви ср сънтур от които не съм очарована (освен от 1 модел но е доста пара)
Та имах една тема в която бях дала като опция за Рекон ,но много хора ми написаха че "как ще побереш тая вилка" "плащаш само марката" ,но попаднах на добри вилки и още по добри предложения като цена за 2ра ръка и реших да попитам дали е толкова голямо значението. По горе има коментар който беше доста добре обяснено всичко и определено се отказах от такъв ход пък и разбрах за вилки с променлив ход. И тук идва момента да ви помоля за някакви предложения за вилки до 500 лева нови, а аз отделно ще ги търся втора ръка (препоръчвате ли купуването на вилки 2-ра ръка?) .
creapfog
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1165
Регистриран на: Пон Юни 09, 2014 6:23 pm

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот creapfog » Чет Юли 03, 2014 4:11 pm

За да не пълня форума с теми ---- рамка dartmoor мнения ,здрава ли е за агресивно каране понеже предпочитам твърда рамка ,и може ли някакви идеи за твърда рамка до 500лв?
creapfog
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1165
Регистриран на: Пон Юни 09, 2014 6:23 pm

Re: от 100мм на 140+ ,неудобно

Мнениеот po_taka » Чет Юли 03, 2014 4:21 pm

creapfog написа:За да не пълня форума с теми ---- рамка dartmoor мнения ,здрава ли е за агресивно каране понеже предпочитам твърда рамка ,и може ли някакви идеи за твърда рамка до 500лв?


darmoor какво ?
Хубави и здрави рамки са dartmoor
Аватар
po_taka
 
Мнения: 561
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Вто Юни 02, 2009 2:21 pm
Местоположение: Пловдив


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 399 госта