sos написа:Здравейте,
Много скоро ще подам сигнал до Комисия за Защита на Потребителите по този въпрос, но какво друго според вас мога да сторя, за да се случи така, че търговецът да си свърши работата без да прибягва до безумни и нелепи измислени оправдания? Какво е вашето мнение? Как бихте постъпили в подобна ситуация?
borisfx написа:sos написа:Здравейте,
Много скоро ще подам сигнал до Комисия за Защита на Потребителите по този въпрос, но какво друго според вас мога да сторя, за да се случи така, че търговецът да си свърши работата без да прибягва до безумни и нелепи измислени оправдания? Какво е вашето мнение? Как бихте постъпили в подобна ситуация?
Решението е било много просто - не е трябвало да се обясняваш, кой си и какъв си и, че си втори собственик на колелото. Отиваш просто, показваш гаранцията и това е. Никой няма да те пита твое ли е това име от гаранцията, пък и да те питат лъжеш, че си ти и толкова. Никой няма да ти иска лична карта да видят дали си ти или не си ти.
Alexi написа:според мен идеята на колегата да се свържеш с бившия собственик за съдействие не е лоша ,да видим тогава какво оправдание ще измислят .. ако не ти се занимава - писмена жалба на сайта на КЗП с подробно обяснение ,снимки на гаранционна карта и касова бележка - реагират ,и то бързо
sos написа:Днес се скарахме жестоко и те вече знаят, че аз съм втори собственик, ще се пуска жалба.
всеки държател на вещта и касовата бележка може в рамките на двугодишния срок на законовата гаранция да предяви рекламация и да се възползва от правата
Но остава принципният въпрос, който в действителност се нуждае от правно разрешение, и който не е в пълна степен изяснен и от тълкувателното решение на ВС- ако приносителят на гаранционна карта, издадена на чуждо име, сам съобщи този факт при предявяване на рекламацията, законосъобразнo ли е да му бъде отказано от страна на търговеца да се ползва от търговската гаранция? Като цяло проблемът с предявяването на рекламация от страна на приобретател на вещ втора употреба произтича от правилото, че само потребител по смисъла на ЗЗП може да предяви пред търговеца рекламация за несъответствие на стоката с договора за продажба- чл. 112, ал. 1 от ЗЗП „При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба”. Приобретателят се явява трето лице, което няма как да бъде „потребител” спрямо конкретната вещ, тъй като не я придобива чрез потребителска сделка. Той притежава правата по чл. 193 от ЗЗД, които са облигационни и могат да бъдат упражнени спрямо продавача на вещта при констатирани недостатъци на същата. Гаранционните права спрямо търговеца не преминават у последваящия купувач чрез простото предаване на гаранционните документи – касова бележка, фактура или гаранционна карта. Аргументът е, че купувачът на вещта втора употреба(за която не е изтекъл гаранционният срок) не е страна по потребителския договор между потребителя и търговеца. Следователно той няма качеството потребител и не може да предяви рекламация. Търговецът нито е договарял с него, нито договорът е сключен в негова полза(договор в полза на трето лице по смисъла на ЗЗД). Способът за прехвърляне на гаранционните права спрямо търговеца остава цесията.
Gworan написа:Ами ако реша да купя колело за подарък, само на мое име ли ще е гаранцията?
billclinton написа:Тука може и да ти изтрият темата...
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта