Че сме се сблъскавали с някои проблеми, сблъсквали сме се. Обаче, за пръв път чувам на някого да му се дрънкат камбанките в седалката. Повечето се оплакваме от притискане на кръвоносни съдове и нерви, което води до болка, изтръпване или протриване. Решение има и то се нарича - правилна седалка. Коя седалка е правилна ? - ако вземем 100 задника, сигурно ще имаме 100 различни правилни седалки. Това е така, щото няма еднакви задници. Все пак, може да се дадат няколко общи препоръки:
- когато караш, не се возиш на седалката - надолу, тя е по-скоро опора и средство за контрол на байка. Нагоре се ползва повече за седене, но пак трябва да следиш терена и да си повдигаш телесата, когато задната гума минава през неравност. Далеч по-приятно е това с мека рамка, разбира се.
- не карай с широки гащи и боксерки - по-добре е нещо да ти придържа камбанките. Най-добре си вземи клин и го носи на голо. Разбира се, върху клина можеш да си носиш панталон, ако не си фен на на XC визията.
- избери си подходяща седалка - много зависи от стила на каране, килограмите, анатомичните особености. Най-общо обаче, добре е, да не е много широка(до 14 см в задната част, за хора до 90-100кила), не много мека, но не и много твърда. Меките седалки, привидно изглеждат удобни, но след един ден каране обикновено те протриват. Седалките с гел са по-добри, тъй като разпределят по-добре тежеста. Добре е да има в средата канал или отвор - това много помага срещу притискане на снопчето "кабелчета", което минава отдолу при мъжете.
- и последното...карай повече и ще свикнеш. Задника всъщност разполага с известен брой мускули, които с времето заякват и свикват да носят тежеста на тялото. Е, добре е човек да не тежи 100 кила, но това е една друга тема.
