За "Майсторите" и Шоковете....

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот axelmax » Пет Ное 07, 2008 4:17 pm

@дид-
е да му се не види ,ако не е супер изгодно и парите не падат от небето никой не си мърда пръста

кой в момента подържа MZ,RS,manitou,FoX в тая държава?
Колко вилки шокове има в тая държава?
колко собственици могат да ги сервизират?

може да не е лесно ,но не и толкова трудно особено за фирмата вносител

какъв е смисълът да купувам колело за 4000 и да не могат да ми го подържат?
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот novice » Пет Ное 07, 2008 6:04 pm

Не знам дали хората, които караме сме толкова малко в БГ, че да не се направи поне 1 свестен сервиз, където според мен биха отивали части от цяла БГ. Но това, което сподели Capoeira, като преживяване в 1 небезизвестен bikeLAB, чийто услуги ползвам и аз, силно ме притесни!!! :crap: :(!: :bigeyes: Неприятно е да знам, че рамката ми е минала същата процедура с чашките 2 пъти точно там... И после може би тези рамки не са такива боклуци, че се чупят при челото, нито хората, които ги карат злоупотребяват с тях, ами просто след n на брой подобни "процедури" по смяна на чашките челото просто е достатъчно уморено да сдаде без бой багажа...
Неприятното чувство у мен идва и от факта, че при наплитането на предната ми капла там ме увериха, че са отворили предната главина, по моя молба и и' няма нищо(главината беше 2-ра ръка, разглобяема), а само 1 месец по-късно последната беше за смяна, поради луфт и то без да е мародерствана и дори не е качвана на Витоша! :bigeyes:
Дано и вилката, която мина профилактика там и уж е наред не сдаде багажа по същия начин скоро!
Но все си мисля, че това изкуствено налагане на мнението, че виждате ли в България пазарът е супер малък и не е рентабилно да има поне 1 свестен сервиз в цялата страна е просто удобно извинение на някои хора, отколкото реалност. По-лесно е да се намират 1000 причини да не се направи дадено нещо, отколкото да се реши проблема... въпрос на манталитет.
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Мнениеот bikerider » Съб Ное 08, 2008 8:40 am

Какъв е смисъла да се говори за инструменти? Когато се появи нормативна уредба, изискваща договор и приемо-предавателен протокол, тогава инструментите и доброто обслужване ще се появят като с магическа пръчка.

axelmax написа:Колко вилки шокове има в тая държава?

Отговори си първо на тоя въпрос.

Има и един друг момент относно цените: в България като цяло под "сервизиране" се разбира поддържане на изкуствено дишане, докато на Запад в оторизираните сервизи означава цялостно изчистване и пълна подмяна на всички консумативи БЕЗУСЛОВНО. Това също гарантира качеството на работа. Задай си например въпроса колко човека каращи Marzocchi тук биха плащали за смяна на масло на 100 работни часа, която включва и подмяна на всички уплътнения? Колко човека биха плащали, за да е изгодно на сервиза да държи минимален склад с най-често използваните резервни части?

Както вече казах проблема е двустранен: потребителите не искат истинско гарантирано качество, а "регулиращите" институциЙ не го налагат.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Съб Ное 08, 2008 10:27 am

bikerider написа:Както вече казах проблема е двустранен: потребителите не искат истинско гарантирано качество, а "регулиращите" институциЙ не го налагат.


Не мисля, че проблемът е в институциите и нормативната уредба. Абсурдно е да се мисли, че може със "закон" да се обхване всичко. И е вредно. Работата на закона е да зададе рамката, в която да се развиват определени отношения. В случая тя е зададена - намираме се в условията на свободен пазар, на който отделните субекти договарят свободно помежду си. В този ред на мисли, според мен топката е у двете страни.
От една страна, клиентите, които държат на качеството и са готови да платят повече за него, трябва да го заявяват по достатъчно ясен начин. Колкото и наивно да изглежда на някого, нищо не пречи като отидеш в сервиз, да направиш следната оферта: "Ще ти платя двойно или тройно, но искам да подпишем договор или протокол, от който да е ясно в какво състояние е продукта и каква отговорност носиш, ако възникне проблем по твоя вина". Това си е съвсем обикновено договаряне и майсторът ако иска, ще приеме, ако не иска, няма. По-вероятно е второто. Обаче ако в един момент започнат да се появяват повече такива клиенти, искащи по-високо качество и готови за по-високо заплащане, все някой от сервизите ще усети кога е назрял моментът за предлагане на съответната услуга, съответния начин на работа, с писмени "гаранции" и т.н. Така че не можем да очакваме от сервизите сами да си усложнят живота, ако не видят, че има смисъл да го правят.
Разбира се, горните ми думи за съжаление се сблъскват с още един проблем - ужасно малките мащаби на нещата в България, поне на тези свързани с планинското колоездене. Имам предвид най-вече това, че като брой сме доста малко и в повечето случаи се познаваме, което в голяма степен пречи нещата да се поставят на ясна договорна основа и си вървят отношенията "на доверие". Не че доверието е лошо нещо, тъкмо обратното, но ако трябва да перифразирам, "гаранцията е висша форма на доверие".
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Съб Ное 08, 2008 11:46 am

@Admin: :agree:

Admin написа:Абсурдно е да се мисли, че може със "закон" да се обхване всичко.


Знаеш, че споделям това. Именно заради това считам, че сервизирането на продукти e сред малкото неща, които би следвало да бъде подплатено с нормативна уредба и документи, както и продажбите са с фискален бон. Не зная как е уредено това в европейското законодателство. Може и да е вече уредено и просто да трябва да се хармонизира българското в частта потребителски права. Може да трябва да откриваме топлата вода. Всеки случай, порочния кръг малко клиенти -> никакъв или некачествен съпорт -> изискване за качествен такъв -> мълчалив отказ -> малко клиенти съществува и не вярвам някакво магическо явление да разкъса този омагьосан кръг, за да се появят повече клиенти и той да се разплете по обратния ред.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот axelmax » Съб Ное 08, 2008 12:09 pm

наистина на някои вилки консумативи са отвратително скъпи,поне за нашия стандарт

прав си тука ,ако искаме 100% профилактика или сервизиране,но може да има опция само за смяна на маслото и подмяна на уплътненията при нужда и последствията от това да за клиента

все пак е много по-важно да ти отворят и затворят вилката качествено

докато нещата не станат нормални поне имаш избор
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот naso » Съб Ное 08, 2008 7:39 pm

куд-ку-дяк ку-дку-дяк ... като квачки примрънквате само :^: :beer:
naso
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Сря Юни 16, 2004 9:32 pm

Мнениеот did » Пон Ное 10, 2008 5:53 pm

мдаааа... явно пак така ще приключат нещата.... и всеки с глава ще си направи изводите, а хората без глави ще се чудят, що така станА...
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Ное 10, 2008 6:42 pm

Аз само да кажа, че в събота минах покрай въпросния магазин, който........беше затворен, въпреки че на табелката с работното време пишеше друго.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот GECKO » Пон Ное 10, 2008 7:14 pm

NovemberCharlie написа:Аз само да кажа, че в събота минах покрай въпросния магазин, който........беше затворен, въпреки че на табелката с работното време пишеше друго.


Ужас!!! :bawling:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот lanzz » Пон Ное 10, 2008 7:24 pm

GECKO написа:
NovemberCharlie написа:Аз само да кажа, че в събота минах покрай въпросния магазин, който........беше затворен, въпреки че на табелката с работното време пишеше друго.


Ужас!!! :bawling:

тъй де, законите са за пе*ераси :bowdown:
Аватар
lanzz
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 07, 2006 10:16 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Metal_Psycho » Вто Ное 11, 2008 1:19 am

Аз в събота минах покрай едно изложение...
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Ное 11, 2008 7:58 am

Metal_Psycho написа:Аз в събота минах покрай едно изложение...
Браво.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот kotka12 » Чет Ное 13, 2008 8:04 am

:popcorn:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Alpina » Чет Ное 13, 2008 10:58 am

И да рупаш и да не рупаш, пак имаше само шум...
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот Unik » Чет Ное 13, 2008 1:41 pm

Alpina написа:И да рупаш и да не рупаш, пак имаше само шум...


Правилно!!

jivkonik а пък ти хубавецо другия път земи се пробвай да си го сервизираш сам, че и виж тая тема къде отиде, земе да ти излезе по евтино и аз карам Маниту и аз сам си го оправям, да не мислиш, че тези в Англия няма да гледат пак в нета - а? :D :D :D :D
карам само със начален клас велосипеД Защото карам DH ли, рейтинга ми е и той надолy :) Що не идва Сам Хилл в Сопот, щото го е СТРАХхх ; о4 team shambala-bike-park - slow bikes fast riders
Аватар
Unik
 
Мнения: 344
Рейтинг: 1149
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:15 pm
Местоположение: Red Pollard Team (London)/ о4 Team (Sopot)

Мнениеот jivkonik » Чет Ное 13, 2008 2:01 pm

Unik написа:
Alpina написа:И да рупаш и да не рупаш, пак имаше само шум...


Правилно!!

jivkonik а пък ти хубавецо другия път земи се пробвай да си го сервизираш сам, че и виж тая тема къде отиде, земе да ти излезе по евтино и аз карам Маниту и аз сам си го оправям, да не мислиш, че тези в Англия няма да гледат пак в нета - а? :D :D :D :D


1. Не мисля, че се познаваме лично, за да си раздаваме квалификации относно кой колко е хубав!!! :(!: :(!: :(!:
2. Оправай си го, щом те влече! - явно имаш време и възможности - аз за такива манипулации ходя в сервиз при хора с опит, които могат да диагностицират и предотвратят появата на даден проблем, а не да го създадат!
3. "ТЕЗИ ОТ АНГЛИЯ" правят (тунниговат) и окачванията на семейство Атертън, както и на други от световната състезателна сцена - и ДА, всичко това го четат от НЕТА, там си е написано точно как се тунингова и сервизира всичко! Добре, че си ти, да ни кажеш!!!! :idea: :crazy:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Editor » Чет Ное 13, 2008 11:24 pm

Unik написа:
Alpina написа:И да рупаш и да не рупаш, пак имаше само шум...


Правилно!!

jivkonik а пък ти хубавецо другия път земи се пробвай да си го сервизираш сам, че и виж тая тема къде отиде, земе да ти излезе по евтино и аз карам Маниту и аз сам си го оправям, да не мислиш, че тези в Англия няма да гледат пак в нета - а? :D :D :D :D

Абе ти пък къде тръгна да се обаждаш бе?Я гризни тоя минус !
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Editor » Чет Ное 13, 2008 11:24 pm

Живко си е прав.Сервизите все пак са за това - да отидеш до там , да си оставиш парите и да получиш адекватна услуга.Не всеки може ,разбира ,има време и нерви да се занимава с сервизиране и смяна на масло на шокове и вилки.
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Ное 13, 2008 11:38 pm

Editor написа:Живко си е прав.


Това дори не е нужно да се коментира. Естествено, че е прав. Жалкото е, че винаги крайния клиент е преебания в нашата мила реалност, защото когато се говорят факти за даден магазин/сервиз се счита за проява на лош вкус. Което е тъпо и е типично по балкански "шш батенце...", и.т.н.

В крайна сметка няма значение кой какво, кой откъде, кой разбирач, кой не, важното е клиента да е доволен. Като гледам Живко колко е доволен си мисля, че магазина е изгубил едно немалко количество пари от бъдещите му покупки, ремонти и.т.н. Дано не съм прав де.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот kotka12 » Пет Ное 14, 2008 8:44 am

магазинът обаче е ходил на изложение
където са се излагали много хора...

@jivkonik
че хубавичък си пък
кво ти е :D

@Unik
всичко има в нета
и всеки от там чете
а замислил ли си се, че има и хора
които ПИШАТ тия неща в нета???
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jivkonik » Пет Ное 14, 2008 11:07 am

Вчера в мое присъствие при Мартин в сервиз "Джестър" беше извършено повторно разглабяне на шока. Констатира се следното:

1. Долните проблеми, описани в сервизния репорт от TFTuned НЕ СА НАЛИЧНИ:

- They have scored the damper shaft
- They have crushed the end block assembly, so the rebound adjuster knob can only move a little

2. Овализираният елемент подлежи на ремонт или подмяна с нов, рибаунда не е повреден и ще може да бъде приведен в действие при предстоящото финално асемблиране на шока.

3. Шока ще бъде приведен в безупречно работещ вид в сервиз Джестър след отстраняване на горните проблеми.

Извинявам се официално на Мартин за прибързаната реакция от моя страна, както и му благодаря, че намери начин да излезем от възникналата ситуация и шока да бъде възстановен напълно!!!

Сервиза и хората в него са коректни, подобни случаи като моя са единични и винаги биват разрешвани при тях и за тяхна сметка, ако проблемите са причинени в следствие на тяхна намеса.

Случая е приключен! Благодаря за вниманието!
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот hitar_potter » Пет Ное 14, 2008 11:32 am

В момента изниква въпросът за английските сервизи и това колко коректни са те...
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Пет Ное 14, 2008 11:37 am

hitar_potter написа:В момента изниква въпросът за английските сервизи и това колко коректни са те...

Въпроса е основателен..... явно не са го разглобили баш докрай, видяли са смачканото нещо, освен това най-вероятно имат и вътрешни правила ("ако нещо е повредено от друго място - не го правим, да не ни ревнат после на нас, ако стане проблем след това....") - "връзват си гащите" един вид.

Ако обаче се намери ТУК нова овализираната гайка през официална доставка от Маниту вече ще е доста несериозно от тяхна страна!
:crap:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот MAN6 » Пет Ное 14, 2008 11:55 am

jivkonik написа:
hitar_potter написа:В момента изниква въпросът за английските сервизи и това колко коректни са те...

Въпроса е основателен..... явно не са го разглобили баш докрай, видяли са смачканото нещо, освен това най-вероятно имат и вътрешни правила ("ако нещо е повредено от друго място - не го правим, да не ни ревнат после на нас, ако стане проблем след това....") - "връзват си гащите" един вид.

Ако обаче се намери ТУК нова овализираната гайка през официална доставка от Маниту вече ще е доста несериозно от тяхна страна!
:crap:


и кво се оказа в крайна сметка, пичове, с чуждите сервизи...
явно, не явно...

на мен ми се ясно.. ама на вас дали ви стана ясно...? :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот lanzz » Пет Ное 14, 2008 11:59 am

на мен не ми стана ясно защо след като сервиз "джестър" решават подобни единични случаи за тяхна сметка, бе нужно първо шока да се разходи до англия.
Аватар
lanzz
 
Мнения: 511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 07, 2006 10:16 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Пет Ное 14, 2008 12:07 pm

lanzz написа:на мен не ми стана ясно защо след като сервиз "джестър" решават подобни единични случаи за тяхна сметка, бе нужно първо шока да се разходи до англия.

Аз така реших, изпращането му не е коментирано с Мартин, то си е изцяло за моя сметка!
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот codename47 » Пет Ное 14, 2008 1:10 pm

значи е имало смисъл от темата :) , означава ли това че ако се докладват и други подобни издънки и за тях ще може да се намери решение :popcorn:
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Ное 14, 2008 1:10 pm

@MAN6:
Имам известен опит с tftuned и мога да потвърдя, че имат ужасно високи стандарти. За тях "надран шиш" тук може да се тълкува като козметичен дефект. Така че нищо чудно истината да е по средата. Но понеже Живко сложи точка на темата мисля, че всъщност това вече няма значение.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот jivkonik » Пет Ное 14, 2008 1:23 pm

codename47 написа:значи е имало смисъл от темата :) , означава ли това че ако се докладват и други подобни издънки и за тях ще може да се намери решение :popcorn:

Идънката в случая е и моя - не повярвах на Мартин след първоначалната интервенция от него и пратих шока в Англия.
Той предложи да го отваря втори път, но аз отказах. Исках независим сервиз да се опита да отстрани проблема - не стана!

Темата има смисъл и до толкова, че се убедих с очите си, че и в сервизното ръководство на МАНИТУ има "трески за дялане" - ако бях се хванал сам да си правя профлиактиката стъпка по стъпка по него сигурно щях да докарам нещата на същото дередже....

Друг е въпроса за "допуските и сглобките" с които Маниту работят, до колко гледат да съберат продукта "в работещ вид" на конвеера и да го пуснат нататък като "ОК-работещ" без много задълбаване в подробности "какво е трябвало да се залепи, и какво да се остави леко хлабаво за да работи всичко по него".
Събирането на шока "буква по буква" точно по сервизното ръководство например създава проблема с рибаунда...... :popcorn:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта