Тема за кратки въпроси

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот chupek » Сря Окт 18, 2023 2:05 pm

Ясно. Най вероятно е заради това. При мен горе вдясно е само иконката за обаждане и тази за кошницата.
Благодаря все пак.
Като се прибера ще разгледам цените или ще отскоча до физ магазин.
Аватар
chupek
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1218
Регистриран на: Нед Авг 28, 2011 7:35 pm
Местоположение: Иганово

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Сря Окт 18, 2023 5:06 pm

chupek написа:Ясно. Най вероятно е заради това. При мен горе вдясно е само иконката за обаждане и тази за кошницата.
Благодаря все пак.
Като се прибера ще разгледам цените или ще отскоча до физ магазин.



Ляво имах предвид, пада се над логото на сайта (на десктоп). :rofl:
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Value » Пет Окт 20, 2023 1:46 pm

Докато свалях задната гума, венец-касетата незнайно за мен как падна и видях, че не е останала никаква грес. Та, има ли от къде е България да си купя от това Изображение
Value
 
Мнения: 194
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Сря Сеп 08, 2021 6:05 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Пет Окт 20, 2023 6:59 pm

Value написа:Докато свалях задната гума, венец-касетата незнайно за мен как падна и видях, че не е останала никаква грес. Та, има ли от къде е България да си купя от това Изображение


Ако си с 370-ка главина фриихъба се държи на един о-пръстен, увери се че е на място и е здрав, не е нормално толко лесно да се изхлузи. Иначе не съм виждал в българия. Аз на мойта наклепах шимано премиум греста колко за няколко последни карания преди зимата, ако имаш под ръка и си много на зор върши чудесна работа. Иначе възнамерявам да я сменя с тази на ДТ, но това ще е чак напролет.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот didkodidi » Нед Окт 29, 2023 8:18 pm

Има ли разлика в препаратите които се ползват за почистване на велосипеда?Примерно за карбоновите рамки да един вид а за алуминиевите друг. :beer:
JEFFSY 29 AL Base
Изображение
Аватар
didkodidi
 
Мнения: 263
Рейтинг: 1322
Регистриран на: Вто Сеп 12, 2017 11:58 am
Местоположение: Плевен

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот protiven » Нед Окт 29, 2023 9:58 pm

didkodidi написа:Има ли разлика в препаратите които се ползват за почистване на велосипеда?Примерно за карбоновите рамки да един вид а за алуминиевите друг. :beer:


Не.
Аватар
protiven
 
Мнения: 362
Рейтинг: 1447
Регистриран на: Вто Апр 01, 2014 7:57 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот _SoRa_ » Пон Окт 30, 2023 11:09 am

ЧестоНеадвкватен написа:
Value написа:Докато свалях задната гума, венец-касетата незнайно за мен как падна и видях, че не е останала никаква грес. Та, има ли от къде е България да си купя от това Изображение


Ако си с 370-ка главина фриихъба се държи на един о-пръстен, увери се че е на място и е здрав, не е нормално толко лесно да се изхлузи. Иначе не съм виждал в българия. Аз на мойта наклепах шимано премиум греста колко за няколко последни карания преди зимата, ако имаш под ръка и си много на зор върши чудесна работа. Иначе възнамерявам да я сменя с тази на ДТ, но това ще е чак напролет.

Може ли линк за Шимано премиум грес?
На дт Суис никъде не намирам, а имам два велосипеда с техни капли.
_SoRa_
 
Мнения: 2633
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Alexi » Пон Окт 30, 2023 12:59 pm

не прекалявайте с ръсенето на пари за щяло и нещяло .. рачета на главината представлява 2 метални части които се трият слабо и с ниска скорост .. слага се някаква грес и това е .. на 2-3 месеца я подновявам
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6579
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот _SoRa_ » Пон Окт 30, 2023 3:01 pm

E1800 spline ги имам от две години и изобщо не са пипани. Хм1700 от почти година. Скоро ми се наложи да махна касетата и видях, че няма никаква грес. Сигурно и за това така звучно цъкат.
Единствената грес, която имам е за лагери и на motorex зелената.
_SoRa_
 
Мнения: 2633
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Пон Окт 30, 2023 3:42 pm

_SoRa_ написа:
ЧестоНеадвкватен написа:
Value написа:Докато свалях задната гума, венец-касетата незнайно за мен как падна и видях, че не е останала никаква грес. Та, има ли от къде е България да си купя от това Изображение


Ако си с 370-ка главина фриихъба се държи на един о-пръстен, увери се че е на място и е здрав, не е нормално толко лесно да се изхлузи. Иначе не съм виждал в българия. Аз на мойта наклепах шимано премиум греста колко за няколко последни карания преди зимата, ако имаш под ръка и си много на зор върши чудесна работа. Иначе възнамерявам да я сменя с тази на ДТ, но това ще е чак напролет.

Може ли линк за Шимано премиум грес?
На дт Суис никъде не намирам, а имам два велосипеда с техни капли.


https://www.bike-discount.de/en/shimano-premium-grease

https://www.bike-discount.de/en/dt-swis ... r=20101799

Сложих от Шиманската, защото имах нея под ръка, и знам че я слагат в техните лагери и главини. Както колегата Алекси спомена няма особено значение каква грес стига да е подходяща за целта.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 904
Рейтинг: 1488
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот zeedor4o » Сря Ное 01, 2023 1:15 pm

Бях питал тук преди време и в интернет четох, но все още не ми е ясно:

Какъв е смисълът на въпросния preload adjuster ring на някои модели курбели?

Изображение
Изображение

До колкото четох идеята му е да обира остатъчен луфт, както и да намали изностването на лагерите на средното.

Но все още чисто технически не ми е ясно как работи въпросният пръстен. Едно време курбелите нямаха такъв пръстен, нямаха и луфт.

Моите курбели също нямат никакъв луфт само след затягането на средния болт на курбела. Т.е. това, което забелязвам при мен, е, че няма абсолютно никаква разлика от позицията на този пръстен - дали е затегнат или не.
Аз съм принцът на бял Ram
Аватар
zeedor4o
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1559
Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 10:14 pm
Местоположение: Варна

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Alexi » Сря Ное 01, 2023 1:56 pm

идеята е точно фино обиране на луфта към средното ,като всички курбели имат такава настройка ,просто при Шимано е реализирано по по прост и евтин начин като стягаш пластмасовата гайка която е отвън
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6579
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот protiven » Сря Ное 01, 2023 7:39 pm

29" шини с 28 спици (WTB KOM Tough i35) ще бъдат ли прекалено слаби за 25 кг. ендуро е-байк? Механика ми каза, че спиците идват твърде малко и често идвали хора с огънати спици...
Аватар
protiven
 
Мнения: 362
Рейтинг: 1447
Регистриран на: Вто Апр 01, 2014 7:57 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Alexi » Сря Ное 01, 2023 8:54 pm

кажи му да си смени професията .. всички топ сетове в момента са с 28 спици ,32 малко по малко отпадна ... има спици 1.5 ,има и 2.2 дебели - за твоите цели по скоро 2.0 не по малко
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6579
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот the_rookie » Чет Ное 02, 2023 12:59 am

zeedor4o написа:Бях питал тук преди време и в интернет четох, но все още не ми е ясно:

Какъв е смисълът на въпросния preload adjuster ring на някои модели курбели?
....

Лагерите са изградени от елементи (съчми, гривни и др.) които в сглобено състояние на монтиран лагер изискват получаване на точно определени хлабини в целият възел ( за повишена точност, коравина, дълъг живот на системата, ниски загуби). Постигането на това, елементарно на пръв поглед състояние, в оста на средното повишава производствените разходи, а знаем ...трябва да се пИчели на макс! Налагат се разни схеми с по-малки лагери и пластмасови втулки, с които да се получи някаква приемлива издръжливост при малка цена и тегло, и същевремено лесно да се маскират проблемите с лоша (евтина) изработка. Когато всичко е перфектно, идеята на пръстена е да стегне вътрешните пръстени на двата лагера, аксиално (един към друг), с някакво усилие. По този начин хлабините между гривните и съчмите изчезват (лагера работи като аксиално-радиален подобно на главините с конуси) като така се повишават изброените в началото точност, коравина и т.н.. В твоя случай, след като пръстена не работи ефективно, вероятно иде реч за не особенно добро качество на сглобката! И в грешка си относно "едно време'',... разликата е, че тогава чашките (външните гривни) се навиваха, като по тоя начин се регулираха хлабините.
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 541
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Ное 02, 2023 9:47 am

protiven написа:29" шини с 28 спици (WTB KOM Tough i35) ще бъдат ли прекалено слаби за 25 кг. ендуро е-байк? Механика ми каза, че спиците идват твърде малко и често идвали хора с огънати спици...


Като гледам тая шина я опсват като доста здрава, та няма да имаш грижи с правилните спици. Четири години търкалянм от нов Newmen A.30 wheelset с 28 Sapim D-Light и чак сега дойде време за пренаплитане на задната. Sapim Race/Strong или DT Swiss алтернативата им ще ти свършат работа. Също отиди другаде да ги плетеш, а не при този механик, както каза и Алекси.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4043
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот zeedor4o » Чет Ное 02, 2023 9:48 am

Alexi написа:идеята е точно фино обиране на луфта към средното ,като всички курбели имат такава настройка ,просто при Шимано е реализирано по по прост и евтин начин като стягаш пластмасовата гайка която е отвън


the_rookie написа:Лагерите са изградени от елементи (съчми, гривни и др.) които в сглобено състояние на монтиран лагер изискват получаване на точно определени хлабини в целият възел ( за повишена точност, коравина, дълъг живот на системата, ниски загуби). Постигането на това, елементарно на пръв поглед състояние, в оста на средното повишава производствените разходи, а знаем ...трябва да се пИчели на макс! Налагат се разни схеми с по-малки лагери и пластмасови втулки, с които да се получи някаква приемлива издръжливост при малка цена и тегло, и същевремено лесно да се маскират проблемите с лоша (евтина) изработка. Когато всичко е перфектно, идеята на пръстена е да стегне вътрешните пръстени на двата лагера, аксиално (един към друг), с някакво усилие. По този начин хлабините между гривните и съчмите изчезват (лагера работи като аксиално-радиален подобно на главините с конуси) като така се повишават изброените в началото точност, коравина и т.н.. В твоя случай, след като пръстена не работи ефективно, вероятно иде реч за не особенно добро качество на сглобката! И в грешка си относно "едно време'',... разликата е, че тогава чашките (външните гривни) се навиваха, като по тоя начин се регулираха хлабините.


Благодаря за отговорите, момчета! Това означава ли, че след известно време в съвременния среден/висок клас курбел SRAM GX Eagle (средно DUB) ще се появи луфт и ще трябва да донатягам въпросния пръстен?

Докато добрият стар Sram X5 (средно GXP), който също е с външни лагери, не е мръднал с години.

"В твоя случай, след като пръстена не работи ефективно, вероятно иде реч за не особенно добро качество на сглобката!" -> Относно това, забелязвам единствено, че с натягането на пръстена курбелите започват да се въртят една идея по-трудно. Съпоставка правя като завъртам на ръка курбелите в свободен ход (без сложена верига).
Аз съм принцът на бял Ram
Аватар
zeedor4o
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1559
Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 10:14 pm
Местоположение: Варна

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Alexi » Чет Ное 02, 2023 10:50 am

как и колко да се стегне пръстена си има инструкция от Срам ,но вие момчета не четете а направо пипате .. и после "ами те средните на Срам са боклуци ,моето изкара 2 месеца ".. пак много е изкарало с пренатегнати лагери
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6579
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот zeedor4o » Чет Ное 02, 2023 11:00 am

Чел съм инструкцията, гледал съм клиповете на срам, всичко правя по тяхното описание, но това не пречи да тествам с различно затягане.

Просто след всичкото четене, за мен това си е бизсмислен нововъведен компонент в курбела и се надявах вие да ме разубедите.

И не съм казал, че срам са боклуци. И на двата ми планински велосипеда карам със срам монтаж от години.
Аз съм принцът на бял Ram
Аватар
zeedor4o
 
Мнения: 154
Рейтинг: 1559
Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 10:14 pm
Местоположение: Варна

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Alexi » Чет Ное 02, 2023 1:18 pm

този компонент с натягането на лагерите не е нововъведен ,прочети внимателно горе какво съм писал .. и при GXP го има ,като системата е по сложна ,състои се от 2 гайки една върху друга като при по старите GXP вместо шестограм се ползва специален ключ на Срам - доста по усложнено ,и доста по лесно да пренатегнеш лагерите от тази пластмасова врътка .
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6579
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот martin.radev » Пет Ное 03, 2023 10:20 am

Pr3d4t0R написа:
protiven написа:29" шини с 28 спици (WTB KOM Tough i35) ще бъдат ли прекалено слаби за 25 кг. ендуро е-байк? Механика ми каза, че спиците идват твърде малко и често идвали хора с огънати спици...


Като гледам тая шина я опсват като доста здрава, та няма да имаш грижи с правилните спици. Четири години търкалянм от нов Newmen A.30 wheelset с 28 Sapim D-Light и чак сега дойде време за пренаплитане на задната. Sapim Race/Strong или DT Swiss алтернативата им ще ти свършат работа. Също отиди другаде да ги плетеш, а не при този механик, както каза и Алекси.



Абсолютно подкрепям - Карал съм WTB KOM в комбинация с DT Swiss Champion J-bend и беше бомбоустоичива комбинация
Сега бих я наплел или с DT Swiss - Champ или със Сапим Рейс (които и лесно се намират в БГ) - намери си както Predator и Алекси са написали - къде да ги плетеш :)
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 739
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот the_rookie » Нед Ное 05, 2023 12:36 am

zeedor4o написа:[Благодаря за отговорите, момчета! Това означава ли, че след известно време в съвременния среден/висок клас курбел SRAM GX Eagle (средно DUB) ще се появи луфт и ще трябва да донатягам въпросния пръстен?
Докато добрият стар Sram X5 (средно GXP), който също е с външни лагери, не е мръднал с години.

Не, не означава защото в "сметките" не си предвидил влиянието което оказва рамката, а там нещата могат да варират от "зле" до "добре" при различните отделни бройки!
Alexi написа:този компонент с натягането на лагерите не е нововъведен ,прочети внимателно горе какво съм писал .. и при GXP го има ,като системата е по сложна ,състои се от 2 гайки една върху друга като при по старите GXP вместо шестограм се ползва специален ключ на Срам - доста по усложнено ,и доста по лесно да пренатегнеш лагерите от тази пластмасова врътка .

Всъщност, точно обратното е! Предварителния натяг в лагерите се осъществява от пружинна шайба (често прилагано решение) и когато нещата са в границите на проектния толеранс- пренатягане няма как да се случи!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 541
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот _SoRa_ » Пет Ное 10, 2023 4:10 pm

Мундщука на меха ми за вода се проби. Искам да го сменя.
Това е сегашният мундщук https://allmountain.bg/backpakcs/8330-bite-valve.html
Ще мога ли да го подменя с този https://www.decathlon.bg/p/1132-101007_ ... stema.html
_SoRa_
 
Мнения: 2633
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот тучо чучо » Пет Ное 10, 2023 4:30 pm

_SoRa_ написа:Мундщука на меха ми за вода се проби. Искам да го сменя.
Това е сегашният мундщук https://allmountain.bg/backpakcs/8330-bite-valve.html
Ще мога ли да го подменя с този https://www.decathlon.bg/p/1132-101007_ ... stema.html

Повечето мехове ползват маркуч с еднакъв диаметър, така че не виждам причина да не стане. При монтажа може да натопиш края на маркуча в гореща вода, за да омекне.
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1406
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот emo_gp » Съб Ное 11, 2023 7:38 pm

Здравейте, притежател съм на Marzocchi Bomber Z2 140мм, от къде мога закупя шиш за намаляне на хода на 130 мм?
Boardman Fs Pro 27.5
Аватар
emo_gp
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1450
Регистриран на: Вто Май 29, 2012 5:58 pm
Местоположение: Гр. Стара Загора

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот hitar_potar » Пон Ное 20, 2023 11:04 am

Нз кратък ли ми е въпроса или тъп: имам 1 шина 23мм широка и 1 - 24.5мм широка (все вътрешни ширини). Мога ли една и съща лента за тюблес гуми да ползвам и за двете и ако да - какъв размер трябва да е? Четох, че 2/3мм по-широка от шината трябва да се ползва, ама с различните шини малко бягат нещата…
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Alexi » Пон Ное 20, 2023 2:44 pm

ако си вземеш 25мм тиксо според мен ще е ок и за 2те шини
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6579
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот hitar_potar » Вто Ное 21, 2023 4:36 pm

Alexi написа:ако си вземеш 25мм тиксо според мен ще е ок и за 2те шини

Благодаря!
Изскочи още 1 въпрос: шините са тюблес-реди, гумите също, но ще се карат с вътрешни (личен избор, просто тюблеса няма да е удачен за мен). Препоръчаха ми да взема тюблес лента, а не бандаж, тъй като последния е осезаемо по-дебел от лентата и би могъл да породи проблеми с монтажа на гумите (вътрешна и външна) и с лягането им в шината (можело да стане прекалено плитко с бандаж вътре в шината). Има ли резон в това или притесненията са ми излишни и мога да мина и с обикновен бандаж?
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот Alexi » Вто Ное 21, 2023 5:07 pm

няма да има проблем ,тюблес лентите не са дебели ( слагат се на 1 слой ,на 2 вече идва дебеличко )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6579
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за кратки въпроси

Мнениеот hitar_potar » Вто Ное 21, 2023 6:15 pm

Явно аз съм се изразил неправилно. Питам точно обратното - с бандаж ще имам ли проблеми? Че бандажи мога да взема около мен, лента трябва да поръчвам и да чакам доставки…
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

ПредишнаСледваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 354 госта