PtD написа:Никой не отговори на въпроса, не трябва ли да се направи проучване на пазара *ПРЕДИ* да се произведе продуктът?
В общи линии ситуацията е следната - има около 150-200 така наречени "байкъри", около 60-100 колоездачи, над 10 000 велосипедисти и над 80 000 придвижващи се с колелоподобно.
* Байкърите в подавляващото си мнозинство предпочитат да се "суркат" надолу, щото ги мързи да въртят, а за четене да не говорим. По правило те всичко знаят и могат. И "Анна Каренина" да им се напише, пак няма да четат, а за някои дори не е много сигурно доколко владеят това "сложно" иСкуство (справки с правописа на най-подвизаващите се в този и околните форуми).
** За колоездачи следва да се приемат момчетата, които професионално въртят педалите в отборите и някои от най-запалените любители на бреветите. Последните (бреветаджиите) като цяло са няколко стъпала над "байкърите" в интелектуално отношение и четенето не им е твърде чуждо.
*** Велосипедистите са най-пъстри като състав и най-общо казано могат да се охарактеризират като хора, които обичат да карат велосипед (с повод или без повод). Велосипедистите (или велолюбителите) имат представители във всички социални прослойки, така че за тях може да се каже, че четат колкото средностатистическия българин (нито повече, нито по-малко).
**** Придвижващите се с колело са в огромната си част цигани, с прикачен инвентар (щайга, касета за хляб, телена касетка от компотени буркани и прочие...) към багажника на двуколесното возило с педално задвижване (не смея да го нарека велосипед). Към тях трябва да прибавим и прилично количество пенсионери (от двата пола), които напоследък също усвоиха полезния навик да се превързва с тел щайгичката отзад и да набутват градински маркуч за поливане вместо вътрешни гуми. Този окаян социален (дънен) филтрат няма влечения към четенето на периодика, поради ежечасното си занимание да оцелява ровейки в кофите или копаейки градина, лозенце и прочие... (това последното важи само за част от пенсионерите).
Като генерален извод може да се обобщи, че няма почва у нас за "байк"-списание, но за "вело"-списание нещата стоят значително по-добре. Опитът показа, че има сравнително приличен контингент хора, които четат с удоволствие материали с най-обща велосипедна тематика. "Вело"-списанието обаче трябва да е почти безплатно, за да могат да си го позволяват истинските му читатели.
Те т'ва са отговорите на нЕкои от задаваните въпроси. Другото е слънчогледова занимавка и "хуба-буба" за вихрещата се тук деЦка градина.