Като притежател на, цитирам "не шосейно колело, но не и колело само за планина, а среден вариант", а именно Драг Гранд Каньон ТЕ мога да споделя следното.
Този тип велосипеди са удобни за каране по шосе, паваж и т.н., но като среден вариант са компромисен такъв.
Тоест на шосе са бързи в рамките на нормалното, стават и за леко каране по сравнително нормален черен път, но нито с тях може да караш толкова бързо и с такава лекота по равен път като шосейка, нито могат да минат там, където ще мине байк /ако не искаш да го потрошиш/. Поради тези причини това са велосипеди, подходящи за любителско каране по разнообразни терени, но подчертавам любителско, тоест с цел раздвижване, придвижване, разходка, а не с цел да минеш 100 километра за 3 часа или да качиш и спуснеш Черни връх.
В градска среда с бордюри, дупки и т.н. този тип велосипеди се справя добре като говорим за нормални бордюри по пътя на велоалеите и такива със снишаване.
Недостатък на този тип велосипеди според мен е това, че нямат калници и при дъжд, мокро, сняг всичко по тях, включително велосипедиста става мазало. Може да се сложат, но това убива чара им, а и помагат доколкото с калник ще приличаш на скункс /с една чиста ивица по средата/, а без него - на прасе.
Това, както и липсата на предпазител на веригата водят до необходимостта да се карат със малко или много специализирано облекло и поне лента за крачол, тоест не винаги е удобно да се карат с дрехите, с които се ходи на работа.
Според мен за ходене до работа по-подходящ е този тип велосипеди -
http://olx.bg/prodavam-gradski-velosiped-puh-i65236724 които имат калници и предпазител на веригата. Точно показания аз го бях пуснал за продажба, защото нямам място за два, но поради липса на интерес размислих и е в процес на пребоядисване в небесносиньо и смяна на някои компоненти, за да си го оставя за служебен и да се кара в града точно поради опита ми с него и с хибрида, довел ме до логичния извод, че австрийската машина е по-удобна за града.
Тя обаче не е за черен път, не че не става, ще мине там, където и хибрид, но просто не му е там мястото. И градските велосипеди и хибридите имат доста ниско разположено средно движение и при големи неравности педалите опират до земята. Отделно гумите и каплите не е сигурно дали и колко ще издържат на неравностите, различни от чакъл и паваж.
Ако се спреш на хибрид, имай предвид, че за съжаление се забелязва едно поскъпване на велосипедите тази година съвместно със падане на нивото на компонентите им и добър хибрид трудно се намира евтино.
За мен добър е такъв с вилка сънтур ncx, а не nex /не знам защо, може би защото съм изчел много постове тук, че хората са недоволни от нея/, вилката да се заключва и горе долу добри скорости, тоест асера, аливио, деоре и нагоре /респективно сора, кларис, ако са шосейни/. За хибрид ви-брейк е достатъчен.
Проблема е, че Крос, което по-принцип са най-изгодни имат предложение за над 600 лева с вилка nex, която не се заключва, а това за каране по асфалт има някакво значение и поначало има модели на тази вилка, които се заключват, а разликата в цената сигурно не е фрапантна. Сега не че това е голям проблем, но все пак си има значение при спринтиране, ускоряване и каране на педали.
В заключение ако се насочиш към този тип велосипеди, трябва да кажеш бюджет, защото това се явява важно и към момента най-добро съотношение между качество и цена предлагат това -
http://bikesport.bg/bg/products/1220-si ... %BD%D0%B8_ което е стар модел и май само в електронния магазин се предлага, тоест няма как да премериш дали ти е удобно
http://screambikes.eu/bg/velosipedi-gra ... -2015.html има го и във вариант 2014 г. с по-ниска цена, но вилката май не се заключва.
Другият ти вариант е един "градски" велосипед за шосето и ходене до работа на старо и един за черен път, по-нисък клас, защото при сегашните цени и предлагане май става по изгодно да се направи планински велосипед на хибрид като му се вземат подходящи гуми. Преди крос имаха 29-ка с ви-брейк и тънки тръби това
http://koleloto.bg/product/379/cross-29 ... -2013.html, сега тя трудно се намира, но излезе това -
http://screambikes.eu/bg/velosipedi-pla ... -2015.html например, но при него не знам и не пише дали задната главина е на шлиц или на резба. Казвам тънки тръби, защото е грозно на дебела рамка като тази
http://koleloto.bg/product/871/cross-29 ... -byal.html да се слагат тънки гуми.