Колебания за велосипед... Съвети!

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Колебания за велосипед... Съвети!

Мнениеот SLADEE » Чет Фев 12, 2015 8:08 pm

Здравейте съфорумци. Нов съм и искам съвет.
Тъй като нямам време от работа да тренирам нещо друго, а работата е на около 3км. от мен, искам да започна тренировката си с колело, след което след няколко месеца отиване и връщане почти всеки ден до работата ще започнем с един колега, запален колоездач да караме по по-дълги маршрути.
За целта ми трябва не шосейно колело, но не и колело само за планина, а среден вариант. Търся нещо, което да е удобно и за да шосето и за чакълест или от време на време неравен път. Гледам ги така наречените планински велосипеди, но ми казаха, че много убивали от скоростта амортисьорите, но на някои имало вариант амортисьора да се застопори и това да не е проблем... За съжаление не съм наясно и за това търся съвет от вас, надявам се да ми помогнете.
Искам да кажа, че след няколко месеца тренировки до работа и обратно маршрутите няма да са от порядъка 20-40км. за ден!
Поздрави,
Григор
SLADEE
 
Мнения: 1
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Фев 11, 2015 7:16 pm

Re: Колебания за велосипед... Съвети!

Мнениеот evin » Чет Фев 12, 2015 9:29 pm

Най-важният въпрос: БЮДЖЕТ?
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Колебания за велосипед... Съвети!

Мнениеот creapfog » Чет Фев 12, 2015 9:41 pm

evin написа:Най-важният въпрос: БЮДЖЕТ?

Кила и ръст!

А иначе се насочи към някой хибрид, прочети във форума сигурна съм ,че има поне 10 теми.Или просто другите да те съветват към хибридите ,защото не съм на ясно.
creapfog
 
Мнения: 177
Рейтинг: 1165
Регистриран на: Пон Юни 09, 2014 6:23 pm

Re: Колебания за велосипед... Съвети!

Мнениеот carmo » Пет Фев 13, 2015 11:17 am

Ръстът ти има значение за размера на рамката която ще вземеш избирайки си определен модел, а ако не си много над 100кг всеки велосипед ще те "понесе". От бюджетът зависи какво ниво на компоненти можеш да си позволиш, но наистина най-важно е в началото да се ориентираш правилно какъв е типът велосипед който най-добре ще "покрива" изискванията ти относно сферата на приложение. Според началното ти описание най-подходящ е хибридът (водят се "cross type"). Тук въпреки че е МТВ форум, има и теми за хибридите, които можеш да потърсиш. Преди време бях посъветвал "начинаещ" младеж да разгледа този материал http://www.crosscycle.com/bg/news/news20.html на един от родните ни производители, защото има описание на всеки от популярните видове велосипеди и техните основни характеристики, за да си изясниш какво най ще "пасва" на намеренията ти, а после да си търсиш конкретен байк.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Колебания за велосипед... Съвети!

Мнениеот victortrt » Пет Фев 13, 2015 12:46 pm

Като притежател на, цитирам "не шосейно колело, но не и колело само за планина, а среден вариант", а именно Драг Гранд Каньон ТЕ мога да споделя следното.
Този тип велосипеди са удобни за каране по шосе, паваж и т.н., но като среден вариант са компромисен такъв.
Тоест на шосе са бързи в рамките на нормалното, стават и за леко каране по сравнително нормален черен път, но нито с тях може да караш толкова бързо и с такава лекота по равен път като шосейка, нито могат да минат там, където ще мине байк /ако не искаш да го потрошиш/. Поради тези причини това са велосипеди, подходящи за любителско каране по разнообразни терени, но подчертавам любителско, тоест с цел раздвижване, придвижване, разходка, а не с цел да минеш 100 километра за 3 часа или да качиш и спуснеш Черни връх.
В градска среда с бордюри, дупки и т.н. този тип велосипеди се справя добре като говорим за нормални бордюри по пътя на велоалеите и такива със снишаване.
Недостатък на този тип велосипеди според мен е това, че нямат калници и при дъжд, мокро, сняг всичко по тях, включително велосипедиста става мазало. Може да се сложат, но това убива чара им, а и помагат доколкото с калник ще приличаш на скункс /с една чиста ивица по средата/, а без него - на прасе.
Това, както и липсата на предпазител на веригата водят до необходимостта да се карат със малко или много специализирано облекло и поне лента за крачол, тоест не винаги е удобно да се карат с дрехите, с които се ходи на работа.
Според мен за ходене до работа по-подходящ е този тип велосипеди - http://olx.bg/prodavam-gradski-velosiped-puh-i65236724 които имат калници и предпазител на веригата. Точно показания аз го бях пуснал за продажба, защото нямам място за два, но поради липса на интерес размислих и е в процес на пребоядисване в небесносиньо и смяна на някои компоненти, за да си го оставя за служебен и да се кара в града точно поради опита ми с него и с хибрида, довел ме до логичния извод, че австрийската машина е по-удобна за града.
Тя обаче не е за черен път, не че не става, ще мине там, където и хибрид, но просто не му е там мястото. И градските велосипеди и хибридите имат доста ниско разположено средно движение и при големи неравности педалите опират до земята. Отделно гумите и каплите не е сигурно дали и колко ще издържат на неравностите, различни от чакъл и паваж.
Ако се спреш на хибрид, имай предвид, че за съжаление се забелязва едно поскъпване на велосипедите тази година съвместно със падане на нивото на компонентите им и добър хибрид трудно се намира евтино.
За мен добър е такъв с вилка сънтур ncx, а не nex /не знам защо, може би защото съм изчел много постове тук, че хората са недоволни от нея/, вилката да се заключва и горе долу добри скорости, тоест асера, аливио, деоре и нагоре /респективно сора, кларис, ако са шосейни/. За хибрид ви-брейк е достатъчен.
Проблема е, че Крос, което по-принцип са най-изгодни имат предложение за над 600 лева с вилка nex, която не се заключва, а това за каране по асфалт има някакво значение и поначало има модели на тази вилка, които се заключват, а разликата в цената сигурно не е фрапантна. Сега не че това е голям проблем, но все пак си има значение при спринтиране, ускоряване и каране на педали.
В заключение ако се насочиш към този тип велосипеди, трябва да кажеш бюджет, защото това се явява важно и към момента най-добро съотношение между качество и цена предлагат това - http://bikesport.bg/bg/products/1220-si ... %BD%D0%B8_ което е стар модел и май само в електронния магазин се предлага, тоест няма как да премериш дали ти е удобно
http://screambikes.eu/bg/velosipedi-gra ... -2015.html има го и във вариант 2014 г. с по-ниска цена, но вилката май не се заключва.
Другият ти вариант е един "градски" велосипед за шосето и ходене до работа на старо и един за черен път, по-нисък клас, защото при сегашните цени и предлагане май става по изгодно да се направи планински велосипед на хибрид като му се вземат подходящи гуми. Преди крос имаха 29-ка с ви-брейк и тънки тръби това http://koleloto.bg/product/379/cross-29 ... -2013.html, сега тя трудно се намира, но излезе това - http://screambikes.eu/bg/velosipedi-pla ... -2015.html например, но при него не знам и не пише дали задната главина е на шлиц или на резба. Казвам тънки тръби, защото е грозно на дебела рамка като тази http://koleloto.bg/product/871/cross-29 ... -byal.html да се слагат тънки гуми.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Колебания за велосипед... Съвети!

Мнениеот puleto » Нед Мар 08, 2015 9:43 pm

Взимай първата 29 ка и си ОК. Става и за павета, тротоари, планина и асфалт. Похвали се после.
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 360 госта